Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:38

Leven we nog? :)

Vandaag had onze hondenschool een soort van demonstratie bij ons in de buurt en ik ben er ook geweest met Jinn. Gewoon puur om te kijken hoe het ging. Er waren wat mensen aan het kijken en er was toch een soort andere druk dan op training.
Hij was echt zo fijn! Het 1e rondje was wel drama. Heb mezelf even bij elkaar geraapt en goed nagedacht wat ik had geleerd en daarna weer begonnen. Het aan de start liggen was wel wat spannend maar ging later wel beter. Voor de rest ging het echt heel fijn!
Latten bleven heerlijk liggen en hij luisterde heel goed.
Parcourtje was helemaal niet moeilijk, zaten wat wisseltjes in maar niet overdreven. Erg leuk en ben zo super blij en trots dat het zo fijn ging!

Marjo89

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:54

Wij leven nog

Mijn vriendje kreeg zijn stickers op zijn tuig. Eindelijk.

Afbeelding

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:07

Hier alles goed, met chansy doe ik nu hetzelfde als met mijn hus, alleen lichtere trainingen. Ik merkte dat hij mentaal erg moeilijk moe was te krijgen dus ik had zo iets van laten we met hem ook aan weightpulling gaan beginnen :j iedere hond kan het mits correct aangeleerd. Hij doet het erg goed, in het begin was hij nog wat onzeker maar het gaat steeds beter en ik merk dat hij gewoon voldaan is na een training.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:10

Ik dacht altijd dat dat meer een sport was voor pitties en staffs enzo.
Wat is het doel van deze training?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:20

ik dacht hetzelfde :j echter zie ik hier ontzettend veel verschillende type honden. Chansy heeft veel problemen gehad met overgewicht en een tumor. Dat is nu gelukkig top in orde! Ik heb met hem verschillende dingen geprobeerd via de hondenschool, agility, drijven etc en ik merkte dat hij daar geen voldoening uit haalde in mijn ogen dan :) hij bleef ontzettend rusteloos, nerveus bijna. Terwijl ik toch veel moeite heb gedaan met mentaal en fysieke training. Nu met de weightpulling zie ik pas hoe hij zich ontspant, hij is veel relaxter dan hij voorheen was :D dus voor hem is het een uitkomst. uiteindelijk wil ik hem ook graag voor de step/fiets hebben dus dit is een mooie opstap :)

Edit: Hij en mijn hus hebben eenzelfde tempo dus zal ze ook wel eens in een span willen laten lopen maar dat is nog toekomst!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:23

Leuk! Succes ermee.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:10

Ben ik nu heel dom als ik zeg dat ik daar nog nooit van gehoord heb?
Wat is de bedoeling/doel?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:03

Nee hoor je bent helemaal niet dom! In Nederland leeft het gewoon bijna niet terwijl het hier een zeer actieve sport is :D

Dit is de zweedse bond, http://www.swba.net/ als je de info vertaald naar engels klopt het grammaticaal redelijk :P

* niet mijn foto maar wel het uiteindelijke doel * Ik weet nog niet of ik het kan/mag doen van mijn dierenarts ivm een tumor die hij heeft gehad op zijn bot. Tot nu toe trekt hij 2 tot 5 kilo :j

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:14

Hmm.. ze moeten dus een bepaald gewicht voor uit trekken op een karretje? Even kort door de bocht :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:21

mag ik me hier melden?
Daeva is mijn border collie teef vna nu 5 maandjes jong (12-6-2016). Ze is gefokt bij ikwileenpuppy :'( Ze kwam in het asiel binnen waar ik vrijwilliger ben toen ze iets meer dan 3 maanden was en ik was op sla verliefd.
Daeva leeft in huis bij mijn malteser teef en mijn kat die haar beste vriendje is.
Ik train bij haar gehoorzaamheid op de hondenschool en als ze oud genoeg is gaan we ook agility doen en hopelijk wedstrijden lopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en met haar favoriete vriendje: de basset van mijn tante :D

Afbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:23

Dan heeft diegene die haar bij dat verschrikkelijke adres gekocht heeft niet lang gehad.
Veel plezier met haar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:33

die heeft haar 3 weken gehad. was een man die erg depresief was en ze hadden hem gezegd neem ene hond... Man werd zo gek van het hondje dat hij haar iets wilde aandoen, dus gelukkig heeft hij haar naar het asiel gebracht.

Volgend jaar willen we nog een volwassen hond erbij (reu). wss weer een border, helemaal verliefd op het ras maar staan ook nog open voor andere rassen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:14

Wat een geluk heeft ze nu ze een goed huisje heeft.

Die oortjes staan momenteel in vlinderhond stand haha. Super leuk!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:46

echt leuk ZOE!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:42

Héél misschien is mijn volgende hond in de maak.
De onzekerheid zit hem in het feit dat ik nogal ver achterin de rij staan bij de fokker, er was veel belangstelling voor de puppies voor ik er van gehoord had.
Maar de teef is naar de betreffende reu geweest, en nu is het afwachten of het nest groot genoeg wordt om kans te maken...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:09

Mijn volgende hond is woensdagavond geboren <3 <3

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:29

Feliciteerd, reutje of teefje?
En wat voor ouders?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:32

Teefje, ander ras, geen border collie ;)
Een hrvatski ovcar.

een van deze 3 wordt t :)

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:24

Ging vanwege het topic natuurlijk klakkeloos uit van bc.
Dit ras moest ik googlen, nooit van gehoord. Croatische herdershond dus, mooi ras. Ben je er specifieke training mee van plan?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:17

Kuggur schreef:
Ging vanwege het topic natuurlijk klakkeloos uit van bc.
Dit ras moest ik googlen, nooit van gehoord. Croatische herdershond dus, mooi ras. Ben je er specifieke training mee van plan?

Ja volledig begrijpelijk :D
Ja, kroatisch herdershondje. Het wordt een weer eentje voor agility. en daarnaast zullen we af en toe gaan schapendrijven.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:37

Ik heb een hekel aan de term, maar komen die pups uit "werklijnen"? Zijn de ouders schapendrijvers?
Wat ik op het oog heb komt uit twee ouders die beide bewezen werkhonden zijn, zowel op de berg als in trials.
De reden dat ik om me heen kijk is dat mijn Gláma wat ouder wordt, en een wat mild gezondheidsprobleem heeft.
Het wordt hoog een aflosser te gaan trainen, en maar één drijfhond hebben is trouwens een zeker risico; als er wat mee gebeurt heb je een probleem in de herfst.
Een ander punt is dat ik wat moe wordt van één karaktereigenschap van haar, ze is te soft.
Als de ouders een indicatie zijn zou dat bepaald niet voor die pups gelden. Belooft wat voor de vroege stadia van drijftraining...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:42

Kuggur schreef:
Ik heb een hekel aan de term, maar komen die pups uit "werklijnen"? Zijn de ouders schapendrijvers?

Ouders werken wel af en toe bij de schapen maar doen vooral agility. Elke kroaat is een werklijn. Er zijn eigenlijk geen showlijnen omdat deze hondjes in hun thuisland vooral gebruikt worden voor het werken. Verder zie je ze in alle sporten af en toe. Het is niet zo'n bekend ras.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:58

Hallo

Ik wil me ook graag melden
Ik heb sinds 3,5 week ook een bordertje
Ze Is nu 4 maanden oud, wat een heerlijke slimme dieren, ben er helemaal blij mee, ze is pas met 12 weken hier gekomen en past zich waanzinnig aan.. Nu de basis er een beetje inzit ben ik nu bezig met het luisteren naar commando's op wat grotere afstanden, hoe hebben jullie dat aangepakt? De hondenscholen hier in de buurt zijn verschrikkelijk en ze luistert al stukken beter dan de gemiddelde hond..
Ik wil straks ook met haar gaan drijven, iemand tips waar ik hiervoor in Zuid Holland terecht kan?
Mooie hondjes hier in het topic, heeft even geduurd voor ik helemaal bijgelezen was :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:07

ik ga hier naar een goede hondjenschool en werk zelf beloningsgericht.

Gisteren een fotoshoot met daeva gehad. binnen enkele dagen krijg ik de foto's :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:20

Hier ook alles met positieve (voer en stem) beloning
Merk dat ze nog erg snel afgeleid is en haar aandacht dan bij mij houden is nu mijn grootste trainingspunt, samen met stop, wacht en blijf als ze losloopt . Even kijken hoe ik hier een foto plaats