Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:13

Ik ben zaterdag aanwezig met Cita

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:10

Ik was er met Ollie en james, maar goed daar heb je nu niet zoveel meer aan _O- Ben er overigens al 2 dagen, en morgen weer, maar vandaag waren de hondjes aan de beurt :)

Jamie mocht eerst, hij won zijn klas (en zowaar er was tegenstand, uit Zweden en Denemarken) en daar was ik na de afgelopen paar shows echt heel blij mee :) Zijn fokster heeft 'm geshowd en hoewel het voor mij poedersuiker was want ik moest me echt verstoppen, ging het wel heel goed schijnt :)

Ollie mocht als laatst, die showde ik zelf en goh wat hadden we weer een pret in de ring en hij heeft ook zijn klas gewonnen en is daarmee Veteran World Winner geworden *\o/* Verder dan dat kwam het niet, tot spijt van zowel de eigenaar van de veteranenteef als van mij hahahaha, Ollie houdt van de erering, haar teef vindt er niks aan :P Maar we zijn erg blij, we hebben waar we voor kwamen. Nog leuker was het dat vriendje Shane beste reu en WW is geworden en neefje Finn beste jeugd en JWW werd! Het was een gezellige dag en ergens was ik blij dat ik om een uur of 4 op de bank kon crashen ipv in de voorkeurring stond :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 00:33

Wauw Neej! Wat een resultaten weer :wow: :wow: :wow: supergoed gedaan. Van harte gefeliciteerd!

Wij waren er niet. Gaan over 2 weken trouwen, dus hebben even andere dingen aan ons hoofd. Daarna is Hunter ook 27 maanden geweest dus kunnen we verder voor het NK. :roll: en dan, als mijn studie het toe laat in de winter/voorjaar verder in België.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:32

Alvast proficiat Pikkepor! En wie weet tot over enkele maanden in Leuven oid...

Wat goed Neej! Jammer dat je Jamie niet zelf hebt mogen voorbrengen, maar gelukkig was het resultaat er wel. En je "oudje" doet dat zo te horen nog super goed, daar mag je trots op zijn.

Hier geen bijzondere resultaten. Onze meisjes hebben beide een "uitmuntend" behaald, maar daar eindigde het. Maar de kwaliteit van de aanwezige honden en vooral de geplaatste honden was echt enorm. Dus ben al erg blij dat mijn "garnaal" niet de ring uitgezet werd met een ZG. Cita is eigenlijk wat te groot geworden om goed te zijn en naast een kleiner (4-5cm) fijner type valt het heel erg op.
Ach ja een WDS is al een ervaring op zich en al die honden :~

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:34

Gefeliciteerd allen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:52

Is titeren toegestaan op shows?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:57

Moet je het individuele dhowreglement bekijken. In België keurt kmsh het goed maar de showorgznisatie mag zelf bepalen of ze titreren toelaten of enkel enten.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:06

Gisteren naar de WDS geweest met Gabi, mijn veteraan. Voor ons ras waren er echt ontzettend veel inschrijvingen: 75 !! en veel uit engeland, Finland, Spanje, Belgie, Frankrijk en kroatie.
Heel veel FB vrienden eindelijk eens in het echt gezien :D
Mijn teefje werd beste veteraan teef en daarna ook nog beste veteraan!! Dus ook nog de erering in geweest.
Het mooiste moment vond ik eigenlijk nog wel dat de km na het winnen van beste veteraan vroeg waar ik vandaan kwam en ik Nederland zei en ook dat Gabi een eigen fok was.. Wow, zei ze, Good Job! :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:21

Da's een heel mooi compliment Donja! En inderdaad enorm veel inschrijvingen!

Wij hadden er 50 ofzo, iets meer mss.. Heb geen catalogus en na 4 dagen WDS is m'n hoofd een beetje stuk _O- Was idd heel leuk om een hoop FB vrienden voor het eerst in het echt te zien, en heb erg veel fijne woorden over Ollie gekregen :)

@petitparis nee ik vind dat helemaal niet erg om 'm niet zelf te showen hoor, ik heb daar sowieso vrij weinig van, en dat Gill 'm wilde showen is vooral heel erg leuk :) Ben echt blij met m'n resultaten!

@pikkepor wat leuk! Alvast gefeliciteerd!!

Buiten zaterdag om heb ik 3 dagen van 8 tot respectievelijk 10 uur, 9 uur en kwart over 10 staan werken in de studio is ik ben echt totaal op nu _O- Niks gezien ook van de hele show, helaas.. Gisteravond tijdens de BIS keuring zat ik op hemelsbreed 200 meter in een lege hal de studio te bewaken en was ik dus veroordeeld tot het kijken naar de livestream :+ Waar ik achtereenvolgens Priscilla de Juniorhandling zag winnen en Gwen met Frosty de BEST IN SHOW zag binnenslepen. Was echt fantastisch om te zien en ik had er best wat voor over gehad om daar 200 meter verderop op de tribune te zitten :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:44

Net weer een show ingeschreven. Heb al sinds april niet geshowd. La louviere en douai. Misschien dat ik Leuven er ook nog bij ga doen.
Voorlopig met Kenai. Misschien nog het aussie teefje ook, maar hangt van de eigenaar af :p

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:59

Zo ik heb de Bolle ook maar even ingeschreven voor Rotterdam :) Kijken of het wil lukken om 'm 2x voor de HvJ te kwalificeren :+

Ik moet overigens ook maar eens op zoek naar een handling hondje volgend jaar :') Ollie is dan echt klaar en Jamie is er gewoonweg nog niet klaar voor :P Ik val in een gat jonguh _O- Naja mss zit er nog wat leuks in het vat, we zien wel :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:16

Dankjewel allemaal! ^&+

Petitparis, Leuven zou zo maar kunnen!

Neej, inderdaad kijk maar uit voor dat zwarte gat *D twee keer kwalificeren zou wel stijl zijn... :')

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:11

Neej schreef:
Zo ik heb de Bolle ook maar even ingeschreven voor Rotterdam :) Kijken of het wil lukken om 'm 2x voor de HvJ te kwalificeren :+

Ik moet overigens ook maar eens op zoek naar een handling hondje volgend jaar :') Ollie is dan echt klaar en Jamie is er gewoonweg nog niet klaar voor :P Ik val in een gat jonguh _O- Naja mss zit er nog wat leuks in het vat, we zien wel :)

Ik zoek nog iemand ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:39

Pikkepor schreef:
Dankjewel allemaal! ^&+

Petitparis, Leuven zou zo maar kunnen!

Neej, inderdaad kijk maar uit voor dat zwarte gat *D twee keer kwalificeren zou wel stijl zijn... :')

Nou ja het is mogelijk, vriendinnetje heeft het vorig jaar met haar veteraantje ook geflikt.. die was overigens ook éérst in de groep gekwalificeerd en vervolgens op d'r volgende show won ze zowel de vetbis als de rasgroep! Maar goed, zij is wel een beetje van een heel andere orde dan Oll hoor, Chaz is echt mijn favoriete teef allertijden :+:

@Diva2 leuk dat je hier binnenvalt :) Doe's iets over jezelf (en vooral je honden) vertellen ;) we zijn niet per se heel actief hier maar nieuwe meekletsers zijn altijd welkom :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:27

Olly was toch je handlingshondje? Maar ja die moet eerst je beste vriend zijn haha.

Die heeft over 2 weken een showweekendje;) Eens zien wat die ervan gaat bakken(En vooral ik)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:32

Die moet eerst mijn beste vriend worden idd :P

Ben benieuwd over 2 weken hoor!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:53

Neej schreef:
@Diva2 leuk dat je hier binnenvalt :) Doe's iets over jezelf (en vooral je honden) vertellen ;) we zijn niet per se heel actief hier maar nieuwe meekletsers zijn altijd welkom :)

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk!! Was echter al blij dat ik die ene zin kon posten, had een op hol slaande IPad. 3x een letter aan moeten klikken en 'm dan 20x krijgen, zoiets.

Maar nu achter de laptop, die doet het goed ;-)

Mijn honden: Shun en Brooke.
Beide Amerikaanse Akita's.

Shun is in april 5 geworden, bij ons geboren(mama Gin helaas in moeten laten slapen vorig jaar mei, was 6 jaar oud maar dusdanige blessure aan achterpoot dat ze eigenlijk alleen maar wilde liggen)

Brooke is gisteren 8 maanden geworden en met Brooke wil ik 'n keer 'n show doen.
Zelf ga -en wil- ik Brooke niet voorbrengen dus ben ik opzoek naar iemand die dat wel wil doen.
Ik ben er inmiddels wel achter dat dit niet zo heel erg eenvoudig is. Mocht ik niemand kunnen vinden dan is er ook geen man over boord hoor, dan gaan we niet. Daar ben ik heel makkelijk in. We moeten sowieso nog gaan ontdekken of het iets voor ons is. Nul ervaring namelijk. :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En samen met Shun
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:33

knappe honden Diva, maar denk dat een Akita voorbrengen op show toch "een vak apart" is. Of is de vacht makkelijk te onderhouden en "perfect" te krijgen. Ik zie bij al die "harige" rassen altijd iedereen zo borstelen, knippen, talken, sprayen... En bij het voorbrengen zelf vaak poten verzetten, neus en staart omhoog/recht houden...
Ik ben gewend hond wassen dag te voren en dag zelf gewoon ring in en zeggen "mooi staan" en hooguit even lijntje bijsturen en zeggen "voetje" :+

Vind het trouwens niet zo eenvoudig om iemand anders zijn hond voor te brengen, heb het wel een aantal keer gedaan met eentje succesvol omdat ik er ook wekelijks mee op training ging, twee waarbij het zus en zo ging en eentje die compleet flipte in de ring, omdat hij zijn baasje kwijt was en niet wou lopen. Maar dat is mss eigen aan mijn ras of dat we onze honden echt als onze kinderen behandelen en pamperen :o

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:19

Ik ben niet van het wassen, fohnen, sprayen of wat dan ook.
Als ik zo met ze naar een show moet gaan, als dat het is, dan gaan we niet. Al die poespas.
Natuurlijk snap ik dat ze schoon moeten zijn, Brooke zal dat ook echt wel zijn, maar als ik daar moet gaan sprayen dan zal je mij dus nooit met Brooke daar zien verschijnen. Een borstel erover en klaar.

Ze lopen met dit weer 24/7 buiten bij ons
Shun loopt n de nacht ook los, Brooke niet, die slaapt bij mij op het terras, ik binnen, Brooke buiten en de terrasdeuren open. Daar waar ze op de foto met z'n tweetjes zitten, daar ligt een kleed waar Brooke op slaapt. Stukje verderop ligt nog een kleed onder een tafel en er is nog een hok waar ze in kan, maar niet doet.

Als het slecht weer is dan slapen ze in de schuur, met uitloop naar buiten. Ze zijn dus nooit binnen. Nooit! Verder dan 2 voorpoten over de drempel mogen ze niet.(zie foto)
Ze worden geborsteld als ze in de rui zijn, tussendoor niet.
Die rui heb je het ene jaar 2x, het andere jaar meerdere keren, het licht er maar net aan wat voor weer het is.
Afgelopen voorjaar was Shun net uit de rui toen wij anderhalve week weggingen en de honden naar zo'n hotel moesten. Eenmaal thuis bleek dat Shun weer begon te ruien, of dat kwam door toch wat stress van de nieuwe, vreemde omgeving of van het binnen zitten, géén idee.
Momenteel zit Brooke er los in d'r haren.
Laatst bijgewerkt door DIVA2 op 21-08-18 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:22

petitparis schreef:
als onze kinderen behandelen en pamperen :o

Gaat hier iets anders :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:20

Oh akita's! Ik vind ze prachtig om te zien maar ik zou er nooit eentje willen hebben hahahahaha :P Heb een jaartje een jonge am. akita in training gehad en naja, laten we het zo zeggen, ik vond hém erg leuk, maar hij tolereerde mij slechts aan het einde van het lijntje _O- Na een jaar als z'n eigenaars dan het terrein op kwamen dan gaf ie zo'n half kwispeltje zo van "oh goh, jij bent het, soort-van-okee ofzo" en dat was het _O-

Ik zou je trouwens wel aanraden om ALS je een keertje een showtje wilt lopen, om dan een paar keer iets van ringtraining te lopen. Zeker met honden die buiten leven is het prettig als ze weten wat het showlijntje is, dat ze er aan mee kunnen lopen en dat ze er aan gewend zijn dat er vreemde mensen aan ze plukken. Mijn ervaring is dat zeker rasgroep 5 honden daar echt wel aan moeten wennen, we hebben momenteel een shikoku in training die in het begin letterlijk uit z'n panty ging wanneer we 'm betastten.. En dat wil je niet op show ;)

Alle vachthonden zit eigenlijk werk aan trouwens, maar de hoeveelheid werk is verschillend. En zelfs kortharen zou je werk van kunnen maken. Ik ken genoeg mensen met kortharen die ze met regelmaat écht wassen en daar ook vachtverbetering van zien. Die amstaff die momenteel veel wint, die zit bv in de Panagenics volgens mij. Maar niet iedereen doet dat uiteraard. En de vraag is ook of je het moet willen hoor :P IK vind het bij vachthonden iig wel echt "part of the deal", en als ik naar show ga dan steek ik daar dus ook werk in. Wil namelijk dat mijn honden echt op en top het heertje in de ring staan en dat betekent ook dat hun haar goed moet zitten ;) Mijn heren zijn écht wel hond en mogen lekker in de blub rennen of naar het strand ofzo, maar ik wás ze bv wel soort van regelmatig ivm bovenstaand :P

volgens mij zijn Akita's overigens redelijk low maintenance hoor. Wassen, drogen, misschien beetje voetjes knippen en dat zal het ongeveer wel zijn hoor. Je kúnt wel aan de slag met texture crystals of diverse sprays maar als de textuur van de vacht goed is dan is dat uiteraard overbodig :)

Andere honden handelen is trouwens idd heel erg per hond afhankelijk of het leuk is of niet Petitparis :P de meeste honden die ik in handen gehad hebben vinden het prima maar er zijn inderdaad ook exemplaren die continue naar hun eigen baasjes lopen te zoeken. Jamie is ook zo trouwens, toen Gill 'm afgelopen WDS geshowd heeft moest ik serieus naar een andere hál _O-

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:39

Ja, het kunnen eigenwijze sodemieters zijn, schijnt, want zo is onze ervaring helemaal niet.
Shun is mega-relaxed, die vindt alles goed, leuk en gezellig. De moeder van Shun was zo mogelijk nóg makkelijker.
Brooke is wat meer terughoudend maar het gaat al zo ontzettend veel beter dan paar maanden terug. Toen kroop ze bijna onder tafel als er vreemde mensen op de werft kwamen, nu niet meer.
Iedereen wordt vriendelijk begroet en besnuffeld.
Brooke hebben we pas met 15 weken oud gekregen dus wellicht is dit ook (deels) de oorzaak van het terughoudende gedrag. Aan de andere kant zal de aard van het beestje ook meespelen. Ze is gewoon wat onzekerder.

Mocht ik een show gaan doen met Brookes dan zal ze uiteraard schoon de ring in stappen, ik trek d'r echt niet zo uit de tuin :-)
Ringtraining heb ik inderdaad al naar gezocht maar wij wonen in een omgeving waar ze dit niet kennen, helaas.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:40

Als je geen zin hebt om de vacht goed te verzorgen voor een show, dan zou ik er geeneens aan beginnen. Die honden zijn allemaal in super conditie, baasjes steken daar heel wat werk in. Dan is het gewoon verspilling van je geld om er met eentje aan te komen die zo uit de tuin geplukt is en klaar.

Als je naar een show gaat, vind ik ook gewoon dat je moet zorgen dat je hond er helemaal super uitziet en daar wat moeite voor doen. Ik heb dan kortharen altijd, dus in mijn geval alleen nagels knippen en onder de douche. Maar als ik een langhaar had, dan zou ik daar ook wel wat meer werk in steken.

Ziet er toch ook gewoon gaaf uit, zo´n mooie Akita.
Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:41

Waar woon je dan? Misschien weet iemand hier wel een training in de buurt.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:54

Ianthe schreef:
Als je geen zin hebt om de vacht goed te verzorgen voor een show, dan zou ik er geeneens aan beginnen. Die honden zijn allemaal in super conditie, baasjes steken daar heel wat werk in. Dan is het gewoon verspilling van je geld om er met eentje aan te komen die zo uit de tuin geplukt is en klaar.

Als je naar een show gaat, vind ik ook gewoon dat je moet zorgen dat je hond er helemaal super uitziet en daar wat moeite voor doen. Ik heb dan kortharen altijd, dus in mijn geval alleen nagels knippen en onder de douche. Maar als ik een langhaar had, dan zou ik daar ook wel wat meer werk in steken.

Ziet er toch ook gewoon gaaf uit, zo´n mooie Akita.
[ Afbeelding ]

Volgens mij schreef ik dat Brooke écht wel schoon de ring in komt en niet zo uit de tuin getrokken wordt. Maar ik ga daar niet staan föhnen, sprayen of wat dan ook.

Ja, Marcel heeft mooie honden!
Als ik het zo zie dan is dat de vader van onze Mae. Die heb ik vorig jaar bij Marcel gekocht. Helaas is Mae er niet meer...

Wij wonen in Vinkeveen