We gaan weer voor een Saarlooswolfhond. We hadden een schat van een pup; maar helaas is hij begin dit jaar verongelukt toen hij 8 maanden was. Ik had toen eigenlijk gezegd voorlopig niet maar ik moet toegeven dat het me zwaar valt zo zonder!
Ik had al een mooi nestje gezien in Finland maar dat is misschien toch wat snel dus wachten we de zomer af.
Ben je ook van plan er mee te jagen? Voor mijn gevoel vallen deze wel wat meer onder de serieuzere jagers dan een golden oid die je niet snel te kort zal doen met een leven als huishoud.
Ik heb sowieso niet het idee dat lopen nou zo'n kwaad kan. Zolang je maar geen uur gaat lopen met een pup van drie maanden. Hoe hard ze stoeien in huis soms maak ik me dan meer zorgen om.
)
En waarschijnlijk wordt mantrailing/detectiewerk de tweede focus.
Dat hebben wij nu ook, dus Winni is met mijn mee naar het werk. Gelukkig is Tay echt enorm makkelijk, zo lang je ze uit elkaar houdt 4/5 dagen doet hij niks vervelends. 's Nachts slaapt hij buiten en zij nu binnen, als ze echt op het hoogtepunt is dan slaapt hij 2 nachten in de auto of kar (kar is nu fijner, die is geisoleerd en zit zowel een kachel als ventilater op), maar overdag kan hij gewoon in huis waar Winni dus 's nachts zit zonder te gaan janken, likken of noem maar op. Ze konden tot gisteren ook gewoon bij elkaar.
geeft me al een zekerder gevoel over de hoeveelheid beweging. Traplopen is hier al enorm verminderd omdat hij nu gewoon rustig in de kamer blijft ipv als een wormpje tussen alle blokkades doorgaat. De bijnaam wormpje wordt steeds minder toepasselijk
Ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt, ze zijn natuurlijk niet zo vaak loops.
Ehm, hier eerst elke 4 maanden. Nu is het langzaam aan naar elk half jaar aan het rekken, zitten op ongeveer 5,5 maand... En ze werd met 7 maanden loops.
Of hebben jullie de teven een broekje aan?