Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:02

Begrijpelijk hts! Fijn dat je je af en toe nog meld!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:37

Erg begrijpelijk HTS!

Hoe is het met Boris en Angie? :)

Wat kreeg buffel hiervoor ook alweer? Echt een geheugen als een zeef sorry! De honden drinken hier met brok ook altijd meer dan met hun vers vlees in elk geval :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:32

Hier voor kreeg hij brok van profine

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:37

Hmm ken ik niet :) misschien zit er in deze brok meer zout?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:24

Geen idee... zal er eens naar kijken.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:08

Ik heb wel het idee dat Sven meer drinkt de laatste tijd, maar er is niks veranderd aan z'n voer.... misschien door het weer? Geen idee!

Wij hadden gister trouwens nog een leuke oefening bij de les!
We moesten allemaal wat oefeningen doen met een andere hond... de vrouw die met Sven moest kreeg zowat een rolberoerte hahah maar ze vond het wel zo leuk dat ze het op Facebook heeft gezet :o

Afbeelding

Voor de oplettende kijker, Sven heeft een gentle leader/Halti om... die heb ik gisteren tijdens de les geprobeerd omdat ik wat gefrustreerd raakte dat Sven door z'n enthioisiasme bijna niet meer te houden was... ik ben erg blij met het effect!!
Hij heeft denk ik 5 minuten geprotesteerd maar liep daarna keurig mee en was met een pink te corrigeren! Dus ik ga zometeen zelf eentje kopen O:)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:12

Denk4ever haha wat mooi zeg!
Ik kan dat ding bij Nelson ook wel eens proberen nu je het zegt! Hij is super kalm, maar soms wordt hij wat enthousiast en wil dan toch graag spelen met de hond die we passeren of met mij :oo hij heeft nog steeds wat stoute momenten met springen en bijten. En doet dit onder het wandelen ook wel eens... met een Gentle leader heb je toch algauw meer controle!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:19

Ik ben net een stuk gaan lopen met de gentle leader om! In de woonwijk waar ik wil dat hij rustig honden passeerd is het echt een uitkomst :j
Aangekomen in het bos gewoon weer af gedaan en heeft ie heerlijk gespeeld en op de terugweg weer om! Sven vond het allemaal prima en ik ben helemaal blij!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:07

Mooi zo! Gaan we dat hier ook maar eens proberen :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:11

Wij werken ook standaard met een halti. Hond weegt meer dan ik, en heeft vroeger helaas geleerd dat trekken en sleuren een prima manier is om je doel te bereiken. Het is voor ons de enige manier om het een beetje veilig te houden (al word je daar door de gemiddelde hondenschool-fanatiekeling met een hondje van 20kg natuurlijk integraal op afgerekend :o ).
Als ze zich gewoon gedraagt heeft er 0,0 last van, en mijn pony heeft ook gewoon een halster om, waarom kan dat voor een hond-met-pony-ambities dan niet, denk ik maar :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:00

Nee precies, ik weet dat we dit bij onze eerste Boerboel ook hadden inderdaad. Super fijne en makkelijke hond, maar andere honden waren niet leuk. Dus dan begon ze te stuiteren. Met de halti bleef ze uiteindelijk netjes bij je!

Nelson wordt ook gewoon rete enthousiast van andere honden. Is gewoon een sociale ietwat uit de kluiten gewassen puber :') En weegt inderdaad een stuk meer als ik. Maar ik had nog helemaal niet aan een halti gedacht. Sterker nog, ik denk dat ik die van onze oude lieve teef nog gewoon heb liggen :D

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:02

Ik begon aan Sven ook te merken dat hij in de gaten kreeg dat hij het op gewicht bijna kon winnen!
Dus ik ben blij dat mijn hondenschool afgelopen zaterdag de Halti opperde! Want qua timing, hij is nu 10 maanden en begint te puberen, is dit wel het goeie moment geweest!

En inderdaad bakkabouter, onze wannabe pony's met een halster om :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:11

Wel een fijne hondenschool hebben jullie, hier werd ons verteld dat we alleen binnen mogen met een klassieke halsband, en dat ze daar principieel eigenlijk geen uitzonderingen op willen toestaan :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:13

Jammer bakkabouter
Kom het meer tegen hoor
Zo en zo en niet anders ...
En dan laat je dus een flinke groep mensen in de kou staan en maar lekker zwemmen met het probleem waar ze tegen aan lopen
Zonde

Edit : hoewel ik liever heb dat e van te voren aangeven ergens geen brood in te zien.
heb zelf ook met ene issue gelopen bij een hondenschool
Ipv dat ze dan aangeven gewoon noet de kennis hebben iets op te lossen , gewoon maar lekker doormodderen tot je de opmerking " het is toch een rottweiler " krijgt en je dus al even achteruit aan het werken bent
Dan moet je bij een ander adres eerst de onzin van die voorgaande instructie gaan oplossen voor je weer verder kunt
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-01-17 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:18

Goh wat jammer is dat!
Bij ons niet. Mag je van alles mee komen. Ze hebben zelf ook van alles dus kun je daar uitproberen en dan ook daar kopen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:20

Ik ben zelf ook zeer te spreken over de gentle leader/halti. :j
Moest een aantal jaar geleden de AmStafford van m'n stiefmoeder uitlaten voor een periode en die sleurde me gewoon de straat over enzo, zó niet handig met een hondagressieve hond. :x
Heb daar na overleg een halti omgehangen en ineens kon ik hem op m'n pinken langs andere honden leiden. :wow:
M'n stiefmoeder merkte zelf ook hoe relaxed het zo liep en heeft de halti de rest van zijn leven gebruikt.
Overigens had ik met een eerdere hond al ervaring opgedaan met een gentle leader en toen al ondervonden hoe relaxed het loopt als je niet met je hakken in het zand moet gaan staan of in heftigere gevallen je moet vastklemmen aan een lantaarnpaal oid. :+

Bakkabouter:
Zo'n honden school zaten wij ook bij maar we hebben de gentle leader gewoon buiten het veld aangeleerd.
Maar nou hadden we ook een hond die buiten het veld ontzettend sleurde en op ooghoogte langsvloog ongeacht of je met hem ging trainen hierop en op het trainingsveld deed hij ineens alles wat hij geleerd had. :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:40

Veel aanleren hebben we eigenlijk niet gedaan, hoppa het ding om en lopen maar, eigenlijk ook helemaal niet bij nagedacht :o . Bij de eerste keren druk wel schudden natuurlijk, maar dat lost zichzelf heel goed op, stoppen met trekken = druk weg, hier is die ervaring met paarden toch best handig :D

Naar de hondenschool wilde ik eigenlijk voornamelijk om te leren omgaan met afleiding (andere honden). Hier thuis gaat alles prima, en zo lang er geen andere dieren voorbij komen lukt het buiten tegenwoordig ook vrij goed. Oke, het blijft een dog natuurlijk, dus ik moet niet verwachten dat ze op haar kont zit voor de "T" goed en wel is uitgesproken, maar dat hoeft ook helemaal niet. Ik wil gewoon die spreekwoordelijke bananen uit haar oren :D

Hoe gaan ze daar bij jullie op de hondenschool mee om? Als je hond niet luistert is het je eigen schuld, want je bent niet interessant genoeg is -in theorie- een heel mooie uitspraak met veel waarheid erachter. Maar toch heb ik het idee dat daar ergens een blinde vlek zit. Bijna alle instructeurs die ik ken hebben zo goed als uitsluitend ervaring met herderstypes die ALLES doen voor een balletje oid. Niet dat ik beweer dat dat gemakkelijke honden zijn, in tegendeel, maar qua trainingsmethode heb je toch écht een voordeel :+
De ultieme tip ben ik nog niet tegen gekomen helaas, dus als iemand die kent, feel free to share :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:44

Ik ben ook nog op zoek naar de tip
Buffel heeft ook bananen in zijn oren. Vooral als gaat om lekkere geurtjes en nee ik heb nog niet tegen elk grasspietje aangeplast.
Kan op mijn kop gaan staan maar hij neemt alle tijd.
Met ander honden in de buurt luistert ie wel Tenzij hij buiten mijn bereik is OF hij al eens met de hond gespeeld heeft. Dan zegt ie daaaag vrouw, die ken ik en daar mag ik mee spelen :evaw:

Ik moet dan echt boos worden en stem verheffen en op corrigeer afstand staan vooor hij lujisterd

Leuk die doggen hahaha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:56

Bakkabouter, Eyck is gelukkig lijp op zijn ballen, dat scheelt met trainen wel
Maar op straat is die ene reu imponeren toch echt prio nr 1 :=
Zit inmiddels ook aan een Halti te denken

Maar niet gek op een balletje zijn is op te lossen hoor, je kunt het ze serieus aanleren .
Hier op de club hebben we regelmatig hondjes die je echt moet leren spelen voor een spelbeloning
Maar vrijwel allemaal lukt dat ook goed mee (noet altijd bal, maar een bijtrolletje kan ook bijvoorbeeld)

Waar ik nu train zijn ze in ieder geval heel breed , dus als a niet werkt gaan we kijken waarom en eventueel gaan we verder kijken naar andere oplossingen
Maar ik train op een club welke inmiddels sinds de verhuizing een rottweilerwerkgroep is ,voor die Tijd niet die naam, maar ook vrijwel alleen rottweilers en 30+ jaar ervaring met het ras en africhting bij de trainer

Op het schooltje waar ik daarvoor At had ik idd ook last van de dingen die jij aanhaalt
Zo irritant

Maar we krijgen meer mensen op de club hoor... als er iets was dat de vorige club de "het is toch een >voer ras maar in< " opmerking maakte
Of erger nog... ergens tegen aan lopen en dat je dan mag terugkomen als je het opgelost hebt
Dus gewoon weigeren te helpen en zoek het maar lekker zElf uit

Dan zeg je eigenlijk als schooltje dat je ook geen idee hebt waar je mee bezig bent :?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:50

bakkabouter schreef:
Wel een fijne hondenschool hebben jullie, hier werd ons verteld dat we alleen binnen mogen met een klassieke halsband, en dat ze daar principieel eigenlijk geen uitzonderingen op willen toestaan :=

Ik ben ook zeer te spreken over mijn hondenschool :j

Waar ik met onze vorige dog naartoe ging was ook alle honden gelijk en werd van mijn dog hetzelfde verwacht als van bijvoorbeeld een boxer... en idd alleen met normale halsband....

Mijn huidige hondenschool kijkt echt heel goed naar de verschillende type honden en staan open voor hulpmiddelen, die zijn er niet voor niks zeggen ze.... Ze snappen ook wel dat een enthiousiaste dog van 65 kg (ja, dat weegt hij al met z'n 10 maanden) niet makkelijk te houden is voor een griet van 1.69 en ook maar 65 kg ;)

En ik ben blij dat ik het onder hun toezicht kon proberen om zeker te weten dat ik het goed gebruik :o

En nogmaals, ze hebben niet van alle honden dezelfde verwachting, er wordt echt gekeken naar het type hond....
Klein voorbeeld daarvan... Als Sven moet zitten doet hij dat braaf maar het duurt vaak iets langer dan de gemiddelde hond.... Dus bij bepaalde oefeningen houden ze daar ook rekening mee :j
Zo moeten we soms naar elkaar toe lopen, hond laten zitten en vrij snel weer volgen..... als de instructrice dus zegt dat ze moeten zitten zegt ze "even wachten op Sven" voordat we weer door moeten lopen :')

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:16

Sonja_vR schreef:
Dan zeg je eigenlijk als schooltje dat je ook geen idee hebt waar je mee bezig bent :?

Bizar dan eigenlijk he dat er nog genoeg hondenscholen zijn die toch nog zo denken/werken....

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:17

bakkabouter schreef:
Oke, het blijft een dog natuurlijk, dus ik moet niet verwachten dat ze op haar kont zit voor de "T" goed en wel is uitgesproken, maar dat hoeft ook helemaal niet.

Dat dus :')

De ultieme tip voor de bananen uit de oren heb ik helaas (nog) niet :n

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:24

Zodra je die tip hebt dan laat maar ff weten hahaha hier ook mega Afrikaanse bananen :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:39

Complete trossen af en toe :roll: :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:24

Herkenbaar :')
Hij kan af en toe zo ontzettend stout zijn ook! Springen en bijten en koeieneren. Ben nog steeds aan het uitvogelen hoe ik hier hem het makkelijkst uit kan krijgen. Hij weegt nu 63 kilo en krijg blauwe plekken van zijn gestier! Het is echt een combi van spel en puberen in elk geval.