Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:00

Wat leuk, Tesseke!

Hier wat vechtpartijen verder. Beetje irritant. ZhuZhu is niet de aanstichter (werd paar x aangevallen door andere hond), maar gaat er wel vol in. Ze wordt er steeds feller op. Niet de kant die ik op wil, eigenlijk. Heb al berichtje gestuurd naar gedragsdeskundige, die me eerder goed heeft geholpen.

Verder is Miep nu zo versleten, dat haar achterhand niet meer wil. Ik wou er eigenlijk een einde aan maken, maar mij man nog niet. Ze is verder (aan de bloedwaarden te zien) nog gezond. Alleen versleten. Dus nu krijgt Miep vanavond een rolstoel aangemeten. Ben benieuwd wat ze daar beiden van vinden :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:35

Fabster, wat sneu dat Miep echt op is.... Sterkte als het wel zo ver is en oei.. Ik snap wel dat ZhuZhu feller wordt naar paar keer gepakt te zijn, al is dat ongewenst.

Knappe 2e poolhond! Leuk dat die erbij gekomen is, ziet er goed uit.

2 wkn pension is ook niet echt rust als je hond een pootprobleem heeft, al mag hij niet rennen, vaak springen ze toch maf in het hok en zo, duim voor je dat hij netjes opknapt.

Hier geen nieuws.. Had Murphey soort van leren zwemmen een beetje in het bos, zit er vervolgens blauw alg in, einde zwemles.
En mijn tuin vind ze fantastisch! Nou ja.. De missende grindtegels.. want dat is al tijden haar zandbak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kat, tja, heb ik ook, gaat goed, maar Murphey vind het ook maar wat leuk om er af en toe achteraan te gaan, niet om op te eten, maar het is zo leuk als ze voor je wegrennen... bij de oppas weet ze ook dat de ene kat wegrent, die is leuk en de andere kijkt ze niet naar... Die timmert van zich af allemaal rood witte hi hi.
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:00

Hier gaat het nog erg goed, soms snauwt ze naar hem als hij haar persoonlijke ruimte niet respecteerd karma is daar heel duidelijk in :Y)

Balen van het aanvallen Fabster vooral omdat het niet je eigen hond is die begint! Spannend van de rolstoel ik hoop dat het helpt :)

Graven in het zand is ook erg leuk :D

Kajakken durf ik niet aan, denk niet dat de mijne stilzitten _O-

mijn 3 monsters :D
Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:09

Ooh kajaken dat is gaaf zeg! Lijkt me ook fantastisch om met de honden te doen! Staat zeker nog op mijn bucketlist <3

Balen dat Zhuzhu veller is geworden na de aanvallen, al is het wel begrijpenlijk. Tara heeft dit helaas ook wel een beetje..

Haha die Murphey, heerlijk in het koele zand liggen en lekker graven. Dat is ook één van Tara haar favorite dingen om te doen in de tuin.

Fijn dat je nieuwe hond zlgoed gaat KarmaChansey! En alleen maar goed dat Karma haar grenzen aangeeft :)

Tara heeft juist wat moeite met haar grenzen aangeven bij Gocha (eigenlijk bij elke hond) waardoor Gocha soms wat over haar heen loopt. Als het te gek gaat dan grijp ik in, maar ik wil Tara ook niet te veel bemoederen. Die moet ook maar gewoon leren voor haar zelf opkomen.
Verder gaan ze heel goed samen, spelen veel en zijn zo leuk samen!

Wel vindt Tara het soms nog wat lastig, vooral omdat Gocha de aandacht erg kan opeisen. Door bevoorbeeld lekker tussen ons in te komen als ik even aandacht aan Tara geef. :')

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:49

Hoi allemaal! Hopelijk is het geen probleem dat ik hier zo binnen kom vallen? Ik lees echt al super lang mee in dit topic en zou jullie graag wat dingen vragen. Van welke stichting is jullie hond en wat zijn je ervaringen ermee? Hebben jullie een anti-ontsnappingstuig en zoja, merkte je dat je hond hier behoefte aan had? Is een buitenlandse hond geschikt als eerste hond? Uiteraard heb je veel verschillende honden, dat spreekt mij dan ook heel erg aan. Tegen volgend jaar juli zou een nieuw gezinslid welkom zijn, ik hoop dat dit een buitenlandse hond wordt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:56

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:59

http://www.mymartin.eu
Hier heb ik mijn hond vandaan. En er zitten zeker ‘beginnershonden’ tussen. Gewoon even overleggen. Leuk hoor, een nieuw gezinslid.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 23:11

Zelfde stichting als fabster.
Hoewel het niet mijn eerste hond is, had ik een flinke waslijst aan eisen waar hij aan moest voldoen. Aangezien ik alleenstaande moeder van 3 jonge kinderen ben.
En ik moet zeggen dat hij aan alle belangrijke eisen voldoet. Dus ze hebben echt wel een goede kijk op het karakter van de honden daar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:58

TinkerTreas schreef:
Zelfde stichting als fabster.
Hoewel het niet mijn eerste hond is, had ik een flinke waslijst aan eisen waar hij aan moest voldoen. Aangezien ik alleenstaande moeder van 3 jonge kinderen ben.
En ik moet zeggen dat hij aan alle belangrijke eisen voldoet. Dus ze hebben echt wel een goede kijk op het karakter van de honden daar.

Bij mij precies zo. Ook niet mijn eerste hond, maar dit x wou ik er 1 die aan mijn eisen voldeed en niet 1 waar ik me enorm aan aan moest passen. Dus ook een waslijst aan wensen. Behalve het lange haar (ik wou een korthaar) en dat ze niet zo waaks is, voldoet ze volledig aan het wensenlijstje. En die 2 ‘minpunten’ wist ik ook van te voren. Alhoewel waaksheid altijd afwachten is. Dus geen verrassingen. De vrijwilligers zijn echt eerlijk over de honden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:08

Hier blijkt Marlin veel meer te blaffen dan gedacht. Maar de situatie is natuurlijk ook absoluut niet vergelijkbaar. Daar leefde hij met andere honden en hier alleen.
Maar verder is hij zoals beschreven. De vrijwilligers willen het beste huisje voor de honden, dus dan is een juiste match heel belangrijk.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:17

Wij hebben Igor en Frankie beide van Stichting Dierencentrum Friesland :) Voor Frankie hebben we een Ruffwear Webmaster, just to be sure. Hij is geen ontsnapper, maar als hij los is gaat hij heel hard rennen. Tegen de tijd dat je bij het einde van zijn naam bent, is Frankie al aan de horizon verdwenen zeg maar. Dus wij hebben dat tuig zodat hij zich ook niet per ongeluk los kan trekken. Igor heeft het nooit nodig gehad, blijft altijd in de buurt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:50

Wat is een webmaster?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:12

Dat is dus een van de tuigen van Ruffwear :P
https://i.ytimg.com/vi/9F8pefmOuHs/maxresdefault.jpg (hij is te groot om als afbeelding erin te zetten)

Door de extra band achter de ribbenboog kunnen ze zichzelf niet (expres of per ongeluk) achteruit uit het tuig trekken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:19

Ah. Ik heb ook een veiligheidstuig bij de hond gekregen. Gebruik m nooit.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:58

Afbeelding

Ik heb dit tuig bij Marlin gekregen. Ik gebruik hem nog steeds, maar hij is gelukkig nooit nodig geweest kwa ontsnappen. Marlin zat gelijk al aan me vast geplakt.
Maar Marlin loopt niet fijn aan een halsband en ik heb nog geen ander tuig gevonden dat echt fijn bij hem zit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:04

Zo 1 heb ik ook, ja. Maar hij was al krap voor ZhuZhu, maar nu kan hij echt niet meer dicht.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:17

Ik heb Nova via Animal in Need, uit Spanje maar van een Nederlandse man en ook Nederlandse vrijwilligers waar je mee communiceert. Heel fijn project geweest, ook heel eerlijk.

Deze stichting heeft ook honden zitten in Nederland bij gastgezinnen, die zou je kunnen bezoeken voordat je besluit te adopteren, misschien fijn voor een eerste hond?

Nova gaat heel goed :D
Binnen gaat steeds beter, helemaal ze nu regelmatig op de bank mag := Ze voelt zich minder opgesloten denk ik als ze op de bank en hoog ligt. Haar gedrag veranderd direct naar heel onderdanig, schrikachtig en bangig naar een wat vrolijkere hond.
Toch probeer ik haar ook op haar kussen te houden soms, daar moet ze zich ook gewoon goed voelen. Kussen ligt op een ideale plek in het huis (lijkt mij), ze kan de hele kamer overzien maar ligt toch deels beschut en niet 'in de weg'.

Buiten doet ze het super! Blije hond, wordt steeds actiever en gaat ook steeds vaker spelen met ons en met de andere hond :D
Andere hond wordt af en toe wat venijnig en gaat dan in dr poot bijten (Jack Russel), maar het doet haar weinig :+

Ze krijgt ook steeds meer spier, de spillepootjes die ze achter had zijn breder geworden en haar rug hangt niet meer zo ingezakt. Je wordt natuurlijk behoorlijk spierloos als je 2 1/2 jaar op een betonnen grond ligt met weinig bewegingsruimte.

Ze wordt steeds knapper <3
Afbeelding

Euh ja, steeds knapper zeg ik :+
Afbeelding
Afbeelding

Oh, en vind kussen van Jack Hutsel erg fijn liggen bij m'n vader in huis :+
Afbeelding
Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:43

Ik heb Galia vanuit de organisatie Galgo Support Holland. Momenteel zijn zij even gestopt met honden ter adoptie aan te bieden omwille van de werkdruk die het vraagt op de vrijwilligers, en een tekort.

En Galia is mijn eerste eigen hond. Ervoor wel ervaring met een hond die bij ons thuis kwam als puppy toen ik 11 jaar was. En eigenlijk hadden we ons op de komst van Galia veel te weinig ingelezen/voorbereid... (was een beetje een impulsieve beslissing) Maar uiteindelijk is alles gelukkig goedgekomen :D Wel hebben we erg veel tijd in haar moeten steken om haar zekerder te maken. Op sommige dingen kan ze nog erg angstig reageren (knallen, lichtflitsen) en hierop weten we ondertussen ook vrij goed te anticiperen en reageren.

2 jaar geleden is Zino erbij gekomen. Hij komt vanuit de organisatie SHIN/ACE. Ik wou per se een hond van max een half jaar oud om de optie wedstrijden in de gehoorzaamheid open te houden. Voor mij en mijn vriend een geweldige hond (oké, soms heeft hij net wat té veel energie), maar mijn ouders zouden hem absoluut niet moeten hebben omwille van het energieniveau. Ook wel eentje met een speciaal karakter en eentje die geregeld aan het werk moet zetten om hem braaf te houden. Ondertussen met veel meer ervaring voor ons een hond die helemaal bij ons past.

Beide honden lopen bij ons los op wandeling. Voor Galia heeft dit anderhalf jaar geduurd vooraleer we haar durfden losklikken. Zino eigenlijk de eerste week al aangezien hij heel erg op ons en Galia gericht is.

Ondertussen volg ik nog andere organisaties: Podenco Friends (al weet ik niet of zij ook adopties in Nederland/België doen), Hope for Paws en nog wel enkele. En ik ben ook wel verliefd geworden op het podenco ras. <3 Uiterlijk, maar ook karakter. Heerlijke honden met humor :D

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:44

Knappe Nova <3

Tara en Gocha komen van ALAS, een Nederlandse stichting die honden uot vier Spaanse asielen haalt. Je kan kiezen voor een hond die al in een Nederlands gastgezin zit of voor één die nog in Spanje zit.

Wij hebben besloten om Gocha toch maar te houden :o
Zowel wij als Tara kunnen geen afscheid meer nemen van Gocha en Gocha niet van ons.

In de vakantie zijn we wezen camperen met de honden op Terschelling, wat de twee draken erg leuk vonden. Ze hebben genoten van het wandelen door de duinen, de bossen en op het strand. Het spelen in de zee was ook geweldig en het rond snuffelen bij de verschillende bunkers van WWII vonden ze ook erg leuk :D
Afbeelding

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:04

Wow, bedankt voor de vele reacties!

Ikzelf heb al sinds 2016 een hond van ACE/SHIN op het oog. Als zij er volgend jaar juni nog zit, zit zij al 4,5 jaar in het asiel. Ik ben helemaal verliefd en zou haar dolgraag willen helpen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:26

Ik heb ook een aantal honden die ik al jarenin het vizier heb. Maar passen eigenlijk niet bij mijn wensen. Maar kan ze ook niet los laten. Komt tijd, komt raad, denk ik dan. Voorlopig is mijn 14 jarige nog springlevend. Dus hier nog evengeennieuwe hond.

Voorkeur voor mij voor ‘oostblokhonden’ is dat ze daar geen ‘middellandse zeeziekten’ hebben. Dat vind ik een voordeel. Maar 1 liefde is toch echt een spanjaard. Een andere volgens mij een griekse en heeft Leish. Daar heb ik eigenlijk echt geen zin in, maar ze is zo schattig <3

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:01

Galaika, je kunt altijd contact zoeken en vragen hoe ze is, toch?
Staat er een uitgebreide karakter omschrijving bij of dat niet?

Heel erg maar ik heb inderdaad ook al een hond op het oog die ik dolgraag in huis zou willen hebben :=
Ze kwam op de site de dag nadat ik Nova had geadopteerd, ze staat er nog steeds en ik kijk wekelijks of ze al een huisje heeft maar tot zover niets.
Ik wil er geen 2e hond bij hebben, maar het kriebelt want ze is zooo <3 <3 <3

Een hond met leish wil ik ook niet aan beginnen... Vooral financieel niet, je weet nooit wat een zo'n hond gaat doen qua kwalen enz. Ik heb altijd genoeg geld in m'n dierenpotje zitten maar bewust een hond nemen die al een ziekte heeft dat risico durf ik niet te nemen....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:18

Dat is inderdaad niet verstandig. Heb me eens ingelezen, maar is nog niet zo makkelijk, leish. Gelukkig is het nog niet aan de orde.

Nova is echt leuk!

Classic, daarom neem ik geen fosterhonden. Die gaan natuurlijk nooit meer weg :=

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:05

Fabster schreef:
Dat is inderdaad niet verstandig. Heb me eens ingelezen, maar is nog niet zo makkelijk, leish. Gelukkig is het nog niet aan de orde.

Nova is echt leuk!

Classic, daarom neem ik geen fosterhonden. Die gaan natuurlijk nooit meer weg :=

Ik had me zo voorgenomen dat ze niet zou blijven, maar vriendlief is echt verzot op haar :')

Hier dus ook één keer en nooit weer een foster _O-

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:29

Leuke foto's allemaal !
Want leuk dat gocha niet meer weggaat ! Ik zou ook geen goede zijn voor foster. :')

Wij hebben Balou van dierenbemiddeling Europa. Zijn heel blij met hem. Ik had een tuigje mee toen ik hem ging ophalen. Maar hij was groter dan verwacht dus paste maar net :+
We hebben geen speciaal ontsnappingstuigje gehad. Wel had ik hem in het begin dubbel vast gemaakt. Aan de halsband en aan een tuigje. Al was het bij hem niet nodig.
De meeste stichtingen zijn wel eerlijk over een hond. Dus als je goed aangeeft wat je zoekt dan houden ze daar wel rekening mee.

Hier is Balou in de vakantie een week gaan logeren bij mijn ouders. Ik vond het wel erg spannend. :=
Maar het is super gegaan. Mijn vader vond hem geweldig.
Toen ik hem ging ophalen keek ie me eerst eens aan en toen hij me rook werd ik pas ondersteboven gesprongen. <3
Ook zijn we bezig met hem overdag uit de bench te laten. En ik moet zeggen dat het super gaat ! Ik zorg wel dat hij echt niks kan pakken. Maar afgelopen vrijdag een uur alleen geweest en vandaag ben ik boodschappen gaan halen en was hij ook los. Hopelijk blijft het zo gaan en kan ik de bench over een tijdje eruit gooien en ruilen voor een mand. Hij wordt in januari 2 dus hij mag nu toch wel ver uitgepuberd zijn. :+