Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:49

Het nest was dus niet de bedoeling, ik wilde een andere combinatie maar dat ging niet door! Het is dus uit mijn eigen reu en teef. Beide overigens getest op HD en ED en super gezond :) toen het gebeurde heb ik mijn reu direct laten testen. Ik heb contact gehad met Van en ze gaf aan karma is black en white tan. Balto Sable :D

mamma
Afbeelding

pappa
Afbeelding

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:51

Ben ook wel beniuwd naar de puppyfoto's nu <<)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:54

Balto met die tong uit zn buik _O- Ik vind het een super leuke combi, ondanks dat het niet de bedoeling was :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 22:57

Tong uit zn buik _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:59

Ik zal wel blond zijn maar ik dacht dat een pomsky een pomeriaan x husky was :')

Leuke ouders!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:02

xDenies schreef:
Ik zal wel blond zijn maar ik dacht dat een pomsky een pomeriaan x husky was :')

Leuke ouders!!

Klopt. Pup is dus 75% husky

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:08

Allemaal puppies haha daar wordt je toch hebberig van!

Welkom kabayo

Kiwi die wordt echt tonnetje rond hoor!

Kim knappe skye ik ben zo benieuwd naar dr laatste keer was ze nog een rolmops toen ik dr zag haha

Finnens lekker snoettie! Die zal wel knock-out zijn nu!

Mijn rottie heet oostappen Jump for joy en die naam heeft ze niet for niks haha

Mijn keesje heette nueboree Made to order (kayla) als roepnaam van mijn lievelings serie van vroeger (days of our lives)

Nieuwe pup krijgt kennel naam plus naam van keuze en deze wordt dan Mikayla ... ik gebruikte deze naam vroeger al omdat ik het mooi vond ... de naam Mila komt ook weer uit mijn lievelings serie van nu en vorige week toen ik het opschreef kwam ik er pas achter de namen er allebij inzitten ...
mi(kay)la ... klinkt mss beetje stom maar voor mij was het even heel bijzonder ... kayla was de hond waar alles mee begon mijn eerste show hond, instructie hond mijn alles eigenlijk... Mila wordt mijn eerste hond na haar overlijden en soms hakt het er wel even in.
(Sorry even emo momentje beetje veel tegenslag laatste tijd)
Maar ja terug naar het leuke!
Mila
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:08

als we naar de generatie aanduiding kijken is dit dus een F1B nest (backcross) dus 75% sibeer en 25% pom

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:09

Hier mocht ik enkele suggesties geven voor de naam (moest wel met een E beginnen) en ook de fokker heeft enkele suggesties gedaan. Uit die hoop heb ik er dan een stuk of 3 geselecteerd waaruit de fokker uiteindelijk de keuze heeft gemaakt.
Thema was: elfen.
Moeder heet: Galadriel Elven Queen de Grande Vinko
Vader: Quarz de'Andreoli

En mijn puppy's officiele naam is dus: ElvenSoul de Grande Vinko geworden
- maar de roepnaam wordt normaal gezien: Vidor. :)

Nog een klein vraagje: wat/welk product gebruiken jullie ter preventie tegen teken?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:12

Hebben de namen een thema KC?

Evi, wij gebruiken niks voor teken. Nu toevallig een band voor de vlooien die ook voor teken werkt maar niks bewust. Gewoon elke dag goed controleren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 23:13

KarmaChansy schreef:
als we naar de generatie aanduiding kijken is dit dus een F1B nest (backcross) dus 75% sibeer en 25% pom

[ [url=m/qCgy9F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mFlr0N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WxgQZu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AfHafE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pshoRy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fmZOal.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lux <3 <3 <3 <3

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:25

Ja van een game wat ik speel :+ karma der naam Komt ook daar vandaan , er waren 8 pups maar 2 zijn overleden. 1 prachtige bruine en een zwartje we hadden 2 teefjes en 6 reutjes het is wel echt een heftige tijd geweest Karma heeft ook veel uren in het ziekenhuis gezeten en ik heb toen ongeveer 33 uur geen slaap gehad :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 06:24

Ohhh die karma pups ik wil de helft whahahaha

Qua knaagwerk geef ik pups voor het slspen gaan konijnenoor en overdag meestal runderkophuid of runderoren oid. Vooral kophuid stinkt giga maar ze knagen het zo graag

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 08:02

Super schattig KarmaChansy! Ziggs was altijd mijn favoriete champion dus ook alvast mijn favo pup. *D

Iemand nog tips voor pups ik een blaffase? Het is nu Popo's go-to gedrag als hij iets niet begrijpt of wil spelen. Op zich niet heel erg, maar 's ochtends om 6 uur de buurt wakker maken omdat er buiten een vogeltje fluit is ook niet zo sociaal. :')
En hij wil zo graag met de katten spelen (zij niet met hem) en dat resulteert ook in "misschien moet ik net zo lang blaffen tot ze wel willen". 8)7

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 08:42

Het spijt me echt voor mijn vragen hoor. Maar waar komt die pomeriaan dan vandaan? Vanuit vaderskant? Ik ken de honden verder niet dus als ik die fotos zie denk ik niet gelijk aan een pomeriaan :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 08:55

Vanuit papa indd. :) pom x husky word echt niet alleen maar klein. Al zien ze dat natuurlijk het liefst..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:07

Dat snap ik. Maar ik heb toch wel even een heel ander beeld bij een pomeriaan x husky kruising :D Zeker na alle ophef van een paar dagen terug.

En dat staat los van alleen het klein zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 09:43

xDenies schreef:
Dat snap ik. Maar ik heb toch wel even een heel ander beeld bij een pomeriaan x husky kruising :D Zeker na alle ophef van een paar dagen terug.

Haha nou, ja om het ''l*ullig'' te zeggen is er een ander ideaalbeeld van de pomsky's dan dat Balto is. Als je kijkt naar wat ze het liefst fokken. Ik zou liever zoiets als Balto hebben dan dat ideaalbeeld. Ik denk dat dit qua uitkomst logischer is en minder problemen geeft dan andersom.

Problemen als in; klein hondje met veel temperament - > grote hond met veel temperament. Want zowel keesjes als hussen kunnen een leuk temperament mee geven. Die grote word minder snel gekocht omdat ie schattig is omdat ie niet klein is. En tuurlijk doet de prijs van die dingen bij veel mensen ook wel iets. Maar je blijft er altijd mafkezen bij houden die dat geld zo uitgeven terwijl ze t beter niet konden doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:05

Afbeelding

Zoooo weer stap dichterbij het leren alleen thuis zijn in mijn flat.

Kenzo heeft het ooit gekunt maar sinds november 2017 nooit meer gedaan. Nu Kymo eindelijk zindelijk lijkt te zijn wil ik dit gaan leren. Ze kunnen al alleen thuis zijn maar kennen het niet in mijn eigen flat

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 10:09

Handig zo afgezet. Toch de ruimte maar wel ''opgesloten''.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:01

xDenies schreef:

Oh ja kijk ik vind balto goed en hoe een pomsky moet zijn, rustiger karakter dan een hus, echter nog wel genoeg pit. Kleiner als een normale hus maar niet zo klein als een klee klai bv. Ze kunnen dus ook beter tegen de kou als de gemiddelde pom. Ze kunnen wel vocaal zijn maar dat geld voor veel honden. Het zijn ook echte clowns, ze leren ook vaak beter als de gemiddelde koppige huksy :+

Kijk in de USA heb je die hele kleine pomskys wollig en worden alleen gefokt op zo klein mogelijk

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 12:25

KarmaChansy schreef:
xDenies schreef:

Oh ja kijk ik vind balto goed en hoe een pomsky moet zijn, rustiger karakter dan een hus, echter nog wel genoeg pit. Kleiner als een normale hus maar niet zo klein als een klee klai bv. Ze kunnen dus ook beter tegen de kou als de gemiddelde pom. Ze kunnen wel vocaal zijn maar dat geld voor veel honden. Het zijn ook echte clowns, ze leren ook vaak beter als de gemiddelde koppige huksy :+

Kijk in de USA heb je die hele kleine pomskys wollig en worden alleen gefokt op zo klein mogelijk

En dit houd je in ieder ras. Dat fokkers van een ''ras'' een andere visie hebben van fokken. Dat maakt het ook zo lastig om een fokker te vinden die bij je eigen visie aansluit.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:31

Simone, ik heb helaas geen tips. Hoop dat iemand ze heeft, want mijn pup heeft ook ontdekt te kunnen blaffen :') als die wilt spelen en er komt geen reactie, of als die gewoon druk is. Ik stop der in zulke momenten in de gang, uit de situatie en dan stopt ze ook met blaffen, maar geen idee of dat ook opvoedkundig verantwoord is haha, maar denk dat boos zijn ook niet helpt. Als ze buiten blaft probeer ik haar af te leiden met een oefeningetje.

Wat handig dierenfan! En fijn voor ze, toch wel genoeg ruimte. Hopelijk gaan ze het alleen zijn goed oppakken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 12:34

Dat blaffen heb ik hier heel makkelijk ''afgeleerd''. Door het aan te leren. Lok het blaffen uit, gooi er een commando tegen aan en een beloning en geef hem een tegenhangend commando. Dus Blaf - Stil. Maar het is ook iets waar ze vaak iets duidelijk willen maken. Ze blaffen o.a. omdat ze iets van je willen. Maar door het blaffen te trainen in dit soort gevallen geef je ze ook wat ze willen. Aandacht en hersenwerk.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:42

Simoon meeste zeggen waar is nasus :')

Voor blaffen geen echte tips behalve er een kommando opzetten?