Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:58

love_western schreef:
Thuis loopt hij ook perfect naast mij. Met of zonder riem.

Ja zo doe ik het ook. Volgende keer doe ik wel handschoenen aan. Want ik weiger het om het op de grond te gooien. Maar zal volgende keer eens hard nee erbij zeggen. Van trainers moet ik hem compleet negeren dan.

Denk dat hij op cursus ook niet ver van mij af zal lopen. En met kom hier oefeningen doet hij ook heel goed. Maar hij heeft zo veel snelheid dat hij eerst rondje om mij heen loopt om af te remmen.

waarom??...

ik doe heel veel rust oefeningen (impuls control) op cursus dus ze zijn eigenlijk heerlijk rustig ook op cursus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:00

essiesilly schreef:
love_western schreef:
Thuis loopt hij ook perfect naast mij. Met of zonder riem.

Ja zo doe ik het ook. Volgende keer doe ik wel handschoenen aan. Want ik weiger het om het op de grond te gooien. Maar zal volgende keer eens hard nee erbij zeggen. Van trainers moet ik hem compleet negeren dan.

Denk dat hij op cursus ook niet ver van mij af zal lopen. En met kom hier oefeningen doet hij ook heel goed. Maar hij heeft zo veel snelheid dat hij eerst rondje om mij heen loopt om af te remmen.

waarom??...

ik doe heel veel rust oefeningen (impuls control) op cursus dus ze zijn eigenlijk heerlijk rustig ook op cursus :)

Omdat ik wil dat hij het ook op cursus normaal uit mijn hand pakt. Net zoals hij thuis doet.

En hij is op cursus sowieso druk bezig telkens met zoeken naar brokjes wat er al ligt van anderen. En wil dat effect niet versterken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-14 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:01

ik zeg, impuls control :D :D ;)

MyWishMax

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:07

Snoepje zo vasthouden en geven dat hij je hand niet beet kan pakken ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:11

maar kan je niet pas een snoepje pakken als hij iets goed gedaan heeft? of lees ik nu verkeerd..

heeeerlijk hondje dat kind van jolie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:19

Maakt niet uit als ik snoepje al vast hebt of nog moet pakken. Zodra ik het hem wil geven dan hapt hij keihard naar het snoepje inclusief mijn vingers dus. En dit is dus alleen op cursus. Thuis doet hij het zeer voorzichtig.

MyWishMax: Heb ik ook al geprobeerd. Vuist of vlakke hand. En nog meer methodes. Maar geen enkele is pijnvrij. Vuist maken en wachten tot dat hij het rustig aanpakt, werkt tot nu het beste.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:21

Dat heeft Tay één keer gedaan en ik heb uit een reflex een tik terug gegeven. := Nooit meer last van. Niet aan te raden. Maar goed, ik had wel een gat in mijn vinger van hem. Hoewel ik ook gewoon het snoepje weer opberg als hij het te druk wil pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:27

MyWishMax schreef:
Dat heeft Tay één keer gedaan en ik heb uit een reflex een tik terug gegeven. := Nooit meer last van. Niet aan te raden. Maar goed, ik had wel een gat in mijn vinger van hem. Hoewel ik ook gewoon het snoepje weer opberg als hij het te druk wil pakken.

Ik mag niet corrigeren op hondenclub. Thuis heb ik hem inderdaad ook een keer uit reflex een tik gegeven. Maar ben nu ook alweer 2 x terug gekomen met allemaal gaten in mijn hand (ook eentje bij mijn nagelriem :\ ) vind het nu zeer vervelend worden.

Ben zelf ook niet van tik geven, maar het moet eigenlijk niet ten koste gaan van mijn handen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:31

maar als vuist maken het beste werkt dan doe je dat toch..? ik zou hem absoluut de leave it aanleren (dus als je gaat wandelen, thuis, op ander terrein etc)
verder ook echt de tijd nemen om te belonen, wil hij het hard aanpakken dan maak je er een spelletje van om hem zo zacht mogelijk aan te laten pakken.. niet denken ik moet doorgaan met m n andere oefening, DAT is op dat moment je oefening

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:35

Precies, beloning geven is een onderdeel van hje training, gaat dat niet goed, train je daar op. Desnoods de hele les.

Dat is het voordeel bij ons, we trainen natuurlijk 1 op 1, dus bij een probleem werk je daar aan en hoef je de rest niet mee te nemen.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:24

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:55

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:01

Vandaag weer getraind, Aedan doet het heel erg goed! Zo trots op hem, we doenniet de hele tijd mee want dat is teveel voor een pup maar we kijken ook graag toe de rest van de tijd. Elke keer dat ik bezig ben wordt mijn keuze voor hem weer bevestigd als de juiste!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:20

Het was me wat de doggydance haha.
Het is zo lastig om de aandacht van Mecx te krijgen op een buitenveld.
En mevrouw had geen zin om de "af" te doen op de bevroren grond.

Goede binnenkomer :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:39

Haha, denk als je een paar lessen verder bent dat het vast goed gaat :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:59

Haha, was t wel leuk silence?

Het kwartje van af is eindelijk gevallen hier :) kan gewoon rechtop blijven staan opeens

Wat ie dat impuls control eigenlijk precies? :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:17

Wij hadden gisteren ook last van het bevroren gras. :D Hoog gras, bevroren, veel kijkers en jonge hond zorgde er even voor dat we het spoor letterlijk bijster waren. Even een 3e spoor neergelegd in korter gras en toen liep hij hem weer fluitend. Appel ging ook weer goed, hoewel hij wel erg snel moe was. Korte training dus en daarna heerlijk in het zonnetje gezeten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:43

Ja was zeker leuk.
Ben benieuwd, ik weet van eerdere cursussen dat Mecx echt snel is afgeleid buiten.
Hoe gek ik ook doe en hoe lekker de snoepjes ook zijn ;-)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:40

Hazel vind grote honden toch wel erg eng. Ze is echt bang (paniekerig) als een grote hond wat enthousiast naar d'r toe komt. Toevallig hadden we zaterdag een strandwandeling met een aantal van de hondenschool. Dat ging dan wel weer erg goed, waren in totaal 21 honden, en ze vond het allemaal wel heel spannend maar is niet weggerend.
Vanmiddag kwam ik een mevrouw met 3 Duitse staanden dus ik had Hazel al aangelijnd voordat we er in de buurt kwamen. Honden waren enthousiast, maar ze had wel van tevoren gevraagd of ze ze los kon laten. Alleen schiet Hazel dan wel alle kanten op, op zoek naar een uitweg.

Weet niet zo goed waar ik op dat moment dan het beste aan doe. Situaties als deze uit de weg gaan, of juist wel laten 'gebeuren'.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:44

Ben benieuwd of ie minder afgeleid gaat worden silence :)

Aw wat vervelend van hazel, misschien een keer met iemand gaan wandelen met een grote hond? En dan allebei aan de lijn of allebei los (wat je zelf beter/fijner vind). Zodat ze leert dat grote honden niet eng zijn

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:23

Jessica_1998 schreef:
Ben benieuwd of ie minder afgeleid gaat worden silence :)

Aw wat vervelend van hazel, misschien een keer met iemand gaan wandelen met een grote hond? En dan allebei aan de lijn of allebei los (wat je zelf beter/fijner vind). Zodat ze leert dat grote honden niet eng zijn

Ze vind een grote hond niet direct eng als ze die ziet/tegenkomt. Maar als ze op d'r af komen gaat ze lopen, op het moment dat die andere hond dan achter d'r aan loopt gaat ze rennen..
Ze hoeft van mij andere honden niet leuk te vinden, maar het zou wel fijn zijn dat als ze los loopt en we een andere hond tegenkomen we deze gewoon zouden kunnen passeren.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:29

Oh zoo. Hoop dat t beter gaat over een tijdje

Hier is kenny aardig duf van de inenting en kennelhoest. Daarna nog t stuk naar huis gelopen.
Combi van moe en duf ;p
Over 3 weken moet ie weer boosterinenting hebben

Gister nieuwe halsband en riem besteld :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:32

je mag wel een keer met mij komen wandelen joline :) jolie kijkt niet om naar andere honden die is heel makkelijk.
ik zou haar niet "in haar soep gaar laten koken" dan gaat ze het alleen maar meer zelf uitzoeken en weet ze helemaal niet meer wat ze moet doen. ik zou haar zoveel mogelijk er in sturen, bedenk wat voor gedrag jij wilt zien en speel daar op in.

@Jessica, impuls control is zelfbeheersing in alle situaties of dat nu honden negeren is, achter de frisbee aan rennen en hem op elk moment kunnen negeren als de baas dat zegt, brokjes in de bek en weer neer gooien in het potje naast de hond, eten laten staan etc ;) :)

leave it bij dingen die op de grond vallen:

dit is denk ik toch wel de meest gave impuls control die ik ooit gezien heb :D
<3 <3

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:37

Ja, graag Esther :) ik probeer wel de aandacht bij mij te krijgen op zo'n moment, maar dat lukt me nog niet echt. Ze weet echt niet wat ze ermee aan moet op zo'n moment