Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:45

Kleine held <3

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:25

Tigress wat erg! Sterkte :(:)

Loes eindelijk *\o/* Is het vannacht ook goed gegaan?

Hier gaat alles goed, eerste kerstdag zijn we naar mijn ouders geweest en zijn daar ook blijven slapen. (normaal komen mijn ouders in ons huis, als wij weg zijn, dit ging nu lastig }:0 ) dus sushi was een nachtje alleen. voelt niet prettig, maar het was niet anders .

Hoe was jullie kerst? Nog weekeind plannen?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:36

Tigress, sterkte met het verlies! Wat jong nog...
LoesLucky wat ziet hij er heerlijk relaxed uit! Hihi, en de anderen passen zich nu al aan :+
Vannacht ook goed gegaan?

Kerst is hier prima gegaan. Wij doen er nooit zoveel aan. Meestal moet ik gewoon werken, deze keer niet, dus heerlijk gerelaxed. Gisteravond nog wel bij mijn schoonouders geweest, was gezellig.
Morgenavond nog met wat vriendinnen afgesproken om gezellig samen te eten, lekker zonder mannen :P
Dan weer op naar oud en nieuw. Hier werd van de week al redelijk wat vuurwerk afgestoken. Onze katjes zijn altijd vreselijk nieuwsgierig en willen het het liefst van zo dichtbij mogelijk bekijken. Angstig zijn ze gelukkig helemaal niet :P
Onze oude htk poes, zoekt altijd wel een stil plekje, dus wij maken altijd een donker hoekje voor haar. Zodat ze zich kan verstoppen.

Doen jullie nog iets bijzonders voor de dieren met oud en nieuw?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 12:37

<3 oh Loes heerlijk mannetje. Fijn dat het zo goed gaat, op en top genieten. En wat heeft ie veel haar op zn snoetje <3

Hier ook een relaxte kerst gehad, mannen zijn wel wat meer alleen geweest maar goed Is niet anders. Over oud & nieuw twijfel ik nog heel erg, dan moet ik ze alleen laten maar heb ik met Texas en Chuck ook gedaan, 1 gordijn open en radio aan en nu Is er bij ons ook amper vuurwerk. Maar toch...Ik twijfel nog.

Sushi een nachtje alleen geweest, toch hou ik altijd maar in mn achterhoofd dat wij het erger vinden dan zij. Komt er ooit nog een Wasabi bij? :D

Hier lijkt het nieuwe voer aan te slaan... Zou het dan eindelijk?!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:26

Splash ik wil er wel een wasabi (of eetstokje of gember) bij, maar eerdere pogingen om sushi te koppelen aan een wasabi schijnen helemaal mislukt te zijn -beetje het zelfde verhaal bij Jolien, dus ik denk het niet.
Wij blijven met oud en nieuw thuis, voor sushi en omdat wederhelft geen zin heeft om ergens heen te gaan. Hier is wel veel vuurwerk, tot nu toe reageert sushi niet, maar vind het ook zielig als hij heel bang is, en wij weg zijn.

Hopelijk gaat het goed komen met dit voer :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:17

Hij heeft vannacht bij mij in bed geslapen in zijn holletje. Werd op een gegeven moment wakker, zit hij met zijn pootje tegen mijn neus te tikken, ik maak het lampje aan, wordt hij helemaal blij, spinnen, kruipt zijn holletje in en gaat weer slapen. Een keer ben ik wakker geworden dat hij op mijn arm onder de dekens.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 15:37

<3 te lief Loes!

Hmm begrijpelijk Kristie dat je het dan niet gaat proberen. En ja oud en nieuw straks zijn ze wel bang en dan ben ik er niet. Ik ga er nog maar ff over nadenken.

Hmm misschien te vroeg gejuicht over het voer wat Wax betreft......

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:53

Oud en nieuw is lastig he. Ik kamp er ook mee, maar er wordt hier al heel wat afgestoken en hij geeft geen krimp.

Wat een schatje loes

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:04

Ik blijf met oud en nieuw altijd thuis. Vince is erg bang en laat hem niet alleen. Ookal negeer ik hem, wil niet dat hij alleen is.
En nu met Valya en Vega is het nog even afwachten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:14

Ik zit bij vrienden om de hoek, dus kan altijd even bij hen langs :-)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:24

Oud en nieuw blijf ik ook thuis. Betje vindt de lichtjes prachtig, maar Aagje vindt t niks...

Wat een zoet manneke, Loes!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:15

Meh, heb te vroeg gejuicht. Begon zo goed nu allebei dunne van dat voer en ze laten het liggen, eten de carocroc eruit. Dit Is het nadeel van sphyxen :j

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:30

Vega heeft gelukkig geen stress poep, ivm de verhuizing. Heb nu twee keer kei mooie keutels gevonden. Bij de fokker had hij zelden tot nooit diarree of dunne ontlasting. Hij eet voornamelijk vlees. En brokjes als hij zin heeft. Orijen en Carnilove.

Maandag krijgt hij de enting en een einde van de week ontworming. Ben benieuwd hoe het dan is.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:37

Wees blij! Maar komt goed heb er nog steeds vetrouwen in alleen Is het echt ff zoeken. En anders maar toch carocroc dan maar geen super stevige drollen. Vers zie ik echt niet zitten, Texas eet dat niet en er moeten überhaupt brokken staan dus dat lost het probleem niet op.

Heerlijk dat Vega het zo goed doet, komt allemaal goed volgende week :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:36

Was het Giardia die de problemen veroorzaakte? Murdock kwam ook bij ons met een nare besmetting. Na een Panacur kuur zijn we overgegaan op vers en dat voeren we nog steeds. Meestal gemalen vlees van Tinlo en Darf, afgewisseld met kippennekjes en verse vis of ander knaagwerk. En sinds kort staat er ook altijd een klein schaaltje Orijen (en is Murdock een stuk "vadsiger")...

Tigress :(:) Sterkte met jullie verlies! Wat jong nog ;(

De jaarwisseling blijven we thuis. Fijner voor de katten maar ook voor de kindjes. Mn onze jongste (15 mnd) maakt er een potje van met slapen dus ik ben al de hele week boven in bed met hem want anders is hij om de haverklap wakker...

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:35

Vega heeft brokjes staan maar omdat hij steeds vers eet raakt hij die niet aan

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:46

Hmm, ik had gister een hele reactie geschreven, maar die kan ik nu niet meer terug vinden :?
Nou ja... Hier ook de combi graanvrije brokken (verschillende merken) en kvv. Daar doen ze het het beste op. Met alleen graanvrije brokken zijn Sjors en Yaro ook nog aan de dunne, Yaro was van de dunne af toen hij volledig op kvv stond en Sjors ook al bij half om half. Dus zo maar gehouden. Er staat hier dus niet constant voer. Ze krijgen 2x per dag. Ze eten te wisselende dingen. Zeker nu Yaro de urinarybrokjes moet.
Hihi, wat een poepverhalen :p

Fijn dat het goed gaat met Vega, loeslucky! Heb je nog leuke foto's?
Kristi geen wasabi erbij. Klinkt als een verstandige keuze...wel jammer!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:11

Ik zal er straks nog even een paar op zetten :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:30

Jaa! En als je binnenkort oppas nodig hebt hoor ik het wel! <<)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 17:46

Gaia, het is gewoon een shi.tzooi met de sphynxen en rexen :') Al had ik vandaag nog steeds gemengd gegeven (had al Josera Sensi cat besteld) en Wax had vandaag best mooie drollen, Knox zal ik straks even in de gaten houden. Aan de hand van hem ga ik misschien dan wel even door. Het rare is, hun drollen worden van de buitenkant donker en stevig, alleen van binnen zijn ze nog licht en zacht, net alsof er een krokante korst omheen zit. := ik hoop dat dit de weg is naar een hele goede drol?

Ik heb ook foto's gemaakt van m'n mannen, zal ze zo even uploaden. Vanmorgen hebben ze 1400 (!!) volgers bereikt op instagram.

Kristie, ga je oppassen?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 18:00

Knox <3
Afbeelding

Afbeelding

Wax <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 18:47

En nog eentje, omdat het zo'n heerlijk plaatje is....

Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:58

Ooooh... antenneoren :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:35

Mooie foto's! ❤️

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:52

Haidiehai! Ben een beetje stil geweest! Erg druk met het werk en nu erg druk met vakantie: aan het klussen! Ook nog 2 dagen geen internet gehad.. dat valt nog niet mee zeg! Geen wifi dus en geen televisie en mijn databundel was ook nog op. Echt afkicken! %)
Kerst rustig gevierd met familie, de katjes vonden het wel gezellig. Met het eten moesten ze wel even weg, want beetje .. als Tijger ineens op de tafel springt tijdens kerstdiner. We proberen het hem wel af te leren hoor.. |o

Ga proberen wat in te halen:

Wat een schrik met Roque Bloem.. Is zijn tandje er al uit? Gaat het nu verder goed met hem?
Lieve foto zo met je dochter. <3

Welkom Chubby, wat een leuke Sphynx heb jij! En Belle ziet er ook heel lief uit (blauwe ogen?) Verdrietig van je hond.. dat is nog meer je vriendje dan een kat volgens mij.. Mijn konijn had een paar maanden geleden ook melkklierkanker en is ingeslapen. Gelukkig was die ook heel oud voor een konijn. Niet hetzelfde als een hond, maar toch verdrietig..
Wat grappig dat de hond de kat schoon likte! Dan moet ie nu aan water gaan wennen!
Lief zo die foto met je kindje een paar pagina's terug.

Gaia hopelijk gaat het snel beter met Yaro, kunnen ze dat altijd zomaar krijgen? Balen dat je nu geen kvv kan geven.
Mooi dat hij de pilletjes zo opeet, ik heb al gemerkt dat het nog niet meevalt om een kat iets te laten eten (of doen) wat ie niet wil... }:)
Mooie stapelfoto! Sjors hoort er al helemaal bij he? Die Devons doen daar volgens mij niet zo moeilijk over.

Splash wast ze niet, lijkt me ook wel een circus die 2 in bad doen! Als ze daarbij hun nageltjes uit doen.. oeioei
Als het met babydoekjes gaat, prima toch?
Mijn Tijger heeft nog steeds kiwihaar en die is ook hier en daar wat vies..Gwynn heeft veel langer haar en dat is prachtig wit.
En een Peterbald erbij??? Zit er veel verschil in Sphynx en Peterbald? Volgens mij zijn die laatste wat groter en flink gerimpeld toch?
Balen dat de drolletjes maar niet goed willen worden, je popelt natuurlijk om je Litter Robot te gebruiken. Dat lukt niet met te natte poep?
Tijger bij mij heeft ook rare poep hoor, maar hij snaait ook alles wat hij maar kan vinden, dus ik denk dat het daarvan komt. Gelukkig doet hij alles op de kattenbak en graaft het netjes in.
Leuk dat de mannen zoveel volgers hebben op Instagram, ze zijn ook geweldig om te zien. Prachtige foto's weer!

BabiiVeeraa ook 2 bloterikken!! Wat een leuke foto's! Heb je ze nu al thuis?

EeCee, wat een prachtige tekening van Yoda! Dat is toch echt een heel mooie herinnering zo.

Tigress wat verdrietig van je mooie witte kat! En nog zo jong.. heel veel sterkte! :(:)

Wat gaat het goed met Vega Loes! Hij ziet er geweldig uit, super dat hij zich zo thuis voelt. Schattig dat hij tegen je neus ging tikken. Pas maar op, anders gaat hij ook sabbelen.
Laten jou kereltjes je nu rustig slapen Splash?

Hoe merk je eigenlijk dat ze wisselen? Mijne zijn van februari, ik heb niks gezien.. maar dan hebben ze nu al echte tandjes?

Wat we met oud en nieuw gaan doen weet ik nog niet, we zijn in ieder geval wel thuis. Misschien in de badkamer, die heeft geen ramen en daar horen ze het minste. Bij ons is het echt verschrikkelijk met vuurwerk, gaat ook tot 3 uur 's nachts vol door.. Nu mag het maar van 18 uur tot 2.00, ben benieuwd of dat helpt.
Ze schrikken al als ze 1 rotje horen.

Verder gaat het allemaal z'n gangetje, Tijger blijft een boef. Gwynn is echt zo zoet en lief. Maar Tijger komt dan weer vaker heel hard knorrend op schoot liggen, terwijl Gwynn dan ergens op een krabpaal ligt.

We zijn wel bang dat Tijger een beetje gestoorde spijsvertering heeft. Hij eet zo veel en blijft echt een scharminkel.. Gwynn is zelfs een beetje dik en die (lijkt) minder te eten. Ze schrokt en snaait in ieder geval minder.

Ik heb niet zoveel nieuwe foto's een paar, genomen met mijn mobiel.

Tijger met kerstmuts.. zo zoet <3
Afbeelding

Gwynn kan best arrogant kijken :D
Afbeelding

Hun favoriete plekje... arme parkieten..
Afbeelding