Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:15

djoeka schreef:
Wij hebben er eigenlijk altijd 1 gehad en dat ging altijd goed. We hebben wel honden waarvan 1 kleintje. Een chihuahua en die is gek op katten. Ze staat nog voor het raam te staren waar haar vriendinnetje blijft, echt zo zielig. Deze willen we wel als binnenkat houden en mocht ze het niet leuk vinden zonder een soortgenoot dan kan er altijd eentje bij. We zien het wel hoe het loopt.

Ahhh sneu van je chihuahua.
Lief ook dat jullie open staan voor een tweede, mocht deze dame een soortgenootje missen.
Wij hebben onze katten ook als binnenkatten en alleen in de tuin als we thuis zijn, ik zou ze nooit echt buiten los durven laten.

Hoe gaat de dame heten?

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:19

De naam zijn we nog niet helemaal uit dus die komt nog. Ach ja waar er 1 is kunnen er ook 2 maar met 1tje is het altijd goed gegaan met de honden, dat loopt lekker door elkaar heen. Onze honden zijn natuurlijk een kat gewend. En die chi mist dr heel erg. Die andere honden zijn ouder en ook een stuk groter dan die chi en met die kat kon ze altijd spelen. Dus ik hoop dat dat nu ook weer het geval is.

Roosch

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:33

Oh ik snap volledig dat je daarvoor viel <3

Wat een lekker bekkie!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:36

djoeka schreef:
Ik wil mij ook even melden. Nadat een paar weken geleden onze vorige kat uit het niets dood in huis lag dachten we geen kat meer te nemen. Maar ja.. toen kwamen wij deze tegen :+
Op slag verliefd natuurlijk <3 Nog een paar weekjes wachten en dan mogen we ze halen.

[ [url=m/LEWisF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit keer heb ik me er niet mee bemoeid :').

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:39

Hopelijk vindt je chihuahua deze leuk!

En qua buiten lopen, het is maar net hoe je woont vindt ik. Ik woon in een rustige woonwijk in een dorp. Er lopen hier meerdere raskatten gewoon buiten.
Kijk in een drukke stad of bepaalde gebieden is het niet vertrouwd en dat snap ik ook wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:45

Ils_K schreef:
Hopelijk vindt je chihuahua deze leuk!

En qua buiten lopen, het is maar net hoe je woont vindt ik. Ik woon in een rustige woonwijk in een dorp. Er lopen hier meerdere raskatten gewoon buiten.
Kijk in een drukke stad of bepaalde gebieden is het niet vertrouwd en dat snap ik ook wel.

Hier doe ik het inderdaad niet. Mijn buurman heeft zijn 2 Maine Coons wel buiten. Maar ik vertrouw het niet. Er woont hier achter veel gespuis. En ik woon bij een druk kruispunt.
Ooit hoop ik mijn flatje te verkopen dan koop ik een huisje met tuin. De planning is dan de tuin af te zetten zodat ze lekker in de tuin kunnen spelen.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:06

Ladygiroc schreef:
djoeka schreef:
Ik wil mij ook even melden. Nadat een paar weken geleden onze vorige kat uit het niets dood in huis lag dachten we geen kat meer te nemen. Maar ja.. toen kwamen wij deze tegen :+
Op slag verliefd natuurlijk <3 Nog een paar weekjes wachten en dan mogen we ze halen.

[ [url=m/LEWisF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit keer heb ik me er niet mee bemoeid :').

Jij hier ... :D :D :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:06

Ik fok ze <<)

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:34

Oh haha...nou miss ooit als er eentje bij moet :+

Ik durf deze dus ook niet buiten te laten, maar hoe ga je een hele tuin netjes afzetten. Daar moeten we nog iets op gaan verzinnen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:51

Onze tuin is niet eens afgezet, dus aan mij heb je niks.
Wij hebben rondom gewoon een schutting waar ze nooit in springen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:33

Mag ik mij ook melden? Sinds 1 november hebben ook wij een prachtige Maine Coon in huis. We wonen in Noorwegen, maar Anwell Selma Famke heb ik in Nederland gekocht *\o/* De bedoeling is om 1 of meerdere nestjes te gaan fokken als ze oud genoeg is. Helemaal nieuw voor mij, gelukkig wil de Fokker dolgraag mij hier in begeleiden.

Wat een geweldig ras is het, en wat een waterrat. De kerstboom is veilig!

Afbeelding

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:43

Hallo wendely :wave:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Grappig ik woon in NL en heb er eentje uit Noorwegen :) fijn dat de fokster je wil begeleiden bij het eventueel fokken! Ze ziet er uit als een zachtaardig meisje <3

Hier weer een foto van zip mogen ontvangen *\o/* oh man ik kan niet wachten tot hij hier is over twee weken!

Afbeelding

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:57

Grappig Chay Flame, bij welke Fokker komt je Coon vandaan?

Wat een prachtig dier, kan me voorstellen dat je niet kan wachten!

Famke is heel lief, maar wel een echte donderstraal. Ze is dikke vriendjes met onze Noor. Onze htk tolereert haar maar dat is het dan ook.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:14

wendely schreef:
Grappig Chay Flame, bij welke Fokker komt je Coon vandaan?

Wat een prachtig dier, kan me voorstellen dat je niet kan wachten!

Famke is heel lief, maar wel een echte donderstraal. Ze is dikke vriendjes met onze Noor. Onze htk tolereert haar maar dat is het dan ook.

Hij komt bij monica troam vandaan van hells kitchen maine coons

Hahaha klinkt als een echte maine coon :=

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:06

laura1987 schreef:
Onze tuin is niet eens afgezet, dus aan mij heb je niks.
Wij hebben rondom gewoon een schutting waar ze nooit in springen.

Hier idd ook geen afzetting. Wel een schutting/hek maar verder niks. Het is ook een kwestie van opvoeden. Die van mij weten heel erg goed wat ze wel en niet mogen :D

Newton:

Afbeelding

Volt

Afbeelding

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:51

haha geweldig die twee namen!

Hier komen ze niet buiten. Heb op dit moment geen handig stuk om een kattenren te maken. Wellicht in de toekomst als ik een normale kleine tuin heb wat makkelijk af te zetten is :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:20

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:34

Hee!

Mijn vriend en ik zijn ons voorzichtig aan het oriënteren op het nemen van kittens :) ik heb van de zomer 2 weken op een duo maine coons gepast en vond ze zo ontzettend veel leuker dan de htk katten waar ik op gepast heb, dat ik zelf ook heel erg graag een maine coon zou willen. We willen sowieso twee kittens, maar ik vind ragdolls ook enorm leuk dus waarschijnlijk willen we er van beide rassen 1.
Nu zijn we dus rustig aan op zoek naar goede cattery’s, want de kittens zouden in april/mei welkom zijn, of anders in oktober. Ik was dus benieuwd waar jullie katten vandaan komen? En als jullie het willen delen, ook wat de kittens gekost hebben?
Ik weet bij welke fokker de katten vandaan komen waar ik op gepast heb, dus ik neig er ook naar contact met hen op te nemen, maar een ding op hun site viel me wel op; ze willen dat de chip op hun naam blijft staan. Ik vind het uiteraard heel begrijpelijk dat de fokker graag eerste kans wil houden op het terug nemen van de kat mocht ‘ie om welke reden dan ook niet kunnen blijven, maar dit leek me wat overdreven? Of is dat wel gebruikelijk?
Verder was ik benieuwd of jullie aanraden twee katers, twee poezen of een kater en een poes te nemen? Of maakt dat niet zoveel uit?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:28

Onze poes Fientje komt bij een hobbyfokker vandaan. Geen idee of zij nu nog fokt.
Wij hebben 7 jaar geleden €500 betaald voor haar.
Zelf hebben wij 2 heilige birmanen en 1 Maine coon. Afbeelding

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:34

De mijne komt ook bij een hobbyfokker weg. Ze heeft ook geen stamboom.

De chip op de naam van de fokker zou ik niet willen. Stel je kat ontsnapt en je woont in Groningen en de fokker in Limburg, kan je straks de kat daar weghalen.

Ik had al een kater van 6 jaar en heb er dus een poes bijgenomen.
Als ze uit het zelfde nest komen maakt het volgens mij niet zo heel veel uit wat voor geslacht ze hebben.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:34

De onze heeft wel een stamboom.
Verder hebben we dus 2 poezen en 1 kater.
De 2 poezen hadden we eerst, wat super ging. De kater ( geholpen) gaat ook prima met de dames.
Moet wel zeggen dat mijn katten sowieso aardig sociaal zijn. Zo hebben we bij mijn schoonouders gewoond met 2 katten, toen ze allemaal volwassen waren en ook dat ging prima.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 01:07

Ik zou er in ieder geval voor kiezen om een katertje en een poesje te nemen.
Dat gaat vaak het beste samen.

2 vrouwtjes willen nog wel eens kattenkoppen worden na elkaar. En 2 mannetjes kunnen soms later ruzie krijgen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:06

Ik heb wel een goed adres voor Maine Coons, meer info via PB.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:54

daantjuhhh schreef:
Ik zou er in ieder geval voor kiezen om een katertje en een poesje te nemen.
Dat gaat vaak het beste samen.

2 vrouwtjes willen nog wel eens kattenkoppen worden na elkaar. En 2 mannetjes kunnen soms later ruzie krijgen.

Ben ik het helemaal niet mee eens. Wij hebben al 8 jaar alleen maar poezen en die gaan prima samen. Mijn schoonmoeder daarentegen nog langer alleen maar katers, ook geen enkel probleem.

Ik ken zowel voor Maine Coon en Ragdoll goede cattery's. Je mag me altijd pb sturen.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:03

Bedankt voor de reacties en tips! :) lucifertje en wendely ik stuur jullie een pb!