Zwerte schreef:Ik ga met mijn konijnen altijd naar konijnkundige dierenartsen. Ik heb zelf diergeneeskunde gestudeerd en daarbij alle theorie gehad, en daar zit heeeeeeeel erg weinig konijn in (zeg maar gerust zo goed als niks). Het is ook niet voor niks dat je in utrecht bij de afdeling bijzondere dieren gewoon rechtstreeks een afspraak kan maken, terwijl de rest van de klinieken daar 2e of zelfs 3e lijns is. Mooiste spreuk die we hoorden op dag 1 van de studie: met je diploma ben je algemeen bevoegd, maar zeker niet algemeen bekwaam! En dat is heel erg waar. De veterinaire wereld is inmiddels zo ver gevorderd, datje nooit meer alles en alle diersoorten echt goed kan behandelen. Ik heb voor al mijn dieren verschillende dierenartsen.... De katten zijn makkelijk, die kan ik wel overal heenslepen. Voor de paarden heb ik een goede paardenarts (op een half uur afstand....) en voor de konijnen dus weer een andere, welke ook op een half uur rijden zit. De schaapjes hebben gewoon de plaatselijke veearts. Ik maak dus gebruik van 4 verschillende dierenartsen!
Ik heb zelf ervaring met een aantal konijnkundige dierenartsen, zowel in utrecht als hier in groningen/drenthe. Niet in noordholland jammergenoeg, maar in mijn ervaring is de lijst die op bunnybunch staat betrouwbaar, daar heb ik ook mijn dierenarts gevonden. Daar kan je ook een lijst met vragen vinden die je kan stellen aan je dierenarts om een beetje te peilen of ze konijnen wel echt snappen... Er zit gewoon enorm verschil in de interesse van de dierenarts en daarmee de kennis, maar ook de faciliteiten van de kliniek zijn relevant.
En haakjes moeten idd geslepen, knippen is fout. Veel dierenartsen doen dit om de eigenaren kosten te besparen en dat snap ik wel. Genoeg mensen willen geen geld uitgeven aan nijnemans en dan een narcose om te slijpen gaat ze te ver. Het risico van knippen is dat de tand splijt, met veel pijn en ellende als gevolg.
Je onzekerheid is imo dus geheel terecht!
Klopt, gelukkig weet ik dat wel. Ze zijn daarna dus ook geslepen. Maar toch, na zoiets ga je aan alles twijfelen.
De konijnenbende is hier uitgebreid tot 8 vandaag...
Zo ga je even naar de konijnenopvang om een nieuw hok op te halen.. Wordt je moeder verliefd op de Lotharinger des huizes (van de eigenaresse, en m'n moeder heeft die vroeger ook gehad) en blijken er twee lieve Lotharinger x wild voedsters te zitten.
1 & 1 is 2, welkom meisjes! Nog geen namen, opties zijn welkom

Het zijn twee voedsters van 4 maanden oud. Gekoppeld aan Ilona en Lolo en ze zitten met z'n 4 in de ren van Fiona en Rambo. Lijkt heel goed te gaan gelukkig!