Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Nelleke_ schreef:Hmmm dus als ik het goed begrijp kun je bloedluis niet voorkomen, is de kans dat je hiermee roofdieren aantrekt vrij groot en is de ren eigenlijk te klein voor 3 krielkipjes?
Andere mogelijkheid is om de kipjes helemaal geen ren te geven en altijd overdag in de tuin te laten scharrelen en de (nu nog niet aangelegde) beplanting kip-proof te maken. Dit kan, maar dan is er dus wel kans op roofvogels, of valt die kans in een woonwijk heel erg mee? (In de nacht wel opsluiten in nachthok.)
Op hoeveel poep moet ik dan rekenen in m'n tuin? Kan ik dan niet meer op m'n blote voeten de tuin inlopen? Of valt de hoeveelheid poep in een tuin van 60m2 met 2/3 krielkippen heel erg mee?
Isabonny schreef:Wat een leuke foto's Anneliesdj. Brahma's zijn zooo lief. Ik heb ook 3 patrijskleurige. Ik lach me suf als ze beginnen te rennen.
Van het weekend stond ik met de fietsvrienden van mijn man achterom, vraagt er eentje: heb je geen kippen meer? Zaten ze allemaal binnen en onder het hok. Dus ik roep po.o.okkkie, pokkiepoken rrrroef daar kwamen ze allemaal aangestormd.
Die fietsvriend viel de mond open. Die meende dat ik een geintje maakte toen ik zo begon te roepen![]()
Hij had niet verwacht dat ze zo zouden komen aanstormen als ik ze zo zou roepen.