Nog mensen die bij mij in de buurt wonen en interesse hebben in een zak Cavia Selective? zijn max 2 handjes uit, ze lusten het niet hier.. vorige week gekocht voor 10 euro. mag voor 5 euro overgenomen!
Stefaaah
Geplaatst: 09-01-15 23:28
Als ik dicht bij je woonde, zou ik het zo overkopen. Die van mij eten Selective heel graag Maar België is wat ver
Wat een schatjes! Vorige week was pap jarig dus Cookie en Jack hebben lekker op schoot gezeten. Dat zijn de kleinste maar de dikste knuffels.
Stefaaah
Geplaatst: 10-01-15 20:54
Morgen ga ik nog eens hun nageltjes knippen, ik heb de hulp van m'n papa alvast gereserveerd Heb vandaag eindelijk een groot pak aubiose gevonden hier in de buurt, dagdag zaagsel!
Ik vind aubiose ook erg fijn! Ik heb op zondag altijd de grote schoonmaak. Elke zondag doe ik dan iets extra's kontje knippen/ wassen of nagels knippen. Vorige week allemaal op de weegschaal gehad en allemaal een pipet in hun nek gehad. Met ondertussen 17 cavia's heb ik er zat werk aan.
Stefaaah
Geplaatst: 10-01-15 21:37
17 Hoe vaak was jij de kontjes van de cavia's? Ik durf die van mij niet te veel te wassen, maar ze worden zo snel vuil... Normaal wou ik vandaag hun kooi kuisen, maar het weer liet het niet toe... Wat een slecht weer hier zeg!
Ik knip ze meestal 1 keer per 2 maanden ofzo maar check elke week. Probeer ook zoveel mogelijk eerst weg te knippen en zo min mogelijk te wassen maar af en toe kan het niet anders.
Ik was ze alleen als het echt nodig is. Banzai vind wassen wel heel erg lekker. Ik doe ze tegenwoordig wel in de wasbak in de keuken en dan laat ik de kraan een klein beetje aan staan met licht warm/lauw water en Banz gaat er dan gewoon met zijn hoofd onder staan om boos te worden als je hem onder de straal vandaan haalt.
Kammen doe ik wel, dat vinden ze ook erg prettig. Bij Muis is het niet nodig om hem te kammen maar hij vind het gewoon lekker.
Bij de sheltie die ik had knipte ik ook altijd de kont bij naar een boblijn Zag er niet uit maar je zag haar er gewoon vrolijker van worden!
Nu die gladhaartjes was ik in de zomer wel eens als het heel warm is, dus meer om af te koelen ook.. En ze plassen regelmatig over elkaar heen, soms is dat zo erg dat ik ze ook even was
Banzai heeft een soort van "sleepje" wat best lang kan groeien en die hou ik wel lekker kort. Dat is zo'n makkelijk beest, die zet je neer met een schaaltje brokjes en je kunt z'n nageltjes knippen, z'n vacht knippen en kammen en hij vind het allemaal prima. Muis niet, Muis gilt als een klein speenvarken en een buitenstaander zou ervan overtuigt zijn dat we hem mishandelen. En dan heeft hij alleen het schaartje gezien
Beentjes strekken mogen ze hier een paar keer per week. In de hal ligt tapijt en daar kunnen ze heerlijk rennen. Ik heb zo'n speelbuis van stof, een grote bal met hooi erin, een speelbal en daar vermaken de heren zich wel mee. Overigens aan alle deurposten op cavia hoogte allemaal happen eruit... Muis is een terrorist...
melody7
Geplaatst: 11-01-15 11:40
Ohh hier lukt dat nagelknippen altijd wel, Effie gaat gewoon omhoog staren met haar 'heeee baasje aai me' blik
Ik heb nog nooit een cavia gezien die aandacht zó lekker vind, ze roept je nog net niet als je langskomt
Bij Muis lukt het ook wel maar het is een enorm gevecht, we moeten het altijd met z'n tweeën doen. Mijn vriend houdt hem in een soort van houtgreep en in knip heel snel zijn pootjes want hij bijt als een malle om zich heen. Normaal bijt hij echt nooit! Je zou verwachten dat hij een slechte ervaring heeft gehad met knippen maar hij is hier gekomen als baby caaf met bijbehorende baby nageltjes en verder heb ik hem altijd geknipt en er is nog nooit iets misgegaan. Hij spoort soms gewoon niet.
@Melody, leuk dat Effie aandacht zo leuk vind! Banzai vind het ook heerlijk en die gaat wel roepen als er iemand is die hem negeert.