Ohh die stress ken ik van toen Lizzy ineens de mastitis kreeg en die dag ook een pupje sloom was afviel en niet wilde drinken Ze zijn zo kwetsbaar als ze zo jong zijn
Chick had vooral t eerste nest heeel veel last van stuwing. Maar ik controleer tig keer per dag de melklijsten en zodra ik ook maar iets harder voel leg ik de zwaarste pup er bij aan
ChefsSpecial
Geplaatst: 03-05-21 22:04
Ja wij enten wel voor herpes. Bij ons eerste nest was de entstof niet beschikbaar en we zaten 3 weken lang zo in de rats dat we de temperatuur is het nest te hoog hadden. Zó hoog dat Happy een enorme hotspot ontwikkelde van haar lip helemaal tot tussen haar voorpoten Dus nu geënt en temperatuur wat “normaler” : Mastitis is hier ook geen probleem met 12 pups en 10 tepels
Wij hebben bij ons vorige nestje ook een pup heel ziek gehad door het verse vlees. Die kreeg ontzettende diarree die niet minder wilde worden, uiteindelijk is er door de diarree en de daardoor te hoge darmactiviteit een darminvaginatie ontstaan (dunne darm die een stuk in de dikke darm schuift). We waren er heel vroeg bij en gelukkig kon bij de operatie de gehele darm gered worden. Pup is super hersteld en nu een flinkerd van anderhalf. Ik moet zeggen dat ik, ondanks groot voorstander van vers, toch nog ernstig aan het twijfelen ben wat te doen bij een volgend nest.
ChefsSpecial
Geplaatst: 05-05-21 12:59
Wij zijn na dit weekend direct gestopt met vers vlees. Ik durfde het risico gewoon niet meer te nemen. Overigens doet P*rins netjes het vlees checken dus de controle vanuit de leverancier is er wel, moet alleen de batchnummers nog doorgeven
DA heeft gelukkig gecheckt op darminvaginatie, maar dat leek niet aan de orde (waar merk je dat aan trouwens? DA had het over een soepele buik dus geen invaginatie?)
Gisteren hadden we 1 pup aan het niesen en 2 gaven wat melk/vocht over, gelijk weer dikke stress natuurlijk. Het zijn wel de 3 grootse vreetzakken uit het nest (1 daarvan is het kleinste teefje, maar tevens de felste) en 2 "dikke" reuen. Blijkbaar komt dit dus doordat ze zo gulzig zijn. Dit kan ook nog komen omdat Cookie heeft besloten dat ze alleen nog maar staand de pups laat drinken, schijnbaar stroomt de melk dan nóg sneller toe...?
Nu houden we maar even tijd tussen de brokjes en mama. Even een half uurtje het eten laten zakken voordat ze het toetje bij mama krijgen.
Pffff.... Het is niet echt een relaxte kraamtijd zo, heb meer gestressed de afgelopen weken dan dat ik echt genoten heb
Wij gaan morgen progesteron prikken. Ik hou altijd heel braaf vast aan wat onze reu in huis aangeeft en had op eerdere keren verwacht dat we op zn vroegst zaterdag/zondag konden gaan dekken. Misschien zelfs wel zondag maandag. Maar de reu in huis en teefje zelf geven anders aan. Ik zei vanochtend al dat t er niet ver vanaf zat. Dus net gebeld en morgen ochtend om half 9 prikken.