Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:39

ze houd het zelf heel netjes schoon en als wat blijft liggen dan helpen de andere 2 honden. Broekjes zorgen voor teven die niet opletten. Hier alleen een broekje aan als ze op de bank wilt, maar meestal blijft ze op haar eigen dekbed en die neem ik dan dus mee naar de hondenbank.

Het is gewoon bloed. Of je nu een wondje aan de poot hebt wat bloed of loopsheid. Ik stoor me er niet aan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 21:40

Chick word een zebra als ze loops is..

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:45

Die paar druppels bloed vind ik ook niet erg. De reu van mijn ouders heeft wel eens een natte droom, ook een reu kan rommel maken :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:50

lol de reu was er eerst, maar heb me voorgenomen om na deze er geen meer te nemen, gezien ik altijd wel een "fok"teef ga hebben. Eigenlijk is hij nog best braaf, maar van zodra ik mijn rug draai begint hij te "zingen" en de arme duts doet echt zielig...
Ik leg gewoon extra doeken in de zetel en benches, ze houden zich wel grotendeels zelf proper en anders idd een keer extra met een dweil door het huis.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:54

Waarschijnlijk denk ik er ook heel anders over als het mn eigen hond is hoor. Ik kan het nu gewoon alleen maar vergelijken met een vrouw die ongesteld is en overal loopt te bloeden... :=

Afbeelding
Dexter doet graag alsof hij ons niet hoort, maar daar trappen we niet meer in ~~}> ^)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:07

Loopsheid is al iets heel anders dan menstruatie. Mensturatie is slijmvlies uit de baarmoeder wat een onbevruchte eicel meeneemt. Loopsheid zijn haarvaatjes die springen door de zwelling van het geslachtsorgaan. Zoals mensen ook een bloedneus kunnen krijgen doordat haarvaatjes in de neus springen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 22:23

StonedRomy schreef:
Loopsheid is al iets heel anders dan menstruatie. Mensturatie is slijmvlies uit de baarmoeder wat een onbevruchte eicel meeneemt. Loopsheid zijn haarvaatjes die springen door de zwelling van het geslachtsorgaan. Zoals mensen ook een bloedneus kunnen krijgen doordat haarvaatjes in de neus springen.

serieus? Weer wat geleerd..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:33

Arme Chick, je zal maar als zebra door het leven moeten :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 22:38

fannetje schreef:
Arme Chick, je zal maar als zebra door het leven moeten :+

Geweldig toch? Broekjes vind ze niks. Dit kan ze niet zomaar uit doen, en t was dit, oranje of zwart/blauw(iets donkers in ieder geval)
Dus ik dacht ze gaat niet als nep sinaasappel door t leven.. Donker is ook zo saai, dan maar een zebra.. :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:38

Heeft ze geen last van vliegen :+

Hier passen die broekjes net niet lekker door de krulstaart, dus heb bij Olivia altijd een oude onderbroek als broekje. Of even richting de Hema en dan zo'n Kinder broekjes met een leuk roze printje :')

Kiwi, heel kort samengevat komt het daar wel op neer. staat veel over geschreven op internet omdat veel mensen onterecht ' ongesteld' of ' menstruatie ' zeggen tegen de loopsheid ( omdat ze loops zo plat vinden klinken oa. ) maar het is eigenlijk precies het tegenovergestelde van elkaar.

En dan heb je nog mannelijke exemplaren die het omdraaien. ' ben je al bij de gynaecoloog geweest vanwegen je loopsheid?' En ' je hond is ongesteld.' NEE en NEE

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 22:40

Oh wist t echt niet Romy:P

Past zo'n pet shirt ook niet? Ik overweeg bij chick ook de ingang iets groter te laten maken door schoonmam, t randje zit nu steeds op t begin van der staart. Dat vind ze wel irritant.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:45

Nep sinaasappel :') _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 22:49

fannetje schreef:
Nep sinaasappel :') _O-

:D :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:11

Ik wist inderdaad wel dat het geen menstruatie is. Net als bij een paard. Zij zijn dan juist wel vruchtbaar en wij (99% van de tijd) niet.

Maar ik dacht dus inderdaad dat het ook slijm enzo was. Als het puur bloed is maakt het al minder erg.

Laatst kwam er een vrouw hier op het losloopveldje waar we met vijf reuen aan het spelen waren. Zegt ze na een kwartier 'Oh zijn dit reuen trouwens? Want mijn teefje is loops.' |o 8)7

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 23:13

Kaus schreef:
Ik wist inderdaad wel dat het geen menstruatie is. Net als bij een paard. Zij zijn dan juist wel vruchtbaar en wij (99% van de tijd) niet.

Maar ik dacht dus inderdaad dat het ook slijm enzo was. Als het puur bloed is maakt het al minder erg.

Laatst kwam er een vrouw hier op het losloopveldje waar we met vijf reuen aan het spelen waren. Zegt ze na een kwartier 'Oh zijn dit reuen trouwens? Want mijn teefje is loops.' |o 8)7

Chick komt hier t industrie terrein amper af als ze loop is, ja alleen om naar huis te gaan en dan alleen in de tuin....

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:14

Overigens ga ik ook gerust trainen met Olivia als ze loops is of gooi ik haar bij een groep reuen. Problemen beginnen pas als ze stoppen met bloeden over het algemeen. Ik weet bij haar dat ze een paar dagen voor haar vruchtbare periode eronder gaat kruipen. Dan stop ik met naar training gaan en lopen we alleen nog jn het bos met haar waar ik geen honden tegen kom.

Bloed= niet altijd vruchtbaar. Is nog zo'n misverstand bij de hondeneigenaren.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:15

Mja de eerste week neem ik mijn teef ook nog altijd mee op wandeling en ringtraining, buiten dat ze heftiger speelt met reuen is er nog niks aan de hand. Alleen wanneer ik merk dat de hoogdagen eraan gaan komen, dan laat ik ze thuis voor de groepswandelingen en ga er apart nog mee. Ze luistert goed genoeg en kies plekken waar ik zelden/nooit andere mensen tegenkom. En tja op de hoogdagen is ze veroordeeld tot de tuin en op stal rondlopen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 23:17

Nee bloed is zeker niet altijd vruchtbaar, maar ik vind het niet nodig om andere reutjes te pesten.. En ik heb de luxe dat ik haar weg kan houden bij andere honden als ze loops is. Dus dan doe ik dat. Niet omdat ze haar lastig kunnen vallen of dekken. Maar wel om andere reutjes niet ''lastig'' te vallen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:21

Je hebt ook van die mensen die nieteens weten dat hun teef loops is. Bij ons op de club mag er niet met loopse teven getraind worden. En zo elk half jaar moet ik dezelfde mensen van de plein sturen dat hun teef loops is. En dan niet een onopmerkelijke beginnende loopsheid. Nee een enorm opgezwolle achterste waar in de vacht rondom zo duidelijk bloed hangt....

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:22

Dexter en Dundy snapten er allebei niks van. Maar de cocker spaniel van iemand anders ging wel helemaal wild. En die arme fluppelteef werd sowieso helemaal omver gelopen.

Ik vond het in eerste instantie een beetje raar dat je je loopse teef onaangekondigd bij een groepje reuen gooit. Stel nou dat je een hele geile reu hebt, dan is zo'n kleine Maltezer echt geen match als ie er op en er in wil...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:26

Zodra een reu interesse toont gaat Olivia ook meteen de auto in hoor, maar dat is bij haar echt pas vlak voor haar vruchtbare periode. Zou wat zijn als ik een bloedende teef nergens meer mee naartoe kan nemen. Zit ze zo'n 4 maanden binnen per jaar.

Kijk training op een Hondenschool is weer wat anders dan trainen op een telkens wisselende locatie. Die geur van die hormonen krijg je echt niet 1,2,3 weg en dan blijf je nog dagen onoplettende reuen hebben.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:01

Ja dat is waar natuurlijk... Wat een gedoe met die teven :Y)

Wat is de reden van een niet-fokteef intact laten? Is alles preventief eruit halen tegenwoordig wat voorbij? Net als bij reuen. Behalve die belachelijk hoge prijzen bij teven :7

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:04

Bij reuen heeft het, integen stelling tot een teef, geen fysieke voordelen om te castreren. Met mijn teefje gaat waarschijnlijk gefokt worden maar na haar laatste nest laat ik zeker weten steriliseren!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:10

Mijn teef is steriel. Mijn reu is voor de fok :D
Mijn toekomstige teef zal wel intact blijven voor een enstje te doen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:14

Temperamentvolle teven worden na castratie vaak nog pittiger. Verder komt oa botkanker vaker voor bij gecastreerde honden.

Die van mij gaat niet gefokt mee worden, maar ze is al erg temperamentvol en daarnaast ben ik nogal bang voor de gevolgen van zo'n zware narcose bij haar.

Satan is door de castratie incontinent geworden.