Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:17

Dan moet je een paar stappen terug nemen, dan ga je wat vlug. Ik oefen met Puk nu nog steeds de paaltjes met wires, een fatsoenlijke insteek is belangrijk.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:22

Terug naar een straatje met wires. Want of je recreatief loopt of wedstrijden hoort niks uit te maken in het aanleren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:29

Ik ben een filmpje van Puk aan het uploaden, daar zie je het straatje met wires goed. Is wel al van een hele tijd geleden, maar het geeft een beeld.

Edit:

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:27

Misschien voor het oefenen om het los te kunnen wel handig. Het is wel dat ze weet wat ze moet doen maar de rust dan niet heeft.

Maar het is een idee. Heb zelf alleen geen paaltjes dus ff kijken hoe zoiets dan ff moet

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:46

Hier gaan de laatste trainingen ook echt goed. Sinds ik privélessen volg zijn we zo ontzettend vooruit gegaan

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:57

Wat fijn! Hoe gaat het met latten tikken?

Dit was afgelopen donderdag, de 'Weg' hadden wij nog nooit geoefend tot afgelopen Augustus, net voordat we naar Engeland gingen hebben we het voor het eerst gedaan. Nu hebben we hem twee weken achter elkaar gehad en vorige week ging hij redelijk goed, maar toen was de lijn makkelijker. Ik loste het al op met een mooie franse, maar dat was uiteraard vals spelen. :+

Guinness snapt de weg wel degelijk, nu het vrouwtje nog en haar timing. _O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:33

Zeer tevreden met mijn Gláma dit slachtseizoen. In deze tijd halen we de schapen uit de bergen.
Over het hoogland waar onze boerderij aan grenst loopt een weg en dit jaar halen we voor het eerst daar schapen met een aanhanger, als ze gespot zijn ga ik ze met Gláma ophalen en drijven we ze de kar op, in feite wat er op trials "penning" wordt genoemd. Al twee keer gelukt met een ooi met lammeren, geen geringe prestatie (al zeg ik het zelf ;) ).
Van het op de kar drijven zelf heb ik geen foto´s (dan heeft iedereen z´n handen vol), maar ik zal binnenkort eens wat plaatsen van het ophalen van de schapen in dat gebied, mijn vrouw heeft er een paar gemaakt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:10

Latten tikken is eigenlijk zo goed als over. Heb nu vaak 2 of 3 latten op 1 training van een uur. Maar ik heb nu ook direct in de gaten waarom die er af ging. Bij de privelessen wordt mij ook verteld waarom en hoe het wel op te lossen en het niet gewoon 40 keer te doen tot hij een keer blijft liggen.

Heel anders maar super fijn. Jinn is echt heel anders geworden maar de grootste verandering heb ikzelf toch wel doorgemaakt.
Eigenlijk, om het heel cru te zeggen kan ik er gewoon niks van. Veel dingen zijn me niet of verkeerd aangeleerd of anders en de meeste dingen werken niet bij die van mij. Niks ten nadele van die ander maargoed...

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:20

Goed om te horen Mariska! Bij wie heb je priveles gehad en wat voor een tips heb je gekregen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:23

JesdaJinn schreef:
Latten tikken is eigenlijk zo goed als over. Heb nu vaak 2 of 3 latten op 1 training van een uur. Maar ik heb nu ook direct in de gaten waarom die er af ging. Bij de privelessen wordt mij ook verteld waarom en hoe het wel op te lossen en het niet gewoon 40 keer te doen tot hij een keer blijft liggen.

Heel anders maar super fijn. Jinn is echt heel anders geworden maar de grootste verandering heb ikzelf toch wel doorgemaakt.
Eigenlijk, om het heel cru te zeggen kan ik er gewoon niks van. Veel dingen zijn me niet of verkeerd aangeleerd of anders en de meeste dingen werken niet bij die van mij. Niks ten nadele van die ander maargoed...

Wat fijn om te horen! Ook fijn dat je nu wel een manier hebt gevonden om het op te lossen en Jinn goed te kunnen begeleiden. *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:08

Vanmorgen vier uur gehooperd, wat is dat toch ook een leuke sport! :j

Vanavond nog twee uurtjes trainen, vandaag hebben we dus een hal hang dagje. :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:10

Hier hebben we de hele middag lekker gewandeld op Bussloo. Nu liggen ze hier beide lekker languit. Kan daar zo van genieten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:09

Ook heerlijk! Het zal wel druk zijn geweest onderweg hè?

Tijdens de powernapjes was hier ook rust. :z

Afbeelding

Afbeelding

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:21

Hier druk geweest dus al ff niet gereageerd :)
NK frisbee geholpen bij de organisatie en ook meegedaan, ging lekker en zowel mijn vriend met Swirl als ik met Gizmo top 10 geëindigd. Vorige week naar t WK geweest maar helaas op laatste kwalificatie niet kunnen kwalificeren dus hele weekend lekker naar anderen gekeken en nieuwe ideeën opgedaan.
Vandaag naar de schapen geweest en ging wel goed. Trainer vindt dat ik met Gizmo wel eens in kan gaan schrijven bij een beginnerswedstrijd dus ff in de gaten houden of er wat leuks op de agenda gaat komen.

Komende tijd nog wat demo's en ik ga t eerste deel van de instructeurscursus frisbee doen. Dan is t seizoen over dus wat rustiger aan :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:46

Wat goed! Gefeliciteerd:D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:04

Gisterenavond heerlijk getraind! Ik had Puk gewoon mee naar de les en zou dan wat sprongen meepakken. Maar ze ging super! *\o/* Gewoon een lange lijn vooruit met band. Ze kwam ook niet in mijn enkels bijten, de racemuis vind het echt leuk. :j

Dus dan maar wat vaker een lesje overnemen en met de Pukkie trainen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 00:09

Vanavond ook nog onverwacht een lesje bij Roy mee gepikt. Waar ik dacht dat het parcours met Guinness makkelijk te doen zou zijn zaten er een paar flinke instinkers in. Maar we hebben super afgesloten, en hij was lekker snel en pikte mijn kleine signalen op. Trotse hondenmama. +:)+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:18

Ik wil ook weer naar roy! Nog 0.9 kilo te gaan... :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:50

Machie schreef:

Ben ik heel blond als ik het niet snap? O:)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:56

KimD schreef:
Machie schreef:

Ben ik heel blond als ik het niet snap? O:)

Ik beloon mezelf voor mn afvallen met trainingen bij roy :+
Ben nu 25 kilo kwijt en met nog een klein beetje meer eraf mag ik weer een training boeken :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:16

Ah op die manier! Wat een goede motivatie, maar zeg, als Roy je hard genoeg laat werken val je ook die 0,9kg af! :)* Misschien mag je dan eerder van jezelf.

Wij gaan donderdag weer naar Roy, tenminste, als we het redden met de afspraken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:44

Nee hoor, eerst die kilo eraf en dan een training boeken. En dan nog iemand vinden met hetzelfde niveau als ik die mee wil :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:46

Ik dacht al dat je enorm was afgevallen, de laatste keer dat ik je zag! Knap hoor

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:37

Machie schreef:
Nee hoor, eerst die kilo eraf en dan een training boeken. En dan nog iemand vinden met hetzelfde niveau als ik die mee wil :)

C, toch? Mocht je niemand vinden wil ik best wel met je mee. :) Het loopt waarschijnlijk niet allemaal even soepel, maar uitdaging is welkom.

Als je dat niet wilt ook geen probleem overigens! Maar ik deel met liefde. :j

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:07

C idd :) Ik kies vaak voor mensen met wie ik samen kan rijden, zodat ik de benzine kosten wat verklein :D Maar mocht ik niemand kunnen vinden hoor je van me :)