Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:02

Ik kan zelf vrij weinig met rontgenfoto’s dus ik sla over :Y)

Maar ik kreeg vanacht wel leuke mails
Afbeelding

Nu nog 2-4 weken wachten...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:04

Ik heb wel vaker dierenartsen uitspraken horen doen die ik niet zou doen. Maar ik België zouden deze heupen volgens mij zeker nooit een A krijgen. En ik heb al betere heupen hier C weten krijgen. De koppen zijn echt niet mooi van vorm en de heupen zitten niet even diep in de kom. Hierop lijkt beroep aantekenen me weinig zin hebben.
Even enkele van mijn honden showhonden als vergelijking:
HD C

Afbeelding

HD B (op 8 jaar oud)

Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:11

Dank je wel, Zoe_97. Duidelijk geschreven, verhelderend en mooie vergelijkingsfoto's.

De foto ligt bij een andere kliniek en ik houd sowieso rekening met gewoon een duidelijke C. Dan zal mijn reu zeker niet op de deklijst komen. Verder geen probleem, hij is mijn huishond. De fokker zal het jammer vinden, maar geen vrouw overboord.

Van het flyballen vind ik het wel jammer, maar goed, er zijn meerdere minder belastende sporten die we samen prima kunnen doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:16

djinnie schreef:
Dank je wel, Zoe_97. Duidelijk geschreven, verhelderend en mooie vergelijkingsfoto's.

De foto ligt bij een andere kliniek en ik houd sowieso rekening met gewoon een duidelijke C. Dan zal mijn reu zeker niet op de deklijst komen. Verder geen probleem, hij is mijn huishond. De fokker zal het jammer vinden, maar geen vrouw overboord.

Van het flyballen vind ik het wel jammer, maar goed, er zijn meerdere minder belastende sporten die we samen prima kunnen doen.

Over sport ga ik geen uitspraak doen.
Ik had 2 honden in de flyball, waarvan 1 mee op wedstrijd ging (op internationale kast). Maar nadat een teamgenoot een ongeluk kreeg met mis springen (barst in de heup) en dat ik teveel mensen in de sport honden ten koste van alles toch lieten lopen op wedstrijd (hond had heup uit de kom, 3 weken verplichte rust van dierenarts, 3 dagen na de blessure hadden ze een hond tekort op wedstrijd. Raad eens wie in het team stond......)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:27

_-:( niet! Wat verschrikkelijk. Mijn reu is mijn maatje, mijn steun en toeverlaat, zeker de afgelopen turbulente anderhalf jaar. Geen haar op mijn hoofd die de sport voor mijn hond zet...

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:55

Zoe_97 schreef:
Over sport ga ik geen uitspraak doen.
Ik had 2 honden in de flyball, waarvan 1 mee op wedstrijd ging (op internationale kast). Maar nadat een teamgenoot een ongeluk kreeg met mis springen (barst in de heup) en dat ik teveel mensen in de sport honden ten koste van alles toch lieten lopen op wedstrijd (hond had heup uit de kom, 3 weken verplichte rust van dierenarts, 3 dagen na de blessure hadden ze een hond tekort op wedstrijd. Raad eens wie in het team stond......)

Wij hebben dit ook gezien in de belgische competitie...
Wij stopte regelmatig eerder omdat sommige honden uit ons team niet goed tegen de warmte konden. Maar zij gingen gewoon door, 30 graden, 5 rondjes omdat er nog steeds geen winnaar was.

Honden die "net ff niet lekker" lopen, maar niet mank... Werden gewoon ingezet. -O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:42

Net als met de paardensport helaas.

12 mei HD en ED voor Beike. %) %)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:43

mirjamalvaro schreef:
Net als met de paardensport helaas.

12 mei HD en ED voor Beike. %) %)

Oeh spannendddd!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:44

Was in NL al spannend maar nu in zweden helemaal :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:48

Haha zoiets blijft verschrikkelijk.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:22

Jep. En ook gehoord dat de beoordelinhen hier nog wel eens te wensen over laat. Waardoor goede heupen toch C oid krijgen. Geen idee of dat waar is. Maar niet goed voor mijn zenuwen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:33

mirjamalvaro schreef:
Jep. En ook gehoord dat de beoordelinhen hier nog wel eens te wensen over laat. Waardoor goede heupen toch C oid krijgen. Geen idee of dat waar is. Maar niet goed voor mijn zenuwen.

Ik weet niet of t bezwaar maken t zelfde gaat als in NL
Anders zou ik gewoon standaard de foto’s opvragen en ergens anders(al dan niet in NL) nogmaals laten beoordelen door 1 of 2 artsen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:48

Geloof wel dat je bezwaar kon maken bij de skk (de zweedse rvb :+ )
Hopelijk niet nodig. :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:49

Nee daar gaan we voor!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:26

Vanaf wanneer laten jullie ‘s-nachts de moeder niet meer bij de pups?

Cookie kruipt ‘s-nachts nog wel in de werpkist om te voeden, maar we willen langzaam eigenlijk de werpkist af gaan bouwen. Maar als we de ren open laten, kunnen de pups er met een paar dagen al uitklimmen ben ik bang. Ze zijn echt vlug met ontwikkelen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:33

Meestal vanaf een week of 5 haal ik mama er snachts vanaf. Of in de ren terwijl de pups in de “bench” liggen of mama gewoon in haar bench
De kist haal ik met een week of 3 weg.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:34

We hebben een tussentijdse oplossing nu :j
Afbeelding

Mama kan er nog bij en uit maar de pups kunnen er niet uit

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:26

Zo deed ik het ook. Plexiglas plaatje bij het poortje. Vanaf een week of 6 bleef moeders 's nachts buiten de ren. Ik heb de werpkist tot het eind laten staan trouwens.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:33

Hier springt mams gewoon over de ren dus kan erbij wanneer ze wil

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:42

Dat doen de moeders hier dus niet, zowel happy als cookie niet :D
Onze Tip wel, die springt rustig een meter als ze ergens over of op wil

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:03

Chick doet t ook. ik wil t alleen niet hebben :P Maar de pups hebben bij mij in principe alleen de ren. En ik laat mama er vooral in om te zogen en op te ruimen. En rond die momenten kapt ze t zogen zelf af als ze niet wil.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:28

Hier weet ik niet meer wanneer ze er niet meer bij sliep. Dan van week 4 tot 6 liet ik ze nog 2x per nacht in de ren op te zogen en op te kuisen. Vanaf week 6 zijn zowel Naya en ik (eindelijk) naar boven verhuisd :+ normaal mag Naya dat niet maar anders nam ze haar rust niet en ze was echt kapot moe.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:22

Pfff wat hebben wij een drama weekend achter de rug....
Zaterdag was ineens Cookie aan de diarree en aan het overgeven. Hondsberoerd was ze, eigenlijk net zo erg als net voor de bevalling. Zelfs water hield ze niet binnen. :(:)

Nou ja, kan gebeuren en meestal kijken we dat wel even een dag aan. Tot bleek dat 2 pups wel erg sloom waren en niet wilden eten. Bleken afgevallen. Reu roze en reu turquoise waren dus ook echt niet lekker.
Sleeuwijk gebeld, niet bereikbaar... Dordrecht wilde ik niet naartoe dus toch maar naar de spoeddienst van m’n eigen DA. Achteraf bleek zij zelf ook fokker dus dag was wel erg fijn.
Mama heeft een injectie gehad tegen de misselijkheid en de pups beiden een onderhuids infuus. Onderweg naar huis knapten zowel mama als beide pups vrij snel op. Tot de volgende ochtend. Reu turquoise wilde niet eten en begon te braken. Hield zelfs geen moedermelk meer binnen. Reu bruin en reu leger hebben ook een keer gebraakt maar behielden wel eetlust.
Dus reu turquoise weer gewogen, wéér afgevallen. Temperatuur 37,5 veel te lag dus. Hup, terug naar de DA. ;(
Daar is z’n glucose gehalte gemeten (was goed) en kreeg hij wederom een onderhuids infuus op 2 plaatsen. Daarnaast besloten om een halve dosering cerenia te geven onderhuids. Van dit middel is helaas niet bekend wat het doet bij zulke jonge pups, vandaar de halve dosering, je moet toch iets.
Gelukkig knapte hij zienderogen op en eenmaal thuis was meneer weer helemaal het baasje en heeft verschillende keren (extra) bij mama gedronken.

Vanochtend was hij 5 gram afgevallen t.o.v. gisterenochtend maar dat viel me mee gezien hoe ziek hij was gisteren.

Of moeders heeft een virus opgelopen en doorgegeven aan een aantal pups, of er zat toch een funky stukje in het verse vlees. Vanmorgen Prins gesproken en zij willen ter geruststelling het vlees testen. Heel tof dat ze zo meedenken, maar wij zijn even klaar met vlees nu. Vandaag hebben de pups een brokkenpapje gehad (gemengd met water).

Ben echt 20 jaar ouder geworden dit weekend, wat een stress |(

Waarom fokken we ook al weer? :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:49

Oh jeetje wat poedersuiker! Zo is er weinig aan inderdaad :(

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:35

Pff wat een stress ! Gelukkig zo snel gehandeld en dat ze er allemaal mooi doorkomen :(:)