Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:53

Rood water als in bloed? Misschien had de hond hem oppervlakkig gebeten?
Hij kan van het uitglijden geschrokken zijn, de meeste katten vinden wassen dood eng onder de kraan. Dus hij kan ook in shock zijn geraakt en daar aan overleden. Misschien was hij sws al niet helemaal gezond en eigenlijk heel ziek en daar aan overleden. Je kan het nooit zeggen wat er is gebeurd omdat je niet naar de DA bent geweest.

Het voelt natuurlijk heel poedersuiker en is echt heel erg naar. Maar er kan zo veel gebeurd zijn, heel veel sterkte met verwerken van dit plotselinge verlies. :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:01

Nee helaas kan niemand het zeggen..
In zijn ontlasting of urine zat geen bloed?

Als ik rood water van mijn kat afspoelde had ik eerlijk gezegd toch echt een beetje blijven zoeken.. Maar goed. Daar ben jij nu helemaal niet mee geholpen natuurlijk.

Was hij al wel eens bij de DA geweest vort en check? Was hij gevaccineerd etc?

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:03

Taco denkt dat ie een vogel is :(:)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:09

Hij was al eens vaker in bad geweest, het gekke is juist dat hij het lekker vond. Soms als ik ging afwassen sprong hij in het afwaswater :') Dus opzich was hij dat wel gewend.

Ik denk wel dat het bloed is geweest, maar het was heel licht. Vandaar dat ik ook twijfelde of het de modder was. Ik heb m daarna grondig bekeken maar kon geen enkel wondje vinden. Ook het grit van de kattenbak was niet rood of rode keuteltjes ofzo. Achteraf had ik er mee heen moeten gaan inderdaad, maar ik zag er verder geen reden toe. Later kwam hij ook weer spinnend bij mij op schoot zitten.

Het vervelende is, is dat ik de hond niet meer vertrouw op moment. Als ik wist dat hij het had gedaan ging hij terug (zit nog in op proef periode).

Dierenarts heeft m al wel eens gezien maar hij was nog niet ingeënt. Hij liep qua ontwikkeling wel achter. Hij komt overigens gewoon bij onszelf vandaan, was een kitten van onze moederpoes.

Maar inderdaad zal ik het wel nooit weten. Zit alleen met die hond in m'n maag dus...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:16

Kun je de kat niet naarde da brengen voor autopsie? Dan weet je het wel en weet je ook of jehond het wel of niet was.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:52

Amy schreef:
Hoi en sorry dat ik hier zo binnen kom vallen...

Ik heb een vraagje... Vanochtend is onze jonge kitten overleden (3.5 maand) op erg rare wijze. Het zit mij erg dwars. Gisteravond was hij niet helemaal fit (braken) maar verder wel oké. Omdat hij heel vies was (uitgegleden in de modder buiten) heb ik m gewassen, gewoon met lauw water, geen zeep verder. Toen ik aan het wassen was, werd het water rood. Ik kon geen plekken vinden, wondjes ofzo. Ik dacht dat het misschien van de modder kwam... Toen hij droog was heb ik m meteen ontvlooid, omdat hij wel wat last had van vlooien(?) Kruipende beestjes in ieder geval.

Vanochtend kom ik in de kamer en is hij overleden...

We hebben sinds kort ook een nieuwe hond. Soms vangt hij achter de katten aan. Gisteren lag er ook een beetje bloed buiten, maar ik heb er verder niet veel aandacht aan besteed.

Ik vind het vreselijk dat ik niet weet waarom hij is overleden. Kan de hond er mee te maken hebben? Ik voel me zo stom, had er gisteravond mee naar de dierenarts moeten gaan. Maar de kat was verder fit, alleen had hij één of twee keer gebraakt gisteravond, maar dat deed hij ook wel eens vaker.

Zou het niet kunnen dat hij is aangereden buiten en daarom zo vies was of heb je gezien dat hij uit gleed? Hoor wel vaker dat je aan de buitenkant soms weinig of niets ziet, maar dat ze dan wel inwendig schade hebben. Sterkte met het verlies van je kat!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:57

Ja blijft ellendig...

Maar ja, het zit ook een beetje in de natuur van je hond. Kan je m ook niet echt kwalijk nemen.

Rot joh!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:16

Wat naar Amy |( Inwendige bloedingen denk ik dan. Ik zou het willen weten en het laten onderzoeken.

Als je nog een poes hebt lopen loopt die ook risico met de hond als hij het gedaan heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:21

Gecondoleerd Amy! Wat naar om je kitten op zo'n jonge leeftijd te moeten verliezen. Ik denk meer dat hij is aangereden of gevallen is...
zus heeft foto's gemaakt van mij en Jackie. Superleuk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:26

Bedankt allemaal, aangereden kan niet. Omdat hij achter liep in ontwikkeling hebben we m naar binnen gehaald. Hij ging wel eens naar buiten, maar liep dan altijd bij mij in de buurt. Hij is een soort van uitgegeleden/gevallen in de modder omdat de hond m in z'n speelse bui ondersteboven liep.

De kat is inmiddels begraven. Achteraf had ik het wel willen weten, maar daarmee krijg ik m'n poekie niet terug helaas... Hond houden we nu goed in de gaten.

Bedankt allemaal, zal het een plekje moeten geven. Hij was zo lief, het is een gemis nu ik binnenkom. Geen Poekie die me begroet en tegen mij opklauwert...

Wat een lieverd hierboven <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:17

Kan ik me voorstellen. Veel sterkte!

Leuke foto's idd!

Mel slaapt veel.. nog even en het is dinsdag!
Ze is wel heel erg handig geworden met de kap ondertussen. Ze speelde behoorlijk fanatiek vanmorgen. Best trots dat ze dat zo snel heeft geleerd.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:10

Wat rot dat de kitten is overleden..
Ik heb ook wel eens gelezen dat sommige vlooiendruppels dodelijk kunnen zijn. Bijv die van de Lidl geloof ik. Zag laatst een waarschuwing van een dierenarts op Facebook voorbij komen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:15

Vlooienmiddel met diazinon is idd gevaarlijk/dodelijk voor katten.
Maar een hoop goedkope vlooienmiddelen bevatten dimethicon, welke veilig is voor katten.
Echter doodt dimethicon de vlo niet, het 'vangt' de vlo en de vlo verhongert.
Prima als tussendoor middel maar als je vlooien hebt zou ik een beter middel gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:39

Ik heb de bolfo kat gold gebruikt. Ik kan die stof zo niet vinden, zou wel ontzettend stom zijn als ie daar aan dood gegaan is... :(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 01:10

Zit geen diazinon in, google maar eens op bolfo gold kat ingrediënten, de eerste hit (medpets) is een pdf waarin de werkzame stoffen staan. :)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:23

Even een vraagje tussendoor, wat doen jullie met jullie (binnen)katten tijdens oud en nieuw? Merken jullie dat ze erg angstig worden van het vuurwerk?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:32

Nanna schreef:
Even een vraagje tussendoor, wat doen jullie met jullie (binnen)katten tijdens oud en nieuw? Merken jullie dat ze erg angstig worden van het vuurwerk?

Gordijnen dicht, radio aan, donker holletje, lekker eten, kattenbak schoon, in de slaapkamer waar hij lekker onder het bed kan liggen en natuurlijk zijn favoriete speeltjes.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:56

Verplicht binnenblijven vanaf 30-12, gordijnen open (heb er die in raam gaan zitten kijken), genoeg te eten en verder niets speciaals.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 00:50

Binnen.
Maar mijn oudste zat gewoon te kijken vorig jaar!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:00

Voor het donker wordt binnen houden en verder eigenlijk niets bijzonders. Alle deuren zijn open dus wie wil kan onder het bed gaan liggen. Meestal doen ze dat ook wel even als het echt losbarst om 12 uur.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:19

Ik zet wat dozen neer zodat ze extra verstopplekken hebben, de bange krijgt een paar dagen van te voren een kalmerend middel (op basis van valeriaan, haalt puur de randjes vd angst af) en op de dag zelf gooi ik overal de gordijnen dicht en in de kattenkamer spijker ik een donker laken oid voor het raam.
De radio gaat aan in de keuken en slaapkamer en de deuren gaan overal open binnenshuis.
Zelf ga ik films/series kijken en zet het volume wat harder.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:31

Jessix schreef:
Voor het donker wordt binnen houden en verder eigenlijk niets bijzonders. Alle deuren zijn open dus wie wil kan onder het bed gaan liggen. Meestal doen ze dat ook wel even als het echt losbarst om 12 uur.

Idem. En ik blijf thuis.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:13

Wij zijn niet thuis. Ik heb hier aan huis geen stallen voor de paarden en wel heel dichtbij een café waar oud en nieuw flink geknald wordt. Voorgaande jaren bleven de paarden gewoon thuis in de wei, maar de latten van de vuurpijlen vliegen om hun oren, dus sinds een paar jaar verhuis ik de paarden. Ik zet ze bij een kennis met een pensionstal. Dat is niet naast de deur, dus wij blijven daar inde buurt in een hotel. De honden gaan mee. De poezen blijven binnen. Gordijnen allemaal weg en allen deuren binnen open, zodat ze zich kunnen verstoppen.
Moet alleen voor dit jaar wel iets verzinnen op het kattenluik naar buiten. Want Sonja pulkt de zooi gewoon open. Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:23

Fabster schreef:
Wij zijn niet thuis. Ik heb hier aan huis geen stallen voor de paarden en wel heel dichtbij een café waar oud en nieuw flink geknald wordt. Voorgaande jaren bleven de paarden gewoon thuis in de wei, maar de latten van de vuurpijlen vliegen om hun oren, dus sinds een paar jaar verhuis ik de paarden. Ik zet ze bij een kennis met een pensionstal. Dat is niet naast de deur, dus wij blijven daar inde buurt in een hotel. De honden gaan mee. De poezen blijven binnen. Gordijnen allemaal weg en allen deuren binnen open, zodat ze zich kunnen verstoppen.
Moet alleen voor dit jaar wel iets verzinnen op het kattenluik naar buiten. Want Sonja pulkt de zooi gewoon open. Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Aan de andere kant een plank er voor slaan?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:37

Fabster schreef:

Dicht tapen?