@KimD, dat klopt. Ik hoop niet dat je me nu gaat vertellen dat dat een slechte plek is

We hebben er een paar bekeken en ook een ander ras en we zijn op bezoek geweest, we vonden hun wel een goed adresje
@cursebreaker, dank je wel voor de tips. Ik zal voerwijzer onthouden, en heb net een FB groep voor gf liefhebbers gevonden

Na de puppycursus, die trouwens kleuterklas heet bij deze school, is er ook brugklas en daarna een college cursus. En ze bieden ook neuswerk en mantrailen aan en speciaal voor kinderen en hun hond hebben ze ook een cursus. Volgens mij hebben ze nog anderen maar die heb ik niet onthouden. Gehoorzaamheid is in ieder geval eentje die ik ook wil doen, wellicht is dat gecombineerd met de brugklas/collega oid, daar zal ik tzt naar vragen.
Wat betreft mijn werk: mee naar korte werk bezoekjes om mee te beginnen had ik inderdaad ook bedacht. Alleen ik heb niet de ideale auto, ik heb een sedan met lage achterklep, daar kan geen bench in. Daarnaast ligt al mijn gereedschap etc achterin. Dus dan zou het op de achterbank moeten, met een bench. Of zou ze vanaf het begin ook met een speciale hondengordel aangeleerd mogen worden?
@oshaa heel spannend, zeker!
Bedankt voor de tip, ik zal ze eens opzoeken. De naam sexier than a squirrel onthoud ik wel

engels is gelukkig ook geen probleem.
Bedankt!