nee het blijft hetzelfde bestand alleen net gekeken de kast is 110 cm en de kast die ik zocht is een exact zelfde idee maar is 90 cm en die past wel... de 110 cm is te breed AAARGHHH hahaha
nate
Geplaatst: 30-12-15 16:43
Hai!
Af en toe kom ik hier ff binnenwaaien. Mijn visjes en garnaaltjes doen het super in mijn Home 60. Vriend zegt elke dag, je hebt het er maar druk mee
Maar waar ik nou druk mee ben... Mijn visjes zwemmen elke keer het filterhuis in via de sleuf waar de pen van het filter doorheen past (waarmee je het filter harder en zachter zet). Wordt helemaal gek van , elke dag moet ik er 1 of 2 uit"vissen"
Panty inderdaad, laat wel water door ivm stroming maar viezigheid en visjes komen er niet door en als er wat op blijft hangen zoals plant restjes, kan je er zo af halen.
Ik baal een beetje, heb nogsteeds mn babyvisjes in kweekbakje zitten, zie eigenlijk geen vordering van groei.. Komt dit doordat ze nog in t bakje zitten? Durf ze nog niet echt los te laten in mn bak.. (slecht he?) En doordat het een drijvend bakje is, zit er ook geen stroming in dat water.. Iemand enig idee hoe ik dat een beetje kan oplossen..?
Ik heb wel leuk een spannend nieuws trouwens! Ik loop al heel lang rond met een idee wat betreft het fotograferen.. Ik wist alleen nooit hoe ik het moest aanpakken. Ik heb vandaag de stap ondernomen om een manege voor mensen met een beperking te mailen en te vragen of ze hieraan mee willen doen. Ik wil dit heel graag in en positief daglicht zetten want ik vond het zo mooi om te zien! Daarnaast wil ik een aantal shoots aan gaan bieden waarvan ik dan de gehele opbrengst aan de manege wil doneren als ze met me in zee willen gaan. Dus ik ben heel erg benieuwd wanneer en OF ik überhaupt een reactie terug krijg!
DiscoDipp
Geplaatst: 31-12-15 10:28
Rijles was kei leuk! Vooral door die instructrice haha!
LoveUggs
Geplaatst: 31-12-15 13:15
Dat is fijn! Belangrijk hoor dat je je goed voeld!
Ik moest vanochtend weer bezorgen op werk.. In de tuktuk.. Wat heb ik een hekel aan dat ding! Ik kom net aan bij de kleppen, en het stuur is veel te groot.. Nu heb ik enorme spierpijn Leuk als je denkt de tuktuk van de weg af te parkeren en dus op de stoep zet, maar zo fijn als je je dan bedenkt dat als je de spullen gepakt hebt, je de kleppen nog dicht moet doen.. Voor het beeld; tuktuk op de stoep, ik op de straat. Resultaat; tuktuk die zo'n 15cm hoger staat dan ik, waardoor ik niet meer bij de klep kwam
Enige leuke eraan is is dat je bij sommige klanten heel lief fooi krijgt voor het bezorgen!
Ik ga zo maar weer even met mijn aquarium aan de slag, het is weer tijd voor een schoonmaakbeurt. denk dat ik de babymollys maar vrij ga laten, en dan kijk ik wel even wat er gebeurd. Denk dat een aantal als levend voer gaat dienen voor mijn gourami's maar dat is even afwachten.
LoveUggs
Geplaatst: 31-12-15 14:58
Zo, ik heb 'even' mijn bak gedaan. Begon met verversen van water. Toen bedacht ik mij dat mijn planten enorm gegroeid waren, uitgeschoten waren, en het weer een lekkere jungle aan het worden was. Dus; decoratie eruit, planten eruit, en uitzoeken maar! Wat is er rot? Wat kan er blijven? Wat is er te lang? Dus.. Veel eruit, en een deel terug. Alles opnieuw geplant, decoratie terug, en nu heb ik alsnog een redelijk troebele bak. Wilde het filter ook doen, maar die laat ik nog even 2 dagen draaien met oude filterwatten erin. Hoop maandag even langs de winkel voor een aantal nieuwe plantjes want hij is nu wel erg leeg, maar ben wel blij met het resultaat!
Ennnn.... De baby's in de bak gedaan. Zoals al verwacht; vind ik er nu nog maar 3 terug. De grootste 3 van het stel
En ik heb mn garnalen ook gevonden! Maar kwam helaas ook 2 dode vissen tegen. Maar hij is wel weer even grondig aangepakt!
Zo goed als nieuw!
Baby's!
Garnaaltje!
Nog even hoe de planten er nu bij staan
En de lading die eruit is
Oh! En ik weet waar ik mijn zand ga bestellen! Bestel ik van de week even en dan heb ik het als het goed is de volgende dag al in huis. 6.50 voor 25 kg, filterzand.
Casarell
Geplaatst: 31-12-15 15:44
Zo.. vandaag even wat vitaminen gehaald, aangezien mijn vissen de laatste tijd nogal wat voor hun kiezen hebben gekregen.. En toen ook gelijk wat zwaarddragers 'pineapple' gehaald.. 4 vrouwen én een man. Eens kijken of ik daar straks (lees over een tijd, als deze panda jongen naar de grote bak kunnen) mee kan combineren..
Ook maar even een foto gemaakt hoe mijn bak nu is.. eind 2015.. En ben dan heel benieuwd hoe hij eind 2016 zal zijn..
Dit is hij nu, eind 2015..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 31-12-15 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Jouw bak gaat netjes het nieuwe jaar in! Dat is inderdaad een hele hoop planten die weg gaan! Je kunt stekjes ook tekoop aanbieden op Marktplaats, van het geld weer mooi nieuwe plantjes kopen
Hier net een aquarium (Aqua30) verkocht en een stuk of 10 garnalen Hebben die garnalen hun eigen voer weer terug verdient
Spruit, ja mocht ik hier echt te veel aan krijgen kan ik dat idd gaan doen. Voor nu heb ik gewoon echt alles eruit gehaald wat begon te rotten, niet mooi meer was, of gewoon niet meer te planten. Heb denk ik een stuk of 8 stekkies over die ik weer geplant heb. Groeit als kool, dus binnen notime staat het weer vol. Wil er nu wel wat variatie bijhalen want staat nu dus nog maar 1 soort plant in
Casarell
Geplaatst: 31-12-15 16:06
Jouw bak vond ik anders ook mooi om te zien hoor.. ben benieuwd wat je ervan gaat maken
Ik ben nog steeds niet tevreden, maar kom elke keer een stapje dichterbij.. Die planten aan de voorkant moeten tzt eens keer vervangen worden, maar voor nu mogen ze nog even blijven staan.. Kan helaas niet alles tegelijk..
De ananasjes (pineapple zwaarddragers) beginnen langzaam hun kleur terug te krijgen.. Vanavond eens even kijken of ik er een goeie foto van kan maken..
Dank je! Visjes krijgen het dan binnenkort een beetje te verduren met de overstap naar zand, maar hoop dat het bijhouden van de planten enzo daarna ook wat makkelijker word. De wortels van de planten wikkelen zich helemaal om de steentjes heen dus dat blijft erin hangen, lastig te verplaatsen vind ik. Ga van de week even kijken voor wat variërende planten. Denk dat ik die haal op de dag dat het zand binnen komt. Iemand nog een tip voor een stevig plantje dat niet extreem hard groeit? Ik ben zojuist van de waterpest afgestapt want dat maakt mn bak steeds zo vies en dat 'gras' groeit zo verschrikkelijk hard dat ik er iets bij wil dat minder hard groeit
Winnaars bekend van de teken met aquacreations actie. Na vele wikken en overwegen en besloten in de mom dat aquacreations in 2016 groots gaat uitpakken dat iedereen een winnaar is. Gefeliciteerd Jayden
Jayden heeft een poppetje van gerrit de zeeslak gekozen