Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:05

Dat is Jinn nog lang niet :P
Hij mag wel gezellig mee kijken

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:05

Silence schreef:
Klinkt erg leuk daar in Brummen.

Is dat echt voor mensen die actief behendigheid doen of kan het ook als je voor de lol zelf wat traint?
(Al zitten we tegen die tijd waarschijnlijk wel op behendigheid)

Als jij denkt een eenvoudig rondje te kunnen lopen ben je van harte welkom. Kan je dat niet, dan nog. Wil je bv gewoon eens op vreemd terrein wat ervaring op doen, al doe je alleen 2 tunnels oid, kan. Het is echt een wedstrijd voor de ervaring :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:06

Machie schreef:
Je mag meedoen bij ons hoor :) beginners en debutanten vanaf 15 maanden ;)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA *\o/*

ME HAPPY *\o/* *\o/* *\o/* Dan wordt dat onze eerste wedstrijd :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:08

LhinnOlijf schreef:
Machie schreef:
Je mag meedoen bij ons hoor :) beginners en debutanten vanaf 15 maanden ;)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA *\o/*

ME HAPPY *\o/* *\o/* *\o/* Dan wordt dat onze eerste wedstrijd :D

Gezellig!!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:10

Nee, toch niet Happy ... Ik heb die dag ook een show. Heb mij nog niet ingeschreven ... de keuze wordt afhankelijk van 't feit of ik daarvoor mijn laatste jeugdpunt heb *Wheehhheee*

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:30

Oh, werkelijk :=

Ik ben nu zo goed als zeker dat wij in gaan schrijven, even wachten op m'n volgende loon aangezien ik deze maand Beau's treibball en behendigheidscursus moest betalen, hele kluif uit mijn studentenloontje :=
We beginnen in februari weer met lessen, zo'n zin in! :):)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:52

Brummen is jammer genoeg dikc2 uur rijden :( die in almere wil ik ook wel meedoen! Dat is op bodhis verjaardag!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:32

Hhilde schreef:

Ja :+ Ik moet nog 1 jeugdpunt dus die wil ik hebben. Ik heb daarvoor nog 4 kansen, waarvan de eerste waarschijnlijk niks word (22 inschrijvingen, kanonne). Dan blijven er nog 3 kansen over en ik loop ook voor een ander shows ;) Ik ga dan wel voor een andere starterswedstrijd. Heb mij voorgenomen om maximaal 4 onderlinge wedstrijdjes te lopen dit jaar ... is meer dan genoeg om te oefenen en dan volgend jaar gaat de Benefiet wedstrijd van de NVBH mijn debuut worden met mijn Belg.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:05

LhinnOlijf schreef:
Hhilde schreef:

Ja :+ Ik moet nog 1 jeugdpunt dus die wil ik hebben. Ik heb daarvoor nog 4 kansen, waarvan de eerste waarschijnlijk niks word (22 inschrijvingen, kanonne). Dan blijven er nog 3 kansen over en ik loop ook voor een ander shows ;) Ik ga dan wel voor een andere starterswedstrijd. Heb mij voorgenomen om maximaal 4 onderlinge wedstrijdjes te lopen dit jaar ... is meer dan genoeg om te oefenen en dan volgend jaar gaat de Benefiet wedstrijd van de NVBH mijn debuut worden met mijn Belg.

Die benefietwedstrijd is ook gewoon onderling haha ;)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:17

Hahaha, ik zie dat ik mijzelf nog moet inburgeren in de wedstrijd kalender der hondensporten := Nja, ik kijk wel wat ik dit jaar ga lopen aan wedstrijdjes en dan vanaf 2015 fanatieker lopen. Ze is nog jong genoeg ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:46

Even gal spuwen hoor...

Ik kreeg net een preek van een vent, omdat ik Tay niet aan een andere Duitse Herder reu wilde laten kennis maken aan de lijn. Of ik hem niet sociaal wilde hebben en dat kennismaken erbij hoort. Toen ik zei dat ik alleen kennis laten maken als ze los zijn begon hij nog dat hij hem daar niet los liet, omdat ze alle kanten op zouden stuiven. Ik ben doorgelopen met de mededeling dat het ook geen uitnodiging was. Meneer hield zelf de hond met moeite, die is blijkbaar gewend aan alle honden te mogen snuffelen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:46

We doen niet aan behendigheid maar Mecx kent wel alle onderdelen ervan, incl wip en tunnel.
En ze heeft weleens een parcourtje gelopen.
Weet alleen niet of ik op een echte wedstrijd haar aandacht kan vasthouden haha.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:50

MyWishMax schreef:
Even gal spuwen hoor...

Ik kreeg net een preek van een vent, omdat ik Tay niet aan een andere Duitse Herder reu wilde laten kennis maken aan de lijn. Of ik hem niet sociaal wilde hebben en dat kennismaken erbij hoort. Toen ik zei dat ik alleen kennis laten maken als ze los zijn begon hij nog dat hij hem daar niet los liet, omdat ze alle kanten op zouden stuiven. Ik ben doorgelopen met de mededeling dat het ook geen uitnodiging was. Meneer hield zelf de hond met moeite, die is blijkbaar gewend aan alle honden te mogen snuffelen.

Je had gelijk hoor ;)
Mijn honden mogen aan de lijn nooit kennismaken met andere honden :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:57

Ik ging echt aan mezelf twijfelen of ik nu zo oneerlijk tegen puberpup was. Het begon namelijk toen zijn hond op Tay afsprong en ik bijna onderuit ging toen Tay er op af wilde springen. Toen kreeg hij even op zijn kop en zei die vent dat ik ze dan ook gewoon moest laten snuffelen, dan had ik dat probleem niet...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:03

Mijn honden kunnen niet lief snuffelen aan de riem hahaha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:09

De enige met wie Tay aan de lijn mag snuffelen zijn zijn volle zusje en de hond van mijn schoonouders. Die kent hij beide, dus mag hij even gedag zeggen. Dus geen kennis maken. Voor de rest niet geprobeerd, hij zal vast nog wel lief zijn nu :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:29

Beau mag aan de lijn ook maar zeer zelden kennis maken.. Vind je reactie zeker niet raar dus :n

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:17

Hier mag ze wel aan de lijn snuffelen/kennis maken maar niet met trekken en niet met elke hond. Als het is dan is het omdat we bij de club naast iemand staan of iets dergelijks maar ben niet gek dat ik alle kanten opgesleurd ga worden omdat madam meent dat ze even kennis moet gaan maken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:35

MyWishMax schreef:
Even gal spuwen hoor...

Jouw hond, jij bepaald of je dat wil of niet!

Heb dat hier ook gehad bij het wandelen in het bos....hadden mijn honden toch "opeens" kennelhoest :+

Spelen kunnen ze hier thuis onderling, dat hoeft van mij niet zo nodig met vreemde, veelal niet opgevoede honden die vaak niet sociaal zijn of hondentaal begrijpen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:48

Oh, ik heb ook mijn vaste antwoorden. Als ze zeggen 'maar hij doet niks' zeg ik 'de mijne wel' en ineens kunnen ze hun hond heel snel terugroepen. := Ook in losloopgebieden heb ik niet altijd zin in buurtende honden, mijn hond heeft daar geen behoefte aan.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:17

Hhilde schreef:
Oh, ik heb ook mijn vaste antwoorden. Als ze zeggen 'maar hij doet niks' zeg ik 'de mijne wel' en ineens kunnen ze hun hond heel snel terugroepen. := Ook in losloopgebieden heb ik niet altijd zin in buurtende honden, mijn hond heeft daar geen behoefte aan.

Jammer is dat ze Hazel nog als schattig klein hondje zien, en 9 van de 10 keer niet eens vr af en of het wel mag/kan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:18

Ik had al om een hoekje staan wachten, want die hond liep los daar en ik zag nogal een hoge staart tevoorschijn komen. En daarna meneer die wel 10 keer geroepen heeft voordat de hond aangelijnd was. Maar ik moest tussen hem en zijn vrouw met andere hond door, die stonden allebei aan een andere kant van de weg daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:48

Hier laat ik Blaz ook niet aan de lijn snuffelen, merk dat als hij los loopt een stuk socialer is dan aan de lijn. Dan zet hij sneller de borstels op. Maar als ik in dit dorp andere honden tegenkom doe ik hem sowieso aan de lijn. Het is alleen jammer dat de andere baasjes het niet doen. Zodat ik als nog hun hond er af kan schoppen. Want hun zeggen: Ja hij doet niks. Maar ik wil het gewoon niet hebben.

We lopen elke zondag meestal een uurtje ergens in de buurt. Samen met mijn moeder, zusje en moeders vriend. En dan slepen we alle honden mee. Dus Blaz, een mechelaar, een berner en het mormel van mijn zusje. Maar het is zo grappig om te zien hoe ze die kleine mormel van mijn zusje beschermen als er een hond op haar afduikt. Doen niks, maar gaan wel met zijn drieën duidelijk maken dat die hond weg moet.

Morgen sla ik een training over, aangezien ik een weekendje wegga. Helaas zonder hond. En waarscheinlijk komt de hond van mijn moeder hier gedeeltelijk wonen. Sinds een paar weken joelt hij continu als hij alleen is. We weten alleen niet de oorzaak. Maar sinds ik Blaz regelmatig mee neem naar mijn moeder. Is Cai veranderd van gedrag. Gedraagt zich jonger en doet Blaz gewoon na met gedrag. Maar Cai kopieert vaker gedrag. Want vorig jaar ben ik 2 honden in 2 maand tijd verloren. En daar zat ook een hondje bij waarvan hij gedrag kopieerde.
En aan het mormel van mijn zusje heeft hij niks, want thuis is dat een etterbak eerste klas. Dus denken we gewoon dat hij een maatje mist waarmee hij wel kan opschieten. Want hij is gek op Blaz en de mechelaar. Want hij kon goed overweg met mijn vorige hondje. Die was als een moeder voor hem, vanaf dag 1

Of hij word dement. Maar daar ben ik nog niet van overtuigd. Aangezien alles gewoon te verklaren is. En nog helder uit zijn ogen kijkt, terwijl mijn vorige hondje dat niet deed.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:15

Machie schreef:
Mijn honden kunnen niet lief snuffelen aan de riem hahaha

Jesda begint vaak te grommen/brommen. Wanneer ik haar los doe en de andere hond is los spelen ze gezellig samen. Denk dat het iets in de trend is van beschermen van mij.
Jinn vind alles leuk :+

Vanaf gisteravond logeer ik op mijn werk. Die mensen zijn naar een hondenshow in Engeland met een Schipperkes en enkele Bouviers. Omdat hun dierenhotel toch draaiende moet worden gehouden hebben ze gevraagd of ik er tot maandag ochtend/avond wil logeren. Heb gewoon een huis voor mezelf en het mooiste is, Jesda en Jinn mogen gezellig die dagen mee! We werken veel buiten dus dan lopen ze gezellig mee. Er zijn enkele honden die ook vriendelijk zijn en daar mag Jinn mee spelen. Jesda houdt ik voor de zekerheid bij me omdat we op onbekend terrein zijn en dan is haar 'waakprut' nog sterker.

Ze vinden het geweldig!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:45

Blue wil aan de lijn vaak grommen/mopperen naar vreemde honden.. Los gaat het vrijwel altijd goed (behalve met herders/bulldog-achtigen).

Marleen, ik heb ingeschreven met Blue! ;)