Puppy erbij 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:17

NorwayFjord schreef:
Zo herkenbaar, ik ben chronisch ziek en heb niet veel energie, dus als we bijvoorbeeld 1,5 uur naar het meer zijn geweest en ze daar heerlijk heeft kunnen rennen en doen, lig ik daarna voor pampus op de bank en mevrouw rent dan nog vrolijk het huis door xD

Hopelijk gaat de revalidatie jou wat opleveren, ik heb morgen m’n laatste intakegesprek (met de psycholoog deze keer) voor revalidatie. Hopelijk mag ik ook snel aan de slag want soms voel ik me echt alsof ik Mulan tekort doe...

Dikke knuffel iig!


Jij ook een dikke knuffel! Hier noemen ze het chronische pijn wat ik heb dus ik ben benieuwd of dat nog gaat veranderen eigenlijk. Ik hoop dat jij ook snel kan starten, psycholoog is wel van belang. Ik heb morgen het eerste gesprek na de intake dus ik ben erg benieuwd. Ik ga ook EMDR krijgen voor traumaverwerking.

Fijn dat de cursus goed ging!
Ik twijfel hier nog steeds een beetje of ik in maart wil gaan starten. Maar dat zie ik over 1,5 maand wel.


Kaus schreef:
Ja, dit was inderdaad al een volwassentand. Een snijtand dus gelukkig wel het minst belangrijke tandje :=

Meneer ligt nu heerlijk zijn roesje uit te slapen in de bench. Lekker warm want hij had het koud na de narcose :brr: Hij werd even moeilijk wakker. Gaf lange tijd geen reflexen en zo maar opeens begon hij te kwispelen en zwalkte zo naar de DA assistente toe _O- Zelfs in zijn meest verwarde staat houdt hij nog van vreemden :)) <3

Denies: dat soort wandelingen zijn ook spannend. Denk dat er weinig honden zijn die echt relaxed door een drukke stad lopen. Zoveel prikkels, bah.


Ooh dat lijkt me eng zeg, als het zo lang duurt! Maar gelukkig is het geen belangrijk tandje.

Ja ik denk dat dat ook wel zo is, maar ik zoek momenteel zelf ook liever niet de drukte op dus daar in komt ze ook wat te kort. Maar ze doet het wel mooi uiteindelijk. Alleen het standbeeld in de winkel (een grote hond met rechtopstaande oren, pi*kzwart) vond ze niet zo tof ... :P

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:25

Morgen ga ik een bijlees post maken, jullie gaan hard zeg!

Jip was nog een beetje gaar na gisteren, hij heeft de halve middag
met de buur Friese stabij pup gespeeld. Dus we hebben niet zo'n groot rondje gedaan vandaag. Alleen tijdens het wandelen kwamen we mevrouw met een grote stafford, Jack russel en een grote hond met enorm veel haar tegen. Jip luisterde goed want hij blafte niet. Totdat die 3 honden uitvielen.. Mevrouw hield ze ook niet kort, waardoor ze best wel op Jip afstormden. Ik ben letterlijk voor Jip gaan staan, want ik had niet zoveel zin in een incident. Maar mevrouw had niet de behoefte om haar honden binnen te halen (ze zaten aan de flexi lijn), ze deden namelijk niks volgens haar. Hun lichaam taal zei wel wat anders. := Jip was daarna wel redelijk van zijn aprepo :(:)

Zulke mensen snap ik nou echt werkelijk waar niet. -O-


Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:47

Mijn hemel, wat gaan jullie hard zeg! Ik ga m’n best doen op iedereen te reageren hihi.

lenaa_tje
Klinkt idd heerlijk rustig daar in het Noorden.
Hier in de omgeving kom je echt overal en altijd mensen tegen, want soms wel echt heel jammer is. Als het geen mensen zijn die hier wonen, zijn het toeristen - maar het is idd ook wel erg mooi wandelen hier hoor. Ik ga ook graag de kant uit waar Kim woont, Vijlen en Vaals. Daar kun je ook echt met de meest prachtige vergezichten wandelingen doen bv. Doordeweeks is het op veel tijden wel al veel beter te doen hier, maar in de weekenden is het echt altijd zoeken waar ik moet gaan wandelen en hoelaat want anders wordt je bedolven onder elke 5-10m met andere wandelaars/honden. Nu gebruik ik die momenten dan vaak ook om aan de lijn te oefenen bv. Met het negeren van andere wandelaars en honden, dus dat is dan wel fijne oefening ook weer. Maar in m’n up met haar door een losloop gebied ih weekend is niet grappig. En de losloop rondjes doe ik dan grotendeels doordeweeks nu of echt heel vroeg in het weekend - da’s het voordeel als je toch veel thuis bent, dan kun je dat allemaal vrij goed aanpassen. Leuke springveer foto haha!

Ik zie dat er al van alles gezegd is geworden over een snuitje e.d. maar wil toch ook wel wat kwijt, want is toch wel iets waar je misschien nog even goed over moet nadenken en wie weet heb je nog wat aan de ervaringen van anderen hier. Ik sluit me ook wel aan bij wat de rest zegt. Een snuitje raad ik dus ook echt heel hard af. Dat zou imo alleen gebruikt mogen worden voor echt hele korte momenten en dan met name bv. In een DA praktijk, waarbij ze de hond snel moeten behandelen/onderzoeken. Als je blaffen wilt tegengaan, zul je daar het beste eigenlijk gewoon op moeten gaan trainen. Een snuitje is eigenlijk echt geen hulpmiddel hiervoor. Het onderdrukt het blaffen alleen, waardoor je de kans loopt dat je hond zich ook nog eens verwond. De kans dat de tong niet goed komt te zitten is groot, en wat Kim ook al zegt; meestal passen ze gewoon niet goed bij de meeste honden. Maar vooral het feit dat ze niet kunnen hijgen is echt een grote no-go om zoiets voor iets langere tijd te gebruiken. En in jouw geval is het eigenlijk ook nog overbodig, want het gaat het blaffen niet verhelpen. Je hebt grote kans dat je hond alleen maar opgefokte raakt omdat hij lichamelijk beperkt wordt (niet kan blaffen) maar dat gedrag wel nog gewoon tot uiting wil laten komen. Het zal echt heel hard werken zijn om hiermee te trainen, maar da’s wel de enige diervriendelijke oplossing denk ik. Onze Rex was in de auto altijd helemaal gestresst tot we op de autobaan waren. Die flipte naar alles wat hij zag onderweg en jankte echt alles bij elkaar zoals een Herder dat ook goed kan en dat geluid was ook echt niet leuk, echt niet - ik werd er als auto rijder ook echt flink gestresst van. Maar geen haar op m’n hoofd die eraan heeft gedacht om daar een snuitje omheen te zetten. Dan was hij denk ik binnen minuten van z’n stokje gegaan omdat hij zich zo zou opfokken en niet meer zou kunnen hijgen bv. Nu zat hij bijna nooit in de auto dus hebben wij er uiteindelijk niet meer op getraind, maar dat is imo wel de enige juiste oplossing in zo’n situatie als je het echt wilt verhelpen. En ik ken het geluid ook wel wat je hond maakt en fijn is zeker anders als dat in de auto zo eraan toe gaat. Als je het niet wilt zien, dan zou je daar gewoon het beste op kunnen gaan trainen - hoe pittig dat ook zal worden. Ik heb een keer gezien hoe snel het fout kan gaan als een hond een snuitje om heeft en zich giga opfokt en gewoon is gestopt met ademen hierdoor en er eerste hulp verleend moest worden > het had echt niet veel gescheeld of dit hondje was dood gegaan. En het snuitje lost het probleem in principe ook niet op, dus ik zie de meerwaarde er eerlijk gezegd niet van in, in deze situatie. Bedoel het niet als aanval, maar wilde wel mijn kijk en ervaring erop delen. In de DA praktijk wordt het bv. ook echt alleen gebruikt als de DA denkt dat het Echt nodig gaat zijn of op dringend verzoek van de klant, maar het liefst gebruiken ze die dingen ook gewoon niet, dus dat zegt imo ook genoeg.

HS
Dankje en zal vast goedkomen. De vorige keer ging Arya heel goed met Kim’s roedel, dus ga er vanuit dat we geen problemen tegenkomen. Is voor mij ook een stukje meer relaxen met zo’n wandeling, omdat Arya het in een groep eigenlijk heel goed doet en dan is ze heel anders qua aflopen op andere honden als dat ik alleen met d’r ben, dus dan kan ik iets meer rustig aan doen zelf hihi. En het zindelijk krijgen kan idd nog wel even duren. Als je veel geluk hebt, zit het er snel in, maar ik ken ook mensen waarbij het wel tot 8 maanden bv. Geduurd heeft. Bij ons heeft een bepaalde routine/ritme denk ik wel heel erg goed geholpen en zo konden we de tijden ertussen steeds meer uitbreiden. En in de eerste weken hebben we d’r ook echt telkens getild naar het gras waar ze mocht plassen bv. Omdat ze anders nog wel eens op de stoep wilde plassen (de bladeren waren toen al flink aan’t vallen en dan lag de stoep onder en snapte ze dat echt niet). Wat een leuke foto’s van jullie knappe pupsel. Dat puppy buikje is idd mega schattig ook haha.

suze
Ohh maar N-Brabant valt nog mee toch?! Ik woon niet zover Zuid als Kim idd, iets erboven nog hihi. Onze fokster zit in Pijnacker, in de buurt van Rotterdam bv. En dat was een kleine 2,5u rijden. Als we een keer in het midden ergens afspreken is het misschien een uurtje of iets meer voor ons beiden? Da’s wel te doen denk ik :) En ik vind het stiekem wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die onzeker kan zijn met momenten en zich over dingen zorgen maakt haha. Vind het rot voor jou, dat je dat ook doormaakt, maar het is soms wel echt fijn om met mensen te praten die ook fases doormaken waarin het gewoon even niet lekker gaat, lol. Ik ben benieuwd of dat springveergebruik eruit gaat. Uiteindelijk vast wel als ze echt ouder wordt, maar je hebt ook wel kans dat het echt een karakter trek van haar is natuurlijk, ik weet het niet haha. Maar wat Anna en Simoonzel bv. Soms ook vertellen; dat de poedels ook echt heel blij en actief zijn bv. En dat veel lastiger ‘eruit’ te trainen is omdat het gewoon echt bij hun karakter hoort. Is het ook tijdens de gehele wandeling zo als je honden tegenkomt? Als ze iets meer moe is aan het eind van de wandeling ook? Want anders zou je misschien kunnen kijken dat ze eerst al goed moe is voor je weer oefent met een andere hond bv. En het is idd goed om te blijven kijken naar wat wel goed gaat. Ik herken het echt. Ik had gister les en m’n man en zoon waren mee en zeiden dat het echt heel goed ging. Ik had ook echt wel een goed gevoel bij vrijwel alles wat we gedaan hebben (sommige oefeningen die we voor de eerste keer deden, deed ze als een van de weinige bv echt goed) en liep dus eigenlijk wel heel trots weer naar buiten, waar ze dan als een idioot aan de riem gaat lopen trekken om bij d’r vriendinnetje te komen toen we naar de auto liepen en toen ging ze blaffen nog erbij. Ze heeft net ervoor een uur hard gewerkt, dus het is heel logisch dat ze eenmaal buiten alles laat varen, maar toch baal ik dan terwijl ik realistisch gezien weet van ok ze heeft ook echt veel gedaan net en d’r emmertje is vol. En als ik dan filmpjes terugzie diezelfde avond is het ook alweer makkelijk om snel te focussen op hetgeen wat ik vind dat beter moet etc. Het is natuurlijk goed dat je beter wilt doen, maar ik moet ons ook niet voorbij gaan lopen, want dat is gewoon niet eerlijk naar Arya toe ook.

Salsa
O wat naar dit zeg, dat de pup afgezegd is geworden. Ik snap dat je dan alles voelt van boosheid tot verdriet en teleurstelling. Aan de ene kant wil je natuurlijk graag wel iets ermee doen, juridisch gezien, omdat je boos bent maar uiteindelijk schiet je er niks mee op want inderdaad; wil je op zo’n manier een pup krijgen? Maar jeetje, wat naar zo :( Echt heel erg onprofessioneel hoe die fokker te werk gaat. Maar het is idd wel echt een opgave hoor; een goede fokker vinden en dan is het alsnog afwachten en hopen dat ze ook waarmaken wat jij zoekt in een fokker. Ik zou idd ook even contact opnemen met de rasvereniging, maar zag dat je dat al gedaan had. Hoop dat je daar goed mee geholpen gaat zijn :)

kiwi
Misschien echt een hele domme vraag van mij hoor haha, maar wat gebeurt er op die foto nu? Hoort Boellie niet andersom te staan? voelt zich heel dom nu :') Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een koppeling gezien en hoe dat in z’n werk gaat, maar ik snap er dus niks van als ik daar naar kijk buwhaha. En ik zag de mails al voorbij komen. Ik vind het toch echt tof dat je alsnog zo snel bent met het versturen van de bestellingen hoor! Ik had de veendrenkstof ook mee besteld, zoals je zag haha. Na wat ik er al over las in dit topic, dacht ik; baadt het niet, schaadt het niet.

StonedRomy
Ooh, je zit dus ook in de buurt zie ik haha! Ik zit in Heerlen. Ben je dan wel eens te vinden bij de Pietersberg? Hoorde dat het losloop gebied was, maar vind nieuwe losloop gebieden opzoeken altijd wel spannend haha, zeker als ze populair zijn en druk bezocht worden zoals die.

Kaus
Floyd ziet er prachtig uit! En ik ga binnenkort ook aan de JP hype meedoen haha. Ik zag idd naast de shampoo ook borstels voorbij komen die er erg goed uitzagen. Heb nu gewoon een mix van vanalles en nog wat liggen wat o.a. bij Zooplus, pets place en medpets vandaan komt haha. En Dexter en jij hebben een enerverend dagje gehad gister zo te zien, met de tand. Fijn dat alles goed is gegaan en ‘gelukkig’ dat het maar een snijtandje was hihi. Maar meestal kunnen ze prima zonder 1 of meerdere tanden. Zo sneu hoe ie erbij ligt daar, ahhhhw.

xDenies
Dat herken ik hier ook wel. Ik wil dat Arya graag gewoon raakt om door een stad ofzo te lopen, maar het kost mij mentaal ook zo’n berg energie en doorzettingsvermogen om daar naartoe te gaan en te oefenen, pff. Werkt elkaar dus een beetje tegen haha. Ik doe het dus ook eigenlijk wel te weinig. Wil ook nog een keer met de bus en trein gaan bv. Roep ik al maanden, maar nog steeds niet gedaan, zucht. En het heeft op zich toch ook wel wat leuks he, als mensen je ook in ‘gewone’ kleren herkennen in de winkel haha.

punjab
Goed gehandeld hoor. Als je jezelf echt moet pushen om te gaan… dan even een weekje overslaan hihi. Wij hadden les 2 vorige week ook gemist van de cursus maar kwamen gister met les 3 ook prima mee weer met de rest, dus zo’n lesje missen tussendoor is ook geen ramp. Het moet ook leuk blijven he. En als je energie peil niet op niveau is, dan is zo’n les haast niet te doen haha.

NorwayFjord
Succes vandaag met de intake! Ik herken het wel hoor; het voelen dat je de hond, maar ook andere om je heen, te kort doet. Ervaar ik met periodes dus ook en de laatste weken ook weer. Zowel naar Arya toe maar ook m’n zoontje en man o.a. Zo rot is dat, pff. Hoop dat ze je daar ook snel mee kunnen verder helpen.

Cupcakes
Ohh het rode tuigje staat Pup goed zeg! Niiiice! Nu baal ik wel weer dat ik van rood weer terug naar zwart ga hahaha. Maar heel begrijpelijk dat die honden een flinke indruk hebben gemaakt op Jip. Dat zijn inderdaad van die ervaringen die je het liefst gewoon vermijdt, maar die vervelende mensen weten je altijd wel een keer te vinden, ugh :(



Staren kan Arya ook wel doen, helaas. Als we andere honden tegenkomen waar zij dan bv. Op af wilt, dan gaat ze wel eens in sluiphouding en staren/fixeren - doet ze bij de kat ook als ze die wil ‘pakken’ om te spelen. Ik probeer dat zoveel mogelijk te onderbreken want wil het liefst geen fixerende hond, omdat het logischerwijs andere honden enorm kan triggeren en zij dan ook in die focus blijft hangen en ik niks meer kan aanvangen met d’r.

En interessant dat jullie het over loopsheidbroekjes e.d. hadden. Daar wil ik binnenkort toch ook al iets in huis hebben, dus ik ga eens even kijken wat jullie allemaal in huis hebben en wat uitzoeken daarvan. Ik hoop dat ze zichzelf goed schoonhoudt, en ik denk van wel aangezien ze zichzelf daaronder al ‘wast’ sinds ze klein was, maar zeker weten doen we het nog niet en dan ben ik liever voorbereid.

Gisteren weer les gehad. Ik ben me toch altijd een potje nerveus van te voren he. Heb urenlang naar de wc kunnen rennen vanwege m'n onrustige darmen. Ik leg zoveel verwachtingen op voor mezelf en wil dan niet voor schut staan als ik iets niet goed doe en dat is echt zo rot. De drempel om überhaupt te gaan wordt dan ook heel groot ineens. Als ik daar ben, dan is de focus er bij mij wel gewoon meteen bij en gaat het eigenlijk overall gewoon super goed en maak ik me ook niet meer zo'n zorgen over wat andere denken als ze naar me kijken. En toch zal ik volgende week weer een slappe dweil zijn (de week erna dan, want volgende week is theorie haha) als ik moet gaan. Grr.

Maar goed, overall deed Arya het echt ontzettend netjes, dus ik maak me vooraf meestal zorgen om niks < en ik moet me ook echt inprenten dat het ook niet erg is als het niet goed gaat, want we zijn er om te leren, maar goed. We hebben echt nog genoeg dingen waar we aan moeten werken ook, om het te perfectioneren o.a. zoals bij het volgen; dan wil ze graag na het krijgen van de beloning weer met d'r snoet over de grond gaan om te snuffelen en zoeken naar stukjes paardenpoep. Dan is het hard werken om de focus bij me te houden haha. Ook laat ze vaak de beloning vallen, of dat komt miss door mij omdat ik te snel wil zijn met dat ding erin te 'rammen', waardoor ik weer opnieuw focus moet vragen. Maar toch doet m'n puppert het zo onwijs goed tussen de voornamelijk iets oudere honden (er is 1 jongere pup en de rest is allemaal ouder) en ondanks mijn gestuntel vaker haha.

We deden een nieuwe oefening (de mensen die me op Facebook hebben, zullen het allemaal vast voorbij hebben zien komen en ook heel lief dat sommigen gereageerd hadden <3); je staat tegenover een ander en Arya moest dan zitten en blijven, terwijl ik dan naar de andere kant toe ga en dan om die persoon en hond heen moet lopen om vervolgens terug naar Arya te gaan en dan belonen. Was de eerste keer dat we dit deden, dus ik vond het onwijs spannend moet ik zeggen haha. Wij mochten gelukkig als eerste beginnen, zodat ik het achter de rug had, lol, maar ze deed het gewoon maar even, toppertje. Ze vind het soms moeilijk om te blijven - ik oefen het buiten wel eens - als ik met de rug naar haar toe wegloop, maar ze deed het gewoon he-le-maal goed, mijn knapperd, als 1 van de hele weinige in de hele groep, dus dat was echt even een heel trots momentje waar ik nog steeds van nageniet. Volgende week wordt het misschien een ramp, maar toch hahaha. Ook moesten we voor het eerst in de groep nu volgen zonder lijn terwijl we een rondje langs de anderen lopen - de lijn sleept dan mee over de grond - en deed ze dat ook eigenlijk echt heel goed. Ze keek wel eens naar een andere hond, en ik moest een paar x de focus terughalen omdat ze weer even omlaag ging, maar bleef bij mij tot we terug op de plek waren en ze weer netjes naast me ging zitten. Als die focus er is bij d'r, doet ze het echt top. Ik denk dat een ander baasje die wat handiger zou zijn met trainen, al veel meer uit d'r had kunnen halen haha. Trainen op de focus is dan wel echt iets wat ik moet blijven doen want zodra we hier buiten oefenen, is het 3x zo hard werken om die focus vast te houden, wat ik wel begrijp want ze mag meestal gewoon lekker snuffelen en d'r eigen ding doen haha. Maar goed, heerlijk lesje dus. Bij het kijken van de filmpjes zag ik zeker nog dingen die ik het liefst anders zie nog/wil perfectioneren, maar eigenlijk alle oefeningen gingen minstens Goed, sommigen echt uitmuntend. Ik hoop dat we dit vast kunnen houden, want het zal natuurlijk wel nog wat moeilijker gaan worden als we richting de laatste lessen gaan. Ik ben nu al zenuwachtig om een examen af te moeten leggen, pff. Die staat gepland voor 30 maart.

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:07

Op de berg ben ik wel geregeld te vinden. Heb een hond die heel makkelijk is als hij los loopt. Kunst is om er niet in het weekend te komen en als het even lukt de uitlaat groepen te omzeilen. Je bent altijd welkom om mij een berichtje te sturen als je het echt te spannend vindt, neem ik een of twee van die van mij mee. De reu is erg goed in conflicten oplossen tussen honden.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 11:33

Ik ben toch en partij stront verkouden...

Fijn dat je het even hebt laten checken Kaus! Zonde van de tand maar dat overleeft ie wel.. :P

Wat een ruk ervaring met Jip en die honden.. T blijft moeilijk om rekening te houden met elkaar blijkt maar weer. Gaat vast een stuk beter met andere honden. Komt wel goed!

haha Curse! Geeft niet! Een reu gaat indd op de teef rijden. Maar meestal koppelt de teef daarna en dan kan de reu van de teef afstappen maar blijft zijn pielie nog even in de teef zitten. En dat kan van 5 minuten tot een uur ofzo duren. Dan laat de teef los en kunnen ze beide aanwandelen :P

Ik probeer meestal op zondag ook in te pakken. Maar zo druk gehad en zo belabberd dat ik dacht; jammer dan doe t morgen wel :')

Jullie doen t kei goed! Beetje meer vertrouwen hebben in jezelf en Arya! En je bent toch op een hondenschool om te leren? Boeiend als t niet gelijk goed gaat. Voor schut sta je nooit!

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:55

Dat staren begin ik ook te herkennen. Ik vind dat heel vervelend omdat ik weet dat dit gedrag kan uitlokken en dat wil ik voorkomen. Maar al houd ik een zak met brokjes voor d'r neus, en al maak ik een radslag en een koprol, ze blijft er in. Ik loop meestal door en 'sleur' haar dan als het ware mee met tussen door een korte ophouding dat ze hopelijk begrijpt dat ik het niet wil, maar of het werkt is een tweede. De ene dag gaat beter dan de andere dag. Zo waren er ook een aantal dagen dat ik 6x om een zit moest vragen en nu doet ze hem als het ware weer uit zichzelf. %)

Als iemand nog een gouden tip heeft? (voor het staren)



Vanochtend hier helaas met Bo een minder momentje. Mijn broertje werd uit zijn bed wakker gebeld om in te vallen (ritje heen en weer naar parijs gehad en vanochtend om 6 uur belde ze weer :') ) dus hij is naar beneden gegaan en heeft Mera gedaan en die terug in de bench maar om die tijd is dat vragen om ellende. Dus om kwart voor 7 stonden we beneden .. Kneiter mistig hier en rond 7 uur liep ik met Bodhi buiten. Je zag geen hand voor ogen bijna. Ik zag wel iemand oversteken en een paar meter daar achter aan kwam een labrador dus Bodhi was daar op gefixeerd. Ik dacht ik steek over dan kan hij daar even op het grasveld en dan kan ik zie waar die hond heen gaat. En net op dat moment dat ik oversteek komt er een zwarte flatcoated (geen idee welke het was, er loopt er hier wel één rond die echt een beetje raar is) de bocht om en geen idee wat er verder gebeurde maar Bo liet zich flink horen en ik die zei dat ie z'n kop moest houden om 7 uur sochtends ……. Ik denk oprecht dat het gewoon een schrik reactie was. Nadat die hond uit het zicht was verdwenen ben ik ons rondje gaan vervolgen en daar liep ineens een hond, ook aan een flexi lijn, en ondanks dat ie zich wat druk maakt aan de lijn (wat groter maken en zenuwen van oké wat gaat er gebeuren) kon ik gewoon doorlopen zonder grote brombeer aan de lijn. :? :?

De CBD olie is op en ik merk dat hij weer nerveuzer is geworden, minder open staat voor reactie, sneller spanning opbouwt. Anderzijds ben ik weer bang of het niet dezelfde uitwerking heeft als die pillen waar ze het van de DA wel eens over hebben, dat ze rustig lijken maar van binnen nog steeds bang zijn. Maar dat is misschien ik die te veel door denkt.

Ik zal van de week een nieuw flesje halen en zien of hij weer wat relaxter wordt. & no worries er staan inderdaad weer cursussen gepland om hier mee aan de slag te gaan, maar naast Bo werk ik ook even aan mezelf.

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:15

StonedRomy
Zo’n aanbod sla ik zeker niet af. Ik ben onlangs erachter gekomen dat Arya met alleen onzekere honden zelf ook erg onzeker is dus als ik met stabiele honden kan lopen en oefenen zou dat geweldig zijn - en tegelijkertijd nieuwe plekjes kan ontdekken. Normaal gesproken past ze zich vrij goed aan. Ze heeft momenten dat ze probeert te spelen, maar als anderen hun grenzen aangeven respecteert ze die ook. Ik vind het vooral fijn dat ze met zo’n wandeling gewoon van andere honden kan leren, waar we met korte ontmoetingen in een losloop gebied nu niet bijster veel leren en vaak juist ervaringen hebben die je dan liever niet te vaak tegenkomt - zoals andere honden die grommend en tierend op d’r af stormen als zij in d’r up is. Als je samen met andere honden kunt lopen, heb je dat ook al minder en dan zal ze zich in ieder geval wat zekerder voelen ook. Nu probeer ik inderdaad in weekenden ook om dat soort plekken wel te vermijden en dan wat meer te oefenen aan de lijn - ga meestal 's morgens al heel vroeg even naar het losloop gebied hier op de hei, want daar kom ik dan eigenlijk alleen vaste mensen tegen op een tijdstip van rond 8:30 op een zondag ochtend. Ik ben gelukkig in de mogelijkheid om doordeweeks dan ook naar zulke plekken toe te kunnen gaan en dat scheelt wel ja - zeker als het ook nog eens regent. Dan kom je sowieso al niet heel veel tegen. Ik zal je even een pb doen straks dan, als je het goed vind hihi :)

kiwi
Oh wat naar is dat he zo’n verkoudheid pff. Hier waren we er na de kerst vanaf, maar begint het ook weer terug te komen. Ik had gister tijdens de cursus ook de hele tijd een lopende neus. Werd er wild van. En vanmorgen was het ook stervenskoud. Met die wisselende temperaturen is het niet gek dat we verkouden blijven worden he. En bedankt voor de uitleg haha. Ik ben wel bekend met het beeld van een reu die idd erop zit, maar dit had ik nog niet eerder gezien nee en ben verder niet zo bekend in het fokkers wereldje dus kom er niet snel mee in aanraking zeg maar. Ziet er wel ongemakkelijk uit voor de reu? Want zit zijn ‘ding’ nu niet helemaal verdraaid/naar achter getrokken als die zo erin blijft zitten? lol. Ik vind het erg interessant hahaha. En dat is ook zo ja, we zitten op school om te leren en vooral zodat ik het hopelijk erna thuis in de praktijk kan brengen haha. Moet idd mezelf echt niet gek proberen te maken en de lat vooraf al te hoog proberen te leggen qua verwachtingen van mezelf. Maar is zo moeilijk uit te schakelen als dat echt een onderdeel is van hoe je bent. Maar we blijven trainen/oefenen en dan zal het wel loslopen hihi. Tijdens zo’n les zelf denk ik dan ook helemaal niet aan die dingen, want we zijn echt non stop bezig; of met oefeningen uitvoeren of bezig met focus bij mij houden als een ander de oefening doet en je moet wachten. Krijg nauwelijks wat mee van hoe een ander bezig is, dus ga er vanuit dat zij dat andersom ook hebben. De instructrice zit dan natuurlijk wel te kijken, wat ik eerst wel spannend vond, maar tot nu toe vind ik haar zo onwijs prettig in de samenwerking dat ik me daar niet onprettig (meer) bij voel; ze motiveert me, beloont mij als het ware ook met complimentjes als het goed gaat, geeft op een fijne manier tips waar we even bijgestuurd moeten worden, etc. Precies waar ik vooraf op hoopte en verwachtte te zien bij een instructeur. Voor mij in ieder geval een goede match en dat maakt al veel goed qua zenuwen die er dan vooraf zijn.

Een vraag aan degenen die examens afgelegd hebben; was dat bij jullie veel anders als een gewone les? Weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen, want heb nog nooit een examen afgelegd hihi. Nu is het zo dat we beginnen met volgen om die focus erbij te krijgen en erna beginnen we aan de oefeningen. Tussendoor mag er een paar minuten gespeeld worden - de honden die daar behoefte aan hebben, Arya kijkt niet op of om naar de speeltjes die ik bij me heb tijdens de les dus dat werkt bij haar niet haha - en dan weer even volgen om de focus terug te krijgen en nog wat oefeningen. Vraag me af of zo'n examen ook een beetje hetzelfde is opgesteld als hoe ze een les opzetten bv. Al zal dat per school ook wel weer verschillen misschien?

xDenies
Lastig idd met het staren. Als je echt de focus niet verlegt krijgt, is het beste denk ik om idd de hond uit de situatie te halen. Dat doe ik met Arya dan ook op zo’n moment en dan moet ik d’r idd soms een stukje meeslepen. Ik probeer dan wel ook erna die focus weer erbij te krijgen en uitbundig te belonen als die er dan is - ik probeer dus altijd af te sluiten en/of verder te gaan weer met iets positiefs, al is dat misschien ook meer voor m'n eigen gevoel zodat ik dan niet alleen een rot gevoel heb om iets dat gebeurd is haha. Denk dat je niet veel meer kunt doen. Als je iets vooraf al ziet aankomen al proberen vooraf de focus bij je te hebben. Als Arya bv. Die focus al ergens heeft voor ik het zie, dan dring ik ook heel slecht tot d’r door of ook niet meer - in het losloop gebied en aan de lijn is het afhankelijk van hoeveel focus ik ervoor al had, of we aan ’t begin van de wandeling zijn ofniet. Ah begin van de wandeling moet ik eerst ook nog even hard werken om die focus te krijgen bv. Als ik de focus van te voren bij me heb, is ze meestal heel goed in staat om dus andere mensen en honden te negeren - aan de lijn dan. In het losloop gebied is het nu ook best een drama, lol. Ik kwam net met de wandeling ook een paar groepjes wandelaars tegen die Arya zo mooi vonden en bleven staan voor een snel babbeltje. Ze keek wel naar ze, maar ze maakte geen aanstalten om in de lijn te gaan hangen om naar ze toe te gaan en hield de focus bij mij, dus dat heb ik meteen uitbundig beloond. Ik was al bezig met die focus toen ik ze van verderop zag aankomen bv. Maar je hebt idd niet altijd alles al op tijd gezien. In dat geval, als die focus echt weg is, zou ik zeggen om zsm met de hond uit de situatie te gaan - zo doe ik het dan. Zo was bij ons de focus gister na de les he-le-maal weg toen we naar buiten kwamen en heeft ze tot aan de auto als een idioot in de lijn gehangen. Baal ik enorm van, maar op dat moment was er gewoon niets meer mee aan te vangen dus zijn we maar zsm naar de auto gegaan. In dit geval weet ik dan ook dat het gewoon komt omdat ze al veel gedaan had en d’r emmertje vol is. En buiten is ze dan soms ook overprikkeld of te diep in focus en weet ik gewoon dat ik niet doordring en dan loop ik zsm weg/door.

---

Hier toenstraks een fijne wandeling gemaakt bij een ander deel van de heide. Officieel aanlijn gebied maar het was vroeg en heel rustig dus op overzichtelijke stukken mag ze los van me. Als we alleen zijn is er natuurlijk niks ah handje haha. Kwamen 1 iemand met hond tegen en toen heb ik Arya even vast gepakt, hond was los. Was al een oudere hond ook. Met snuffelen aan de lijn is Arya redelijk rustig dan, alleen wil ze op een gegeven moment toch proberen te spelen en dan wil ze wel eens een keer blaffen en in de lijn hangen om uit te dagen. Maar toen ik focus vroeg, kreeg ik 'm dus dat hebben we wel alsnog positief afgesloten voor we verder gelopen zijn. Denk dat ze na gister het ook wel even fijn vond nu, zo'n rustige wandeling. Ze heeft even lekker gek gedaan en als een konijn door de heide struiken gesprongen, gehuppeld en gesprint - d'r gekke 5minuten die ze wel eens vaker heeft buiten - om even wat energie kwijt te komen ofzo, lol. Kwamen dan 2x wandelaars tegen. 1e keer een koppel waar we vlak langs af liepen. Ze keek wel, maar bleef wel reageren op mij dus kon d'r mooi bij me houden. Die mensen spraken me aan en bleven even stil staan dus toen stonden ze op 1,5m van ons vandaan denk ik. Wederom was ze wel aan't kijken naar ze, maar bleef gewoon rustig staan dus heb ik d'r beloond. Erna kwamen we nog een groepje van 4 tegen waar ze ook wel even flink aan't kijken was, want ze vond hun erg interessant, maar bleef toch netjes naast me met toch nog een boogje in de lijn ondanks d'r ietwat onrustige pas haha. 1 van die mensen bleef ook weer even staan kijken naar d'r en zei dat HIJ zo mooi was, lol, en ze kwam toen weer netjes met me mee toen ik het vroeg. Dus een fijne wandeling gehad met vrij weinig mensen/honden prikkels, dus da's ook weer even lekker.

Natuurlijk weer wat foto spam

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-01-20 14:26, in het totaal 3 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:20

Wat een lappen tekst jongens! :') Daar moet ik tijd voor plannen om te lezen joh! Hahaha!

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:21

KimD schreef:
Wat een lappen tekst jongens! :') Daar moet ik tijd voor plannen om te lezen joh! Hahaha!


:') :=

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:22

Ik volg ook niet meer met die hele lappen hahahahahah

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:24

Ja mijn probleem is; ik reageer de laatste tijd maar een keer op de paar dagen, en het topic is heel actief. Dus veel om te reageren, maar dan ook wel weer genoeg om zelf te vertellen over eigen dingen. Dat in combinatie met iemand die al snel blijft typen geeft dan mega lappen tekst, lol.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 14:31

T lijkt mij ook heeel onconfortabel Curse.. :P Maar t is wel normaal :P

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:36

Zoe_97 schreef:
Ik volg ook niet meer met die hele lappen hahahahahah


Gefeliciteerd jij! *\o/* :*

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:41

Ik heb dus niet alles bijgezet maar heb wel nieuws :D
Mijn nieuwe puppy is gekozen. Ze gaat bij een vriendin van mij wonen. Op de foto 5 weken oud. Haar naam is Eyes Of The Word Set My Heart On Fire. En haar roepnaam wordt Lily.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:43

She's so cute ! :D <3

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:50

Zoe_97 schreef:
Ik heb dus niet alles bijgezet maar heb wel nieuws :D
Mijn nieuwe puppy is gekozen. Ze gaat bij een vriendin van mij wonen. Op de foto 5 weken oud. Haar naam is Eyes Of The Word Set My Heart On Fire. En haar roepnaam wordt Lily.
[ [url=m/GvzYEt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zGPL8F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gKsuB8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Li-lie of Lil-lie? :P

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:55

euh :p dan kies ik eens een makkelijke naam hahahah. Lily zoals de bloem lelie in het engels :p

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:02

Wat een dotje Zoe. Was het die je van begin af al op oog had?

Cursebeaker haha gewoon jouw posten lezen en je ben op de hoogte wat er gebeurd in topic. Wel super dat je les goed ging.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:03

Zoe_97 schreef:
euh :p dan kies ik eens een makkelijke naam hahahah. Lily zoals de bloem lelie in het engels :p


Ah duidelijk! :j Puk is een makkelijke naam. :') Dana ie ook al te moeilijk, dat wordt steeds als Daaaanaaaa uitgesproken, krijg ik de kriebels van. _O-

Trouwens, Duitsers zeggen aan Puk ook Poek. Laat maar zitten met die namen. :')

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:15

punjab schreef:
Wat een dotje Zoe. Was het die je van begin af al op oog had?

Cursebeaker haha gewoon jouw posten lezen en je ben op de hoogte wat er gebeurd in topic. Wel super dat je les goed ging.

Ja dat is ze. :p de beide teefjes waren heel mooi gebouwd. Maar Lily is net wat vrouwelijker dan haar zusje is. Die is wat zwaarder gebouwd.

Ja mensen maken wat van namen. Rocky zou je ook denken dat niet mis kan gaan. Gaat nog vaak mis hahaha

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:23

Naya wordt 90% van de tijd Maya genoemd -O-

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:34

Pfff ik kan ook niet alles bijbenen hoor gaat veel te hard maar ik heb er al snel last van :+

Ik wil even inhaken op de cbd olie.
Er vanuitgaande dat je cbd met echt minimale tot geen thc gebruikt en niet die van de drogist ect.
Ik gebruik het zelf maar het werkt iig niet zoals je beschrijft als de medicijnen voor angst van de dierenarts.
Al moet ik bekennen dat ik nog nooit die medicijnen van de dierenarts heb geprobeerd :+
Welke cbd gebruik je?
Er zit nml nogal wat verschil in %
Parel stond op 2,5% maar als die op is gaat ze naar 5% en waars daarna zelfs op 14% in hoever het allemaal officieel gemeten kan worden.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:38

Gefeliciteerd Zoë!

Dundy wordt vak Dundee gespeld maar dat is ook de correcte spelling dus kan ik niet boos om worden _O-

Mooi dat je een fijne wandeling had CB! Ik blijf haar nog zo pup vinden op foto's. Maar waarschijnlijk is ze in het echt een stuk groter :=

Denies, hmm lastig dat staren... Is er echt niks dat ze leuker vindt dan dat staren? Met Dexter liepen wij aan tegen het niet willen wegkomen bij de schapen (tijdens het trainen, niet willekeurige schapen in een weiland :Y) ) en daar stond ook niks boven. Geen snoepjes, koekjes, beloning, niks. Niet helemaal hetzelfde probleem maar wel dus niks kunnen vinden wat er boven staat. Uiteindelijk op een iets geforceerde manier opgelost door hem aan de lijn te doen en maar gewoon mee te slapen. Vaak achterstevoren met zn hielen in het zand _O- Maar hij ging uiteindelijk wel :') Als ze niet ophoudt met staren zou ik dus echt gewoon resoluut omdraaien en weglopen.

Dexter heeft gelukkig een fijne nacht gehad. Tot een uur of 12 nog wel flink last gehad van de narcose. Zwalken, extreem moe en koud. Maar nu is hij er 90% wel boven op. Alleen nog erg moe. Ook likt hij steeds met zn tongetje omdat het waarschijnlijk erg raar voelt, die missende tand :=

Zn fietsenrekje :(:) Is niet heel vies of zo maar wel een gat met hechtingen en een beetje bloed.
Spoiler:
Afbeelding


Edit: oké Dexter heeft het er toch nog best zwaar mee :(:)

Afbeelding

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:12

Skip gaat vaak wel goed met de naam uitspreken. Wie dat fout doet _-:(

Net vakantie geboekt. Komende zomer lekker 2 weekjes naar Vakantiepark Eiland van Maurik.

Anna79

Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:05

Ach namen, wij hadden een kat Joey. Mijn ouders hebben hem zijn hele leven (17) jody genoemd :')