Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:14

Ja nu zijn me eerste 2 lieve ratjes er niet meer.. ze waren altijd zo knuffelig en echt belangrijk voor me.
Was ook heel zielig toen mijn andere 2 ratjes afscheid van der namen.
Merkte gister ook echt wel dat Kimo der miste..
Dit maakt het wel echt heel moeilijk, nadat ik Kimba al in had moeten laten slapen was er al iets verandert in me.. weet niet of ik dit zo vaak aankan.. :o

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:23

@jooon: rond de € 200,-/ € 250,- afhankelijk van de staat?

Vanillia

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:44

Wat sneu Saarr, sterkte!
Ik had een Jenny KD gevonden met tralies tot in de onderbak op marktplaats, ze zou m voor €50 komen brengen. Dat ging niet door vanwege het weer vorige week, en nu komen er 1001 excuses (ik krijg mn vader niet gemotiveerd om met dit weer te gaan rijden want hij houdt er niks aan over, bla), dus nu nog steeds kooi-loos.. Wat ik wil qua alu kost €250 en dat heb ik er op dit moment gewoon niet voor over.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:18

Vanillia schreef:
Wat sneu Saarr, sterkte!
Ik had een Jenny KD gevonden met tralies tot in de onderbak op marktplaats, ze zou m voor €50 komen brengen. Dat ging niet door vanwege het weer vorige week, en nu komen er 1001 excuses (ik krijg mn vader niet gemotiveerd om met dit weer te gaan rijden want hij houdt er niks aan over, bla), dus nu nog steeds kooi-loos.. Wat ik wil qua alu kost €250 en dat heb ik er op dit moment gewoon niet voor over.

Wat jammer zeg! Goed internet in de gaten houden..

Ik heb een Jenny KD, maar zit te twijfelen of ik hem weg moet doen.. :')

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:18

Halloo :)
Al weer een hele lange tijd niks van me laten horen, ooit heb ik hier ook meegepraat :P
Maar, ik ben er weer!
Voor de mensen die me nog niet kennen..
Ik ben Brechtje en heb 2 ratten Kyra en Cita.
Afbeelding
Afbeelding
Kyra

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:29

BArts17 schreef:
Halloo :)
Al weer een hele lange tijd niks van me laten horen, ooit heb ik hier ook meegepraat :P
Maar, ik ben er weer!
Voor de mensen die me nog niet kennen..
Ik ben Brechtje en heb 2 ratten Kyra en Cita.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Kyra

Aah wauw! Die zwarte lijkt sprekend op mijn Arie. :j

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:45

BArts17: Wat een snoesjes :D

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:49

Ronnie25 schreef:
BArts17: Wat een snoesjes :D

Dankjewel :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:41

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:07

Jaa, het ratje van het nestje waar ik heb gereserveerd is bevallen! Nu nog even een paar weekjes wachten. Ben benieuwd!

Ik had nog een vraagje aan jullie; ik ben nog op zoek naar een kooi en nu zag ik op markplaats een hele mooie staan. Hij is van Budgetkooien.nl: http://www.budgetkooien.nl/c-390823-2/f ... hillakooi/

Afbeelding

Het ziet er heel mooi uit en helemaal niet zo duur. Is er iemand die ervaring heeft met de producten en dit bedrijf? Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn namelijk!

Je kunt wel betalen met Paypal dus dat is natuurlijk wel veilig :)

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:10

hoi misschien kunnen jullie me op weg helpen . ik had op stal bij mijn paard in de kast een paardendeken liggen (kast is afgesloten) nu ruikt hij naar kattepis maar het kan geen kat zijn geweest dus , hoe ruikt rattenpis bijna het zelfde als kattenpis? vast bedankt

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:18

Laura, waar heb je je ratjes gereserveerd?
Met dat bedrijf geen ervaringen. Maar wel een mooie kooi zeg!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:46

@LauraMc mijn vriend en ik hebben ook een kooi van dat bedrijf, maar dan die van 1.50m hoog, we hebben hem nu een jaar en hij ziet er nog goed en er is nog niks aan kapot, je kan wel merken dat het wat dunner is kwa materiaal. Al met al zijn wij er hartstikke tevreden over.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:47

spokie79 schreef:
Laura, waar heb je je ratjes gereserveerd?
Met dat bedrijf geen ervaringen. Maar wel een mooie kooi zeg!

Bij Rattery Goddess. Ze hebben nu 11 rittens, 5 mannetjes en 7 vrouwtjes :)

gerlienke schreef:
@LauraMc mijn vriend en ik hebben ook een kooi van dat bedrijf, maar dan die van 1.50m hoog, we hebben hem nu een jaar en hij ziet er nog goed en er is nog niks aan kapot, je kan wel merken dat het wat dunner is kwa materiaal. Al met al zijn wij er hartstikke tevreden over.

Oh dat klinkt heel goed! Mijn schoonouders hebben vandaag de kooi opgehaald, en ik moet nog even wachten voor ik hem kan zien! Ik ben benieuwd! Het is in ieder geval geen geld voor zo'n mooie kooi :)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:51

Dat dacht ik al. Je postte net nadat ik op FB had gezien dat het nest geboren was. Mijn mannen komen daar ook vandaan.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:51

ik kom even binnen vallen, hier een exeigenaar. wat een gewelige lieve bewstjes zijn het, had eerst # witte met roode ogeb, 1 was blind en pisde alles onder zodat hij het kon herkennen.. sto k dus afschuwelijk.. die moesten weg toen kreeg ik een zwarte en een zwart witten maar aangezien die de hele bamk aan koet hebben gebeten na een nachtke vergeten in kooi te doen moesten die ook maar weg.. erg jammer vond ze geweldig

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:46

Even offtopic:
@ laurenuptown, ben jij dyslectisch?
Zo niet dan zou ik je toch willen vragen om eerst je geschreven tekst is goed na te lezen voordat je deze post, je bent 15 jaar dan zal je toch wel redelijk foutloos moeten kunnen schrijven.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:58

laurenuptown schreef:
ik kom even binnen vallen, hier een exeigenaar. wat een gewelige lieve bewstjes zijn het, had eerst # witte met roode ogeb, 1 was blind en pisde alles onder zodat hij het kon herkennen.. sto k dus afschuwelijk.. die moesten weg toen kreeg ik een zwarte en een zwart witten maar aangezien die de hele bamk aan koet hebben gebeten na een nachtke vergeten in kooi te doen moesten die ook maar weg.. erg jammer vond ze geweldig

Dus (wat ik eruit kan opmaken) jij doet die beestjes weg omdat één blind was en de anderen omdat zij door jouw eigen schuld aan de bank hebben geknaagd? Zonde hoor! Hoop dat ze goed terecht zijn gekomen, vooral een blinde rat..

Edit; ik zie dat je 15 bent, het zal dan wel niet jouw eigen keuze geweest zijn..

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:07

Arrabel schreef:
Even offtopic:
@ laurenuptown, ben jij dyslectisch?
Zo niet dan zou ik je toch willen vragen om eerst je geschreven tekst is goed na te lezen voordat je deze post, je bent 15 jaar dan zal je toch wel redelijk foutloos moeten kunnen schrijven.

ja ben helaas zo dislectisch als wat.. nou heb ik ook wat te snel getypt zalvoortaan even doorlezen..

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:10

LauraMc schreef:
laurenuptown schreef:

Dus (wat ik eruit kan opmaken) jij doet die beestjes weg omdat één blind was en de anderen omdat zij door jouw eigen schuld aan de bank hebben geknaagd? Zonde hoor! Hoop dat ze goed terecht zijn gekomen, vooral een blinde rat..

Edit; ik zie dat je 15 bent, het zal dan wel niet jouw eigen keuze geweest zijn..

mijn moeder wilde allemaal weg hebben.. en ja klopt was onze domme fout om ze te vergeten, lekkerdom, de witte met zwart en zwarte zijn naar een vriend gegaan en kan ze fegelmatog bezowken dus die hebben het goed! en de 2 witten zijn terug naar de dieren winkel gegaan
zijn daarna naar een fokker gegaan als ik het goed heb.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:28

Nu zou een goed moment zijn om te beginnen met je posts door te lezen. Dit zijn allemaal fouten die een dyslect niet zou maken maar gewoon typfoutjes..

Fijn dat de beestjes goed terecht zijn gekomen :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:02

Hai! Ik ga langzamerhadn bezig met de inrichting van ons rattenhok. Alleen ik heb nog een paar vraagjes die ik niet op internet kan vinden.

1. Het rattentoilet; is dit een los bakje of iets dergelijks of is het gewoon een hoekje? En wat vinden ratjes fijn om erin te hebben?
2. Kunnen ratten tegen dat bruine spul wat ook wel eens onder in plantenbakken zit? Volgens mij is dat gemaakt van kokosnoten. Dit bedoel ik: http://193.164.196.197/images/87/8788045842.jpg
3. Hoe voorkom je dat ratten overal aan gaan knagen? Ik heb gelezen dat ratjes ook honden kauwsnoepjes mogen hebben, is dit waar?
4. Mogen ratjes vilt hebben in hun kooi?
5. Vinden ratjes het fijn om te knagen op kokosnoot, met zelfs nog een beetje kokos erin?
6. Mogen ratjes een loopwieltje?
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 10-02-13 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:05

Een rattentoilet en is een soort bakje wat je in de hoeken zet, bij mij helpt dit super goed!
Omdat ze lui zijn en meteen gaan piesen als ze hun nest uit komen, doen ze het mooi in de toiletjes. :j
https://www.google.nl/search?q=ratten+toiletje&hl=nl&client=firefox-a&hs=wVu&tbo=u&rls=org.mozilla:nl:official&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=O7cXUcjRIIq20QWkiIC4Bw&ved=0CFoQsAQ&biw=1280&bih=931#imgrc=QATF98h1Ss4GSM%3A%3BYwcDwusQChmAzM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ratten-speeltjes.nl%252Fwinkel%252Fimages%252Fvoorbeeld%252Ftoilet03.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ratten-speeltjes.nl%252Fwinkel%252Fproduct_info.php%253Fproducts_id%253D847%2526osCsid%253Dhsnhsgf74p2k5o8mofu1j9rp40%3B200%3B181

Over dat spul weet ik het niet zeker, is het niet te stoffig?

En knagen voorkom je niet. Als je geluk hebt heb je ratten die niet zo veel knagen, en als je pech hebt knagen ze alles kapot. Die van mij knagen alles kapot. Heb dan ook alles geprobeert; meer noten geven, stokken in de kooi, meer nestmateriaal. Maar nee, ze blijven het gewoon doen :')

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:12

Dankjewel voor je antwoord! Zo'n rattentoilet is wel handig inderdaad. Wat doen jullie in dat toilet dan?

En ik snap dat de ratjes moeten knagen, maar het zou zonde zijn als ze beginnen aan de 'mooie', vaste spulletjes. Dan geef ik ze liever voldoende knaaggelegenheid met andere dingetjes :) Ik heb gelezen dat ze koosnoot fijn vinden om op te knagen, en dat er ook nog wat kokos in mag zitten zelfs! Hebben jullie hier ervaringen mee?

En hoe zit het met een loopwieltje? Ze zijn te koop maar ik lees dat het niet altijd goed is..
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 10-02-13 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:12

Ook ik kom weer even binnen vallen!

Ik wilde jullie nog even lastig vallen met een leuk filmpje van Moortje. Wel een wat ouder filmpje, maar hier zie je wel hoe leergierig en aanhankelijk ze is. Het liefst knuffel ik haar de hele dag. }:0

Jaja, mijn collega's vinden het vies, smerig en noem maar op, maar ik geloof dat alleen ratteneigenaren mij begrijpen als ik zeg dat ik mijn rat geleerd heb kusjes te geven. :P Ook volgen en hier komen op commando doet ze best netjes.