Wat doen jullie trouwens allemaal aan het preventief behandelen voor bijvoorbeeld wormen en parasieten voor jullie gerbils? Behandelen jullie ze preventief en waartegen? En waarmee behandelen jullie ze? Ik zag het een aantal keer voorbij komen maar was wel benieuwd naar de meningen en ervaringen hiermee.
Eske_B
Geplaatst: 09-08-14 23:03
Ik behandel ze eigenlijk helemaal niet (wat dat betreft)
Hoi! Ik heb de afgelopen 2,5 jaar een hamster gehad en ben nu eigenlijk weer op zoek naar een leuk beestje. Nu zat ik aan gerbils te denken, omdat het toch ook wel leuk is als ze overdag ook wakker zijn. Alleen ik heb dus nog nooit gerbils gehad en ik ben ook nog nooit bij iemand geweest met gerbils. Oftewel, ik weet er eigenlijk vrij weinig vanaf. Ik vraag me vooral af of je ze een beetje vast kunt houden (op schoot kunt hebben)? Ik snap dat ze niet stil zitten, maar is het vergelijkbaar met een (drukke) hamster of zijn ze nog veel drukker? Mijn vader zegt trouwens dat alle gerbils die hij is tegen gekomen in zijn leven allemaal niet erg vriendelijk waren, is dit over het algemeen het geval of zijn ze makkelijk tam te krijgen? Oja en zijn ze wel is bovengrond te bewonderen of zitten ze eigenlijk altijd in hun gangenstelsel? Ik ben wel van plan ze dan een flinke laag strooisel te geven zodat ze lekker te keer kunnen gaan, maar zou toch zonde zijn als je ze dan niet vaak meer ziet haha En qua inrichting van het hok, is een looprat echt nodig? Ik heb er nu een van 28 cm, weet niet of dat nog gaat passen met een dikke laag strooisel.
Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen!
Gerbils zijn niet echt om op schoot te houden, het kan wel, maar ik neem het risico niet... Ze zijn makkelijk tam te maken, en ze komen zeker 'boven' om te eten
Ze bijten dus normaal gesproken niet? En 'boven' komen om te eten doen ze dus redelijk vaak? Voel me echt een beetje onwetend haha, maar ik wil wel 100% achter mijn beslissing staan voordat ik daadwerkelijk gerbils in huis neem
Ik heb een jaar terug ofzo een keer vetstaart gerbils in een dierenwinkel gezien, iemand die daar ervaring mee heeft?
Ze bijten alleen als ze heel bang zijn, en bij tam maken zullen ze hoogstens proeven
Het zijn geen nacht of dag dieren, gewoon een paar uur slapen, wakker, slapen, wakker enz. Heel actief! Met dikstaarten heb ik geen ervaring, maar ik zou ze niet uit de dierenwinkel halen, maar bij een fokker
Ik heb ook geen ervaring met dikstaartjes, maar sluit me aan bij het advies van Eskegirl.
Mijn gerbils zijn niet zo tam dat ze het leuk vinden om op schoot te lopen, maar laten zich zeker wel zien boven en eten ook lekker meelwormen etc uit mijn hand. Ze zijn gewoon erg grappig om naar te kijken, kan het wel uren doen
Een van mijn gerbils is makkelijk te aaien in de bak en de andere helemaal niet. Maar daartegen kan ik die ene wel goed eruit halen en de makkelijk aaibare weer niet
Als je je gerbils bij een goede fokker haalt (dus niet in de dierenwinkel) denk ik niet dat je veel problemen zult hebben met gedrag
stalmilagro
Geplaatst: 13-08-14 10:07
goede fokker zegt ook niet alles. want waar we het laatst al over hadden .. fokkers die 5 nesten hebben liggen kunnen de gerbils ook geen aandacht geven. maar even een vraagje hier, ik wil iets van touw zodat ze kunnen klimmen en zat te denken aan flostouw voor honden. Dat is niet giftig ofzo toch neem ik aan?
Zie dat touw wat ik heb gekocht, ga ik er morgen inhangen, lijkt me goed Dat andere ding ga ik terug sturen, is bij nader inzien veel groter dan gedacht, is namelijk voor vogels bedoeld, is niet fijn in de kooi. Ik koop wel wat anders.
Heb ook gedacht over een touw ze klimmen nu in het frame van het looprad wanneer ik die snachts eruit haal. Zal vanmiddag is kijken rij tog even langs dierenwinkel voor een zak voer. Ga over 2 en halve week op vakantie en mijn vriendin komt op mijn huis en gerbils passen. Dus even zorgen dat genoeg van alles in huis is voor de zekerheid.
Bah... vanavond worden m'n oppasgerbils als het goed is weer opgehaald, ze zeiden dat het miss nog een weekje langer kan duren, wat ik dus maar hoop
Nog steeds niet begonnen met het bouwen van het gerbilarium, maar, vanavond gaan we materialen bestellen Hopelijk schiet het dan snel op. Heb wel al een koppeltje gereserveerd, maar op de site staat erachter nog 'vrij?' bij beide gerbils, maar sta ik wel als enige op de wachtlijst... zijn ze dan nou wel al voor mij of niet? Ik via de mail contact gehad met de fokker en gezegd dat ik 't eerstvolgende beschikbare koppeltje wilde reserveren...dus.......