Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:15

Heeft niks met kaartje of tuigje te maken.. dit was bij een training waar bekend was dat ik een hulphond heb en ook bekend was dat hij mee zou kunnen komen. En ineens werd er moeilijk gedaan omdat ineens iemand allergisch was.. heel vervelend voor die persoon maar op grond daar van mag hij niet geweigerd worden

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:02

eigenaardig toch mossel

vandaag clubkampioenschap op de hondenschool en niks gewonnen, heel stressy maar oh zo plezant met mijn lieve Bloom, ik ben echt zot van die hond

Afbeelding

wel ik kan zeker tegen mijn verlies maar diegene op de eerste plaats liep de hond pokkenmank dus die zou van mij niet mogen deelnemen, is in de paarden toch ook zo, mank en niet deelnemen. :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:51

Nanook
4okt 3jr door ons gefokt.
Red pepper x highhopes van nattrekja
Ze is terug bij ons gekomen. Zo blij dat ze terug is.
Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:02

Jammer dat het niet gelukt is bij de eigenaren maar wel fijn dat ze terug bij jouw is en niet op marktplaats of in het asiel beland.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:27

Vandaag dubbel blij. Het is natuurlijk dierendag, maar ook de pupjes die ik gefokt heb zijn vandaag jarig en worden alweer 3 jr . Helemaal happy

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:23

Ik heb een vraagje, ik heb een border collie. iig dat staat op zijn puppy papier :Y) (nu 6) echter vraagt iedereen of hij een aussie is. Hier zitten de experts dus dacht laat ik het eens vragen wat jullie vinden :D

Lijf
Afbeelding

en hoofd
Afbeelding

en zijn happy face voor de fun
[url]m/Fh3okV.jpg[/url]

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:29

Wat een knapperd! Ongeacht het raa.
Zijn oren zijn iig fout voor een Aussie. En ik vind hem wat te iel. Waarschijnlijk roepen mensen het doordat ie red(tri?) is. Voor de meeste mensen is een border nog steeds Blackbi.

Mijn Aussies worden overigens vaak uitgemaakt voor border, of berner sennen, of husky, of bouvier. Mensen kijken toch vooral naar kleur en roepen dan wat is mijn ervaring

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:32

Ik vind dit toch wel een border collie.

Ja kenai is ook vaak border collie maar hoor ook vaak golden retriever..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:35

ja dat klopt! Vooral hier is red erg wereldvreemd :+ hij heeft wel de kenmerken van een tri, minimaal maar heb hem niet laten testen. Hij kwam bij mij toen hij 4 was.

Hij heeft een korte staart aangeboren, ik denk dat ze het daarom ook zeggen. Maar niet veel aussie's hebben dat toch?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:51

kirri schreef:
ja dat klopt! Vooral hier is red erg wereldvreemd :+ hij heeft wel de kenmerken van een tri, minimaal maar heb hem niet laten testen. Hij kwam bij mij toen hij 4 was.

Hij heeft een korte staart aangeboren, ik denk dat ze het daarom ook zeggen. Maar niet veel aussie's hebben dat toch?

Aangeboren kortstaart komt bij aussies juist wel regelmatig voor en juist bij borders niet. Misschien kruising tussen beide?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:54

dat zou best kunnen, zijn vorige eigenaar is erg nalatig geweest :x (incl het verbergen van een tumor op het bot) dus niks verbaast mij! Iedergeval bedankt voor de reactie's :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:35

Leuke hond, maar vindt hem niet op een aussie lijken... een korte(re) staart hoeft niet per definitie te betekenen dat er een ander ras doorheen zit, dat kan ook gewoon domweg een genetische afwijking zijn.
Mijn aus is bij iedereen altijd een border, omdat hij een border kleur heeft. Voor de leken is volgens mij alles wat Black tri is een border of Berner :')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:07

Ik vind hem wel weer aussie kenmerken hebben. Ook bij Aussies heb je recht opstaande oren en dit mag wel maar zien ze niet graag. Ook de ntb zegt aussie. Ik denk of werklijn aussie of kruising aussie border

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:19

Ik vind hem ook meer weg hebben van een border dan een aussie.

Hier ook Mossel, met een black bi is het al helemaal snel een border, haha!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:35

Ik vind hem veel weg hebben van aussie die bij ons in de wandel groep zit die heeft enkel hang oren maar kwa body precies

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:48

En wat fijn dat ze terug bij jou is Keona! En nog gefeliciteerd met de derde verjaardag van je pups!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:23

Moonfight schreef:
En wat fijn dat ze terug bij jou is Keona! En nog gefeliciteerd met de derde verjaardag van je pups!

Dank je. Komende donderdag ga ik aan een cursus met haar beginnen. Dit is niet gewoon de cursus zoals de meeste ze kennen. Maar een hond baas cursus de cursus is om honden teleren functioneren hier in nl zeg maar. Je krijgt ook training in bv de stad leert honden met stressprikkels om tegaan enz dus ik ben zelf heel benieuwd.
Ze is al heel erg voor uitgegaan hoop dat we met die cursus dadelijk de rest ook nog recht getrokken krijgen. Het is een lieverd meeste stress komt als ik honden tegen kom,dus we gaan aan het werk

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:18

Korte staart is wel opmerkelijk in de borders , niet?

Al vind ik die voor een reu niet echt aussie hoofd hebben.
Natuurlijk kaal en met rechtopstaande oren, ziet mijn teefje er ook uit als een border _O- maar teven zijn ook heel verschillend van reuen in de aussie's, vind ik, je kan ze er zo uithalen.
Ze begint gelukkig weer vacht te krijgen nu.

Tof dat je ze terug opvangt keona, en gefeli met de verjaardag van je nestje

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:33

haha ja als ik het 95% zeker wil weten kan ik altijd nog een dna test doen :D maar dat klopt ook niet altijd, wat hij ook is, het is een schat van een hond en heeft mijn husky veel geleerd dus ik ben blij met hem :)

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:42

Ik vind het ook wel een border collie.
Als ik dan kijk naar oorstand, beharing aan poten en hoe hij eruit ziet.
Zou wel kunnen natuurlijk dat er aussie doorheen zit.
En als aussie zouden zijn oren een fokfout/uitsluiting zijn. Maar buiten dat lopen er wel meer aussies rond met rechtopstaande oren.

Pff maar wat erg zeg dat de vorige eigenaar zo nalatig is geweest.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:17

Dat rechtopstaand oor foutje heeft de mijne dus ook <<) helaas en ondanks ze afkomstig is uit twee showhonden :') en geplakt geweest tot haar zes maanden.
Maar ondanks ze nog kaal staat en zelf vrij fijn is voor een aussie, lijkt haar hoofd enz wel nog veel grover

Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:44

Ik vind rechtopstaande oren bij Aussies juist leuk <3

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:01

Maar fotsy, die van jou heeft wel van die echte Aussie oren vind ik. Wat breder, met afgeronde tip ofzo.
Ziet er altijd wel guitig uit :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:25

Indd bloom is duidelijk anders dan die van kirri, neemt nier weg dat de hond van kirri ook leuk en ongetwijfeld lief is, maar imo geen aus

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 06:53

bryce27 schreef:
Ik vind het ook wel een border collie.
Als ik dan kijk naar oorstand, beharing aan poten en hoe hij eruit ziet.
Zou wel kunnen natuurlijk dat er aussie doorheen zit.
En als aussie zouden zijn oren een fokfout/uitsluiting zijn. Maar buiten dat lopen er wel meer aussies rond met rechtopstaande oren.

Pff maar wat erg zeg dat de vorige eigenaar zo nalatig is geweest.

Het is geen fok uitsluiting je moet dan wel kijken dat je hond met flap oren neemt en die niet zo geplakt zijn natuurlijk. Want ik heb een van mijn pups met rechte oren en is op de inventarisatie en op formulier staat geen fok uitsluitende fouten