Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:53

Wat een schatjes!!! <3 Zo fluffy!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:09

Wat een schatjes en ook 2 hele mooie kleuren. Enige wat ik mij afvraag, is het inteelt percentage hoog tussen vaders en moeders?
Hoeveel poepbakken heb je besteld? 1tje is wel wat weinig voor 2 katten. Ik zou ze vooral in het begin aan een lijntje houden en dan samen de tuin verkennen. Maine Coons zijn ontzettend geliefd en als ze ook nog eens vriendelijk zijn worden ze zo van de straat geplukt. Ik zou daarom er we mee oppassen of je ze wel buiten wil laten.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:14

lucifertje schreef:
Wat een schatjes en ook 2 hele mooie kleuren. Enige wat ik mij afvraag, is het inteelt percentage hoog tussen vaders en moeders?
Hoeveel poepbakken heb je besteld? 1tje is wel wat weinig voor 2 katten. Ik zou ze vooral in het begin aan een lijntje houden en dan samen de tuin verkennen. Maine Coons zijn ontzettend geliefd en als ze ook nog eens vriendelijk zijn worden ze zo van de straat geplukt. Ik zou daarom er we mee oppassen of je ze wel buiten wil laten.

Hey, wat bedoel je met inteelt percentage? Papa en mama zijn geen familie van elkaar.. ze zijn wel beide getest.

1 bak heb ik, een jumbo xl. Mijn vriend en ik heb beide thuis altijd 2 of meerdere katten gehad (ook vanaf kitten af aan) en is echt altijd goed gegaan..
(Wonen nu dus net samen)

We gaan ze idd eerst aan een lijntje mee naar buiten nemen, zodat ze kunnen wennen. En het stelen of iets, tja daar zijn de meningen heel erg over verdeeld.. vind het anders als je in een stad of iets woont.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:33

Gefeliciteerd met je aankopen!
Zelf zou ik minimaal 2 kattenbakken kopen.
Mijn katten zou ik echt niet naar buiten doen, ze worden zo gejat. Bij mij lopen ze in een afgesloten tuin. Bij jou zou misschien een kattenren wat zijn?
Let je wel op dat je er op tijd bij bent, voor ze vruchtbaar zijn voordat hij zijn zus gaat dekken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:33

Mijn katten komen alleen in mijn tuin, ze kunnen er niet uit en een andere kat er ook niet in...nouja dat zou nog wel kunnen maar dan komt ie er eigenlijk niet meer uit. :=

Mijn Turk is heel aanhankelijk en wil ik idd daarom niet buiten hebben...

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:36

laura1987 schreef:
Mijn katten zou ik echt niet naar buiten doen, ze worden zo gejat. Bij mij lopen ze in een afgesloten tuin. Bij jou zou misschien een kattenren wat zijn?
Let je wel op dat je er op tijd bij bent, voor ze vruchtbaar zijn voordat hij zijn zus gaat dekken.

Zoals ik idd al zei ieder zn eigen. Bij mij mogen ze naar buiten. Bij me vriend thuis al jaren raskatten en allemaal altijd los buiten geweest.

We gaan idd het vrouwtje optijd aan de pil doen! En het mannetje zo vroeg als mogelijk is laten helpen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:40

Ik vindt dat ook ieder voor zich de mijne loopt ook buiten en woon in een woonwijk.
Ieder heeft daar een andere mening over maar iedereen mag dat toch zelf weten?

Wat een knapperds kusvoorjou!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:42

Wat een prachtige katten zitten hier tussen, blijven echt plaatjes die Maine coons .
Ik heb sinds 1,5 maand een Maine Coon meisje (& een Ragdoll kitten) .

Helaas heb ik na informatie achteraf gezien het idee dat ze van een broodfokker vandaan komt, maar toen was ze al hierheen gehaald door mijn vriend. Nu maken we er het beste van. Ze is al flink gegroeid in ieder geval, hier een foto van hoe ze was en hoe ze nu al is:

Afbeelding

Afbeelding

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:48

Ils_K schreef:
Ik vindt dat ook ieder voor zich de mijne loopt ook buiten en woon in een woonwijk.
Ieder heeft daar een andere mening over maar iedereen mag dat toch zelf weten?

Wat een knapperds kusvoorjou!

Bedankt! Dus jij hebt ze ook niet in een omheinde tuin of binnen? Ik ben echt niet anders gewend..

Sky wat een mooie zeg! Lief koppie en tweede foto ziet ze erg echt mooi en gezond uit zo op het oog vind ik! Knapperd! Gewoon lekker in de gaten houden, broodfokker zegt niet ALTIJD alles..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:52

kusvoorjou schreef:
laura1987 schreef:

Zoals ik idd al zei ieder zn eigen. Bij mij mogen ze naar buiten. Bij me vriend thuis al jaren raskatten en allemaal altijd los buiten geweest.

We gaan idd het vrouwtje optijd aan de pil doen! En het mannetje zo vroeg als mogelijk is laten helpen.

Ik bedoel het niet rot ;)
Dacht dat je misschien geen ervaring met raskatten had en niet wist dat die af en toe gestolen worden. Het is inderdaad ieder zijn eigen keuze. Waarschijnlijk worden ze ook op bepaalde plaatsen eerder gestolen dan in andere.

Slim om het meisje op tijd aan de pil te doen!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:58

Kusvoorjou: nee heb geen omheinde tuin, in ieder geval niet voor katten :7 . Toen ik hier een paar jaar geleden kwam wonen woonden 3 huizen verder een stel met 7 raskatten(Main coons en Noorse boskatten) en die liepen altijd los.
Dus ik durfde het ook wel aan toen mijn Main coon kwam. En ja het is een risico maar als je ziet hoe blij die van mij is buiten, ze rent al rondjes draaiend als een hond naar de achter deur smorgens omdat het luikje dan weer open gaat, en dan klimt ze in de bomen en op het dak, rent door het gras en tja dat kan bij mij in de tuin niet.

Maar ben het er mee eens dat dit echt niet overal kan. In bepaalde buurten of in de stad bijvoorbeeld.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:14

Ik zou het meisje ook laten steriliseren/castreren als ze oud genoeg is. je hoort toch wel verschillende berichten over de pil bij katten ( in het algemeen) en dat wil je denk ik niet. Uiteindelijk denk ik ook dat dat goedkoper is dan iedere keer die pil geven.

Maar ze zijn wel erg leuk zo te zien, hopelijk blijven ze straks ook zo fijn samen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:02

Ik zou ook kiezen voor sterilisatie.
Ben je in een keer klaar. Ook omdat je ze naar buiten wil doen.
Blijft ze een keer een dagje langer weg dan loop je geen risico.

Ik heb mijn beide katten wel binnen. Ik woon 3 hoog. Dus veel keus heb ik sowieso niet.
Als mijn huis verkocht is wil ik een huis met tuin kopen.
Dan mogen ze naar buiten, maar in de tuin blijven.

Ik heb er zelf niets op tegen. Maar blijf wel in de stad wonen en daarom vind ik het eng als ze buiten lopen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:13

Ja maar aangezien het vrouwtje eerder vruchtbaar is dan dat ze geholpen mag worden, doen we haar eerst aan de pil

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:58

laura1987 schreef:
Die eerste foto zou ik echt MEGA in mijn woonkamer hangen als ik jou was, PRACHTIG! <3

Ja die foto vind ik persoonlijk ook wel heeuull gaaf...

Bellatrix schreef:
Mooie serie! Maar ik vind het jammer dat de achtergronden zo donker zijn. Ze vallen zo wat weg.

Hihi ik vond juist die achtergronden zo gaaf!

Ik zie een hoop mooie coontjes voorbij komen <3

Wat betreft coons naar buiten doen... Tja wij deden het ook nooit. Wij hadden de boerderijkatten die voor de muizen zorgen (en niet beter wisten dan dat ze op ons terrein liepen) maar onze coons kwamen echt niet buiten. En nee we zaten toen zo buitenaf als wat maar hadden wel veel toeristen. En ja die coons waren zo makkelijk te pakken dat die lekker binnen bleven. Inmiddels wonen we bij Apeldoorn en een viaduct van de A1 dus komen er helemaal geen katten meer buiten hier. Hooguit dat ik ooit een ren wil realiseren maar dat zit er nu nog niet in...

De kattenbakken... Ik heb 6 katten en hier staan 3 kattenbakken... waarvan 2 grote. Gaat prima hoor :)

Oh en euh ik ken fokkers die de katten al gesteriliseerd en al verkopen, dus met 3 maand mag ze eventueel al gesteriliseerd zijn. Ben er niet een mega voorstander van, maar ze kunnen dus al gesteriliseerd worden voor de eerste krolsheid...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:08

Ik heb 5 bakken voor 4 katten. :=

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:24

Ik moet er niet aan denken om hier 7 bakken neer te zetten verdeeld over 3 ruimtes _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:27

Ik heb 4 bakken in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. _O-

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:37

Bellatrix schreef:
Ik heb 4 bakken in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. _O-

:oo :oo :oo
Naaaahh ik verschoon wel een keer extra op een dag hahahahaha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:56

Ik werk de hele dag en doe de bakken al in de ochtend en avond....

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:53

Hmm meer mensen dus die niet het aantal bakken hebben aan aantal katten. Denk ook dat t anders is als je dieren altijd binnen hebt of als ze buiten mogen... vervuild de bak toch sneller denk ik, en dat ze dan niet op een zelfde bak willen is dan logisch. Onze katten bij mijn ouders thuis enzo mochten ook buiten en deden wel samen op 1 bak. Ach we zien ook wel, eerst nog geduld tot dat ze mogen komen. Volgende week zaterdag nog een keertje kijken bij ze, en dan komen ze over 3 weekjes de 28ste bij ons! Vandaag weer super schattige fotos gekregen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 00:02

Wat een schatjes!
Wij hebben 2 jumbo bakken en 1 normale bak voor 3 katten. Deze staan in hun eigen kamer met plankjes over de gehele muur. A

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 01:26

Wat voor borstels / kammen hebben jullie voor de Maine coons?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 01:28

Die van mij was het oneens met dat ik een avondje weg was.
Afbeelding
Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:11

Hahahaha wat een tuig!