Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:34

Cody heeft vandaag een nieuwe chemische castratie gekregen. Ondanks dat hij het bij de dierenarts helemaal niet vervelend heeft gevonden voelt die zich nu wel erg zielig :')
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:49

Ik gooi hem hier ook even in de groep, mocht iemand toevallig nog op zoek zijn naar zo'n tuig.

Ik ga ze toch niet gebruiken want de kleur kan ik me niet overheen zetten, heb ze al bijna twee jaar en één echt amper gebruikt. :')

Het is dit tuig: https://www.actievehonden.com/p/wandele ... -rood/1939

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:02

KimD schreef:
Ik gooi hem hier ook even in de groep, mocht iemand toevallig nog op zoek zijn naar zo'n tuig.

Ik ga ze toch niet gebruiken want de kleur kan ik me niet overheen zetten, heb ze al bijna twee jaar en één echt amper gebruikt. :')

Maar mooi rood is toch niet lelijk :D . Moet wel zeggen dat het rood van ruffwear niet heel kleur vast is. Na 2 jaar is die van ons best vaal geworden.

Deze zit ik wel echt al lang naar te kijken! Twijfel alleen steeds of het het gedoe waard is, aangezien wij altijd zelf met een rugzak hiken.

Zowiezo kan ik niet nog meer mee nemen voor hem naar Canada, dus dan zou het eerder daar kopen worden. Succes met de verkoop! Die op marktplaats zijn volgens mij altijd snel weg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:18

Oh echt? De andere tuigen wat ik heb van Ruffwear zijn hun kleur nog helemaal niet verloren!

Ik wil graag een nieuwe rugzak maar wil daarvoor bij Bever langs. En als ik het geregeld krijg dan wil ik ook de Heuvelland vierdaagse wandelen, dan zou zo'n rugzak voor de honden wel handig zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:10

Ik vind dat rode wel stoer!!

Iemand hier tips? Sello is zo’n slecht eter… eet vers vlees, maar wil eigenlijk maar 1 soort. Gewoon rund en heel misschien kip, maar verder niet.
Koudgeperste brok hoeft ie ook niet…

Oja, een houdbare worst, dat vind ie heerlijk, maar dat lijkt me geen goede vervanging voor vers.

Hoe lossen jullie dit op?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:22

Arme Cody, hopelijk heeft hij er op lange termijn profijt van :D

Stoer, dat rood! Zou Vesper goed staan, maar moet zelf even op m'n centen zitten :+

PSvanLot, lastig een moeilijke eter -O- Ik gooi altijd iets vloeibaars over het vers vlees. Gekookt water, beetje kefir of bottenboullion. Ik heb geen moeilijke eter trouwens maar tis altijd smullen.

Ik heb trouwens een abonnement op de Butternut Box. Was eigenlijk om even te proberen maar het bevalt me heel goed. De smaken worden goed geaccepteerd en ze legt perfecte drollen :9

Ik heb een 75% off code voor mensen die willen proberen. Zelf wel even de voorwaarden lezen die weet ik niet zo.

Ik heb Vesper ook opgegeven voor dat tandjes onderzoek die Kim een poos terug deelde. Vandaag was de eerste dag en die foto maken was best een uitdaging met miss DramaQueen :') Speenvarken echt mijn hemel :')
Laatst bijgewerkt door Flux op 02-06-22 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 20:23

Mengen, dus met rund of met gemalen houdbare worst.
Lekkere dingen eroverheen/doorheen. Al andere merken geprobeerd?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:44

kiwiwitje schreef:
Mengen, dus met rund of met gemalen houdbare worst.
Lekkere dingen eroverheen/doorheen. Al andere merken geprobeerd?

Hij kreeg altijd kivo puppyworst. Die zijn er in twee soorten, maar we gaan verbouwen en een hele doos in een keer is nu niet handig.
Ook viel het me al een tijdje op dat die worsten echt ranzig ruiken. Ga er echt van over mijn nek. Hij eet dat dus wel goed.

Nu haal ik hier sinds deze week in de grote dierenwinkel allerlei verschillende merken en smaken maar hij vind er echt niks aan.

Deze worsten ruiken eigenlijk naar niets, naar mijn mening zijn deze woesten wel echt van betere kwaliteit.

Had er vandaag een met vis en die rook gewoon prima. Sello vond van niet haha.

Zalmolie oid vond hij eerst lekker, wil ie nu ook niets meer van hebben. Ik doe er weleens wat natuurlijke snacks overheen en die pikt hij er af en is er dan weer klaar mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 21:20

Dat de worsten stinken is echt niet normaal. Ik heb ze zelf ook altijd en vind er amper geur aan zitten eigenlijk.
Ik zou kijken of je t ergens anders kan halen. En dan ergens waar je per rol kan halen. Per doos is totaal niet handig en niet gebruikelijk voor kivo eigenlijk..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:29

kiwiwitje schreef:
Dat de worsten stinken is echt niet normaal. Ik heb ze zelf ook altijd en vind er amper geur aan zitten eigenlijk.
Ik zou kijken of je t ergens anders kan halen. En dan ergens waar je per rol kan halen. Per doos is totaal niet handig en niet gebruikelijk voor kivo eigenlijk..

Bij Kivo is het wel gebruikelijk om per door te kopen. Als je het besteld sowieso, maar ik ga altijd naar de winkel in Veldhoven en daar kun je de rollen los kopen, maar ook met een doos tegelijk. Je kunt dan zelf mengen, maar voor een pup zijn er 2 smaken dus dan doe ik half/half.

De worsten stonken echt enorm. De geur was gewoon ranzig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:35

Zou een hond van bijna 8 maanden al over kunnen op gewoon vlees ipv puppy vlees?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:39

PSvanLot schreef:
kiwiwitje schreef:

Bij Kivo is het wel gebruikelijk om per door te kopen. Als je het besteld sowieso, maar ik ga altijd naar de winkel in Veldhoven en daar kun je de rollen los kopen, maar ook met een doos tegelijk. Je kunt dan zelf mengen, maar voor een pup zijn er 2 smaken dus dan doe ik half/half.

Nee hoor. Ik koop groot in maar kan zelf kiezen hoe of wat. Zelfs 1 rolletje leveren ze aan huis.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:44

Klopt, je mag er zoveel kopen als je wilt. Maar er is toch niets mis met een grote hoeveelheid tegelijk in te vriezen? Ik haal een doos en daar kan ik dan een week of 3 mee vooruit geloof ik. Ze zouden toch niet mogen ruiken begrijp ik?

Wordt enorm veel gedaan, ben nooit alleen als ik in de winkel ben en iedereen neemt grotere hoeveelheden mee.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:49

PSvanLot schreef:
Klopt, je mag er zoveel kopen als je wilt. Maar er is toch niets mis met een grote hoeveelheid tegelijk in te vriezen? Ik haal een doos en daar kan ik dan een week of 3 mee vooruit geloof ik. Ze zouden toch niet mogen ruiken begrijp ik?

Wordt enorm veel gedaan, ben nooit alleen als ik in de winkel ben en iedereen neemt grotere hoeveelheden mee.

Ik koop zelfs per vriezer gelijk. Voor dik 200 kg heb ik hier momenteel gelijk gekocht. En nee. Die stinken echt niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 21:54

PSvanLot schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja een mixdoos. Maar niet perse 1 smaak per doos.
Maar puppyrollen geven wij alleen de eerste weken in t nest. Daarna mixen we verschillende smaken.
Maar dat t stinkt is absoluut niet normaal en daar zou ik mee terug gaan :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:54

Zoe_97 schreef:
PSvanLot schreef:

Ik koop zelfs per vriezer gelijk. Voor dik 200 kg heb ik hier momenteel gelijk gekocht. En nee. Die stinken echt niet.

Dat is helemaal veel haha, na de verbouwing wil ik ook een diepvries voor het vlees.

Maar hopelijk krijg ik het dier aan het eten van ander vlees nu ik even geen kivo haal. En als het zo blijft ruiken dan denk ik sowieso voor wat anders te moeten kiezen.
Morgen ligt er kip klaar. Ben benieuwd...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:58

Toen wij begonnen zijn met vers voeren , was dat met Kivo.in het begin was het echt wel goede kwaliteit, maar dat werd steeds minder. Daarom zijn we overgestapt op een ander merk. Laatst heb ik sporadisch uit nood een paar rollen Kivo moeten halen. Maar die zagen er echt niet fris uit. En je kan mij niet vertellen dat ik elke keer als ik sporadisch een rol daarvan haal het een verkeerde batch is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:16

CupCakes_ schreef:
Toen wij begonnen zijn met vers voeren , was dat met Kivo.in het begin was het echt wel goede kwaliteit, maar dat werd steeds minder. Daarom zijn we overgestapt op een ander merk. Laatst heb ik sporadisch uit nood een paar rollen Kivo moeten halen. Maar die zagen er echt niet fris uit. En je kan mij niet vertellen dat ik elke keer als ik sporadisch een rol daarvan haal het een verkeerde batch is.

Wij zijn nog echte leken wat betreft het vers voeren. Hebben voor het eerst weer een hond in huis na jaren.
Ik vond het echt niet lekker ruiken, maar ben ook geen vleeseter dus dacht dat het daaraan lag.

Maar nu ik een andere merken heb (rollen van 500 gram, variërend van €2,00 tot €4,5 per stuk) heb ik bij geen enkele rol een nare geur geroken. Zelfs niet vandaag bij de vis/kip. Die zag er 'lekker' uit en rook eigenlijk niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 06:56

Zoe_97 schreef:
PSvanLot schreef:

Wij ook, hebben vriezers voor 350kg en wordt diepgevroren aan huis geleverd. Ik pak het dan wel uit de dozen, ik maak graag mixen in de vriezer op de stapels zodat iedere dag als we 3kg pakken er altijd variatie in zit en één keer per week zalm.

Ren écht meurende rol gaat bij mij de kliko in met de hele doos, batchnummer geef ik door en wordt vergoed. Maar dat is tot nu toe één keer gebeurd en doe hadden ze verwacht aangezien daar meerdere klachten over binnen gekomen waren, toen was er blijkbaar een kleine storing op de productie geweest.

Sommige rollen horen te ruiken, pens & schapenpens ruik je altijd. En vis(mix) eigenlijk ook.

Ik vind Kivo ook echt troep maar dat heb ik al meerdere keren in dit topic benoemd.

Wij hebben overigens nooit puppyvlees gegeven, alleen aan de puppy's in het nest. Daarna vreten ze 'met de pot' mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 07:22

Hier echt al jaren kivo. 2 weken terug weer een stuk of 10 dozen gehaald. Maar over de kwaliteit kunnen we echt niks zeggen. T stinkt ook echt niet. T enige nadeel, een groot nadeel, is dat in bijna alles kip/gevogelte zit. Dus we wisselen af met andere merken. (Darf, alroda, kiezebrink)
Daarin tegen heb ik met de nvwa wel een heel dossier opgebouwd over lotgering een paar jaar geleden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:26

Hmmmm dan heb ik met de stinkende worsten dus misschien pech gehad.

Maar dat brengt nog geen oplossing tot mijn probleem dat Sello dus niets anders vreet dan de worsten van dit merk…

Direct krijgt hij kip. Kijken wat hij daarmee wil.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 07:48

Kivo kalkoen vanochtend. Er missen een paar bakken maar door de supplementen erbij ziet t er niet zo smaakvol uit :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En t ruikt t zelfde als vlees voor mensen uit de supermarkt als je t open maakt. Dus amper geur hier..
die 4 vissoorten en pens ja, die geven enige geur(zacht uitgedrukt)

Voor geen andere smaken eten zeg ik vooral mengen, al dan niet een niet etende smaak met vleesworst. Ongeacht of t nu kivo is of een ander merk.
Ik heb een van de katten zo op kvv gekregen(met blikvoer dan mengen) en als ik een smaak heb die ze slecht eten, vis of bij Boellie paard, dan meng ik ook.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 08:32

Even als eerste: Rot ook dat hij zo weinig andere soorten wil eten nu. Ik zou eigenlijk zsm andere merken gaan proberen nu en dan andere diersoorten erbij om toch uit te zoeken of een ander merk en ander diersoort van hen misschien wel in de smaak valt (en dat kan juist prima niet-puppy rollen zijn. Alleen altijd even kijken naar de hoeveelheid calcium/fosfor verhouding en eventueel de grofheid van het malen want voor jonge honden kan het soms wat grof zijn, maar is ook een beetje afhankelijk van het individu. Maar in principe kan en zou ik juist voor pups en jonge honden aanraden om meteen meer divers te voeren en goed af te wisselen), want op dit moment zou het mij ook wel bezig houden dat hij structureel nu maar 2 soorten wil eten namelijk (voer je supplementen bij zoals vitaminen/mineralen, enz?). Ik weet ook niet hoe lang dit al zo is, dat hij maar zo weinig wil eten maar het is voor volwassen honden op termijn al echt niet aan te raden, maar zeker voor jonge honden en pups niet die in de groei zeker bepaalde voedingsstoffen nodig hebben. En dat is natuurlijk lastig als het momenteel al slecht gegeten word. Maar dan zou ik het nu eerst eens gaan zoeken in andere merken. Kan soms ook Echt een verschil maken namelijk. Ken genoeg honden die gewoon echt niks wilden eten van 1 bepaald merk en bij een ander merk meteen alles super graag lusten. Mochten andere merken/soorten dat dan alsnog niet goed genoeg gegeten worden, zou ik er eens aan gaan denken om nog eens een andere goede/smakelijke brok gaan te gaan bij voeren voor nu, al is het maar gewoon tijdelijk. Maar je kunt wat kiwiwitje eerder ook al aan gaf, nog wat spelen ook om het eten leuker/lekkerder te maken door wat dingen toe te voegen nog qua smaakmakers ook bv. maar ook door nieuwe smaken te mengen met wat hij wel lekker vind, en dat rustig aan opbouwen. En HOE voer je? Misschien kan de manier waarop je aanbied ook nog iets zijn waar je het leuker mee kunt maken. Denk aan leuke slow feeders, fillers e.d.

That said, hier ook ondertussen geen Kivo meer. Wij begonnen met volledig kivo menu, en daar was ik in eerste instantie heel tevreden over 2 jaar terug, maar ik vind de kwaliteit ook echt vreselijk achteruit gegaan van meerdere soorten. Baalde ik enorm van, want an zich was ik fan van wat Kivo deed qua aanbod en hoe de samenstelling is van de enkelvoudige rollen bv ook. Sommige soorten bleven nog wel ok, maar daar had ik ondertussen gewoon andere alternatieven al voor gevonden, en m'n vertrouwen in Kivo was wel een beetje weg, dus ik heb nu eigenlijk niks meer van kivo wat vers vlees betreft. Voor de vakanties nemen we dan wel de gestoomde worsten van Kivo mee, die vind ik prima en die geven we ook maar tijdelijk. Bij ons waren meerdere soorten ook echt qua geur niet te harden - en dan heb ik het niet over vlees wat je wel altijd ruikt zoals vis of pens, maar gewoon niet vers meer. En dan heb ik het ook niet over specifieke batches, maar herhaaldelijk gewoon. Heel snel zuur zodra het ontdooid was, echt vies - want ik heb tot afgelopen jaar nog een aantal soorten kivo ertussen gehad nog. Dit hoorde ik overigens ook via meerdere mensen ook. Nu hebben ze echt nog wel wat leuke dingen ertussen zitten, maar hier nu tevreden met de alternatieven dus ik vind het wel goed zo. Nu ben ik sowieso een voorstander van afwisselen in merken enz. Maar mijn vertrouwen an zich is toch wel wat weg moet ik zeggen. Ik had dit overigens ook bij verschillende leveranciers, dus het was niet specifiek gelinkt aan 1 leverancier - anders had je nog kunnen zeggen dat hier iets mee zou zijn misschien. Maar 1 leverancier haalde het vlees zelf, en de ander liet het bezorgen - en bij die laatste kocht ik ook nog tig andere merken tegelijkertijd en had ik die problemen ook niet zo mee. Maar het is ook net wat je ervaring is. Zoals bij kiwi, als het vlees gewoon goed is wat je krijgt, blijf je het uiteraard gewoon voeren - an zich zijn de verhoudingen in de rollen van kivo namelijk echt niet verkeerd, en hebben ze veel enkelvoudig waar ik ook wel fan van ben. Ik weet niet wat het bij ons was, maar tja :') Een slechte batch kan uiteraard bij elk merk/bedrijf eens gebeuren, dus daar zal ik bv ook niet over vallen. Structureel gezien/langer termijn, vind ik het wel een ander verhaal worden.

--

KimD
T is dat ie waarschijnlijk wel 2 maten te klein is, maar anders wist ik het wel met je verkoop item haha.
Ik vind het rood echt heel tof <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:03

Ik ben gestart op 8 weken met Carnibest Puppy, nu een 2 weken ook gewone Carnibest gegeven en toevallig nu een keer Kivo gehaald om te proberen. De eerste rol zag er iig prima uit en geen gekke geur, rook praktisch niets. Maar goede heads up. Ik wil merken gaan afwisselen.
Qua pup kijk ik nu naar de calcium percentages tot hij uitgegroeid is. Dat beperkt de aantal soorten nog wel, veel hebben toch al een te hoog calcium gehalte.

Wij zijn nu zoekende omdat de pup minder goed wil slapen. Van de week dik overstuur in de nacht. Dus hij is terug naar de slaapkamer om eerst maar weer wat nabijheid en rust in te bouwen. Toch blijft hij even onrustig als we net in bed liggen, maar hij gaat ontspannen als wij even met elkaar praten of hummen en valt dan in slaap. De rest van de nacht was hij stil (nu 2 nachten), wel veel draaien / woelen. Komende nacht gaan we proberen of hij beter slaapt als we een deel van de slaapkamer puppyproof afzetten zodat hij kan kiezen tussen de bench of de vloer, want overdag ligt hij ook graag op de koelere vloer.. fingers crossed. Het is even een puzzeltje.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:23

Bij onze pup heb ik inmiddels 3 teken verwijderd en al een aantal los uit z'n wilde kapsel geplukt.

Wat doen jullie hiertegen? Ik zie EM kralen, maar ook gewoon reguliere bandjes... Prijs maakt op zich niet erg uit, maar als het niet duur hoeft en net zo goed werkt dan is dat top natuurlijk.

Onze hond is wel een zwemmer, dus daar moet het wel tegen kunnen.