Amy schreef:Hoi en sorry dat ik hier zo binnen kom vallen...
Ik heb een vraagje... Vanochtend is onze jonge kitten overleden (3.5 maand) op erg rare wijze. Het zit mij erg dwars. Gisteravond was hij niet helemaal fit (braken) maar verder wel oké. Omdat hij heel vies was (uitgegleden in de modder buiten) heb ik m gewassen, gewoon met lauw water, geen zeep verder. Toen ik aan het wassen was, werd het water rood. Ik kon geen plekken vinden, wondjes ofzo. Ik dacht dat het misschien van de modder kwam... Toen hij droog was heb ik m meteen ontvlooid, omdat hij wel wat last had van vlooien(?) Kruipende beestjes in ieder geval.
Vanochtend kom ik in de kamer en is hij overleden...
We hebben sinds kort ook een nieuwe hond. Soms vangt hij achter de katten aan. Gisteren lag er ook een beetje bloed buiten, maar ik heb er verder niet veel aandacht aan besteed.
Ik vind het vreselijk dat ik niet weet waarom hij is overleden. Kan de hond er mee te maken hebben? Ik voel me zo stom, had er gisteravond mee naar de dierenarts moeten gaan. Maar de kat was verder fit, alleen had hij één of twee keer gebraakt gisteravond, maar dat deed hij ook wel eens vaker.
Zou het niet kunnen dat hij is aangereden buiten en daarom zo vies was of heb je gezien dat hij uit gleed? Hoor wel vaker dat je aan de buitenkant soms weinig of niets ziet, maar dat ze dan wel inwendig schade hebben. Sterkte met het verlies van je kat!