Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1987

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:34

Teef van een kennis van mij is nu ook 2 keer leeg, voor de vorige dekking is de baarmoeder nagekeken, was oké, eerste en 2e dekking verschillende reuen gebruikt die goed vruchtbaar zijn..

Toch leeg gebleven, volgende loopsheid gaan ze met een cameraatje kijken hoe de eisprong en rijping verloopt, om te kijken of dat het probleem is.
Voor mij een nieuw iets dat ze dat kunnen onderzoeken

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:55

Billy schreef:
Ik zou met zo'n teef niet fokken. Als een natuurlijke dekking niet mogelijk is is ze mi niet geschikt ongeacht of de oorzaak lichamelijk is of tussen de oren zit.

Dat gevoel heb ik ook een beetje. Ze kan wel pups krijgen want met veel moeite is er een keer wel natuurlijke dekking geslaagd. Dit is verplicht voordat er met KI begonnen mag worden.
Maar het zit mij niet echt lekker dat ze keer op keer de dekkingen afslaat. En nu KI ook nog mislukt.
:o
Heb het erover gehad met fokkerraad en die ging een DA vragen hoe en wat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:27

Zou ik ook hebben hoor.

Ik zie net in mn track and trace dat de embarks aangekomen zijn in amerika. Dus ik verwacht dat ze binnen een paar dagen wel bij embark zelf binnen zijn. Ben ZO benieuwd!
Heb voor alle 5 de breeders besteld.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:11

Toch weer even spammen...
Ik ben zo trots op deze meid <3

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:12

Jeeeetje wat een berg pups _O-

Mama nu helemaal lekker gesetteld met der kinders?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:18

Ja ze gaan super nu. We hebben wel getobd hoor. Elke dag waren er wel 1 of 2 pups die niet goed aan kwamen of zelfs afvielen. Alles aan de dunne poep incl. moeders. Maar afgelopen maandag ontwormd en ineens gaan alle pups aankomen. Nog geen 100 gram per dag hoor, dat gaat ook niet met 12, maar elke dag wel alle pups aangekomen en ze zijn ook veel tevredener nu. Rustiger niet want ze wandelen al aardig en zetten dus de hele werpkist op stelten :')

https://youtu.be/tUNJBR2jWl8

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:26

Blijft ook wel flinke berg pups hoor :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:04

denise04 schreef:
Ja ze gaan super nu. We hebben wel getobd hoor. Elke dag waren er wel 1 of 2 pups die niet goed aan kwamen of zelfs afvielen. Alles aan de dunne poep incl. moeders. Maar afgelopen maandag ontwormd en ineens gaan alle pups aankomen. Nog geen 100 gram per dag hoor, dat gaat ook niet met 12, maar elke dag wel alle pups aangekomen en ze zijn ook veel tevredener nu. Rustiger niet want ze wandelen al aardig en zetten dus de hele werpkist op stelten :')

https://youtu.be/tUNJBR2jWl8

Fijn dat t nu lekker gaat! T is ook een flink nest. Dat is ook echt pittig.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:46

Ja 12 is echt pittig. De volgende keer teken ik voor 8 of 9 hoor :+
Ik ben heel blij dat ze het allemaal super doen nu. De eerste 2 weken heb ik continu met de gedachte gespeeld dat we er wel van 1 of 2 minimaal afscheid zouden moeten nemen ;(
Dus dat is echt wel stressen geweest. Nu durf ik wat meer te ontspannen. Nu ze allemaal goede poep hebben en aankomen heerst er vooral opluchting.
Cookie zelf eet inmiddels als een bootwerker. 4 á 5 keer per dag brok en 11 schijven KVV van Prins vandaag. Ter verduidelijking, normaal is 2,5 schijf 1 maaltijd :D
Ik heb het idee dat ze met meer vlees ook meer of betere melk geeft. Sinds de meer vlees eet komen de puppen ook beter aan. Dus ik zei tegen mijn man, blijf maar geven! _/-\o_

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:00

Ja dat geloof ik wel. Ik ken een sbt fokker en die had 12 pups en liet de pups echt in rondes drinken. Want anders werd t niks.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:22

Nou ik teken voor 6-7. Ik vond 9 al meer als genoeg :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 03:17

Nou had er hier 2x 6. Meer dan prima hahah

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 05:45

kiwiwitje schreef:
Ja dat geloof ik wel. Ik ken een sbt fokker en die had 12 pups en liet de pups echt in rondes drinken. Want anders werd t niks.

Hebben wij de eerste week ook gedaan. Alleen best banketstaaf want dan hebben alle pups eigenlijk nog steeds continu honger. En als de oren en open gaan is dat ook geen optie meer...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:28

Oh bij haar was dat niet. De pups hadden snel hun eigen ritme gelukkig.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:45

Prachtig hoor, je mag erg trots zijn op jezelf en de mama!

Ik vond 6 pups meer dan genoeg.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:48

Sepke weer pappa van 10 pups vannacht :):)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:54

Jeej gefeliciteerd!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:32

Super!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:44

Gefeliciteerd!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:38

Heeft er hier iemand wel eens een flink verschil gehad tussen de beoordeling van de röntgenfoto op de kliniek en de beoordeling van diezelfde foto door de raad van beheer? Dit betreffende HD onderzoek.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:50

djinnie schreef:
Heeft er hier iemand wel eens een flink verschil gehad tussen de beoordeling van de röntgenfoto op de kliniek en de beoordeling van diezelfde foto door de raad van beheer? Dit betreffende HD onderzoek.

Nee hier niet.
Maar in principe(officieel) mag de arts die de foto’s maakt niets zeggen over de foto.
Is de beoordeling veel verschillend met de arts en de raad ga je in bezwaar en om t makkelijker te maken dien je verklaringen in van verschillende artsen die de foto beoordelen.

Bij een bekende van mij was wel iets mis gegaan met de ED beoordeling. Dat is ook netjes opgelost.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:25

Ik heb nu een andere arts, in een andere kliniek, gevraagd om naar de foto's te kijken. Even afwachten wat zijn oordeel is en aan de hand daarvan dien ik wel of geen bezwaar in. Het gaat om het verschil tussen HD-A en HD-C. En buiten het hele dekreu traject verhaal sport ik met de hond. Onder andere flyball. Met HD-C ga ik flyball toch heroverwegen...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:45

Das wel een flink verschil.

Wel geld voor slechtere heupen, goed in bespiering houden. Dan blijven ze (meestal) zo lang mogelijk goed.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:00

djinnie schreef:
Ik heb nu een andere arts, in een andere kliniek, gevraagd om naar de foto's te kijken. Even afwachten wat zijn oordeel is en aan de hand daarvan dien ik wel of geen bezwaar in. Het gaat om het verschil tussen HD-A en HD-C. En buiten het hele dekreu traject verhaal sport ik met de hond. Onder andere flyball. Met HD-C ga ik flyball toch heroverwegen...

Dus jouw DA dacht aan HD A en de RvB aan C?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:04

Amandavd: dat klopt ja. De dierenarts riep me er bij, terwijl de assistente mijn hond uit zijn slaap haalde. Hij liet me alles zien en vertelde dat er een heel klein beetje verschil zat tussen links en rechts, maar dat het zijn inziens A heupen waren met de opmerking onvoldoende aansluiting, maar die zie ik bij veel honden terug. Juist door dat verschil was ik een tikje flabbergasted.

Ik ben me er van bewust dat bij slechtere heupen de bespiering nog belangrijker is. Dus we blijven zeker bewegen. Apporteertraining deden we al en zullen we blijven doen en zwemmen is een grote passie van hem. Daarnaast wil ik hem gaan oppakken naast de fiets. Hij toont overigens geen problemen fysiek, maar dat wil ik wel graag zo houden.

Voor hen die het interessant vinden is dit de foto:

Afbeelding