Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ellepel schreef:kijk wel even goed of je waterwaardes bij de habrosus kloppen en let in de winkel ook goed op want er worden wel pygmaeus aan je verkocht als je niet op let.
Ik ben er ook nog niet uit... wel filterzand en ik weet al welke achtergrond poster ik wil. Maar wil ook iets met hout en stenen. En zoek nog gekleurde, niet al te moeilijke planten..
Ziet er inderdaad niet heel lekker uit zo. Bagger ook dat het niet gelukt is om hem te vangen! Met de baktopur help je ook al je goede filterbacteriën om zeep, dus wel echt zaak om even heel erg goed je waterwaarden in de gaten te houden nu zodat je hem niet alsnog verliest aan een ammonia/ammoniak en/of nitriet piek (wist je vast al, maar toch maar even voor de volledigheid/eventuele meelezers). In het buitenland gebruiken ze ook veel methyleen blauw badjes voor dit soort dingen. Maar ook dan moet je hem natuurlijk wel kunnen vangen…
Lastig! Hoop dat ie er toch gewoon goed doorheen komen!
. Ze hadden duidelijk nog erg honger dus had ze nog een blokje diepvries rode muggenlarven extra ontdooid. Ik was duidelijk niet snel genoeg met de larven uit het netje schudden, aldus Mellow. En dan ga je het toch gewoon halen
? Ze was op haar dooie akkertje uit het netje aan het snacken en kroop er gewoon echt volledig in om het lekkerste uit te zoeken whaha
hopelijk is ie er snel vanaf! Wel fijn dat hij zich nog wel redelijk als zichzelf gedraagt.
En naampjes komen vanzelf haha. Mijn killifish paar is nu ook Mr. Fish en Miss Guppy gedoopt. Het vrouwtje lijkt net een guppy qua kleuren. Ze was de eerste dagen heel schuw, maar nu is ze juist degene die komt kijken als ik bij het aquarium kom staan. Super schattig!Ann schreef:Zijn er hier ervaringen met een Söchting Mini Oxydator? Ik heb er een besteld voor in de betta bak en als het goed bevalt doe ik ook twee grotere in het grote aquarium. Lijkt me een stuk efficiënter dan luchtpompjes?
ellepel schreef:dat is het nadeel van een volle plantenbak met veel hout,dan kunnen ze echt goed verstoppen.
maar sowieso wel handig als ik wel de hele bak behandel, dan weet ik zeker dat de rest van de vissen ook meteen behandeld is.
ik moet nu na 3 dagen bijna de helft verversen en dan maar even kijken hoe het gaat
oh die vissen van jou,geweldig om naar te kijken.
leuk ook zo die kleine karakters die ze hebben.
mellow,grappige naam!
Melyoramel schreef:@marliesR - Ze zijn echt leuk! In dat visnetje En naampjes komen vanzelf haha. Mijn killifish paar is nu ook Mr. Fish en Miss Guppy gedoopt. Het vrouwtje lijkt net een guppy qua kleuren. Ze was de eerste dagen heel schuw, maar nu is ze juist degene die komt kijken als ik bij het aquarium kom staan. Super schattig!
Leuk dat je merkt dat bij jou het vrouwtje inmiddels van schuw naar aanwezig is gegaan! Leuk! Ann schreef:Wat een leuke update, MarliesR. Het zijn wel echte karaktervissen.
Zijn er hier ervaringen met een Söchting Mini Oxydator? Ik heb er een besteld voor in de betta bak en als het goed bevalt doe ik ook twee grotere in het grote aquarium. Lijkt me een stuk efficiënter dan luchtpompjes?
Ann schreef:Ik zou dan inderdaad wat vaker een waterwissel doen. Of 'nitraat-vretende' drijfplantjes erbij doen tot je grote aquarium is ingericht?
Bedankt voor jullie input over de oxydator!Hopelijk wordt hij morgen bezorgd.
ellepel schreef:hoeveel visjes heb je in dat kleine bakje dan.
denk eerder dat daar je hoge nitraat vandaan komt?
Zertab schreef:Ann schreef:Ik zou dan inderdaad wat vaker een waterwissel doen. Of 'nitraat-vretende' drijfplantjes erbij doen tot je grote aquarium is ingericht?
Bedankt voor jullie input over de oxydator!Hopelijk wordt hij morgen bezorgd.
Die had ik maar namen te veel licht weg... Ik doe het wel zo even, gewoon vaker waterwisselen. Hopelijk is morgen de kast binnen dan ga ik die halen en het aquarium. En dan plantjes bestellen.
Ik gebruik trouwens filter medium na waterwisselen, iemand die dat nog meer gebruikt? Twijfel of ik dat blijf gebruiken, maar mijn visjes zijn er wel aan gewend zeg maar.