De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 10:04

Ook eens met Mjetterd!
Toen Brownie moest bevallen in de winter en geen vriendinnetje meer had heb ik haar ook naar binnen gehaald, toen was ze inderdaad veel meer benaderbaar dan nu buiten.

Toch neigt mijn gevoel wel naar buiten, maar alles valt of staat met ruimte en een vriendje! Ik zie weleens voorbij komen dat konijnen bv op zolder zitten... nou leuk... zit je dan op een paar vierkante meter waar je NIKS kan zien... -O- buiten is nog wel wat te zien/horen!

Mjetterd, leuke buns! Gaat het goed nadat ze zijn thuisgekomen?

Goofy lijkt idd echt op Luna Tarzan!

caro29

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:16

Hier is het simpel. Alles buiten want ik kan niet tegen zaagsel en stro binnen. Dan blijf ik niesen. Verder is buiten het gezondste denk ik. Lekker frisse lucht

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:45

Eens met Mjetterd... en ik heb al 3 honden binnen. 6 konijnen erbij wordt chaos. En ik vind het wel zo fris ze buiten te hebben. :j

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:07

Manlief is allergisch voor dieren. Dus buiten. Daarnaast hebben ze daar de ruimte.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:57

_Tarzan schreef:
Eens met Mjetterd inderdaad.
Wat is Goofy leuk Mjetterd, hij/zij lijkt wel wat op mijn Luna :D
[ [url=m/BDbgHk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh lijken inderdaad wel op elkaar ja! Luna is wat meer met bruin op het hoofd lijkt het.
Ook een Franse hangoor?

_KiMbErLeY, er is nog wel wat onrust geweest de de eerste dag. Kiki en Noortje hebben ruzie gehad denk ik, er lag veel bruin haar en Noortje had bloed en een snee in haar oor. Daarna was Noortje een stuk tammer, wat wel fijn was want ze jaagde steeds op Speedy.

Ik merk dat Saartje en Noortje per dag meer naar de rest toe trekken, Goofy die ligt alleen bij Saartje en Noortje. Ook de grijze (Oreo) lijkt wel wat alleen te zijn.
Speedy heeft nog helemaal geen aansluiting met de rest sinds we thuis zijn. Bij de opvang was ze dikke vriendjes met Goofy, dus ik hoop dat dat nog komt.

Maar er is geen ruzie meer, alleen af en toe wat bij elkaar weg rennen/achter elkaar aan rennen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:19

Ja precies. Zal even kijken. Of misschien deze winter nog binnen en volgende zomer buiten. Ik kan de pas begin september koppelen. Dan is hij 5 weken gecastreerd en het konijntje 15 weken. Dus een mooie tijd.

Pff ben nu al wel beetje zenuwachtig voor dinsdag hoor dat hij gecastreerd wordt. Hoop zo dat alles goed gaat!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:35

Even een korte update. We hebben de geslachten vd konijnen bepaald en we hebben 4 rammen en 2 dames. 2 dames en 1 ram blijven . De rest gaat toch weg...

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:00

NAIWHL, je staat bij de virtuele bloemetjes.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:38

Ooh ik zie het ook opeens. Wat lief!

En klinkt als een geslaagde koppeling Mjetterd:))

Gaat vast helemaal goed HorseTimeXL

Voor het goede nieuws: vanavond gaan we bij deze kijken:
Afbeelding

Zijn al gevaccineerd voor ze het ouderlijk huis mogen verlaten.

Hoorde helaas van de fokster waar we hikkie etc vandaan hebben dat ze nu ook kampt met rhd. Had helaas haar konijnen niet gevaccineerd. Hopelijk kan ze er nog redden...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:22

NAIWHL schreef:
Ooh ik zie het ook opeens. Wat lief!

En klinkt als een geslaagde koppeling Mjetterd:))

Gaat vast helemaal goed HorseTimeXL

Voor het goede nieuws: vanavond gaan we bij deze kijken:
[ [url=m/qmV25Q.png]Afbeelding[/url] ]

Zijn al gevaccineerd voor ze het ouderlijk huis mogen verlaten.

Hoorde helaas van de fokster waar we hikkie etc vandaan hebben dat ze nu ook kampt met rhd. Had helaas haar konijnen niet gevaccineerd. Hopelijk kan ze er nog redden...

O wat heftig zeg. Deze zijn ook wel heel erg leuk zeg! Met Lucy gaat het ook nog goed bij de fokster. Ze houd me op de hoogte. Heel leuk. Maar bij die van mij zijn ze ook niet gevaccineerd idd.

Wel laten weten hoor hoe het was!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:42

Ja laat het zeker weten. :)) verwachting van de fokker van de geel-witte is dat ze rond de 7,5/8 kilo worden :D

En de jonge konijnen waren ook niet gevaccineerd bij de fokker, maar haar fokkonijnen ook dus niet helaas... |(

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:59

Oef, hopelijk verliest ze er niet teveel. Maar snap eerlijk gezegd niet dat er anno 2021 nog steeds mensen zijn die niet vaccineren. En al zeker niet als fokker als je zoveel dieren hebt.
Geen aanval op jou he, weet dat je het wel van plan was, maar gewoon net te laat.

Hier zitten 5/6 konijnen ook buiten. Mijn binnenkonijn is chronisch ziek en zit in de wasplaats, want papa is allergisch. Vind het soms wel zielig, heb 3 jaar op kot gezeten en dan mocht hij wel in dezelfde ruimte als mij natuurlijk. Maar op zich reageren ze allemaal hetzelfde op aandacht, nu ja eten eigenlijk. :') De konijnen die samen zitten hebben wel veel minder nood aan aaitjes van mij, al verschilt dat ook van konijn tot konijn. Mijn konijnen slapen wel heel veel haha. Feather zit onder het afdak voor het raam, dus daar kijk ik vaak naar als ik zoals nu voor mijn laptop zit en die doet ook niet veel meer dan afwisselend slapen, eten of wassen en heel soms een gekke 5 minuten.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:10

Ja ik snap het ook niet helemaal. Volgens haar waren het de kosten, maatja dan denk ik het kan zo heersen dat blijkt nu wel weer. Dan bescherm je ze toch kosten wat het kost. Als Lucy vrijdag komt dan laat ik haar even rustig wennen een week en dan wordt ze ook direct geent.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:46

Hier ook alles geënt, scheelt dat ze bij de opvang er sowieso al geënt vandaan komen.
Hoe zit het met daarmee, kunnen ze het dan helemaal niet meer krijgen of minder kans?

Voor de mensen met veel konijnen, hoe doen jullie dat met het enten? Met de hele club naar de dierenarts en misschien nog volume korting :Y) ?

Hier zit het nog een beetje lastig qua data, zou het het liefst allemaal tegelijk hebben.
Moet zeggen dat ik het financieel best kan begrijpen hoor, grapje kost hier al jaarlijks €210 euro. Moet je nagaan als je veel meer konijnen hebt.

Al is dat ook een keus natuurlijk, en niet vaccineren ook :j
Ik heb mijn voedsters niet gesteriliseerd.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:50

Ik zou haar niet eens een week laten wennen HorseTime maar direct enten. Wij hadden ze ook een week en waren al te laat.

En ik snap het ook niet helemaal gigi. Kleine moeite een prik en scheelt veel leed.

Hier zitten nu in de achterbak Max en Checo (2 voedsters, maar dochter kijkt mee naar de F1 en verzon de namen) Het zijn weer twee Duitse Reuzen van 10 weken. Gevaccineerd eind juni. Dus geen enkel risico...
Zal straks even foto‘s maken.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:11

Bij mij wordt ook alles geënt. Rosie moet in september weer, Jerry staat voor januari geloof ik. Ik ga met da ff overleggen of ze niet zagen kunnen. Gewoon 1x stress maar wel met z'n 2en.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:21

NAIWHL schreef:
Ik zou haar niet eens een week laten wennen HorseTime maar direct enten. Wij hadden ze ook een week en waren al te laat.

En ik snap het ook niet helemaal gigi. Kleine moeite een prik en scheelt veel leed.

Hier zitten nu in de achterbak Max en Checo (2 voedsters, maar dochter kijkt mee naar de F1 en verzon de namen) Het zijn weer twee Duitse Reuzen van 10 weken. Gevaccineerd eind juni. Dus geen enkel risico...
Zal straks even foto‘s maken.

O echt waar? Och jeetje.. dan maar kijken of het direct maandag kan. Ga haar vrijdag ophalen. Hoop zo dat straks de koppeling ook goed gaat. Maar goed dat is over paar weken pas aan de orde.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:40

Nou, met gepaste trots stel ik voor:

Max:
Afbeelding

Checo:
Afbeelding

En samen:
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:55

Er bestaan bepaalde vaccins die per 10-50 dosissen in een flesje zitten. Die zijn voor fokkers heel gunstig geprijsd. En ben je aangesloten bij een kleindierverening is het nog goedkoper omdat ze dan via daar enten. (Maar weet niet precies hoe dat werkt)
Dat ze niet allemaal voor dat nieuw vaccin gaan, snap ik wel (=heel duur). Maar er zijn genoeg oplossingen te vinden.

De bescherming van een vaccin is niet 100%, maar het komt er wel dichtbij in de buurt. En moesten ze het toch krijgen, is de kans op overleven nog groter. Krijgen ze het zonder vaccin, zijn ze sowieso ten dode opgeschreven.
Echter kunnen ze het wel nog dragen en overdragen ondanks het vaccin, daarom nieuwe konijnen best zo snel mogelijk inenten! (beetje zoals corona bij ons nu :P ) En idd liefst voor ze komen, maar dat heb je niet altijd te kiezen natuurlijk.

@jeetje, dat moet vast wel kunnen. Hier ent ik de jonkies ook altijd mee met de rest het jaar dat ze 1 worden.

Doe dus altijd alles in 1x.
Feather is dit jaar in maart gebeurt wel, tegelijk met zijn castratie (had daarvoor wel al een noodintenting gehad in januari), de rest eind juni. Dus nog even zie hoe ik dat volgend jaar ga doen.

@NAILW, hopelijk kunnen ze de pijn wat verzachten.. :(:)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:05

Op die manier vaccineert deze fokker ook inderdaad. Koopt via de konijnenfokvereniging in en dan komt de dierenarts vaccineren.

Ze moeten alleen nog voor myxomatose, dus daarvoor bel ik morgen even mijn dierenarts. :j

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:28

NAIWHL schreef:
Nou, met gepaste trots stel ik voor:

Max:
[ [url=m/cvOVNi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Checo:
[ [url=m/gevGMk.jpg]Afbeelding[/url] ]

En samen:
[ [url=m/nik4k4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerds! Weet je toevallig wat voor ras het is ? Ze lijken namelijk wel heel erg op onze Snuf. Zelfde kleuren/patroon en zelfde lange flappers.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 11:53

Naiwhl, wat een leukerds! Wel andere types dan de vorige die je had of niet? :) hopelijk gaat het nu weer goed!

Heftig dat die fokster toch de ziekte in huis heeft -O-

Idylle, haha je "mocht" er dus toch 3 houden? :P welke blijven er?

Mjetterd, fijn dat het goed lijkt te gaan met de groep! :)) soms zijn er nou eenmaal wat buitenbeentjes haha

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:46

Welke ondergrond deden jullie trouwens na de operatie/castratie? Gewoon kranten? Ik heb zo bodemkleed wat absorbeerde dat zou eventueel ook kunnen? Snap dat hooi of grof stro niet handig is.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:14

Ik deed katoenbedding. Topspul, absorbeert super en pluist niet.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 13:28

Ik had een puppypad erin gelegd