Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:45

Met veel plezier alle verhalen van iedereen gelezen. Ben verliefd, zijn zulke gave honden om mee te werken. Kan iemand mij vertellen waar ik een goede fokker kan vinden? Surf me suf maar is best lastig. Ligt aan de hond maar zou er graag behendigheid mee willen doen. Als iemand nog een planning van een nest weet.. Ben me rustig aan het orienteren

xDenies

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:38

Dus .. ik durf amper nog over straat hier. Twee weken terug in het losloopgebied is Bo gegrepen door een hond. Gister is er een hond van ruim 60kilo hier op straat op ons afgevlogen en werd op het nippertje tegen gehouden door die o zo fijne rollijnen. En vandaag was er een hond van ook zo'n 60 kilo; 'Hij doet niets hoor! Hij zal nóóit bijten.' En hupatee ... daar hing ie. Ik schrik er iedere keer zo ontzettend van en ben zo bang dat Bo hierdoor ook heftiger gaat worden. Bah bah bah!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:56

Is niet meer leuk zo als je de straat op moet met je hond :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:33

Nou inderdaad! Ook gewoon omdat ik zelf nu toch wel bang begin te worden. Het lijkt wel alsof ze ons opzoeken en niemand meer hun 'grote ras' aan kan. Ook Bo wordt er angstig van.

Deze avond lekker op het grasveld aan de lange lijn geoefend en dat ging gelukkig erg goed. Even geen honden tegen gekomen thank god.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:28

Kun je nergens lekker hondvrij wandelen? Ik zie het steeds vaker maar ik kan het hier niet plaatsen, over het algemeen kom je hier niet veel honden tegen in het veld.

Vandaag al de hele dag WK aan het kijken, nog steeds jammer dat we er niet bij zijn. Maar dat was echt niet mogelijk geweest nu.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:41

Helaas zijn er teveel honden in het dorp en te weinig ruimte om elkaar te ontlopen ;)

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:11

KimD schreef:
Vandaag al de hele dag WK aan het kijken, nog steeds jammer dat we er niet bij zijn. Maar dat was echt niet mogelijk geweest nu.

Had je meegedaan aan de selecties?
Wij mogen niet, rasloos hondje. Maar als het goed is januari een puppy en dan wel met stamboom :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 00:06

Hahahaha nee, niet aan de selecties. We zijn er niet bij als supporter. :P Met Guinness zou ik wel mogen meedoen, maar die ambitie heb ik (met hem) niet. Zou natuurlijk hartstikke tof zijn omdat hij vrij zeker loopt, maar daarvoor krijg ik de snelheid er niet meer ingetraind. Dan kan hij wel continu foutloos lopen, maar dan red hij de meters niet. Zeker niet met de wedstrijdstress waar hij momenteel wat last van heeft, dan wil ik hem zeker niet overvragen.

Misschien wel met onze volgende honden, wie weet. Maar ik heb die ambitie een stuk minder dan Kay.

Wel leuk dat er een aantal lopers zijn die ook in Engeland meeliepen van andere landen en dan nu terug ziet op tv. Die Engelse man met die poedels hebben we nog een hele tijd mee staan kletsen over de gewoontes binnen de Agility in Engeland, hartstikke leuk!

Wij hebben vanavond nog spontaan getraind, Small team agility NL & BE waren geweest en ik wist dat er een uitvaller was. Dus maar op de bonnefooi naar de training gegaan en lekker kunnen trainen. Renparcours van 28 sprongen, daar heb ik de conditie niet voor maar Guinness gelukkig wel. :+ Hij liet zich goed vooruit werken en de palen om en om, dus dik tevreden. Zeker omdat we meer dan een maand niet getraind of gelopen hadden. :j

Daarna nog even met Ed Raket de vooruit geoefend, daar ga ik nog lol mee beleven. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:29

Roy voorlopig derde in het klassement! Zette een hele mooie ronde neer. Vrij lastig parcours ook. :):)

Edit: Het parcours van de Midi's.
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:45

En nou vijfde, nog steeds top, zijn er pas 7 foutloos. Marjan had met Hokey helaas een DK.

De Duitsers gaan wel weer verrekte goed. Staat nu ook weer een Duitser eerste.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:21

Afbeelding

Fijne avond!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:31

Hahaha een blij ei! *\o/*

Had ik al gezegd dat mijn instagram tegenwoordig die van de honden is? Ik heb er maar hun kanaal van gemaakt. :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:20

Roy heeft het goed gedaan met Funske :) Ook met Lieke trouwens.
Vrijdag daar tranen, ben benieuwd nar zn verhaal :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:25

Als het goed is zijn wij er donderdag, we nemen een lesje over. Alhoewel hij nog niet zeker wist of Roy deed trainen of Jan.

Hij heeft goed gelopen, alle WK lopers. Met Funske was het een hele dure disk, zo vreselijk zonde. Maar wat Roy dan ontzettend siert (vind ik persoonlijk) is dat hij dan toch tevreden afsluit en Funs beloond alsof ze foutloos rond zijn gekomen. Dat zag je lang niet iedereen doen jammer genoeg...

Het laatste rondje was wel ècht heftig, maar dat maakte het wel spannend toen het einde naderde.

Mijn eigen snollies hebben een luie ochtend. :')
Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:43

wat een mooie foto!!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:34

Ooh die koppies <3

Hier hebben we inmiddels een echte waterrat :D
Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:34

wat zijn het toch prachtige beesten, stuk voor stuk!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:51

Echt een prachtige foto!

Wij hebben net een heerlijke training in de hal achter de rug. Erg trots op mijn kerel, niet één keer vaart geminderd in de weaves, terwijl ze toch drie keer in het parcours zaten. Trots vrouwtje! <3

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:32

Ik doe recreatief behendigheid met mijn hond, ze heeft er denk ik wel talent voor.
De paaltjes gaan ook al rete snel, alleen moet ik nog wel een touwtje ofzo aan haar halsband hebben om haar vast te houden, sturen hoef ik niet maar ze heeft nog wel net even dat gevoel nodig dat ik haar help.

Woensdag hebben we voor het eerst flyball gedaan. Vond ze ook best leuk! Nog wel een beetje helpen met het drukken, maar we hebben het maar 3x gedaan maar ze begrijpt het al wel een beetje

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:55

Een touwtje of riem aan de halsband als ze door de palen gaat, of begrijp ik dat verkeerd?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:58

Een touwtje? Waarom?
Ik begrijp het niet :+ Wil je het eens filmen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:01

Ik heb wel eens van methodes gehoord dat de raakvlakken met behulp van een riem worden geleerd, dat begrijp ik nog wel. Maar de paaltjes in combinatie met een snelle hond kan ik me geen voorstelling van maken.

Wij hebben gisteren weer bij Roy getraind, ik ben erg trots op mijn kerel, het gaat steeds beter en hij begint ook steeds meer de kleine signalen op te pikken, ook de foute. :+ _O- Heb Kay laten filmen zodat ik nog eens kon terug kijken, en ben toch wel blij met het palen resultaat, als ik me bedenk vanwaar we gekomen zijn.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:06

Omdat ze de paaltjes anders niet goed begrijpt en paar overslaat bijv.

ik heb haar gewoon een halsband om met een dunne kleine veter er aan die haar niet stoort tijdens de rest. Alleen bij de paaltjes roep ik haar bij me, pak ik uiteinde vsn de veter vast om haar steun te geven maar doet ze de rest zelf.
Langzaam dat op het laatst los laten zodatze na een tijdje dat ook alleen doet.

Ja ze is erg snel maar dan veel te druk, dus bij de paaltjes en de wip bijv, neem ik haar snelheid wat af om rust er in te krijgen, anders knoeit ze erg in het parcours.

ik doe dit wel gewoon recreatief he, dus absoluut geen wedstrijden ofzo

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:10

Ik ben ook zo begonnen, echt niet handig. Want als je de snelheid eruit haalt is het zeker niet makkelijk om die er weer in te krijgen. Als je de kans hebt zou ik gaan werken met wires, daar boek je veel meer resultaat mee dan wat je nu doet.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:14

Dan moet ik even opzoeken wat dat is want als ik haar nu gewoon los laat dan loopt ze paaltjes bijna gewoin voorbij omdat ze dan te druk is etc