Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:27

jammer dat dit dan zo gedoogd wordt, ook door de stamboeken, zij zouden de regeringen toch meer moeten stimuleren de broodfok eruit te krijgen, of niet?

interessant om te weten keona, al weet ik niet of ik ooit met Bloom wil fokken. Ze lijkt me geen verbetering voor het stamboek helaas :') ze is vrij klein, staande oren en had een navelbreukje (wat volgens mijn da erfelijk is). Dus als er hier een andere komt, dan misschien.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:08

Vind ook dat ze staande oren niet uit moeten sluiten. Want dit zijn de eerlijke mensen dan zie je dit is wat je hebt en waar je mee fokt. De mensendieck plakken en zo perfecte oren proberen te krijgen. Daar mag dan wel gefokt mee worden, terwijl ze het genetische gewoon door kunnen geven. Is dus gewoon gezichts bedrog maar dat zien ze liever

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:43

Is wel waar wat je zegt keona.

En als geen aussie kenners, vind iedereen op de hondenschool Bloom superleuk met haar staande oortjes.
Mijn man ziet dit persoonlijk ook heel graag _-:( dus ik denk niet dat sommige mensen het erg zouden vinden bij de aankoop van een aussie, ik ben voornamelijk echt voor hun karakter gevallen en dat ze knap zijn, was mooi meegenomen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:07

Fotsy schreef:
Is wel waar wat je zegt keona.

En als geen aussie kenners, vind iedereen op de hondenschool Bloom superleuk met haar staande oortjes.
Mijn man ziet dit persoonlijk ook heel graag _-:( dus ik denk niet dat sommige mensen het erg zouden vinden bij de aankoop van een aussie, ik ben voornamelijk echt voor hun karakter gevallen en dat ze knap zijn, was mooi meegenomen.

Als alle fokdieren goede oren hadden, zou je dit niet hebben. Mijn teef en reu hadden roze oren maar ergens in de lijn zal hond geplakt zijn geweest. Ik had 4pups met 4 verschillende oorstande wel grappig.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:55

Vandaag met de fokker van Kenai (breezy-thorn valley), eigenaren/honden uit haar fokkerij en evt toekomstige pupeigenaren naar het strand geweest. Kenai is er moe van.. :o

Afbeelding

En foto van vorige week op het strand, wou hem toch nog even delen.. :Y)

Afbeelding

(Was leuk je te ontmoeten Madelon!)

bryce27

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:07

Leuk zeg XxDiandraxX
Zag al foto's voorbij komen op facebook van je fokker. Was ook echt een practige dag vandaag, jullie hebben het goed getroffen met het weer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:16

Mooi super leuk

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:15

Wij vonden de wandeling ook heerlijk! Prachtig weer maar dat zorgde helaas wel voor een hoop drukte.
Kenai is zo leuk Diandra! Voor wat ik gisteren heb kunnen zien heeft hij een heerlijk karakter.
Dyson is er nog moe van :o

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:30

Hallo hallo ! Stille meelezer komt even van ondr haar steen..

Wij willen later of een aussie of een BC nemen. Nu door een ander topic ben ik op deze vraag gekomen:
Hebben aussie's soms problemen met andere honden door hun NBT? Dus dat ze hun lichaamstaal minder goed kunnen tonen en dat andere honden daar raar/stout op reageren?

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:42

xLaraaj schreef:

Wij willen later of een aussie of een BC nemen. Nu door een ander topic ben ik op deze vraag gekomen:
Hebben aussie's soms problemen met andere honden door hun NBT? Dus dat ze hun lichaamstaal minder goed kunnen tonen en dat andere honden daar raar/stout op reageren?

NBT? *D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:02

elisedcl schreef:
xLaraaj schreef:

NBT? *D

Natural bob tail.. Of te wel, aangeboren kortstaart.

Mijn ervaringen met de wandelingen bij petra die er meerdere zonder staart heeft is dat ik eigenlijk geen verschil merk onderling...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:51

Ik zie ook niet echt verschil bij de reünie voor de honden met of zonder staart

Wat een knappe foto's komen er voorbij aan zee. Kenai is wel heel knap.
Dyson mag er ook wezen, hij is wel heel donker.

Bloom is nu dus voor de tweede keer loops, was te verwachten, ik had net een kale kip in huis :')

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:28

Leuke foto's komen er voorbij.
Dyson is ook een knapperd Madelon!

Laatst meegedaan aan een winactie voor een showlijntje, en laten we dan net winnen.
Heel blij met ons nieuwe lijntje, maar dan moeten de honden natuurlijk even op de foto.
Blitz begint weer een beetje haar te krijgen, na haar paar weken naakthond zijn :o :+ ze is dus niet echt op haar mooist, maar komt goed...

Afbeelding

Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:00

Morning!
Ik had een heel blij hondje vanochtend, want we gingen heerlijk wandelen in het bos! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:24

@Fotsy Ja donker is hij hea! Het was tussen die grote groep met veel Red Tri's zoeken naar de donkerste :D Tri of bi haal je van een afstand vaak toch niet uit elkaar :P
@bryce Wat een mooie lijn!
@Blinnii Knappe Ferro! En wat passen die rodes mooi tussen de herfstkleuren hea!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:25

Dank u voor jullie antwoorden !
En jullie verleiding met zeer mooie foto's :P
Mag een mdr-1 +/- gefokt worden met een +/- ? kunnen daar dan geen -/- uitkomen ? :/

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:38

Uit twee dragers (+/-) kunnen inderdaad lijders (-/-) geboren worden en ja, dat is toegestaan. Nu fokken de meeste fokkers geen lijders, maar aangezien MDR1 geen onoverkomenlijke ramp is qua ziektebeeld, is er geen restrictie op. :)

Kenai van Diandra is bijvoorbeeld -/- voor MDR1 en daarmee dus lijder.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:52

Ja dacht ik al maar vond het zo vreemd.. Ok dat je kans hebt dat er een paar tussen zijn dan. Maar ben een wat aan het rondkijken en vond iemand die -/- en -/- ging fokken.. vond ik toch wel raar ..

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:46

Kenai komt inderdaad uit twee drager ouders en is zelf lijder. Mij zou dit ook een volgende keer absoluut niet tegen houden!

Twee lijders met elkaar kruisen mag ook en als het "De perfecte" combinatie is snap ik dat best. Liever een lijder dan inleveren op andere dingen, maar ik weet dat niet iedereen mijn mening deelt.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:20

Dank je voor je uitleg! Snap wel dat het geen levensbedreigende ziekte is en dat je dus gewoon sommige medicaties niet kun geven. Zag het een beetje te veel als 5-panel test bij paarden :P en wat zou jullie limiet zijn voor HD enz ? dus vb B of C ook wel fokken ?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:52

HD a of b en is er een met b heupen staat daar een a tegen over. C zou ik nooit gebruiken. En mijn teef is ook een mdr1 lijder heb daar een vrije reu bij gezocht.
En ed moeten ze beide vrij zijn.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:00

"Voordeel" van mdr1 lijder zijn is dat de hond zelf er geen last van ondervind. Dus als je zelf een beetje oplet is er niks aan de hand. Overigens worden mensen ook extra bang gemaakt, het is maar een kleine groep medicatie die ze echt niet mogen hebben.

Persoonlijk zou ik dan weer alleen met HD A heupen fokken maar ooj daar heeft iedereen een eigen beeld bij..

Kenai vond net dat hij ook best in het nieiwe mandje van mijn jack russel past.. :7
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:15

Mijn fokster zei dat je een aussie sowieso dient te behandelen alsof ze mdr1 hebben, altijd opletten met ivermectine, dus ontwormingsmiddel van de paarden en dat ze stront eten. Ook opletten met medicatie in algemeen, aussie's zouden nogal gevoelig zijn voor die pipetten tegen vlooien en teken ook enz.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:24

Ik gebruik medicijnen ( dus ontworming en ontvlooi) die je bij mdr1 honden gebruikt.. geen idee of hij het gen heeft maar als ik geen andere middelen gebruik zit ik sowieso goed

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:48

XxDiandraxX schreef:
"Voordeel" van mdr1 lijder zijn is dat de hond zelf er geen last van ondervind. Dus als je zelf een beetje oplet is er niks aan de hand. Overigens worden mensen ook extra bang gemaakt, het is maar een kleine groep medicatie die ze echt niet mogen hebben.

Persoonlijk zou ik dan weer alleen met HD A heupen fokken maar ooj daar heeft iedereen een eigen beeld bij..

Kenai vond net dat hij ook best in het nieiwe mandje van mijn jack russel past.. :7
[ [url=m/NXEjFV.jpg]Afbeelding[/url] ]
let je dan ook op de Norberg waarde. Want een a met een ondiepe kom heb ik minder graag dan een b heup met een diepe kom.