De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 23:42

Blijven jullie konijnen ook buiten zitten terwijl het regent? Het regent hier pijpenstelen en ze zitten allemaal gewoon buiten, half beschut ergens onder, iedereen op een ander plekje.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 23:55

Wij halen die van ons altijd binnen, maar ja, dat zijn ook binnenboefjes.
Ik denk, indien ze de kans krijgen, ze blijven zitten.

Soms knabbelen ze aan een plant en dan krijgen ze een paar spuitjes van de plantenspuit.
Eerst hielp het goed. Nu rennen ze, altijd met vreugde sprongen, weg...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:27

Volgens mij hebben onze konijnen insta’s elkaar gevonden Kimberley :) geen idee hoe ik mijn account kan delen :')

Gigi wij hebben zo’n soort hok. Die hadden wij eerst voor de kippen en hebben we nu omgebouwd tot hooihok, maar zaten ze eerst ook wel in toen dat kon. Het hout is wel dun, maar bij de buren staat een dergelijk hok met zulk hout ook nog steeds na een paar jaar. Het gaas is wel van dat dunnere gaas, dus afhankelijk van de hooligannerigheid van je nijnen denk ik. :')

Die van ons zitten ook vaak in de regen Mjetterd. Ondanks dat ze binnen kunnen zitten. Hoe gaat het nu met de groep?

—-

Ik wacht nog op de ochtend update over Bunny. Laatste stand gister was dat ze zich nog waste en ook nog zelf drinkt. Ze was/is naar binnen gehaald om goed in de gaten gehouden te kunnen worden.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:47

@kimberley, is een foto van een foto haha. Heb niks anders van hem. Maar hij was echt beige met blauwe neus en pootjes.
Mijn Wokkels (blauw japanner) was ook even licht. Maar dan dus nog met streepjes.
Afbeelding
Vind sowieso wel dat NHD's vaak dieper van kleur zijn als mijn leeuwenkopjes. (Al waren deze 2 toevallig kortharig)

@mjetterd, hier gaan ze altijd schuilen. Mijn nijnen houden niet van natte pootjes. :P

Dan vrees ik wat voor het gaas haha. Als ik zie hoe de tralies al hun laagje zink kwijt zijn nu.
Ik wil liefst gewoon hetzelfde hok kopen als ik nu al heb, maar papa denkt dat de doorgang dan te smal word.

Hopelijk is ze nog okee.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:06

Net de update gekregen. Ze is helaas overleden... Y;(

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:09

NAIWHL schreef:

Ach wat een pech -O-
Sterkte....

Weet je hoe het is met de konijnen uit hetzelfde nest? Of niets over gehoord?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:26

Van de fokster hoorde ik dat daar geen problemen zijn. Gelukkig maar voor iedereen

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:48

Ah bah wat naar NAIWHL. Heel veel sterkte.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 11:09

Nou jezus wat poedersuiker zeg -O- :(:)
Geen andere woorden voor Y;(

Bijzonder dat het de rest van het nest wel goed gaat... dan zullen ze het toch bij jou "opgelopen" hebben denk ik? -O-

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:11

He wat een klote nieuws... sterkte..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:38

Ja, ik vermoed dat ze het inderdaad bij ons opgelopen hebben ja. Helaas... de rest gaat nog steeds goed, maar ze zaten wel gescheiden met gaas. Hopelijk is dat voldoende. Vooral voor Niki en Hazeltje...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:46

Oh nee NAIWHL.... zo heftig zeg zo veel konijntjes verloren.. heel veel sterkte :(:) Ik hoop met je mee dat de rest gezond blijft.

Mjetterd ik heb je ook meteen even gevolgd op insta :) Hopelijk gaat het goed met de twee voedsters.
https://www.instagram.com/bunny.wombat.ziggy/
Het koppelen van Wombat & Ziggy duurde echt heel erg lang, eerst een paar weken naast elkaar met een hekje ertussen (ook omdat ziggy moest herstellen omdat ze gefixt was) daarna in de kleine neutrale ruimte en daar hebben ze best lang gezeten voordat ik ze in hun echte verblijf zette. Er vlogen ook zeker haren rond, gelukkig allemaal goed gekomen. Oh enne, hier zijn ze ook gek en blijven ze lekker in de regen zitten :')

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:13

Ik ben je ook meteen even gaan volgen LL :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:55

NAIWHL schreef:

Ah nee, wat erg !

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:52

Het is misschien een gekke binnenkomer nu (intens veel sterkte Naiwhl), maar vroeg mij af of ik ook mee zou mogen praten in het dit leuke topic. Ben trotse eigenaresse van Bram, een Rex Widder van 5 maanden. Hij zal 3 augustus gecastreerd worden, om vervolgens gekoppeld te kunnen worden aan een vriendinnetje.

Maar nogmaals echt heel veel sterkte Naiwhl!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:12

Ah nee wat erg. Sterkte

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 16:11

Ja echt poedersuiker naiwhl... hoop zo voor je dat het de rest bespaard blijft :(:) duimen! Ik denk dat je op vakantie? Bent? Zit je daar nu wel een beetje oke? :(:)

HorsetimeXL, jij had je toch al eens gemeld hier (ja gezien haha)? Maar tuurlijk, welkom! Is dat vorige konijntje overleden?

Gigi, nou die zijn dan idd licht! River is ook veel intenser van kleur dan jouw blauwe japanner!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:59

Voel je niet bezwaard HorseTimeXL om nu binnen te vallen. Welkom!

We zijn inderdaad 2 nachtjes weg Kimberley. En ik zit we rustig. Er wordt goed voor gezorgd, dat scheelt enorm. Zijn bij vrienden waar mijn paard geniet van haar pensioen, dus ook leuk om die weer te zien. :))

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:19

_KiMbErLeY_ schreef:
Ja echt poedersuiker naiwhl... hoop zo voor je dat het de rest bespaard blijft :(:) duimen! Ik denk dat je op vakantie? Bent? Zit je daar nu wel een beetje oke? :(:)

HorsetimeXL, jij had je toch al eens gemeld hier (ja gezien haha)? Maar tuurlijk, welkom! Is dat vorige konijntje overleden?

Gigi, nou die zijn dan idd licht! River is ook veel intenser van kleur dan jouw blauwe japanner!

Ja klopt inderdaad. Maar toen kreeg ik het zo druk met een nieuwe baan, dat ik niet echt een bijdrage heb kunnen leveren in dit topic en dat vond ik niet zo eerlijk en netjes van mijzelf hihi. Dus vandaar toch m’n nieuwe ‘aanmelding’ hihi.

Ja Tuk is helaas overleden :(. Na 6 dagen geen verbetering te zien, hij wilde enkel nog brood eten wat natuurlijk niet goed is en was zo ingekeerd dat ik het intens moeilijke besluit hebben moeten nemen om hem te laten gaan. Het voelde zo rot maar toen ik eenmaal het besluit genomen had en ik hem helemaal zag ontspannen toen hij werd in geslapen, gaf mij dit toch vrede…

En omdat het na enige tijd begon te kriebelen ben ik toch opzoek te gaan naar een nieuw maatje. Alleen wil ik het nu wel direct goed aanpakken en hem ook een vriendinnetje geven. Die komt binnenkort. Helaas zat er in zijn nestje alleen nog een ander mannetje en dat durfde ik niet aan.

Het is een enorme durf all en echt een grapjas hahaha en houd ook van dutjes.
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:40

Afbeelding

Hier de update van mijn uk met haar broer en zus.
Links ram, midden voedster en rechts de mini. Enige verschil is de vacht en grote. Donzig vachtje maar haantje de voorste met alles. Ram is nog beschikbaar en de voedster gaat dinsdag als het goed is naar een adres die eerder ook al een konijntje van mij heeft gekocht.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:36

Heel veel sterkte Naiwl... Y;(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:29

Ach NAIWHL, wat een vreselijk nieuws allemaal... heel veel sterkte :(:)

Welkom HorsetimeXL :D Wat een leuke foto van jouw Bram <3

Zag nog ergens een gróót onverwachts nestje!! Wat een hoop en de kleurtjes zien er veelbelovend uit, nog even wachten, dan duidelijke afzonderlijke foto's maken en dan kunnen we goed meedenken! :D :):)

Ach wat zijn die ook gegroeid Caro! Wel 'grappig' dat je nog steeds zo duidelijk dat verschil ziet van die kleine :+: Die heeft zich er toch mooi doorheen gevochten <3

Hier groeien de overgebleven 4 ook hartstikke goed <3
Nu 6 weekjes ongeveer, de 2 rammetjes zijn al besproken, 1 vrouwtje mag toch blijven denk ik <3 En het andere vrouwtje staat op marktplaats.. maar sinds de corona zijn er zóveel hobby-fokkers bijgekomen, dat je de kleintjes aan de straatstenen niet kwijt raakt op 't moment := Tel daarbij de vakantietijd op en je blijft er lekker lang mee zitten :P

Afbeelding

De twee rammetjes <3

Afbeelding

Afbeelding

En de twee voedstertjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie, dit feh-otter meiske houden?! :D <3

Afbeelding

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:42

Naiwl… veel sterkte.

Leuke baby konijntjes.

Hier ook nog 11 te koop… kan ze ook gewoon niet kwijt. Aankomend weekend maar een tijdelijke oplossing bedenken,

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:03

Echt he! Vroeger zag je nv nauwelijks een advertentie van nederlandse dwerghangoortjes en nu slaan ze ermee rond je oren. Ik denk dat door de toegenomen vraag tijdens corona meerderen hier een mooie business in gezien hebben. Jammer voor de oprechte fokkers.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:36

Ik raak vooral de oudere en rammetjes niet of moeilijk verkocht. De kleintjes lopen wel ondanks de vakantie