Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:kijk wel even goed of je waterwaardes bij de habrosus kloppen en let in de winkel ook goed op want er worden wel pygmaeus aan je verkocht als je niet op let.
Ann schreef:Zijn er hier ervaringen met een Söchting Mini Oxydator? Ik heb er een besteld voor in de betta bak en als het goed bevalt doe ik ook twee grotere in het grote aquarium. Lijkt me een stuk efficiënter dan luchtpompjes?
ellepel schreef:dat is het nadeel van een volle plantenbak met veel hout,dan kunnen ze echt goed verstoppen.
maar sowieso wel handig als ik wel de hele bak behandel, dan weet ik zeker dat de rest van de vissen ook meteen behandeld is.
ik moet nu na 3 dagen bijna de helft verversen en dan maar even kijken hoe het gaat
oh die vissen van jou,geweldig om naar te kijken.
leuk ook zo die kleine karakters die ze hebben.
mellow,grappige naam!
Melyoramel schreef:@marliesR - Ze zijn echt leuk! In dat visnetje En naampjes komen vanzelf haha. Mijn killifish paar is nu ook Mr. Fish en Miss Guppy gedoopt. Het vrouwtje lijkt net een guppy qua kleuren. Ze was de eerste dagen heel schuw, maar nu is ze juist degene die komt kijken als ik bij het aquarium kom staan. Super schattig!
Ann schreef:Wat een leuke update, MarliesR. Het zijn wel echte karaktervissen.
Zijn er hier ervaringen met een Söchting Mini Oxydator? Ik heb er een besteld voor in de betta bak en als het goed bevalt doe ik ook twee grotere in het grote aquarium. Lijkt me een stuk efficiënter dan luchtpompjes?
Ann schreef:Ik zou dan inderdaad wat vaker een waterwissel doen. Of 'nitraat-vretende' drijfplantjes erbij doen tot je grote aquarium is ingericht?
Bedankt voor jullie input over de oxydator!Hopelijk wordt hij morgen bezorgd.
ellepel schreef:hoeveel visjes heb je in dat kleine bakje dan.
denk eerder dat daar je hoge nitraat vandaan komt?
Zertab schreef:Ann schreef:Ik zou dan inderdaad wat vaker een waterwissel doen. Of 'nitraat-vretende' drijfplantjes erbij doen tot je grote aquarium is ingericht?
Bedankt voor jullie input over de oxydator!Hopelijk wordt hij morgen bezorgd.
Die had ik maar namen te veel licht weg... Ik doe het wel zo even, gewoon vaker waterwisselen. Hopelijk is morgen de kast binnen dan ga ik die halen en het aquarium. En dan plantjes bestellen.
Ik gebruik trouwens filter medium na waterwisselen, iemand die dat nog meer gebruikt? Twijfel of ik dat blijf gebruiken, maar mijn visjes zijn er wel aan gewend zeg maar.