Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:58

Dinsdag hadden we super lekker getraind. Helaas geen filmpjes. Jaxx liep echt lekker.

Maandag mocht Simba weer beginnen met kleine stukjes kattenloop. Heb hem halverwege de afloop gezet. Mooie 2on2off en dan er af en belonen. Alleen dit gedaan stuk of 10 keer en dinsdag was er niks aan de hand. Niet kreupel of stijf of wat dan ook. Heel blij mee.
Maandag weer zelfde en vanaf 1 juni mag die echt weer rustig beginnen met springen en tunnel. Uiteraard ook rustig en niet te lang en dan steeds verder uitbouwen.

Afbeelding

Woensdag was ik zelf druk en hebben de hondjes lekker niks gedaan.

Vanmiddag was ik halverwege de middag lekker vrij en heb toen eerst zelf gemountainbiked (22km) en daarna bij papa gegeten en na het eten met de hondjes aan het water gezeten.
Echt genieten was dat.
Daarna nog stukje gewandeld.

Afbeelding

Zaterdag ochtend bij een nieuw iemand een training volgen. Laatste tijd veel verschillende mensen gehad en ga straks keus maken waar ik vaker heen wil.
Zondag weer wedstrijd van dogsports.

KarinW86

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:30

Fijn dat het met Simba weer helemaal goed gaat en je rustig kan gaan opbouwen!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 09:14

Helaas geen wedstrijd voor ons morgen, even privé omstandigheden die nu voor gaan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 09:23

Sterkte

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:46

JJ fijn dat Simba weer zo goed is dat hij weer wat mag doen.

Fannetje sterkte!

Gisteravond les gehad. Met warmte is ze altijd een stuk langzamer en sneller afgeleid.
Dus voor mijn gevoel ging het niet zo lekker. Haar snelheid blijft een dingetje en het stuurt dan ook niet echt lekker als ze langzaam is. Of ze het dan niet leuk genoeg vindt of dat ze gewoon snel moe is doordat ze niet tegen warmte kan.
(Ze heeft allergieën dus misschien heeft dat (krijgt medicijn apoquel)toch wel een groot effect op hoe ze zich voelt.)
Merken jullie met dit warme weer ook dat ze anders zijn of blijven ze net zo fanatiek?
Hoe krijgen jullie langzamere honden sneller?
Misschien kennen jullie een Agility trainer die goed honden kan motiveren om sneller te lopen?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 15:17

Sterkte Fannetje!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 16:18

fannetje schreef:
Helaas geen wedstrijd voor ons morgen, even privé omstandigheden die nu voor gaan.

Sterkte

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:13

Sterkte fannetje.

Hier al even geen training gehad. Lessen die uitvallen, en ik ben al 3 weken aan het sukkelen met mijn longen. Vandaag gestart met antibiotica. Zondag wel wedstrijd opstaan maar vraag is of ik dan beter ben :=

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:12

Sterkte Fannetje!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:00

Gekopieerd van FB.

Vanmorgen dagje wedstrijd van Dogsports.
Buiten wedstrijd en het was even wennen dat de winterjas weer aan ging.
Beetje duwen en trekken vandaag maar echt super tevreden!

We zijn gestart met de Jumping. Jaxx z'n favoriete onderdeel. Daar had Jaxx een weigering omdat ik te laat was. Rest van rondje super gelopen. Hier wassie 2e.

Toen kwam Snooker. Ik wilde 2x 7 punten pakken maar Jaxx schoot na een snooker de 2punten toestel in en toen moest ik mega snel schakelen. Uit eindelijk dus 1x 2 en 1x 7 gepakt en de eindfase en alsnog een 3e plek.
Ook de 'weg' lekker gedaan :D

Toen kwam VP. Duwen, trekken en slecht gehandeld en met 2 weigeringen en 1 fout alsnog 3e maar super knappe raakvlakken. Een super vette 'check check' na de wip dus eigenlijk super tevreden.

Ook Jinn, Simba en Yuki waren mee. Voor Yuki de 1e keer en wat heeft ie het goed gedaan. De rest natuurlijk ook maar die kennen het al. Soms lekker los in het 'tuintje' en soms in de bench. Echt keurig gedragen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kleine oogjes. Beide heerlijk moe

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:04

Mooie rondjes hoor! Snooker ben ik niet zo in thuis, eigenlijk al die spellen niet hihi

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:07

Ik was heel blij met dit stukje vandaag op training
Roep nog iets te veel voor de Flip

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:12

Ik vind hem wel netjes hoor Karin, alleen idd, eigenlijk moet flip voldoende zijn en dat is het misschien ook wel. Maar dat gaat vast goed komen, je merkt het iig al zelf, dat is stap 1.

Bedankt voor alle sterkte wensen trouwens. We zitten momenteel in de laatste fase van mijn moeder, dus even moelijke periode. Het had niet zo moeten zijn, maar door een grove fout, is het wel zo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:55

fannetje schreef:
Ik vind hem wel netjes hoor Karin, alleen idd, eigenlijk moet flip voldoende zijn en dat is het misschien ook wel. Maar dat gaat vast goed komen, je merkt het iig al zelf, dat is stap 1.

Bedankt voor alle sterkte wensen trouwens. We zitten momenteel in de laatste fase van mijn moeder, dus even moelijke periode. Het had niet zo moeten zijn, maar door een grove fout, is het wel zo.

Heel veel sterkte de komende tijd! Y;(

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:45

fannetje schreef:

Heel veel sterkte en goede moed met dit een plaatsje te geven en de laatste momenten samen, nog te koesteren.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:49

Poeh fannetje... heftig zeg. Heel veel sterkte de komende periode

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:03

Heel veel sterkte!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:05

Mooi Karin! Ziet er netjes uit.

@fannetje. Heel veel sterkte. Het is vreselijk.

--

Wij hebben vanavond echt heerlijk getraind. En ja, het kan allemaal nog beter, nog korter, nog sneller maar ik kan hier zo van genieten.
Eh ja. Ik had verkeerde schoenen aan xD

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:46

Nou ziet er hartstikke goed uit hoor!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:14

Heel veel sterkte Fannetje!!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 14:41

Een vraag over iets anders. Omdat ik door rugklachten momenteel niet ver kan lopen ben ik gaan fietsen met mijn hond. Ik heb nu de fietsbeugel van Trixie maar die bevalt me niet helemaal. Ik moet erg dicht naast de hond fietsen anders trekt die haar scheef. Zijn er hier mensen die zo'n beugel hebben die van bovenaf komt? Hoe bevalt dat? Ik heb een grote poedel. Zonder beugel is geen optie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 06:31

Anna79 schreef:
Een vraag over iets anders. Omdat ik door rugklachten momenteel niet ver kan lopen ben ik gaan fietsen met mijn hond. Ik heb nu de fietsbeugel van Trixie maar die bevalt me niet helemaal. Ik moet erg dicht naast de hond fietsen anders trekt die haar scheef. Zijn er hier mensen die zo'n beugel hebben die van bovenaf komt? Hoe bevalt dat? Ik heb een grote poedel. Zonder beugel is geen optie.

Zonder beugel is wel de betere optie voor hond en baas, die beugels trekken de hond allemaal scheef omdat ze niet de juiste plaats hebben en over het algemeen ook veel te dicht op de fiets zitten.

Daarnaast, als je valt heb je echt een probleem, als er paniek ontstaat, of je valt verkeerd dan is de hond hoe dan ook geblesseerd.

Bij de step hadden wij één hond die niet trok maar liever naast liep, die had ik aan een antenne die voren aan het stuur zat, maar dan naast de step. Niet ideaal, en zeker niet vaak gedaan om die reden maar dat voelde nog enigszins veilig...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 08:54

KimD wat bedoel je met een antenne? Is dat zo'n één die van boven komt?
Mijn hond heeft een tic en dat is uitvallen naar aanhangers en daarbij is de beugel echt wel behulpzaam gebleken dus ik voel me wel veiliger. Ik heb haar tevens aan de riem vast hoor!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:06

Hier ook zonder iets aan de fiets, als ik al fiets.
Fiets eigenlijk bijna nooit

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 22:43

Verder niemand die wel met een stang fietst?