Eoweyn_x schreef:Mag ik trouwens vragen Delphi, hoeveel biks geef jij? Ik heb niet eerder van die grote joekels gehad (Freek, kruising FH, 4 kg) en vraag me af hoeveel ze mogen hebben gezien hun leeftijd? Want ze groeien nog..
Stippel krijgt nu 120 gram brokjes (science selective), dat heeft ze echt nodig als ze buiten zit en het iets kouder wordt (toen ze binnen zat en afgelopen zomer kreeg ze 90-00 gram). Maar ze weegt dan ook 5,4 kg dus mag dat zeker ook hebben. Dat is hier zo'n stenen voerbakje vol met een bergje er bovenop.
Beer krijgt ook een bakje van 120 gram, ondanks dat hij nu nog veel minder zal wegen. Maar hij is in de groei en ik vind hem wat mager. Maar hij eet goed en ze eten beide even snel, dus hij krijgt voldoende binnen en Stippel niet al te veel. Hij eet ook goed hooi.
Toen Stippel nog een klein Stippeltje was
kreeg ze ook al zo veel. Zij heeft altijd enorme hoeveelheden hooi gegeten en zolang dat niet minder werd kreeg ze ook meer biks.
Na haar operatie toen ze nog maar 2,6 kg. woog kreeg ze zelfs onbeperkt met de voorwaarde dat ze veel hooi bleef eten.
Nu weeg ik het echt af en ik houd ze zelf ook in de gaten. Vind ik haar wat afgevallen dan geef ik iets ruimer. Vind ik haar wat mollig worden, voer ik iets zuiniger.
Nancy, volgens mij is het 80-85 cm. maar dat is puur een gok. Het is laag hoor! Maar mijn voedster springt er nooit overheen. De vlaam weet ik nog niet. Maar er zit een net overheen als ik er niet bij ben. En mochten ze erover springen als ik thuis ben en het net is eraf kunnen ze alsnog de tuin niet uit.