Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Neela heeft een magere goed gekregen waar ik echt van baal en waar meerdere mensen van zeiden wat een onzin maar goed. Veel commentaar ook op het keurrapport, een aantal dingen die ik niet helemaal begrijp wat ermee bedoeld wordt. Dus als iemand wat uitleg wil geven, hier in het topic of via PB dan graag.
11 maanden en een teef.
Vond het ter plekke erg warm toen eenmaal de zon goed door was en we zijn dan ook na de keuring (rond 12) lekker naar huis gegaan. Er kwam ook een hoop rotweer aan zag ik maar aan de eindfoto's te zien heeft dat niet specifiek doorgezet want ik zie geen zeiknatte honden of handlers op de foto zoals 2 jaar terug
Snap oprecht niet dat ze geen tenten hebben om naar uit te wijken op de jachthondenshow hoor, alle andere buitenshows hebben dat wel. Maar al met al blij dat de jongens gewoon lekker thuis voor de ventilator mochten blijven hangen, want Oll kan toch al slecht tegen de warmte en die had beste veteraan geworden dus dan had ik moeten blijven
. Jonge honden zijn heel vaak nog los in gangen. Kan op verschillende manieren uiten, beetje zwabberen, toplijn niet strak houden, ellebogen uitdraaien, dat soort dingen. Ga ik kijken naar mijn eigen baby dan zag ik het bij hem vooral in de achterhand, die wiebelde tijdens het gaan echt ALLE kanten op. Moet gewoon groeien, een jonge hond ontwikkelt nog op alle fronten en normaal groeien ze vanzelf in hun gangwerk. Sommige keurmeesters tillen nog niet zo heel zwaar aan het "losse" bij een jonge hond en zullen deze in de jeugdklas er niet meteen op terugzetten, sommige keurmeesters wel. Je kunt het iets opvangen door het tempo waarop je loopt, maar vaak is het gewoon een kwestie van tijd
), ze heeft volgens de keurmeester wat losse polsen en een te vrolijke staart. Daarbij komt dat ze in de ring wat onzeker was, en dat alles was voor de keurmeester een G waard blijkbaar.
Gefeliciteerd met je BOB en CAC! Amanda, dat is ook een beetje het spelletje he, het is echt per keurmeester verschillend en op een gegeven moment leer je dat ook wel een beetje, bij wie je beter wel, en bij wie je beter niet kunt inschrijven
Jammer dat die jongens van mij geen Frans kampioen kunnen worden zonder werkattest, inschrijven in Frankrijk is voor mij echt totaal onzinnig
Ja voor een IB misschien
Dus ik hoop dat ik dat droog krijg voor het weekend
of als ze van iets geschrokken zijn, dat ik hemel en aarde mag verzetten, dat ze toch wat bol in de rug blijven, en niet mooi de ruglijn strekken.
echt voor alle andere dingen gewoon handgebaren. vreemd...
)
wilde de hele tijd tegen me aan slapen en spelen en weet ik veel wat nog
heel lief in ieder geval.
petitparis schreef:leeftijd op de dag van de show telt.
Persoonlijk zou ik zo lang mogelijk in de "laagste klasse" blijven. Je moet al een topper hebben om goed te scoren tegen volwassen honden... niet alle keurmeesters kijken door de jeugdigheid heen.