Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:54

Is het een pop die valt?
Voor de zekerheid extra calcium geven. Het klinkt alsof ze 's nachts de grip niet goed kan vasthouden.
Daarna blijft ze ook echt even versuft liggen?

Ik heb vanochtend wat speeltjes in de voliere gelegd.
Dat is de komende uren nog even doodeng :')

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:00

Cayenne, haha herkenbaar :')

Zo, ik heb de eerste aanvalsessie overleefd. Ik was in de keuken bezig en een van de twee landde telkens schreeuwend op mijn hoofd. Heb ze geen aandacht gegeven, alleen maar met mijn hoofd geschud zodat hij weer wegvloog :+
Ik kon hem niet wegvegen met mijn arm, kleine pitbull.
Maar da's denk wel een goede tactiek of niet?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:44

amber15 schreef:

Zo, ik heb de eerste aanvalsessie overleefd. Ik was in de keuken bezig en een van de twee landde telkens schreeuwend op mijn hoofd. Heb ze geen aandacht gegeven, alleen maar met mijn hoofd geschud zodat hij weer wegvloog :+

Hier in de pubertijd probeerde er eentje ook te bijten. Gewoon negeren werkt het beste inderdaad. Dan merken ze vanzelf dat dit gedrag geen effect heeft. Je moet alleen zorgen dat je meer geduld hebt dan zij haha

Maar zo te horen gaat het al stukken beter!

Hier gaat het minder. Bugs slaapt heel veel, gaat apart van de rest zitten en belast zijn poot nog minder terwijl de teen wel rustiger lijkt en minder warm is :/
Wat kun je je zorgen maken om zo’n beestje zeg!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:01

ilaan schreef:
amber15 schreef:

Hier in de pubertijd probeerde er eentje ook te bijten. Gewoon negeren werkt het beste inderdaad. Dan merken ze vanzelf dat dit gedrag geen effect heeft. Je moet alleen zorgen dat je meer geduld hebt dan zij haha

Maar zo te horen gaat het al stukken beter!

Hier gaat het minder. Bugs slaapt heel veel, gaat apart van de rest zitten en belast zijn poot nog minder terwijl de teen wel rustiger lijkt en minder warm is :/
Wat kun je je zorgen maken om zo’n beestje zeg!

Lange adem inderdaad, haha
Net zaten ze weer bij me trosgierst te snoepen. De lucht is weer geklaard :D

Oh bakkie zeg, wat rot :(
Anders voor de zekerheid de vogelarts even bellen? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Sterkte!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:58

Cayenne schreef:
Is het een pop die valt?
Voor de zekerheid extra calcium geven. Het klinkt alsof ze 's nachts de grip niet goed kan vasthouden.

Nieuwe speeltjes zijn hier ook erg eng :')

Ik weet de geslachten nog niet, maar ik gok wel een popje. Ze blijft inderdaad even versuft liggen

Ahh Ilaan, dat is super balen. Misschien even bellen naar de vogelarts en desnoods weer langs gaan? Sneu zeg..

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:04

Ik heb net voor het eerst de kooi open gezet. Durfde dit nog niet omdat ze nog niet handtam zijn, ook gingen ze niet op de stok zitten als ik ze wilde pakken. Nu toch maar gewoon gedaan. Het ging echt onwijs goed, en op de stok zitten ging nu ook redelijk goed! Het terugzetten is nog wel een ding :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:08

Klinkt goed hoor, Amber! En nu de lange adem idd! :D

Wat een mooie aagjes hierboven <3

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:50

Kiimm_ schreef:
Cayenne schreef:
Is het een pop die valt?

Nieuwe speeltjes zijn hier ook erg eng :')

Ik weet de geslachten nog niet, maar ik gok wel een popje. Ze blijft inderdaad even versuft liggen

Ahh Ilaan, dat is super balen. Misschien even bellen naar de vogelarts en desnoods weer langs gaan? Sneu zeg..

In de loop van de middag is hij een stuk vrolijker geworden! Eet ook als een gek ineens dus dat is super mooi! Zal wel honger hebben :=

Kiimm_ schreef:
Ik heb net voor het eerst de kooi open gezet. Durfde dit nog niet omdat ze nog niet handtam zijn, ook gingen ze niet op de stok zitten als ik ze wilde pakken. Nu toch maar gewoon gedaan. Het ging echt onwijs goed, en op de stok zitten ging nu ook redelijk goed! Het terugzetten is nog wel een ding :')

Leuk stel! Weet je het geslacht? Je hebt namelijk 2 verschillende soorten aga’s samen zitten :)
Tam maken is gewoon geduld! Komt helemaal goed! Via het stokje is al een heel mooi begin :) gaat vast goedkomen :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:07

@ Ilaan: gelukkig voelt hij zich weer beter. Zeker een opluchting dat hij weer goed eet.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:29

@ Kiimm: wat zijn ze mooi!

@ Amber15: ik zou maar moeilijk kalm kunnen blijven wanneer die me zo kwam aanvallen. Toch eng brrr! En dat ze dan even later weer wel bij jou zitten. Je bent een vreemd stel hoor :) .

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:12

Je moet vooral niet laten zien dat je bang bent :P
Mijn valken vallen nooit aan, maar soms schrikken ze ergens van wanneer ik in de voliere sta en dan zie ik opeens 17 vogels op me af vliegen _O- Gelukkig raken ze me zelden, maar dat is meestal ook wel even slikken :')

Mango zit weer in een praatperiode. Afgelopen week had manlief een kop koffie vast en zei Mango opeens: 'Wat is dat?' _O- We wisten niet eens dat hij dat kon zeggen.
En hij doet mijn fluitje na en zegt: 'Kom maar' :+:
Maar uiteraard houd hij mooi zijn snavel wanneer ik het wil filmen :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:29

ilaan schreef:
Kiimm_ schreef:

Leuk stel! Weet je het geslacht? Je hebt namelijk 2 verschillende soorten aga’s samen zitten :)
Tam maken is gewoon geduld! Komt helemaal goed! Via het stokje is al een heel mooi begin :) gaat vast goedkomen :)

Het zijn zoals ik begrepen heb een roseicollie en personata. Geslachten weet ik niet

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:30

Cayenne schreef:
Je moet vooral niet laten zien dat je bang bent :P
Mijn valken vallen nooit aan, maar soms schrikken ze ergens van wanneer ik in de voliere sta en dan zie ik opeens 17 vogels op me af vliegen _O- Gelukkig raken ze me zelden, maar dat is meestal ook wel even slikken :')

Mango zit weer in een praatperiode. Afgelopen week had manlief een kop koffie vast en zei Mango opeens: 'Wat is dat?' _O- We wisten niet eens dat hij dat kon zeggen.
En hij doet mijn fluitje na en zegt: 'Kom maar' :+:
Maar uiteraard houd hij mooi zijn snavel wanneer ik het wil filmen :')

Ahh geweldig!! Stiekem hoop ik dat het filmen toch een keer gaat lukken! :+

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:39

Lukasje schreef:
@ Kiimm: wat zijn ze mooi!

@ Amber15: ik zou maar moeilijk kalm kunnen blijven wanneer die me zo kwam aanvallen. Toch eng brrr! En dat ze dan even later weer wel bij jou zitten. Je bent een vreemd stel hoor :) .

Het scheelt dat ik weet dat die ene parkiet vooral een hele grote mond heeft en niet direct pikt. :')
Haha, echte pubers denk ik. Ze kunnen niet met me en niet zonder me :+

Cayenne, dat zijn leuke momenten _O-

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:53

Kiimm_ schreef:
ilaan schreef:

Het zijn zoals ik begrepen heb een roseicollie en personata. Geslachten weet ik niet

Jammer dat de geslachten onbekend zijn. Mocht het wel een man en pop zijn zou ik er niet mee kweken. Deze combi geeft onvruchtbare bastaarden namelijk :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:02

@Amber15, heb je/ben je mogelijk nog geïnteresseerd om eens een hormoonimplantaat te proberen?
Je kan het mss bij 1 van de 2 eens proberen en wie weet dat de andere zich wat voegt in het rustigere gedrag... Is op zich ook een redelijk veilige 'operatie' waar ze wel heel even voor moeten slapen, maar het kan wel een wereld van verschil maken. De chip wordt onder de huid tussen de schouders gezet, maar dat moet via zo'n debiel grote naald, dus het is veiliger als ze even slapen.

Wie trouwens nog vogelentertainment zoekt, 't is koment weekend weer papegaaien en parkietendag in Avonturia, met leuke kortingen etc :) https://www.facebook.com/events/340223413421437/

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:14

Net de schrik van mijn leven: meneer had het klepeltje van een belletje gesloopt en die in zijn snavel. Hij stond op het punt van doorslikken en dan zou hij kunnen stikken :oo
We hebben hem dus bij zijn lurven gepakt en toen liet hij hem gelukkig vallen. Ik ben spontaan 10 jaar ouder geworden :') Zag al gebeuren dat we naar de vogelarts moesten rennen om hem te laten opereren.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:27

Dat is schrikken Cayenne, gelukkig is het goed afgelopen!

Lucy heeft in een dag een grote stap gemaakt. Ze gaat op mijn vinger zitten, klimt ook lekker door mijn haar naar mijn capuchon. Had niet gedacht dat ze zo snel zou vorderen! :D Jopie daar in tegen wordt wat lastiger..

https://myalbum.com/album/5rAKBVlzOtaM

https://myalbum.com/album/5rAKBVlzOtaM

Kweken ga ik er niet mee doen, ze zijn echt voor gezelschap!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:28

Cayenne schreef:
Net de schrik van mijn leven: meneer had het klepeltje van een belletje gesloopt en die in zijn snavel. Hij stond op het punt van doorslikken en dan zou hij kunnen stikken :oo
We hebben hem dus bij zijn lurven gepakt en toen liet hij hem gelukkig vallen. Ik ben spontaan 10 jaar ouder geworden :') Zag al gebeuren dat we naar de vogelarts moesten rennen om hem te laten opereren.

Ik zou hetzelfde hebben hoor! Gelukkig was je erbij en op tijd zeg! Lees het wel vaker van die belletjes dus heb ze hier niet want ben veel te bang dat zoiets gebeurd. Ze slopen alles namelijk hier :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:31

Wat knap van Lucy! Als je het idd vaak en regelmatig oefent gaan ze met sprongen vooruit!

Ik heb voor Mango allemaal papegaaienbellen die hij niet zomaar stuk kan krijgen, maar hij was in de kooi van de valken geklommen en had daar precies het enige belletje met klepel te pakken >;) De rest had ik er allemaal al uit gesloopt, maar deze blijkbaar over het hoofd gezien.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:36

Extra zuur dus! Bij mensen die er nooit op letten en van alles in de kooi hebben wat potentieel ‘gevaarlijk’ is gaat het altijd goed. Bij mensen die erbovenop zitten en eens iets vergeten gaat het dan meteen mis -O-
Gelukkig niks ernstigs gebeurd :)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:54

Oh vreselijk, Cayenne!
Wat voor speeltjes zijn dan wel of niet goed voor ze? Ik heb van die natuurhouten speeltjes met dat touw uit de dierenwinkel. En een paar balletjes van wilgentakken waar ook een belletje aan zit...

Die monsters van mij, daar ben ik wel een beetje klaar mee. Met het opendoen van de kooi, probeert de ergste van het stel me altijd onder te poepen. Kon ik nu gelukkig voorkomen. Maar vervolgens vliegt hij op mijn hoofd en doet meteen een flats waar een kip nog jaloers op zou zijn (niet overdreven, hij spuit gerust een straal van een meter over de grond). Had net mijn haar gewassen en moet zo ook nog weg. De halve wasmand zit onderhand vol met kleren waar hij overheen heeft gescheten uit boosheid.
Heb hem gevangen en in zijn hok gestopt. Daar zit ie nu een beetje bescheten te kijken.

Hoppit, dat hormoonimplantaat zou interessant zijn geweest als ik ze wilde houden, maar ik probeer de winter te overleven en dan gaan ze weg.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:29

amber15 schreef:
Oh vreselijk, Cayenne!
Wat voor speeltjes zijn dan wel of niet goed voor ze? Ik heb van die natuurhouten speeltjes met dat touw uit de dierenwinkel. En een paar balletjes van wilgentakken waar ook een belletje aan zit...

Die monsters van mij, daar ben ik wel een beetje klaar mee. Met het opendoen van de kooi, probeert de ergste van het stel me altijd onder te poepen. Kon ik nu gelukkig voorkomen. Maar vervolgens vliegt hij op mijn hoofd en doet meteen een flats waar een kip nog jaloers op zou zijn (niet overdreven, hij spuit gerust een straal van een meter over de grond). Had net mijn haar gewassen en moet zo ook nog weg. De halve wasmand zit onderhand vol met kleren waar hij overheen heeft gescheten uit boosheid.
Heb hem gevangen en in zijn hok gestopt. Daar zit ie nu een beetje bescheten te kijken.

Hoppit, dat hormoonimplantaat zou interessant zijn geweest als ik ze wilde houden, maar ik probeer de winter te overleven en dan gaan ze weg.

Je kunt het ze niet kwalijk nemen imo. Beestjes zijn er een hele tijd niet uitgeweest en hebben in de gaten dat zij bepalen hoe en wat. Vogels tam en lief houden kost een hele hoop tijd en geduld. Dit is nou eenmaal niet binnen enkele dagen opgelost.
Vogels poepen nou eenmaal, hij heeft uitgevonden dat dit gedrag werkt en gebruikt dat tegen je. Misschien niet loslaten als je kort daarna weg moet? Dan heb je in ieder geval niet de stress van omkleden, haren wassen ed als je weg moet. Kan me voorstellen dat die stress en frustratie er is maar dat merken zij natuurlijk ook.

Hoop dat t van de winter verbeterd! Je vorige berichten leken toch aardig positief :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:36

Amber, Ik zou het nu ook nog niet opgeven. De afgelopen dagen ging het toch stukken beter? Het gaat nou eenmaal met ups en downs. Zoals Ilaan zegt zal het niet direct allemaal super gaan.

Hier krijgen ze voornamelijk natuurlijke speeltjes. Ik heb ook wel wat plastic dingen maar die zijn onverwoestbaar.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:55

Ik weet het, maar op zo'n moment kan ik 'm wel naar de maan schieten :')
We gaan stug door hoor, opgeven doe ik niet.

Dat poepen, ik denk dat dat territoriaal gedrag is, kan dat? Hij gaat echt tegen de tralies zitten en richt een straal op mij. Dat vind ik nog het vervelendste, want het is echt smerig.