De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:19

Ik twijfel of ik het zilver vosje wel kan verkopen. Zij doet het goed. Ik weet ook niet of zij geschikt is voor de fok omdat zij zo klein was

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:36

Bedankt! En wat een prachtige nestjes zie ik hier voorbij komen zeg! Ik herken het wel wat jullie zeggen, soms gaat het inderdaad ten koste van de echte fokkers. Bram komt ook van een fokker en straks z'n mogelijke vriendinnetje ook. Al had ik er ook 1 via de opvang gewild. Krijg er overigens hulp bij, met het koppelen. Vind het toch wel spannend! heb ook wel het idee dat je de laatste tijd best veel 'ongeluk' nestjes hebt op marktplaats.

Afbeelding
Dit wordt als alles goed mag gaan, z’n nieuwe vriendinnetje. Uiteraard gaan we pas proberen op het moment dat ze 16 weken is. Hoop zo dat dit een match wordt. En in het ergste geval moet ik het verblijf aanpassen. Ze gaat sowieso niet naar een opvang.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:42

Sterkte NAIWHL. Wat vreselijk naar zo :(

Die babykonijntjes hier oooh wat schattig

Onze Eva is eindelijk goed aan het bijtrekken van de e-cuniculi. Heeft toch wel bijna 3 weken geduurd voor ze weer wat rechter werd en nu bijna een maand in totaal. Ze was echt zo scheef, 't arme ding. Inmiddels nog wel een beetje een scheef koppie, maar ze staat verder weer goed op d'r pootjes en is vrolijk. Over een paar dagen is de kuur af en mogen zijn en dr vriendje weer in de tuin *\o/*
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 26-07-21 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:43

Ierpier schreef:
Sterkte NAIWHL. Wat vreselijk naar zo :(

Die babykonijntjes hier oooh wat schattig

Onze Eva is eindelijk goed aan het bijtrekken van de e-cuniculi. Heeft toch wel bijna 3 weken geduurd voor ze weer wat rechter werd en nu bijna een maand in totaal. Ze was echt zo scheef, 't arme ding. Inmiddels nog wel een beetje een scheef kopie, maar ze staat verder weer goed op d'r pootjes en is vrolijk. Over een paar dagen is de kuur af en mogen zijn en dr vriendje weer in de tuin *\o/*

O wat super zeg!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:45

Even nog een vraag. Nu de datum van de castratie nadert merk ik dat ik toch onrustig wordt en het best spannend vind als ik Bram nu vrolijk rond zie huppelen.

Maar de eventuele stress van de reis en de DA weegt toch niet op tegen het feit dat hoi straks een vriendinnetje krijgt?

Soms ontglipt mij het gevoel van och wat doe ik hem toch aan helemaal naar de DA onder narcose etc haha

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:48

Ik ben er ook heel blij mee :)

Onze Puk was voor zover ik het me herinner vrij snel opgeknapt na de castratie. Daarna heeft ie (door onweten) jaren alleen gezeten maar ik zou 'm z'n vriendinnetje nooit meer ontzeggen. Wat zijn die twee klef :'). Het heeft echt veel meerwaarde voor zo'n diertje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bijkomend: Mijn eerste konijn was niet gecastreerd en die sproeide soms overal. Vies :')

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 00:03

xXutopiaXx schreef:
Lavendel mogen ze wel ja :j Kamille ook, maar da's vooral lekker verzachtend voor de maag :D En dan geef ik het inderdaad gedroogd... misschien eens kijken naar die bachbloesems? Die ze ook aan paarden geven? Vaak liggen paarden en konijnen wel aardig op 1 lijn wat betreft wat ze mogen/kunnen eten...

Edit:

Hier staan ook een hoop kruiden, uitgelegd met de werking erbij. Zoek ([SHIFT] + [F]) even op 'rust' of 'kalm' en je vindt er wel een aantal :D Zo ook valeriaan zag ik! :j

https://www.bunnybunch.nl/informatie/kr ... r-konijnen

Ik lees zo nu en dan mee. En wil hier toch even op inhaken. Zover ik weet en terug kon vinden is lavendel als tuinplant giftig voor konijnen. Dus weet niet of het dan gedroogd als kruid wel kan.

Las wel dat valeriaan wel mag maar ook met mate voordat ze stoned raken.

Sorry voor de binnen valler! Maar wilde het toch even delen als meedenken zegmaar.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 07:16

HorseTimeXL schreef:
Even nog een vraag. Nu de datum van de castratie nadert merk ik dat ik toch onrustig wordt en het best spannend vind als ik Bram nu vrolijk rond zie huppelen.

Maar de eventuele stress van de reis en de DA weegt toch niet op tegen het feit dat hoi straks een vriendinnetje krijgt?

Soms ontglipt mij het gevoel van och wat doe ik hem toch aan helemaal naar de DA onder narcose etc haha

Dat ene dagje stress weegt echt niet op tegen een leven lang heel gelukkig met een maatje. Je doet er echt goed aan hoor,, 1 konijn is namelijk geen konijn ;) Je zult het vanzelf zien als hij een maatje heeft. Dan wil je nooit meer een konijn alleen! :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:43

Ten eerste bedankt voor alle sterkte wensen van iedereen :j

Oooh wat zijn ze leuk Caro!

Ze zijn wel heel lief Utopia :j Ik zou alles willen houden, dus kan je niet helpen met kiezen... :')

Het valt mij inderdaad ook wel op dat er veel konijnen te krijgen zijn op dit moment.

Wat fijn Ierpier! Lange rit zo, maar gelukkig nu verbetering te zien. Dat maakt het dan weer waard!

HorseTimeXL die stress van 1 dag castreren is het meer dan waard als hij daarvoor een vriendinnetje terug krijgt. Als je ziet hoe mooi dat is als ze lekker elkaar wassen, bij elkaar liggen en gewoon samen zijn, dan ben je blij als je het gedaan hebt.

Ik vond Bunny al zo zielig toen ze nog alleen over was...

Ik heb ook nog contact gehouden met de fokster van Bunny, Lassie en Hikkie en ze gaan vanavond een andere van hun konijnen laten dekken. Uit dat nestje mogen wij dan ook weer konijnen uitzoeken. Zouden we gratis mogen hebben, maar dat hoeft van ons ook niet. Fokster kan ook niks aan de pech doen die wij hebben gehad. En ze besteden zoveel aandacht aan tam maken, dat ik heel graag bij haar weer Duitse Reuzen wil halen. Ik vraag haar wel ze met 7 weken al te laten vaccineren en dat we ze dan met 9 weken ophalen zodat ze beschermd zijn. Deze rit willen we niet nog een keer meemaken met jonkies... :n

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:28

@NAIWHL Snap ik, wel een heel lief aanbod van de fokster.
Het is wel echt een heel nare week geweest voor je.

@Maylotje, voor zover ik zie is gedroogde lavendel niet giftig, verse lavendel wel.

@Ierpier, wat een dotjes zoals ze op elkaar liggen. Echt heel schattig!

Ik heb een aantal foto's klaarstaan, echt geen idee hoe ik die kan toevoegen op bokt.
Ik ga eens op onderzoek uit...
Laatst bijgewerkt door Lieffiefi op 27-07-21 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:30

NAIWHL, dat is wel enorm lief en meedenkend van de fokker!

Lijkt mij enorm vervelend als je je dieren niet kwijt raakt. Ik heb geen fok ambities, als ik al zie hoeveel konijnen er worden aangeboden en in de opvang zitten. En ik heb geen zin om er mee te blijven zitten.

Lieffiefi, onder het bericht vakje bij 'voeg foto's toe' :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:33

@Mjetterd.. ik slaap nog denk ik. Die heb ik niet.. :n
Ja! Mijn bokt stond nog op de oude instellingen! Gevonden, dank Mjetterd!

Nu nog leren plaatsen :| hahah!
Laatst bijgewerkt door Lieffiefi op 27-07-21 09:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:39

Naast 'plaatsen' en 'voorbeeld' niet?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:46

Hierbij mijn draken;
foto 1; elk jaar krijgen ze een ja... foto/uitnodiging voor hun verjaardag..
Dit is dus Nouri in zn ontspannende houding....
Afbeelding

Foto 2;Ze hadden een nieuw speeltje nodig.
Het witte huis, van karton. Staat nogsteeds erg goed!
Afbeelding

Foto 3; Zazu in de tuin. Hier zit ze altijd zodra ze buiten mogen. Lekker graven.
Afbeelding

Foto 4; Nour die de tuin eens goed bekijkt
Afbeelding

Foto 5; Nour die in de aarde loopt en rent, maar niet echt een graver is. Liever de gaten van Zazu dichtgooit :)
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:26

Leuke foto's! Fijn dat het gelukt is met plaatsen! :D

Goeie verduidelijking Maylotje, dankjewel :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:44

_Tarzan schreef:
HorseTimeXL schreef:

Dat ene dagje stress weegt echt niet op tegen een leven lang heel gelukkig met een maatje. Je doet er echt goed aan hoor,, 1 konijn is namelijk geen konijn ;) Je zult het vanzelf zien als hij een maatje heeft. Dan wil je nooit meer een konijn alleen! :D

Hahaha bedankt nogmaals voor de bevestiging hier iedereen! Niet dat ik me terug zou trekken, maar ach het is toch je 'kind' hahaha. Maar inderdaad absoluut mee eens. Plus merk dat hij zich nu ook best wat hormonaal gedraagt. Het is echt lieverd hoor en probeer zo veel mogelijk aandacht te geven, maar je merkt nu ook dat hij overal beetje aan begint te knagen enz. en dan denk ik toch wel dat het een teken is dat hij zich verveeld/iets mist. Ook al maakt hij genoeg maffe sprongen haha.

Alleen met mijn vorige konijn heb ik echt een hele nare castratie (stopte met eten etc.) en ook koppeling meegemaakt. Bij de koppeling had hij zelfs een gebroken poot. Dus hoopt dat nu als soepeler zal verlopen. Gelukkig is Bram naar mijn weten een gezonde 5 maanden oude ram.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:23

Zo dan... dat was een heftige koppeling dan! :oo Hopelijk verloopt het nu allemaal wat beter :oo

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:12

Oei dat is wel heel pittig als hij een gebroken poot oploopt. Rare sprong gemaakt ofzo?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:23

Vandaag even lekker tussen de andere konijnen kunnen zitten en genieten... daar is iedereen nog gezond... :)

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:14

xXutopiaXx schreef:
Zo dan... dat was een heftige koppeling dan! :oo Hopelijk verloopt het nu allemaal wat beter :oo

Ja dat hoop ik ook! Wel netjes bij een opvang gekoppeld, maar dat ging eigenlijk in het begin prima. werd wel wat achter elkaar aangerend, maar er vloeide geen bloed en ze gedoogde elkaar, maar waarschijnlijk toch in het hok ruzie gehad en toen had hij zijn middenvoetsbeentjes gebruiken. maar dat groeit vanzelf weer aan elkaar zij de Da en dat klopte gelukkig ook. Hij had enkel pijnstillers en verder is het weer genezen.

Dus hoop het ontzettend. Heb me helemaal in het koppelen verdiept en ook filmpjes bekeken etc. verdiept in gedrag en de fokster gevraagd over hoe en wat. dus hopelijk klikt het met Lucy, zo heb ik haar inmiddels al genoemd haha. Maar klikt het of niet, ze hoeft absoluut niet naar de opvang hoor. Het zou wel iets onhandig zijn, maar gelukkig ruimte zat. Ze hebben dezelfde papa dus ergens verre familie haha.

Ah wat fijn Naiwhl, wat een pittige periode hebben jullie gehad zeg..

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 10:47

Natas, wat een leuke fotos! <3
En tuurlijk houden! <<)

Wescha, oh wat vervelend zeg nog zoveel te koop... -O- zit je mooi mee opgescheept zo :(:)

Tja zomer is nooit een goede tijd om iets te verkopen, ik heb jaren in de paardenhandel gezeten, dan verkocht je ook niks... en dat is niet zo raar!

Horsetimexl, wat een leukerd je nieuwe konijntje! :)) met hoeveel weken ga je haar halen? Grote kans, dat als het konijntje nog jong is dat ze geaccepteerd worden, dus je kunt het ook gelijk proberen met 8 weken!
Hier totaaaaaal geen problemen met de castratie gehad! Weegt idd niet op tegen een leven alleen! Ze zijn hier ook zo blij samen!

Zo he een gebroken been :oo idd watskebeurt?

Ierpier, wat fijn en wat goed zeg! <3
Wat liggen je buns lekker bij elkaar <3

Naiwhl, wat fijn dat de rest het goed doet en wat lief van die fokker <3

Lieffie wat een leuke buns heb je! <3

==========================

Hier gaat het nog steeds HEEL goed met de hele groeo bij elkaar <3 <3 zo blij mee! Ze hebben inmiddels de hele ruimte!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:18

Wat fijn Kimberley dat het zo goed gaat!

--

Hier mogen we van de fokster een konijn overnemen van nu ongeveer 8 maand oud. En gister hebben ze een konijn gedekt waar we dan weer 2 jonkies uit over willen nemen. Maar daar is het nog even wachten wat eruit gaat komen natuurlijk. Dus ik ga weer in de voorpret modus. En alles komt pas bij ons als er een vaccinatie in zit...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 22:29

Wat is jullie mening over de stelling: konijnen zijn buiten gelukkiger? Ik las dat iemand dat ergens op facebook zei. Klopt dat? Zoals jullie weten wordt Bram gecastreerd dinsdag en wordt als de tijd rijp is gekoppeld. Het liefst hou ik ze binnen, omdat het zo gezellig is. Maar als het echt zo is dat ze buiten gelukkiger zijn, moet ik ze wellicht wel buiten gaan houden. Uiteraard daarbij gezegd dat ze binnen in een ren omen en een hokje hebben en als ik er ben gewoon los lopen door heel het huis (het is snoer vrij gemaakt etc) en uiteraard probeer ik ook zo veel mogelijk ruimte dan buiten te creëren als het moet.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:18

HorseTimeXL schreef:
Wat is jullie mening over de stelling: konijnen zijn buiten gelukkiger? Ik las dat iemand dat ergens op facebook zei. Klopt dat? Zoals jullie weten wordt Bram gecastreerd dinsdag en wordt als de tijd rijp is gekoppeld. Het liefst hou ik ze binnen, omdat het zo gezellig is. Maar als het echt zo is dat ze buiten gelukkiger zijn, moet ik ze wellicht wel buiten gaan houden. Uiteraard daarbij gezegd dat ze binnen in een ren omen en een hokje hebben en als ik er ben gewoon los lopen door heel het huis (het is snoer vrij gemaakt etc) en uiteraard probeer ik ook zo veel mogelijk ruimte dan buiten te creëren als het moet.

Ik vraag mij altijd af of wij het geluk van dieren kunnen beoordelen :)
Het geluk van een konijn zit hem denk ik voornamelijk in een vriendje en genoeg ruimte om rond te huppelen.

De enige binnen konijnen die ik ken hadden geen vriendje en zaten 24/7 in een klein hok. Als ze geluk hadden werden ze er overdag uitgehaald voor 10 minuten om schoot/op de bank.

Het concept konijnen in de woonkamer zoals je een hond los hebt in de woonkamer ken ik alleen van internet maar vind ik wel super leuk :D

Ik heb alleen maar buiten konijnen en denk dat het contact met baasje wel anders is dan bij binnen konijnen. Ik kan er echt van genieten om ze rond te zien rennen, lekker te zien liggen in het gras. Maar ik moet niet verwachten dat ze mij zo leuk vinden dat ze altijd naar mij toe komen. Dat gebeurd zo heel af en toe.
Gelukkig voor mijn dochters wil de Franse hangoor nog wel eens knuffelen.

Wat foto's van vandaag op een zonnig moment. Ik heb de nieuwe konijnen andere namen gegeven omdat ik de namen niet leuk vind die ze hadden.
Goofy
Afbeelding

Een van de nieuwe konijnen, Oreo
Afbeelding

Het nieuwe kleine rammetje, Zorro
Afbeelding

Saartje en Noortje met nieuw konijn Kiki
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:24

Eens met Mjetterd inderdaad.
Wat is Goofy leuk Mjetterd, hij/zij lijkt wel wat op mijn Luna :D
Afbeelding