Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Een haan houd het groepje bij elkaar en alarmeert/beschermd bij gevaar.
Dat ze betreden worden is toch niet zielig? Vind je t ook zielig als mensen seks hebben?
Mona81 schreef:Dat is vleesresten toch?
De mijne heb ik gisteren voor het eerst stukjes cherrytomaat gegeven. Ik las dat kippen veel van groenvoer houden, ik ben een beginnend kippenhoudsterMijn dames zijn echt geen heldinnen hoor! Bij het eerste tomaatje renden ze al kakelend het kippenhok in en de rest van de middag liepen ze argwanend om de kleine rode "monsters" heen
Hahaha...rare beesten hoor, die kipjes
![]()
Ik zit me eigenlijk af te vragen of ik nog een haantje bij mijn hennetjes (3 stuks) zal nemen. Ik wil sowieso geen kuikens, dus zou ik het dan wel doen? Mijn afwegingen om het niet te doen, zijn:
- als de hennen betreden worden, vind ik dat eigenlijk best zielig (ik weet het, ik ben een vreselijke softie)
- één van de hennen is niet helemaal goed in de bovenkamer. Ze scharrelt nooit zoals de andere 2, is hartstikke scheef (kromme ruggengraat), nooit broeds en in 3 jaar tijd maar één ei gelegd (windei). Misschien is een haan teveel stress voor haar?
- ik wil geen kuikens
De enige reden dat ik wel een haan zou nemen, is voor de "natuurlijke samenstelling". Heeft het houden van een haan positieve effecten op de hennen? Zouden jullie er een haan bijnemen in mijn geval?
vuurneon schreef:Ik pleur ze dan van het nest en sluit het binnenhok mooi een tijd afze hebben gelukkig niet de neiging hier om dan beneden verder te broeden.