Puppy erbij 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:08

Ah gossie een fietsenstalling!
Het is voornamelijk met honden passeren bijvoorbeeld. Het is dan een beetje gek als ik omdraai en de andere kant uitloop :P Maar misschien moet ik me daar niets van aantrekken. Wil ook niet dat die andere hond dan meer gaat reageren. Lastig, ik ben in ieder geval (als ik jullie berichten lees) op de goede manier bezig dus daar ga ik dan maar mee door.

Met auto's laat ik haar nu zitten of staan als we een auto zien, daar mag ze dan naar kijken en dan roep ik haar heel enthousiast hier, blijkbaar heb ik de hiiiieeeeeerrr met een bepaalde stem er in gekregen dat ze dan enthousiast komt en gelijk een brokje.

Ik heb even de link via PB gestuurd betreffende de CBD Cinniz.

Knap pupje Zoe! Is dit ook degene die vanaf het begin al je voorkeur had?

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:29

xDenies schreef:
Ah gossie een fietsenstalling!
Het is voornamelijk met honden passeren bijvoorbeeld. Het is dan een beetje gek als ik omdraai en de andere kant uitloop :P Maar misschien moet ik me daar niets van aantrekken. Wil ook niet dat die andere hond dan meer gaat reageren. Lastig, ik ben in ieder geval (als ik jullie berichten lees) op de goede manier bezig dus daar ga ik dan maar mee door.

Met auto's laat ik haar nu zitten of staan als we een auto zien, daar mag ze dan naar kijken en dan roep ik haar heel enthousiast hier, blijkbaar heb ik de hiiiieeeeeerrr met een bepaalde stem er in gekregen dat ze dan enthousiast komt en gelijk een brokje.

Ik heb even de link via PB gestuurd betreffende de CBD Cinniz.

Knap pupje Zoe! Is dit ook degene die vanaf het begin al je voorkeur had?

Ja dat is ze :D maar keuze is vandaag pas gevallen. Qua bouw waren beide gelijkaardig. Maar het hoofd van Lily was stukken meer vrouwelijk dan dat van het andere teefje.

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:00

Ooh onwijs leuk! :)

Ik ben vandaag gebeld door de gemeente. Ze zijn bezig met wat dingen omtrent het losloopbeleid en poepruimen. Ze gaan er dus iets mee doen en ook op o.a mijn wandeltijden rondlopen om te kijken hoe en wat. Een ieder die dan nog met zijn hond los loopt krijgt een waarschuwing of een boete gok ik zo. Ik heb ook gezegd dat ze iets moeten doen met een actie, zij weten wie er allemaal honden hebben; maak het bekend. Ik ben niet de enige gek met zo'n hond.

Voor mezelf ga ik in ieder geval dit kopen denk ik:
https://www.aaieneerstvragen.nl/afstand ... den-medium

En overwegen of ik wel met een muilkorf wil lopen. Ik snap wat jullie zeggen maar ik vind dat toch heel heftig en ik heb het idee dat ik echt wat vrijheid afneem.
Een snuitje ga ik uiteraard niet doen, Bodhi hijgt vrij gemakkelijk en met een snuitje kan dat dus niet. Dat doe ik m'n hond helemaal niet aan.
En eventueel gaat er een bodycam komen. Want inderdaad … als mijn hond uithaalt en daarbij dus bijt zijn wij hoe dan ook fout :( Wat die andere partij ook gedaan heeft ...

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:22

xDenies schreef:
Ooh onwijs leuk! :)

Ik ben vandaag gebeld door de gemeente. Ze zijn bezig met wat dingen omtrent het losloopbeleid en poepruimen. Ze gaan er dus iets mee doen en ook op o.a mijn wandeltijden rondlopen om te kijken hoe en wat. Een ieder die dan nog met zijn hond los loopt krijgt een waarschuwing of een boete gok ik zo. Ik heb ook gezegd dat ze iets moeten doen met een actie, zij weten wie er allemaal honden hebben; maak het bekend. Ik ben niet de enige gek met zo'n hond.

Voor mezelf ga ik in ieder geval dit kopen denk ik:
https://www.aaieneerstvragen.nl/afstand ... den-medium

En overwegen of ik wel met een muilkorf wil lopen. Ik snap wat jullie zeggen maar ik vind dat toch heel heftig en ik heb het idee dat ik echt wat vrijheid afneem.
Een snuitje ga ik uiteraard niet doen, Bodhi hijgt vrij gemakkelijk en met een snuitje kan dat dus niet. Dat doe ik m'n hond helemaal niet aan.
En eventueel gaat er een bodycam komen. Want inderdaad … als mijn hond uithaalt en daarbij dus bijt zijn wij hoe dan ook fout :( Wat die andere partij ook gedaan heeft ...


Je kunt beter de rode aanschaffen ipv de gele, waarom? Heel simpel, rood schrikt af, geel en groen niet. Helaas spreek ik uit ervaring. Wij hebben op evenementen aan Puk de rode en aan Abbay de gele gehangen puur om het feit dat Puk echt haar persoonlijke ruimte nodig heeft, en Abbay die wenst maar niet aanvalt als je daar in komt. Groen hadden we aan Harvey & Guinness, onze levende knuffels. Bij Puk bleven ze goed uit de buurt (hebben de grote sleeve) en bij Abbay kwamen ze alsnog iedere keer in haar zone. Daar de reserve rode aangehangen en voila, probleem opgelost. Dana is nu de drager van geel, dat werkt bij haar wel omdat ze haar lel opentrekt zodra iemand naar haar kijkt. :Y) :')

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:37

Ja maar daar staat op 'niet aaien' :P Heeft die van jou de tekst 'Afstand houden'? Want een andere hond komt niet om Bodhi te aaien :P :P :P

Edit ik heb even een email gestuurd naar t bedrijf.
Laatst bijgewerkt door xDenies op 21-01-20 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:49

xDenies schreef:
Ja maar daar staat op 'niet aaien' :P Heeft die van jou de tekst 'Afstand houden'? Want een andere hond komt niet om Bodhi te aaien :P :P :P


Nee, dat snap ik. Maar een hond houd ook niet uit zichzelf afstand, de eigenaar moet daarop anticiperen. En wat wij dus ervaren hebben is dat geel niet genoeg afschrikt om zelf, of de hond op afstand te houden.

Daarom hebben wij nu rood voor Puk & Abbay.

Terwijl voor beide het 'afstand houden' voldoende zou zijn.

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:50

Oh je was net voor mijn edit. Ik heb in ieder geval het bedrijf even gemaild of ze de rode ook in die tekst maken.

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:32

Vervelend hoor dat jullie steeds lastig worden gevallen door andere honden. Hier gelukkig niet zoveel last van, behalve dan laatst die aanvaring toen ik met Mila aan het fietsen was... Ik wandel blijkbaar ook meestal op tijdstippen dat ik amper iemand tegen kom. Mila vindt alle honden leuk, maar ik vind een loslopende hond versus een aangelijnde hond niet eerlijk dus daar word ik ook niet blij van.

Heb vandaag een nieuw loopsheidsbroekje gescoord. Van Adori, veeeeeel beter!!! Deze is aan de achterkant wat breder en heeft een betere ruimte waar je het inlegkruisje in kan doen waarvan de randen breed rondom waterdicht zijn. Bevalt prima. Bij die anderen drupte het er gewoon bij langs omdat het veel te smal was aan de achterkant en het opzij schoof. Dus voor de teefjes die nog loops moeten worden, bij deze voor jullie getest :D

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:05

Wij gaan morgen kijken bij een nestje Friese Stabij! De dame van de rassenvereniging heeft even rondgevraagd en er is een mooi nest in Overijssel bij een stel die altijd Friese Stabij hebben gehad en nu voor het eerst een nestje hebben van hun twee eigen honden. De vader is een dekreu en moeder hun eigen teef waar ze nu eenmalig een nestje mee hebben. (Zijn ook de enige twee die ze hebben, altijd reuen gehad nu voor het eerst een teef) Vader komt van een bekende fokker uit Friesland van de rassenvereniging. Pups werden idd alleen via de rassenvereniging aangeboden.

Laatste teef uit het nest. Chocolade bruin met veel wit. Niet populair onder fokkers en liefhebbers maar perfect voor ons!

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:10

Cursebreaker; wat een prachtige hond heb je! Ik hou ervan. Mooi statig dier.

Zoe; wat de een dotje zeg. Daar smelt iedereen voor. Zo leuk een border.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 21:13

Wat leuk salsa! Veel plezier!! Ik duim voor jullie!

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:59

Ooh wat leuk! Veel plezier :)

Hier twee geslaagde wandelingen. Ik kwam tevens nog de hond tegen waar Bodhi vanochtend op aansloeg, het is inderdaad die rare. Hele paniekerige hond met een nog paniekerige baas. In ieder geval ze liepen nu van ons weg in plaats van 'achter ons aan' dus Bodhi kon het laten rusten. De wandeling ging verder goed en we kwamen ook nog een soort chihuahua-mormel tegen die ook gigantisch uitvalt. Die mevrouw stond een beetje vreemd te doen (oversteken, terug, oversteken, terug) dus ik heb het voortouw genomen en ben lang de sloot kant gaan lopen. Bodhi werd wat nerveus maar heeft verder niets gedaan toen ook die andere hond kalm bleef. Al met al, ondanks de mist, een stuk positiever en relaxter voor ons beide. Mera deed het ook ontzettend goed, lekker focus op mij, oefeningen onderweg kunnen doen, wat auto's & bus positief gepasseerd, top! :)

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:40

Zoë wat een schatje is Lily! Veel geluk met haar.

Wat ontzettend leuk Salsa! Fijn dat jullie niet voor lange tijd op de wachtlijst hoeven.

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:49

Leuk salsa! Ben benieuwd!

NorwayFjord

Berichten: 3208
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 01:01

Zoe gefeliciteerd, ze is erg leuk <3
Salsa wat fijn dat jullie al iemand hebben gevonden met een nestje, hopelijk klikt het, veel plezier!
Denise fijn dat het nu beter ging, is toch een stuk fijner als alles gewoon goed gaat met wandelen.

Hier al de hele dag en afgelopen nacht in de weer met Mulan... Ontlasting was laatste dagen heel goed dus ik dacht eigenlijk van de giardia af te zijn, werd ik afgelopen nacht eerst wakker omdat ze lag te piepen. Even mee naar buiten genomen, had ze diarree. Balen maarja dat had ze al wel vaker gehad omdat het eerder steeds wisselde dus weer in de bench gedaan en naar bed gegaan. Half uur later kom ik er weer uit. had ze in de bench gespuugd. Dus nieuw dekbed in de bench gedaan, weer naar bed. Lag 3 minuten, hoorde ik haar weer gaan... Gelukkig in een hoekje dus kon het makkelijk schoonmaken, had mevrouw tijdens het schoonmaken de bank ook maar even onder gespuugd, top! Heel fijn om 1 uur ‘s nachts, maarja arme ziel kon er natuurlijk ook niks aan doen. Gelukkig verder wel rustige nacht gehad maar ze was duidelijk niet lekker vandaag en diarree is letterlijk water wat er uit komt dus heb morgen om half 9 een afspraak bij de dierenarts om toch maar even na te laten kijken. Hopelijk valt het mee maar vrees toch nog steeds giardia -O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:23

@Zoe gefeliciteerd met je keuze, wat een schatje! (En ik houd eigenlijk helemaal niet zo van border collies (no offence intended overigens, smaken verschillen ;) :o ))

@salsa oh, wat leuk! Hopelijk komt dan alsnog alles goed en kunnen jullie gauw van je pup gaan genieten. Mijn moeder zegt altijd 'als het zo loopt, was die eerste niet voor jou bestemd', dus laten we er vanuit gaan dat ze precies past :j (en we willen puppyspam, dat begrijp je!)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 08:53

He wat ruk norway! Maar djessey en chick hebben zoiets ook gehad van de week. Allebei andere dagen en ze zijn er inmiddels weer vanaf :) wie weet gewoon een “griepje”

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:31

xDenies schreef:
Oh je was net voor mijn edit. Ik heb in ieder geval het bedrijf even gemaild of ze de rode ook in die tekst maken.


Mochten ze die rode maken, zou je die mail/link van dat bedrijf anders willen doorsturen? :D :o
Vriendin van mij heeft een stafford uit het asiel, nu al een aantal jaren(en 2 knie operaties verder van de hond), zij heeft de gele maar die schrikt inderdaad niet altijd af. Zij heeft ook interesse in de rode.

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:40

Nicky91 schreef:
xDenies schreef:
Oh je was net voor mijn edit. Ik heb in ieder geval het bedrijf even gemaild of ze de rode ook in die tekst maken.


Mochten ze die rode maken, zou je die mail/link van dat bedrijf anders willen doorsturen? :D :o
Vriendin van mij heeft een stafford uit het asiel, nu al een aantal jaren(en 2 knie operaties verder van de hond), zij heeft de gele maar die schrikt inderdaad niet altijd af. Zij heeft ook interesse in de rode.


Nop, die willen ze niet maken. Ze geven aan dat het dan een stoplicht word in plaats van een boodschap. De link staat in mijn andere post. aaieneerstvragen.nl

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:42

Nicky91 schreef:
xDenies schreef:
Oh je was net voor mijn edit. Ik heb in ieder geval het bedrijf even gemaild of ze de rode ook in die tekst maken.


Mochten ze die rode maken, zou je die mail/link van dat bedrijf anders willen doorsturen? :D :o
Vriendin van mij heeft een stafford uit het asiel, nu al een aantal jaren(en 2 knie operaties verder van de hond), zij heeft de gele maar die schrikt inderdaad niet altijd af. Zij heeft ook interesse in de rode.


Mensen lezen de tekst niet eens. Een rode lap aan de riem heeft hetzelfde effect als de rode sleeve.

Maar wie niet waagt. Wie niet wint.

Ik vind de sleeves en het initiatief erachter echt top, daarom hebben we ze ook lang geleden gekocht.

Mijn ouders hebben mij geleerd als kind om altijd eerst te vragen voordat je een hond mag aaien, en als ik met de hondjes liep moest ik altijd eerst vragen of de hondjes mogen snuffelen / spelen.

Maar aangezien volwassenen zich daar niet eens meer aan houden kan ik niet ver wachten dat ze het kinderen fatsoenlijk leren.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:46

KimD schreef:
Mensen lezen de tekst niet eens. Een rode lap aan de riem heeft hetzelfde effect als de rode sleeve.

Maar wie niet waagt. Wie niet wint.

Ik vind de sleeves en het initiatief erachter echt top, daarom hebben we ze ook lang geleden gekocht.

Mijn ouders hebben mij geleerd als kind om altijd eerst te vragen voordat je een hond mag aaien, en als ik met de hondjes liep moest ik altijd eerst vragen of de hondjes mogen snuffelen / spelen.

Maar aangezien volwassenen zich daar niet eens meer aan houden kan ik niet ver wachten dat ze het kinderen fatsoenlijk leren.


Dat is zeker waar, misschien kan ze zelf ergens zo'n sleeve blanco halen en dan bedrukken :o

Hetzelfde met paarden, veel mensen weten niet eens wat zo'n strikje in de staart betekend :')
Ik heb toch vaak nare dingen net goed zien gaan omdat mensen niet weten wat het inhoudt.

Beetje jammer.. ach we zoeken verder :D

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:50


Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:54

Goedemorgen allemaal! Ik wilde een bijleespostje maken maar dat wordt zó lang dat jullie me even op mijn woord moeten geloven als ik zeg dat ik alles gelezen heb. Vooral omdat ik niet zo veel te melden had, en kon vermelden geen last te hebben van loslopende honden in de wijk, tot een uur geleden. :+

Ik ging even een klein rondje lopen met Popo want we gaan zo weer samen naar het bos met het buitenlandse pupje om te oefenen. Dan doe ik gewoon 10 minuutjes door een wijk hier zodat hij even zijn behoefte kan doen en een beetje snuffelen. Ik stond gewoon midden in een straat toen er ineens vanaf de overkant een klein boerenfox achtige verschijning aan kwam rennen. Hij was op zich vriendelijk ingesteld en kwam even snuffelen, maar er was geen eigenaar te bekennen. Popo wilde heel graag met het hondje spelen en haalde alles uit de kast maar helaas bleek deze alleen geïnteresseerd in het berijden van Popo's achterpoten. Ik wilde dus eigenlijk weglopen omdat Popo er nogal hyper van werd dat dat beestje hem steeds probeerde te bespringen maar tegelijkertijd wilde ik hem ook niet zo achterlaten zonder eigenaar. Ik had wel gezien dat hij een penning had met telefoonnummer maar ik had mijn telefoon thuis gelaten.
Goed, 10 minuten daar gewacht, er kwam niemand, er was niemand aan het roepen, de hele wijk was doodstil. Toen toch maar besloten te gaan bellen, dus heel kundig het hengsel van mijn snoepjestasje los gemaakt en aan de halsband van dat hondje gemaakt, Popo in de andere hand en naar huis gelopen (op zich liep dat hondje heel netjes mee, Popo was inmiddels als een gestoord paard aan het stuiteren en liep dan weer een paar meter netjes. Goede oefening wahaha). Eenmaal thuis vond hij het allemaal wel best, mijn katten waren een beetje ontdaan van het bezoek dus die verstopten zich en ik het 06 nummer gebeld. Het was een meneer, hij klonk eigenlijk helemaal niet bezorgd of verbaasd waardoor ik een beetje flabbergasted was. Hij was op de scooter en al een aantal km hier uit de buurt, ik vraag met dus af hoe lang dat hondje daar al liep. Hij is hem komen ophalen maar ik heb niet echt meer met hem kunnen praten over hoe of wat, hij bedankte me wel en was aardig maar hondje hopte zo de scooter op en daar gingen ze weer.

Dus... dat was mijn avontuur voor de dag weer. :=

CupCakes_

Berichten: 3411
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:05

Simoonzel Dat is inderdaad wel vreemd dat niemand op zoek was naar die hond!


Gisterenavond hadden we de eerste les van de vervolgcursus weer. En wat was ik blij dat Jip niet als de enigste aan het puberen is :Y)
Hij moest er echt weer even inkomen en duidelijk vermelden dat hij aanwezig was, waardoor hij ook een paar keer buiten heeft gestaan. Hij stuiterde wel de hele hal door, maar ondanks dat was hij wel redelijk goed gefocust voor de eerste keer weer. De aandachtsoefeningen waren wel een uitdaging, want de andere honden waren veel leuker. We mogen ook aan de slag met het 'naast' .
En liggen vind meneer maar heel stom op het moment _O-

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:27

Kom ik weer met een MEGA bij lees post haha.

Congrats Zoe!
Het is een knap ding hoor.

punjab
Haha ja mijn bij lees posts zijn echt gigantisch, lol.
En de les heeft me idd een positieve boost gegeven.

Kaus
Ze is idd nog wel best pup, zeker qua gedrag nog hihi, maar ze is daarentegen ook echt zoveel groter ineens als een tijd terug dat ze nu toch wel meer volwassen looks begint te krijgen - dat valt dan op als ze zoals gister naast de 11 jaar oude Herder van m’n schoonzus loopt en ze qua grootte niet veel meer verschillen van elkaar. Heb sinds 30dec niet meer gewogen, maar gok dat ze de 25kg nu wel aantikt ook bv. Haar poten zijn een stuk flinker ook als dat die van onze Rex waren, maar nu was hij wel een kruising en voor een reu die op een DH lijkt ook niet zo heel groot. Fijn dat Dexter een goede nacht heeft gehad. Zo rot is dat wel om te zien als ze nog last hebben van die narcose, germ hihi. En hij zal idd zelf ook wel even moeten wennen aan dat gaat daar :P

xDenies
Fijn dat de gemeente er wel serieus mee aan de slag lijkt te gaan. Hopelijk ga je daar snel profijt van hebben! En het overwegen van een muilkorf. Dat probleem hadden wij met Rex. Alleen wisten wij wel dat hij zou bijten als hij die kans zou krijgen. We hebben dus ook een tijd met muilkorf gelopen, maar we vonden het ook heel rot dat het hem toch behoorlijk beperkte - en hij had al hele aangepaste wandelingen omdat hij zo’n angstagressie had en we nergens konden lopen waar het drukker was - dus hebben we het uiteindelijk ook niet meer gedaan. Het laatste 1,5 jaar was hij zo goed als stokdoof dus reageerde hij buiten al veel minder gelukkig en kon ik zelfs eigenlijk altijd met een vrij losse lijn lopen. Maar toen die hond in de woonwijk op ons afgestormd kwam, ben ik wel enorm geschrokken en heb ik ook weer enorm getwijfeld om ‘m toch weer om te doen. In ons geval was het toch wel een risico wat je nam. Met het aantal honden bij jou in de omgeving die maar gewoon constant naar je toe komen, had ik Rex denk ik wel een muilkorf om gehouden, maar Rex zou ook bijten als hij de kans krijgt, dat wisten we. Bij Bodhi ben je nog niet op dat punt dus snap ik de tweestrijd heel goed, dat je ‘m niet wilt beperken maar ook bang bent dat hij toch een keer uit de pan flipt als dit zo door gaat met mensen die hun honden maar los laten lopen en niet onder controle hebben. Lastig hoor :( Wel fijn dat je 2 goede wandelingen hebt gehad, die zijn voor je eigen gevoel gewoon een goede boost! Een goede of slechte wandeling kan bij mij ook gelijk zoveel impact hebben op m’n gemoedstoestand. Gistermorgen een heerlijke wandeling gehad bv. Gistermiddag een DRAMA wandeling gehad en daar heb ik dus echt slecht van geslapen pff.

Selka
Dankje! Toevallig zei van de week nog een wandelaar dat ze vond dat Arya echt een mooi drafje had en heel trots liep buwhaha. Prinsesje. En dat kan toch geen toeval meer zijn dat je nu zo’n nestje tegen het lijf loopt, wauw! Heel veel plezier vandaag en ik hoop dat de klik er gaat zijn met fokker en de hondjes en je straks goed nieuws hebt voor ons.

NorwayFjord
O wat naar zeg, arme Mulan :( Ik hoor het veel om me heen dat Giardia vaak langer behandeld moet worden omdat het terug blijft komen. Blijft soms echt weeeken hangen. Ik hoop dat het zoals kiwi zegt meer een ‘griepje’ is, maar goed dat je wel even langs de DA gaat vandaag. Hopelijk heb je snel uitsluitsel.

KimD
Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan, aan ouders die hun kids zo vrij laten met vreemde honden, of zelfs hun eigen hond. Als ik soms zie hoe milan’s neefje te vrij is met m’n schoonmoeders en schoonzus de hond.. pff. Kop (van de sheltie) vasthouden en maar aaien, heel ruw. Ik trek m’n bek wel open als ik zoiets zie, maar de rest daar vind het allemaal wel prima want Kira is lief naar kinderen, alleen denken ze niet aan het feit dat Kira zoiets niet fijn vind, ook al doet ze niks. Grr. Wij kwamen een tijd terug 2 mannen met 2 kids en een hond tegen in het losloop gebied en eerlijk; kinderen vermijd ik liever zoveel mogelijk in een gebied waar Arya los is en ik de controle niet meteen heb want Arya vind ze soms echt Te interessant, vaak gaat dit gepaard met kusjes geven en soms springt ze nog wel eens op en dat wil ik ook niet. En die 2 kinderen kwamen dus op ons af gerend, gingen echt meteen bovenop Arya hangen ook, HUILEN. Ja want ze waren wel honden gewend van thuis uit ook en bla bla. Arya vond dit duidelijk nietttt prettig en dat hoeft ze van mij ook niet prettig te vinden - ik stond al op m'n tong te bijten om niet uit de pan te flippen - dus heb haar aangelijnd, bij me gehouden en ben afstand gaan bewaren en heb duidelijk gemaakt dat het dus even heel wat toontjes lager moest als ze haar wilde aaien. Een van die mannen ging ook meteen op de hurken zitten bij Arya en knuffelen en doen > Echt, wat een geweldig voorbeeld ben je voor je kids. Maar ik stond echt met verbazing te kijken dat mensen zoiets normaal vinden. Ook al is ze nog maar een pup en gaan ze er vanuit dat puppies lief zijn. Puppies happen ook, vaak nog meer als andere honden, dus wtf. En als ze wel gehapt had in de vorm van ; hee wat doe je op m’n rug! Dan had je wat moeten horen waarschijnlijk: valse herder, bla bla. Arya gaat dus wel zoals gister mee naar school om Milan op te halen, maar dan sta ik aan de rand van de mensen massa zodat ze wel kan oefenen met mensen en kinderen die voorbij komen maar niet meer er middenin zit. Want die blagen hebben idd geen rem en vliegen gewoon op je af. Nu ze groter is, beginnen ze al met steeds grotere ogen naar d’r te kijken en sneller afstand te houden, lol. Milan heb ik al sinds hij kon lopen en een beetje informatie kon verwerken geleerd (en dat moet je gewoon 100x herhalen) dat hij nooit zomaar naar een andere hond mag gaan en dat er altijd eerst gevraagd wordt en dat als er kennis gemaakt wordt met een hond je ook eerst laat snuffelen en niet zomaar over een hond heen gaat hangen of een kop vast gaat pakken, of welk ander onderdeel van het lichaam ook. En dat begon thuis al, met Rex. Rex was lief voor ‘m, maar ook gesteld op z’n rust, dus dat hebben we Milan gewoon geleerd dat hij Rex z’n grenzen moet respecteren en hoe hij zich moest gedragen. Zo kwamen we ook eens iemand tegen met een hond die zei dat haar hond kinderen leuk vond en dat Milan zeker even mocht aaien en toen greep ze die hond vast, zodat die nergens naartoe kon, en moest Milan komen aaien. Ik zeg, nee dat gaan we niet doen - hond vond het duidelijk niet fijn… Wat een idioten heb je toch rondlopen, lol. Tegenwoordig is Milan eerder wat gereserveerd zelfs naar andere honden, omdat we in het losloop gebied vaak onstuimige grotere honden tegenkomen die je omver rennen en dat maakt wel indruk op ‘m -nu gaat hij niet vaak mee, en als hij meegaat zonder m’n man erbij doe ik alleen nog aanlijn rondjes want ik kan de aandacht gewoon niet goed verdelen tussen hem en Arya in een losloop gebied.

Simoonzel
Dat is idd wel een heel avontuur zeg buwhaha. Maar zo typisch dan ook weer ja, dat die eigenaar niet op of om kijkt dat de hond pleite is. Hoe kun je zo laconiek daarop reageren als eigenaar zijnde? Ik snap ’t echt niet pff. Ik werd he-le-maal wild toen Arya met 4 maanden toen er vandoor stuifde op de hei toen ze zo mega geschrokken was. Wat was ik dankbaar aan alle mensen die mij kwamen zoeken en helpen en haar bij de auto toen zagen en vastgezet hebben. Ik was ZO dankbaar. Ik was nog bijna van m’n stokje gegaan vanwege m’n slechte conditie en het feit dat ik door de heuvelachtige hei aan’t rennen was om d’r te vinden, terwijl ik tegelijkertijd aan de telefoon hing met iemand van een vermist pagina van Facebook die hier goed hun best doen met vermiste honden in de omgeving. Ik kom er echt niet bij dat mensen zo vreselijk ongeïnteresseerd kunnen reageren op zoiets he brr.

CupCakes
Die eerste les is ook weer even pittig, om weer even erin te komen en Jip is ook nog erg jong dus logisch dat het negeren van anderen honden enz moeilijk zijn. Wij oefenen thuis ook tussendoor, maar niet zo intensief als dat we een uur lang op de cursus bezig zijn dus dat is altijd weer even wennen denk ik hihi.

---

Gisteren in de namiddag nog met m’n schoonzus een stukje gelopen in het park bij haar en dat haalde m’n goede mood van eerder - want ik had gistermorgen dus wel een heerlijke wandeling gehad - helemaal naar beneden weer pff. Arya was mega overprikkeld al vanaf het begin, als altijd als ik dus naar hun toe ga en dit keer waren ook m’n zoon en haar zoon nog erbij dus nog meer prikkels. Het begint dan al als ze de auto uit komt en naar hun voordeur wilt rennen als een dolle en m'n schoonzus laat haar hond dan naar buiten komen en op ons af rennen wat alles alleen maar versterkt. Ik probeer dan al terug te gaan naar 0 en de focus te krijgen, maar die is dan gewoon al weg. En gaat dan als een idioot aan die lijn hangen als we dan het park inlopen. Haar hond loopt los en gaat vooruit (en dat lijkt ze ook extra te doen omdat ze er volgens mij wel van geniet dat ik dan loop te struggelen met Arya en zij wel even laat zien hoe netjes haar 11 jaar oude herder luistert en los kan, brr) en Arya is aan de lijn omdat daar aan het begin nog een weg over moeten en er verkeer langs rijdt en ik ook eerst wil zien of er andere honden zijn waar ze niet meteen op af zou gaan stormen. Die wordt dan helemaal leip dat ze aan die lijn zit. Met cursus en vreemde honden gaat het zo goed aan de lijn, maar als ik met m’n schoonzus en haar hond ben is dat een groot DRAMA. Dan is Arya ook eigenlijk niet te bereiken met focus bij mij houden, dus kan ik niks pff. Snel erna los gelaten en dan is het wel even goed en heb ik ook de focus proberen te oefenen wat dan redelijk ging, maar ook niet zo goed als dat ie normaal is bij d’r. Maar het werd steeds drukker in het park dus moest ik d’r constant weer aanlijnen ook. Toen is ze een paar x achter een groep vogels aangerend toen ze los was, en erna was er echt geen land meer te bezeilen met d’r. Was ze helemaal opgefokt en heeft ze weer als een idioot lopen trekken aan de lijn. Ben wel blijven proberen de focus te krijgen, maar nope. Is ook elke keer dus wel wat als ik met m’n schoonzus en haar hond loop. Ik probeer die wandelingen wat te minderen, al moet ik eigenlijk ook misschien juist meer oefenen ermee. Maar op de een of andere manier zijn er zoveel drempels en prikkels voor Arya als we hun zien, dat het echt heel moeilijk is om rustig aan op te bouwen en te beginnen bij 0 en focus te krijgen, want Arya zit al meteen op 50 ofzo en is bijna niet te bereiken. Ugh. Gewoon Ugh.

Ik moet dat proberen ook weer naast me te leggen en nu weer te focussen op een positieve instelling: nieuwe dag, nieuwe kansen. Maar kan me hier toch ook in vastbijten. Heb er echt slecht van geslapen vannacht, pff.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-01-20 10:35, in het totaal 2 keer bewerkt