Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:59

Oooh wat een leuke kip en mooie agamen .
Ik lees morgen even goed , heb net een scooter ongeluk gehad en ben erg moe .
Verder er goed van af gekomen ergste is een gekneusde knie .
Gelukkig geen hersenschudding maar wel hoofdpijn .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:41

cherell0, doe maar rustig aan. mijn stem kom langzaam terug ben zo blij.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:24

Oei Cherell0! Gelukkig niet al te ernstig allemaal.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:22

Nee het valt wel mee gelukkig .
De schade aan de scooter weet ik nog niet , ik heb alleen 1 spiegel mee naar huis genomen ... We gaan zo de rest halen .

Ik heb waarschijnlijk te hard geremd ( op natte kinderkopjes) voor iemand van rechts .
Links is alles wat beurs maar heb er weinig last van al word de hoofdpijn nu weer erger .

Zo ik las iets over kinderen die een spreekbeurt gingen houden en dieren wilde hebben ...
Ik heb ooit mijn hele tamme valkparkiet mee naar school genomen .
En met een pony in de klas gestaan :+ .

Verder ben ik ook zoon kind wat alles mee naar huis sleepte ( nu nog :o )
Zelf heb/wil ik geen kinderen dus daar kan ik niet over mee praten , wel heb ik een nichtje 5 jr die de hamster overal mee naar toe neemt .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:23

hihihi hier word ook alles mee naar huis genomen. het gekste wat ik mee heb meegenomen was een geit was een manneke die gedumpt was. hahaha. er word ook dingen voor de deur gezet. gelukkig laatste tijd niet meer.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:18

Die hamsterratten, wat een schatjes :+: Zien er super leuke dieren uit (worden ze gemiddeld wat ouder dan een gewone rat, ja waarschijnlijk?) maar ik heb met mezelf afgesproken niks meer aan te schaffen wat in een hok moet :o

Ons fretje loopt nu gewoon los en het is zo'n lief zicht hoe hij echt meedraait in het gezin zoals een gewone hond of kat. Laatst was er bezoek (9 mensen) en hij liet zich heel lief door iedereen oppakken en aaien, we hebben echt met hem geboft!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:30

zeker, want niet alle fretten zijn zo.
de papegaai loop ook tussen de honden met de katten geen probleem baardagame ook. alleen het konijn loop niet los vanwege de katten.
en de chins in de badkamer.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:43

Onze fretten lopen niet de hele tijd los, dan zouden onze katten geen leven meer hebben.
Die gaan dus gewoon elke avond een hele tijd los, tot ze zelf ergens gaan liggen slapen, dan sluiten we ze weer op.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:49

Zelfde als bij ons.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:22

Hahaha, ik had vorig jaar ook 2 shetjes meegenomen de klas in. We moesten een presentatie houden over 3 paardenziektes, konden we het duidelijk uitleggen met een pony erbij hoe het er uit moet zien en voelen als ze gezond zijn zegmaar.
Liepen we dan hoor door de gangen hahaha. We hadden ze wel al in de pauze in de klas gezet.. dan was het rustig in de wandelgangen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:37

:')
Wat doe je als je pony daar de boel laat lopen???

Wat een mooi edel koppie zit daar op trouwens!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:48

GreaseMonkey schreef:
:')
Wat doe je als je pony daar de boel laat lopen???

Wat een mooi edel koppie zit daar op trouwens!

Heel hard lachen natuurlijk :)) :))

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:50

Haha! Ja, en knijpers uitdelen ;)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:31

GreaseMonkey schreef:
Haha! Ja, en knijpers uitdelen ;)

_O- _O- _O-

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:46

Hopelijk ook opruimen hahaha

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:56

Was wel blij dat ik uiteindelijk buiten stond en ze alles binnen hadden gehouden :=

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:55

Dat zou ik ook zijn hahaha

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:17

Het was wel humor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:27

Solleke_Noah schreef:
Die hamsterratten, wat een schatjes :+: Zien er super leuke dieren uit (worden ze gemiddeld wat ouder dan een gewone rat, ja waarschijnlijk?) maar ik heb met mezelf afgesproken niks meer aan te schaffen wat in een hok moet :o

Ons fretje loopt nu gewoon los en het is zo'n lief zicht hoe hij echt meedraait in het gezin zoals een gewone hond of kat. Laatst was er bezoek (9 mensen) en hij liet zich heel lief door iedereen oppakken en aaien, we hebben echt met hem geboft!

De levensverwachting is 5-8 jaar, dus dat is (gelukkig) wel ouder dan gewone ratten. :j Overigens is het de bedoeling dat ze hier straks ook grotendeels los in huis lopen hoor, ze zijn veel te actief en levendig om steeds in een kooi te zitten, hoe groot ook.

Fretjes blijf ik ook leuk vinden, maar geen combi met onze andere huisdieren helaas. Ik ken ook iemand met een heel tamme fret die gewoon los in huis loopt, heel leuk!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:30

Dat is een mooie levensverwachting! Echt hele toffe diertjes, hou ze in m'n achterhoofd, zou ze wel eens "life" willen meemaken :)

Denk dat ons fretje zo gemakkelijk is omdat we heel veel met hem doen. Hij kwam in de opvang toen hij 4 maanden was en was toen volgens de eigenaresse van de opvang al een heel makkelijk diertje. Hier lopen we best veel met hem rond te slepen en te knuffelen en hij wil altijd overal bijzijn :) Koken enzo is wel een uitdaging geworden zo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:39

Ja, ik hoop dat die van mij die leeftijd mogen halen. :) Ik merk dat ik het best wel spannend vind soms, of ik ze wel goed verzorg. Ik heb me natuurlijk heel goed ingelezen en zoveel verschilt het nou ook weer niet van ratten (behalve dat temperatuur en luchtvochtigheid goed in de gaten gehouden moet worden), maar met ratten heb ik zoveel ervaring en dat geeft natuurlijk wel (zelf)vertrouwen. Dit is allemaal zo nieuw en ik wil ze niet vermoorden. :+ Maar ze doen het goed en het zijn werkelijk heerlijke dieren. <3 De grootste (Harry) woog gisteren alweer 710 gram, 50 gram zwaarder dan vorige week. Ik kan ze ook al bijna niet meer met 1 hand oppakken. :D

Leuk dat je zoveel met hem doet! :j Volgens mij kan je met fretjes ook echt veel contact en interactie hebben als je er inderdaad veel mee doet.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:56

Ik zou voor de egels of die andere tenrecs of heette die

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:04

RedPassion schreef:
Ja, ik hoop dat die van mij die leeftijd mogen halen. :) Ik merk dat ik het best wel spannend vind soms, of ik ze wel goed verzorg. Ik heb me natuurlijk heel goed ingelezen en zoveel verschilt het nou ook weer niet van ratten (behalve dat temperatuur en luchtvochtigheid goed in de gaten gehouden moet worden), maar met ratten heb ik zoveel ervaring en dat geeft natuurlijk wel (zelf)vertrouwen. Dit is allemaal zo nieuw en ik wil ze niet vermoorden. :+ Maar ze doen het goed en het zijn werkelijk heerlijke dieren. <3 De grootste (Harry) woog gisteren alweer 710 gram, 50 gram zwaarder dan vorige week. Ik kan ze ook al bijna niet meer met 1 hand oppakken. :D

Leuk dat je zoveel met hem doet! :j Volgens mij kan je met fretjes ook echt veel contact en interactie hebben als je er inderdaad veel mee doet.

Stevige beestjes zo te zien :D Ons fretje weegt 1 kilo maar die pak ik toch wel gemakkelijk op met één hand :)) Ik las in een andere post hier dat ze veel stuk knagen, is dat zo?

We hebben ook het goeie huis om hem veel los te laten, staat bijna niks op fret-klim-hoogte want owee als hij iets te pakken krijgt, hij maakt graag dingen (onbewust?) stuk. Laatst had hij mijn BH te pakken en had hij hem verstopt in de kattenkrabpaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:10

Hun vader weegt rond de 2,5 kilo, dus ze gaan nog een stukje groeien. :D
En ja, ze knagen veel, en zijn sowieso supersterk en eigenwijs. Die combi maakt dat er ook wel eens dingen sneuvelen. :+

Wij gaan over een paar maanden verhuizen, dan krijgen ze gewoon een eigen losloopkamer waar ze zich 's nachts mogen uitleven. Verder is het met loslopen nu een beetje uitkijken, maar ik ben van de ratten al wel wat schade gewend en ik zit er niet zo mee... Maar wie zijn huisraad mooi en heel wil houden kan er beter niet aan beginnen. ;)

Kunnen fretten ook goed klimmen/op meubels springen trouwens?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:18

Post maar heel veel foto's dan! :D

Springen kunnen ze niet zo goed (al dondert Mormel soms in drie harde klappen van de trap af zonder een schrammetje, ik ben dan wel een hartaanval rijker :') ) maar klimmen wel. Op het frettenforum raden ze aan de nageltjes goed bij te houden zodat ze minder vlot kunnen klimmen, maar hij blijft er handig in :P Ze zijn vooral super vasthoudend, één keer een idee in dat koppie blijven ze proberen en proberen tot het ze lukt. En zo te horen zijn alle fretten echte ontsnappingskunstenaars.

Hier klimt Mormel zelfs aan de kast omhoog via de handvaten van de schuiven. Stond echt zo :wow: te kijken toen ik dat zag!

edit: en dat lange slangelijfje is ook zo grappig bij dat klimmen, het lijkt soms of zn voor en achterpootjes twee verschillende beestjes zijn :P