Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:1. Het rattentoilet; is dit een los bakje of iets dergelijks of is het gewoon een hoekje? En wat vinden ratjes fijn om erin te hebben?
2. Kunnen ratten tegen dat bruine spul wat ook wel eens onder in plantenbakken zit? Volgens mij is dat gemaakt van kokosnoten. Dit bedoel ik: http://193.164.196.197/images/87/8788045842.jpg
3. Hoe voorkom je dat ratten overal aan gaan knagen? Ik heb gelezen dat ratjes ook honden kauwsnoepjes mogen hebben, is dit waar?
4. Mogen ratjes vilt hebben in hun kooi?
5. Vinden ratjes het fijn om te knagen op kokosnoot, met zelfs nog een beetje kokos erin?
6. Mogen ratjes een loopwieltje?
Kokosmelk is ook een fijn krachtvoer bij zieke/oude ratjes, wel een dikmaker. Niet te vaak aan gezonde ratjes geven dus. 
Citaat:1. Het rattentoilet; is dit een los bakje of iets dergelijks of is het gewoon een hoekje? En wat vinden ratjes fijn om erin te hebben?
3. Hoe voorkom je dat ratten overal aan gaan knagen? Ik heb gelezen dat ratjes ook honden kauwsnoepjes mogen hebben, is dit waar?
6. Mogen ratjes een loopwieltje?
Uiteindelijk komt ze dan weer van de kooi af en durft ze wel bij me in de buurt te komen en over me heen te lopen, maar echt van harte gaat het niet. Ik snap het probleem niet zo. Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat ze bang van me is, maar ik benader haar niet anders dan Harley en dat heb ik ook nooit gedaan.. Het ging beter in de kleinere kooi, maar om ze nu in een Jolly te houden.. Vanillia schreef:Schattig filmpje Aartje! Harley die wil ook nog wel eens aan komen rennen (alleen als ik met de snoeppot rammel), Bella die vertikt het.. Ik wist niet dat je een rattery hebt?

hebben jullie enig idee hoe ik het plankje 'waterdicht' kan maken? Ik kreeg hem zo bij de kooi dus heb er nog niet echt over nagedacht.. Lak er overheen? En kan ik het ook eerst beitsen voor de kleur en dan lak? Ik heb geen idee of dit schadelijk kan zijn voor de ratjes namelijk!

)
. Ben ook wel benieuwd naar fotos van je ratjes.
. Wilde het risico niet lopen, hoeft maar 1x een deur vergeten dicht te doen en het is raak. Al kunnen sommige katten wel heel goed met ratten 
, ze hebben nu een extra 'speel hoek' in de kast, want ze begonnen aan boeken te knagen. Alles er maar uit gehaald en speeltjes en huisjes neergezet... moet toch wat verzinnen om ze tevreden te houden...