Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:06

Vandaag hebben wij een heerlijke wandeling gemaakt in de Soesterduinen samen met Sandra en Nicky en de hondjes :D Cody, Mezzy en Roetsj gingen echt super samen. Lekker spelen maar ook hun eigen gang :) Het was wel echt een wandeling met stukjes door mulle zand, was goed voor mijn conditie :') Ik vond dit zelf een super fijne lange wandeling, niet zo'n klein rondje als bij de Loonse & Drunense duinen :o

De foto van de hondjes was niet zo maar gemaakt, gingen eerst wat pretbekkies vooraf :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:18

Lekkere druiven die Roetsj, Cody en Mezzy <3 superleuke wandeling, jammer dat ik er niet bij kon zijn.

——

Gisteren weer naar de renbaan geweest voor Otje. Appa gaat dan gezellig mee en mag ook even met de haas (gewoon een bontje) spelen. Otje heeft een ronde van 350 meter gelopen in 25.85 seconde (53 km/u ofzo) supermooie tijd dus helemaal tevreden!

Appa heeft 5 meter in 5 seconde ofzo gelopen :') hij is wel pittig hoor naar het bontje toe! Dat is positief voor op de renbaan. Denk dat hij het goed zal gaan doen!

Otje;
Afbeelding
Afbeelding

Ot is niet zo haasvast zoals ze dat noemen :+ de bedoeling is dat ze erachteraan gaan en dan de haas pakken. Otje gaat er graag heel hard achteraan als hij beweegt maar zodra die stopt komt ze gelijk naar mij toe gerend :') ik vind het echt mega schattig. Hier keek ze vast waar ik stond haha.
Denk dat als ze wat haasvaster zou zijn ze nog wel wat sneller zou kunnen zijn maar dat geeft helemaal niks, het is voor de lol.
Afbeelding

Appa met z’n nieuwe hobby :+
En loslaten ho maar haha. Lekker pittig ding.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gaat verder thuis ook hartstikke goed. Lief pupje <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:59

Kiimm_ schreef:
Vandaag hebben wij een heerlijke wandeling gemaakt in de Soesterduinen samen met Sandra en Nicky en de hondjes :D Cody, Mezzy en Roetsj gingen echt super samen. Lekker spelen maar ook hun eigen gang :) Het was wel echt een wandeling met stukjes door mulle zand, was goed voor mijn conditie :') Ik vond dit zelf een super fijne lange wandeling, niet zo'n klein rondje als bij de Loonse & Drunense duinen :o

De foto van de hondjes was niet zo maar gemaakt, gingen eerst wat pretbekkies vooraf :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dat klinkt top! Heb je toevallig een parkeerplaats/ route voor me? We willen een nestmeeting organiseren in het najaar maar daar wel een wandeling aankoppelen en de kleine rondje in de Loonse & Drunense duinen kom ik mijn bed niet voor uit. :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:06

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:33

KimD schreef:
Dat klinkt top! Heb je toevallig een parkeerplaats/ route voor me? We willen een nestmeeting organiseren in het najaar maar daar wel een wandeling aankoppelen en de kleine rondje in de Loonse & Drunense duinen kom ik mijn bed niet voor uit. :')

Als je de blauwe route volgt, loop je om de zandverstuiving heen. Je zou dan aan het eind van je route(als je er nog niet klaar mee bent) de zandverstuiving kunnen oversteken.

De gele route is iets langer, maar geen idee hoe die loopt. Nog niet geprobeerd. :o

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:46

Nicky91 schreef:
KimD schreef:

Als je de blauwe route volgt, loop je om de zandverstuiving heen. Je zou dan aan het eind van je route(als je er nog niet klaar mee bent) de zandverstuiving kunnen oversteken.

De gele route is iets langer, maar geen idee hoe die loopt. Nog niet geprobeerd. :o

Volgens de link hierboven is die gele route dus korter :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:58

Ik las inderdaad dat de lange route 5km was, nevermind. _O-

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:24

KimD schreef:
Ik las inderdaad dat de lange route 5km was, nevermind. _O-

Nou wij waren verdwaald :') en uiteindelijk 8 km gelopen :o :+

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:25

Kiimm_ schreef:
Nicky91 schreef:

Volgens de link hierboven is die gele route dus korter :')

HAHAH
hilarisch! Oke :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:05

Kan niet wachten ook zulke wandelingen te kunnen maken! Al moet ik nu genieten van de puppytijd want die schijnt zo voorbij te zijn :)) (al vind ik het echt wel pittig haha)

Appa op de renbaan ook zo cute! Wat gaaf dat dat zo bij je in de buurr zit!

Ik heb een vraag wel. Wie kan mij meer vertellen over titreren? Vesper is dus bij de fokker getritert met goede waarden (advies met 13 a 14 weken weer pas). Echter is het hele nest panisch van de auto (kwijlen, zoveel kwijlen en paniek, uiteindelijk braken, nog voor de auto gestart is). En ik kan niet anders dan denken dat die eerste autorit naar de dierenarts voor die titer er mee te maken heeft.

Anyway ik heb voor morgen netjes een afspraak bij een dierenarts die titreert voor de gezondheidscheck. Ik wilde daar dan ook de titer bespreken ten opzichten van normaal vaccineren. Alleen, die dierenarts moet ik 20 minuten voor rijden. :\

Wie kan mij vertellen hoe het titreren werkt? Ze hebben maar 1 druppel bloed nodig, maar gebruiken ze hier gewoon een IV naald voor? Dat lijkt me toch ook naar voor zon kleintje.

Alternatief is de gezondheidscheck en 9 weken enting hier bij mij in het dorp laten doen. Zij zijn echter vrij ouderwets en titreren sowieso niet. Sta er ook niet perse op goede voet mee.

Wil uiteraard gewoon het beste voor Vesper maar weet het even niet. Iemand tips of advies?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:18

Flux schreef:
Kan niet wachten ook zulke wandelingen te kunnen maken! Al moet ik nu genieten van de puppytijd want die schijnt zo voorbij te zijn :)) (al vind ik het echt wel pittig haha)

Appa op de renbaan ook zo cute! Wat gaaf dat dat zo bij je in de buurr zit!

Ik heb een vraag wel. Wie kan mij meer vertellen over titreren? Vesper is dus bij de fokker getritert met goede waarden (advies met 13 a 14 weken weer pas). Echter is het hele nest panisch van de auto (kwijlen, zoveel kwijlen en paniek, uiteindelijk braken, nog voor de auto gestart is). En ik kan niet anders dan denken dat die eerste autorit naar de dierenarts voor die titer er mee te maken heeft.

Anyway ik heb voor morgen netjes een afspraak bij een dierenarts die titreert voor de gezondheidscheck. Ik wilde daar dan ook de titer bespreken ten opzichten van normaal vaccineren. Alleen, die dierenarts moet ik 20 minuten voor rijden. :

Wie kan mij vertellen hoe het titreren werkt? Ze hebben maar 1 druppel bloed nodig, maar gebruiken ze hier gewoon een IV naald voor? Dat lijkt me toch ook naar voor zon kleintje.

Alternatief is de gezondheidscheck en 9 weken enting hier bij mij in het dorp laten doen. Zij zijn echter vrij ouderwets en titreren sowieso niet. Sta er ook niet perse op goede voet mee.

Wil uiteraard gewoon het beste voor Vesper maar weet het even niet. Iemand tips of advies?

Heeft daar waarschijnlijk niks mee te maken maar gewoon domme pech en stress van de autorit. Alles valt en staat ook met hoevaak ze met de auto weggeweest zijn.

Al onze honden zijn wagenziek geweest maar Maze spande de kroon, die kon ik douchen na een rit van 10 minuten. Zeik en zeiknat. Die wilde ook niet in de buurt van de auto komen, Melissa kan het beamen dat ik bij het losloopgebied vaak genoeg tegen of in de auto heb gezeten en wachten tot ze überhaupt in de buurt kwam van de auto.

Als die associatie is gelegd met de auto dan is de misselijkheid een Pavlov effectje.

Maze heeft er uiteindelijk medicijnen voor gekregen ter ondersteuning. Inmiddels is ze niet meer weg te slaan bij de auto.

Titeren is absoluut de beste manier van enten. Je ent dan op maat. Wat heb je eraan om met 9 weken een enting te laten zetten als je daarmee te vroeg bent en dus moet herhalen.

Titeren wilt zeggen dat je test op antistoffen en dus kijkt of die enting alweer nodig is of niet. In het begin kan het kostenplaatje aardig hoog zijn als je pech hebt maar dat verdien je zeker terug.

Guinness wordt 10 dit jaar en is inmiddels 7 jaar niet meer geënt omdat zijn antistoffen nog gewoon voldoende zijn.

Op onze website heb ik er ook een stuk uitleg over: https://www.vihaanaditi.nl/over-ons/hoe ... nze-honden

Let er wel op dat je een DA hebt die ook daadwerkelijk weet hoe de VacciCheck gelezen moet worden!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:31

Ze zijn een keer of 3 met de auto weggeweest. En dan nummer 4 met ons mee naar huis, anderhalf uur.

Dus jij zegt morgen gewoon inladen en gaan rijden? Heb je dingen toegepast bij jouw honden om de auto positiever te maken of kwam het gewoon met de tijd?

Vind het zo triest te zien. En tijdens de autorit kan ik ook niks voor haar betekenen.

En bloedafname is wel met een naald in de ader denk ik toch?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 08:36

Als je een dierenarts hebt die een beetje kundig is met bloedprikken dan is t echt peanuts en niet meer belasting dan die enting zetten. Onze pups vinden een ritje naar onze dierenarts altijd een feest. De auto is spannend uiteraard. Daarom gaan ze bij ons ook meerdere keren mee met de auto. Maar de dierenarts ervaren ze absoluut niet als stressvol.
Wij titeren de pups ook voordat we overgaan tot t zetten van een enting. Dus eerst titeren om te kijken of een enting op dat moment wel zin heeft.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:57

Heb nog geen idee of deze kundig is want nooit geweest. Speciaal uitgezocht op de mogelijkheid tot titeren met vaccicheck. Baukje van Tara gaat hier ook heen met de honden en is erg te spreken over de DA.

Vind het gewoon best wel wat, zon baby helemaal in paniek en braken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:20

Flux schreef:
Ze zijn een keer of 3 met de auto weggeweest. En dan nummer 4 met ons mee naar huis, anderhalf uur.

Dus jij zegt morgen gewoon inladen en gaan rijden? Heb je dingen toegepast bij jouw honden om de auto positiever te maken of kwam het gewoon met de tijd?

Vind het zo triest te zien. En tijdens de autorit kan ik ook niks voor haar betekenen.

En bloedafname is wel met een naald in de ader denk ik toch?

Er zit niks anders op als je ergens wilt komen met de auto. :Y) Aangezien onze honden minstens 5x per week in de auto zitten had Maze ook geen keuze. De auto is hun tweede thuis, ook op wedstrijd en dergelijke. Dus in het begin was het vooral tegen haar zin inladen en gaan en op locatie, dus op de parkeerplaats na het wandelen, op de parkeerplaats na de training, op de parkeerplaats na de wandeling etc oefenen met de auto. Rest van de honden ingeladen en blijven zitten tot ze kwam, snoepje pakken en dan schoot ze weer weg. Toen ze dat deed 'moest' ze iets langer bij de auto in de buurt wachten voordat ze een snoepje kreeg en dat verder uitgebreid.

Inmiddels laad ze zichzelf al een aantal maanden in, hoef maar de bench open te zetten. Al onze honden laden zichzelf in de goede bench en Maze is inmiddels altijd een van de eerste.

Gebeurt inderdaad met een naald maar er zijn ook honden die vreselijke dramaqueens zijn. Één van onze puppen schreeuwde moord en brand als de assistente wilde stuwen. :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:25

Nee je hebt gelijk. Gewoon maar gaan dan. Handdoekje mee om haar weer schoon te krijgen en lekkere snoepjes.

Zal wel even een kleine bench ophalen van de opvang.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:31

Flux schreef:
Nee je hebt gelijk. Gewoon maar gaan dan. Handdoekje mee om haar weer schoon te krijgen en lekkere snoepjes.

Zal wel even een kleine bench ophalen van de opvang.

Dat is sowieso een aanrader bij honden met wagenziekte, zo 'krap' mogelijk vervoeren.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:37

Ah check. Gaan we doen. Thanks voor de tips!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:58

Hier ook eentje die geen fan is van de auto. We hebben het er (nog) niet echt uit gekregen, maar we blijven wel gewoon gaan. Hij heeft wel medicijnen gehad tijdens een lange rit naar de UK, maar we merkte eigenlijk geen verschil met zijn normale doen. Hij vindt vooral de beweging van de auto spannend - stilstaand erin is dan ook geen probleem. Als ik 's avonds thuis kom dan duikt hij zelf de auto in om me te begroeten (of om de achterbak te bekijken, wie weet wat daar inzit).
We zijn er wel makkelijker in geworden, laden hem gewoon in, desnoods tillen we hem erin (is al lang niet meer nodig). Zodra we er zijn is het 1x uitschudden en het is goed - of het nu een rit van 5 minuten of 3 uur is.
Zou zeker niet daarom niet naar de verdere DA gaan - zoals de rest al zei, de auto hoort er voor de meeste honden toch wel echt bij...

----------------------------------------------

Na afgelopen weekend voor de zoveelste keer dit gehad te hebben en commentaar te hebben kregen zit ik me af te vragen of ik nou zo ouderwets / pietluttig ben - dus dacht ik het eens aan julie voor te leggen. Ik heb me de afgelopen weken echt een paar keer verbaasd over hoe makkelijk mensen zijn in zomaar een hond te gaan aaien / hun kind een vreemde hond te laten aaien.
Met het mooie weer zijn we al een paar keer op een terras geweest met Beer, en afgelopen zaterdag zelfs op een groot Foodtruck festival. Beer vertrouw ik zo volledig als je in mijn ogen een dier kan vertrouwen. Hij is echt heel makkelijk, ligt gewoon te liggen ondanks drukte (op het festival reed er bijna iemand tegen hem aan met een kinderwagen, maar hij bleef gewoon liggen - en nee ik kan niet zeggen dat hij in de weg lag, het was allemaal erg krap / druk ). En misschien omdat hij zo rustig is en er schattig uitziet, maar elke keer als we ergens zijn wordt hij door meerdere mensen (en vaak kinderen) geaaid. Misschien 1 op de 5 vraagt of het kan. Zovaak heb ik nu al gehad dat er opeens een kind hem aan het aaien is, terwijl de ouders verderop zitten.
Vroeger als ik een hond wilde aaien ging mijn moeder altijd mee en vroeg of het kon (of liet mij het vragen). Ik vind dat heel normaal, want je weet het gewoon niet.

Ook op het festival was er opeens een kind Beer aan het aaien (en zo verschijnen altijd zo snel, zie ze vaak geen eens aankomen). Met Beer geen probleem, maar toen ging dat kind naar de volgende hond (waren veel honden op het festival) en die was daar geen fan van en begon te blaffen. Hele discussie onstaan dat je met zo'n hond niet buiten kan komen, dat die niet thuis horen in een publieke omgeving etc. Zo'n zelfde discussie paar weken geleden ook gehad. Was met een vriendin en haar hond op een terras. Haar hond heeft een verleden en kan zeker niet zomaar door vreemde worden geaaid. Wij kiezen altijd een tafel uit waarbij die hond meer in de hoek kan, of makkelijk onder de tafel past etc. Zij is ook enorm voorzichtig en zorgt echt dat die nergens bij kan. Beer lag naast me en opeens begint die hond onder de tafel te blaffen - was er een kind Beer aan het aaien. Kind schrikt, ouders boos, want zo'n hond hoort niet thuis op een terras en wij moeten beter opletten etc etc.

Ik vind zelf dat het gewoon altijd (vanaf een afstandje, niet als ze al zowat over de hond handen) gevraagd moeten worden. Zou zelf nooit het risico willen nemen. Maar nu na de zoveelste keer en discussie begin ik me bijna af te vragen of de maatschappij zo verandert is dat het wel maar moet kunnen. Al weet ik bijna al wat jullie gaan zeggen - vinden jullie dat het maar gewoon moet kunnen?

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:02

Pff ik word daar soms ook zo moe van, die mensen die ongevraagd je hond proberen te aaien of lokken. Ik vind je niet ouderwets/pietluttig hoor. Mensen moeten maar op hun kinderen letten. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:08

Nee hoor, ik ben nog een tandje erger, je blijft met je poten van mijn honden af, punt.

Inmiddels gaan mensen niet meer zomaar aan de honden, zo'n roedel is toch iets indrukwekkender dan één of twee honden. Maar er zijn wel mensen die het proberen, dan laat ik Puk haar gang gaan en bedenken ze zich snel. Mijn standaard antwoord is dan ook "Tja, eerst vragen hè.", of het nou kinderen of volwassenen zijn.

Heb ook wel eens een kind van mensen geknuffeld die onze honden zomaar begonnen te betuttelen, kind krijsen en ouders boos. Toen ik reageerde dat ze precies hetzelfde deden bij mijn honden maar die niet krijsen omdat ze opgevoed zijn waren ze beledigd maar de boodschap wél duidelijk.

Ik moet bekennen dat het de laatste tijd wel echt goed gaat, een aantal mensen zelfs gecomplimenteerd over het feit dat ze hun kinderen erop aanspraken om nóóit zomaar naar hondjes te gaan en te aaien maar dat je dat altijd eerst netjes moet vragen. Dat deden ze dan ook en heb ze Guinness & Harvey gegeven om even mee te tutten en de ouders gezegd dat ik dat zeer kan waarderen en je het jammer genoeg te weinig ziet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 12:45

Hier net zo. Als je wil aaien vragen. Niet zomaar aan mn hond komen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:33

Altijd fijn om te lezen dat er meer mensen zo over denken!
KimD ik ga die van het kind knuffelen onthouden - geen idee of ik dat zou durven, maar leuk is die wel!

Midden in al het op zoek werk en geregel voor ons vertrek naar Canada ben ik er achter gekomen dat je geen hondenvoer mee mag nemen het land in. Alleen als je uit de VS komt en in de VS geproduceerd voer mee hebt (orginele en dichte verpakking) mag het wel. Nu kan ik hier wel VS voer krijgen (Taste of the Wild bijvoorbeeld), dus ik overweeg daar een dichte 2 kg zak van mee te nemen. Dan is het in ieder geval in de VS geproduceerd.

We komen om middernacht ofzo aan.Op zijn vroegst kunnen we dan pas de volgende ochtend eten halen, terwijl hij al 24 uur voor vertrek (en dan de tijd vd reis niet meegenomen) "moet" vasten. Vind het dan wel wat zielig voor hem als hij dan nog langer moet wachten. Of we moeten hem op hamburgers gaan zetten ofzo, dat kan natuurlijk ook ;).
Echt de dingen waar je rekening moet houden zijn eindeloos!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 16:56

Oshaa schreef:
Altijd fijn om te lezen dat er meer mensen zo over denken!
KimD ik ga die van het kind knuffelen onthouden - geen idee of ik dat zou durven, maar leuk is die wel!

Midden in al het op zoek werk en geregel voor ons vertrek naar Canada ben ik er achter gekomen dat je geen hondenvoer mee mag nemen het land in. Alleen als je uit de VS komt en in de VS geproduceerd voer mee hebt (orginele en dichte verpakking) mag het wel. Nu kan ik hier wel VS voer krijgen (Taste of the Wild bijvoorbeeld), dus ik overweeg daar een dichte 2 kg zak van mee te nemen. Dan is het in ieder geval in de VS geproduceerd.

We komen om middernacht ofzo aan.Op zijn vroegst kunnen we dan pas de volgende ochtend eten halen, terwijl hij al 24 uur voor vertrek (en dan de tijd vd reis niet meegenomen) "moet" vasten. Vind het dan wel wat zielig voor hem als hij dan nog langer moet wachten. Of we moeten hem op hamburgers gaan zetten ofzo, dat kan natuurlijk ook ;).
Echt de dingen waar je rekening moet houden zijn eindeloos!

Een hond kan prima langere tijd vasten, maak je geen zorgen! Hij zal waarschijnlijk blijer zijn dat hij zijn benen weer kan strekken dan dat hij eten wilt. En in het ergste geval, mocht je de mogelik hebben, kook je wat kip en rijst of inderdaad een burgertje, alhoewel die wat vet is waarschijnlijk. := Of een broodje of weet ik wat.

Ik zou het om het geregel ook niet kunnen, je zou me kunnen wegdragen vanwege de stress. :')

Moeten jullie ook nog een huis en dergelijke verkopen?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:34

KimD schreef:
Een hond kan prima langere tijd vasten, maak je geen zorgen! Hij zal waarschijnlijk blijer zijn dat hij zijn benen weer kan strekken dan dat hij eten wilt. En in het ergste geval, mocht je de mogelik hebben, kook je wat kip en rijst of inderdaad een burgertje, alhoewel die wat vet is waarschijnlijk. := Of een broodje of weet ik wat.

Ik zou het om het geregel ook niet kunnen, je zou me kunnen wegdragen vanwege de stress. :')

Moeten jullie ook nog een huis en dergelijke verkopen?

Het zal voor ons inderdaad het moeilijkst worden qua vasten :). Hij is nogal op eten gefocust (al kan hij het ook super goed negeren), waardoor we echt zoiets hebben van - die hond, vasten?! Maar het gaat wel fijner voor hem zijn.

We komen om middernacht aan, Vancouver tijd, dus 9 uur 's ochtends NL tijd - weet niet of we dan nog rijst gaan koken (ook omdat we niks mee hebben, dus eerst een winkel zoeken etc), maar ik zal het zeker onthouden mochten we de dag erna geen brokken kunnen vinden!

Onze auto's worden verkocht, het huis verhuurd. We hebben net deze week een huurder gevonden, dus dat is een zorg minder. Het is vooral alles hier in België regelen (en de regels hier zijn zo omslachtig en verwarrend, gek word ik ervan) en dan natuurlijk in Canada zelf. Beer is qua regeling nog het makkelijkst, helemaal omdat hij alle vaccinaties al heeft vanwege zijn verhuizing van NL naar België.
Heb wel al verschillende druppels van de Groene Os klaar liggen om hem zoveel mogelijk met alles te ondersteunen. En hij volgt op het moment een zeer complete pro / pre etc biotica om hem op en top te krijgen voor de reis :).

Mocht iemand nog hondenspullen nodig hebben / willen - wij nemen zeker niet alles mee, dus wie er wat aan heeft laat maar weten!
Gaat om speeltjes (vooral knuffels en 1 zippypaw beren ding), een ortopedisch hondenkussen en een verhoogde honden bar :).