Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:05

Even een hele stomme vraag hoor, maar hooi eten ze toch niet op? Bij mij krijgen ze het wel, maar ik heb het ze nooit zien opeten, alleen doorknagen en naar hun holletje slepen. Ik vraag dit omdat Roosje01 na het voer het hooi noemt. Voel me een beetje blond nu hihi.

Dankje Stalmilagro!

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:07

Die van mij eten het volgens mij ook niet op, naar hun slaapplek slepen en in een miljoen stukjes knagen :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:42

Als ik ze nieuw hooi geef knabbelen ze daar altijd aan. Meeste verdwijnt ook wel in het nest waarschijnlijk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:55

Ik weet het niet eigenlijk, ze maken er inderdaad wel nestje van en knabbelen/maken kapot :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:03

Gelukkig, ik zou me al bijna verontschuldigen dat ik ze niet elke dag hooi geef :D ik geloof dat ze het alleen stuk knagen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:08

Vraag me ook af of ze het nodig hebben, in het wild eten ze ook geen gras in de woestijn :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:17

Haha nee _O-

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:51

hooi fijn malen is wel een soort van tijdsverdrijf voor ze. nestjes maken vinden ze ook best leuk dus of ze het nou wel of niet nodig hebben maakt niet veel uit denk ik :P

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:09

Nogsteeds ben ik wat aan het twijfelen over wat ik voor de bodem bedekking ga doen voor mijn gerbillarium. Martijn van Queenies schrijft op queenies dat hij zaagsel, hooi, karton snippers en keukenpapier gebruikt.

Nu ben ik dus aan het kijken op de webshop, en nu ben ik (nog steeds) aan het twijfelen over houtvezel of zaagsel of om juist voor hennepvezel te gaan ivm de stoffigheid van zaagsel in combinatie met hooi en/of suprasoft. Ik dacht zelf om eerst voor houtvezel te gaan en als ik dat niks vind voor hennepvezel te gaan, zaagsel lijkt mij namelijk flink stoffig of vinden jullie dat wel mee vallen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:10

Valt wel mee met stof en zaagsel hoor! Ik heb de mijne op een combi van zaagsel, hooi en No smell stof, en dat gaat helemaal prima!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:12

Ik had juist echt een stofbende met zaagsel, ben blij dat ik dat nu niet meer heb.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:24

Hmm ik ga nu eerst voor houtvezel denk ik en als ik dat niks vind kan ik altijd nog over gaan op hennepvezel of iets anders :D. Mijn vriend en ik zijn nu namen aan het bedenken voor de gerbils, het word waarschijnlijk Smaug (De hobbit) en Pan (griekse god), het linkt niet echt aan gerbils, smaug is namelijk een draak en Pan is een griekse god van het woud, vee en het dierlijk instinct.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:34

Grappige namen :) ik had eerst ook andere namen bedacht maar toen ik ze eenmaal had kwamen er automatisch andere namen die bij het beestje paste ;)

Die van mij hebben hennepvezel en hooi, dat mixt langzaam met de kapot geknaagde rollen en kartonnen dozen :) ze maken dus zelf hun eigen bedding dus ideaal :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:00

Ik had dezelfde voorbereidingen getroffen als wanneer ik zou gaan bevallen qua namen, toen ik mijn gerbils kreeg, had een heel lijstje met namen die ik leuk vond en daar heb ik uit gekozen wat ik bij ze vond passen _O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 01:21

Toen ik ze bij martijn ging halen had hij ook hennepvezel met hooi en karton in zijn bakken.

Heb eerst zaagsel gehad maar wegens stof allergie van mijzelf over gegaan op hennepvezel. Dat is nu onderhand vermengt met hooi en stukjes versnipperd karton van wc rolletjes.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:37

Wij hebbem ook lang nagedacht, kwam bij de eerste op Pringles en Lays uit, om bij de chips te blijven werd Nibbit Nibbit, en Ezarja heette al zo, kon geen bijpassende chipsnaam vinden :')

Wel leuke namen!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:52

Ik heb nog wel wat reserve namen voor als ik de namen absoluut niet vind passen. Ik hou wel van aparte dieren namen, ik vind Mug en Kilí namelijk ook leuke namen :p. Lays, Pringles en Nibbit vind ik geniaal.

Mijn vriend maakt vooral telkens grapjes om ze een super ouderwetse naam te geven waatvan hij weet dat ik dat niet echt mooie namen vind. Dan komt hij met namen zoals Frederik de eerste, Jan, Henk etc.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:22

Ik wilde die van mij eerst Herbert en Gilbert noemen :D
maar vond Jack en Freddie daarna toch een stuk leuker bij ze passen :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:37

Ik vind zaagsel wel heel stoffig.
Mijn hamster zit op hennepvezel, dat is natuurlijk veel minder en ligt rustiger, maar lijkt een stuk minder stoffig.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:04

Gerbils leven nog :')
Hadden wel hun flesje laten vallen en verstopt (was m'n broer niet blij mee :=)
Ook eraan geknaagd, maar hij lekt niet.

Nibbit d'r oogje is nu halfopen, ga ik van de week proberen schoon te maken als ik ga verschonen. Hoe kan ik dat het best doen? Sowieso met afgekoeld gekookt water, en dan met wattenstaafje ofzo?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:26

hennepvezel blijft wel lang schoon en kunnen ze lekker tunnels in graven en is stofvrij

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:49

Nou idd zit dr hier al haast 2 maanden in en ruik niks bak ziet er nog supper uit. Naja op de gerbil manier dan :+ overhoop gegraven en verbouwd.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:21

ja ik verschoon 1x in de 3 weken voor hun eigen idee ... maar niet omdat het stinkt of vies is en de bak waar de jongen bij in zitten verschoon ik de hele periode niet dus 7 weken en dan is het pas eigenlijk kwa stank nodig, omdat ze er dan met zijn 7en in zitten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:10

Ik ga hem van de week wel verschonen dan gelijk wat anit parasiet in hun nekjes

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:47

EskeGirl schreef:
Gerbils leven nog :')
Hadden wel hun flesje laten vallen en verstopt (was m'n broer niet blij mee :=)
Ook eraan geknaagd, maar hij lekt niet.

Nibbit d'r oogje is nu halfopen, ga ik van de week proberen schoon te maken als ik ga verschonen. Hoe kan ik dat het best doen? Sowieso met afgekoeld gekookt water, en dan met wattenstaafje ofzo?

Ik weet niet of ik met een wattenstaafje zou werken, die wij hebben pluizen namelijk best wel en je wil natuurlijk niet dat dat pluis blijft zitten :+ misschien een schone doek gebruiken? Iets dat niet pluist in ieder geval :) succes!

Die van mij hebben in dat houdertje hun drinkflesje weggeknaagd :s