Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Solleke_Noah schreef:Die hamsterratten, wat een schatjesZien er super leuke dieren uit (worden ze gemiddeld wat ouder dan een gewone rat, ja waarschijnlijk?) maar ik heb met mezelf afgesproken niks meer aan te schaffen wat in een hok moet
![]()
Ons fretje loopt nu gewoon los en het is zo'n lief zicht hoe hij echt meedraait in het gezin zoals een gewone hond of kat. Laatst was er bezoek (9 mensen) en hij liet zich heel lief door iedereen oppakken en aaien, we hebben echt met hem geboft!
RedPassion schreef:Ja, ik hoop dat die van mij die leeftijd mogen halen.Ik merk dat ik het best wel spannend vind soms, of ik ze wel goed verzorg. Ik heb me natuurlijk heel goed ingelezen en zoveel verschilt het nou ook weer niet van ratten (behalve dat temperatuur en luchtvochtigheid goed in de gaten gehouden moet worden), maar met ratten heb ik zoveel ervaring en dat geeft natuurlijk wel (zelf)vertrouwen. Dit is allemaal zo nieuw en ik wil ze niet vermoorden.
Maar ze doen het goed en het zijn werkelijk heerlijke dieren.
De grootste (Harry) woog gisteren alweer 710 gram, 50 gram zwaarder dan vorige week. Ik kan ze ook al bijna niet meer met 1 hand oppakken.
![]()
Leuk dat je zoveel met hem doet!Volgens mij kan je met fretjes ook echt veel contact en interactie hebben als je er inderdaad veel mee doet.