Ahhh wat leuk zeg!!succes met de zindelijkheidstraining!
Hier gaat het super goed met Bobbie! Tis zo'n lieverd! Al veel activiteiten gedaan. Naar het terras Naar de Jumper/Praxis Naar het water Op de boot, vind hij super leuk! Bovenal ook lekker slapen!
Sorry voor de spam
Maar ik ben zo gek met hem
amy_leftover
Geplaatst: 21-05-22 16:48
Ik vind bobbie zo’n leuk hondje om te zien, het is ook echt een Bobbie!
Flux
Geplaatst: 21-05-22 19:56
Oh wat je zegt, echt een Bobbie heel passend!
Hier al twee plasjes en een poepje buiten dus superduper tevreden. Ze ligt alweer te tukken. Ontzettend onverstoorbaar meisje
Bobbie is echt een Bobbie inderdaad, met mooie krullen. Leuk dat hij zo geniet op het water. Hoe oud is hij nu?
Wij mogen morgen weer op puppy bezoek. Zin in!
IwanLuver
Geplaatst: 21-05-22 21:45
xMathilde schreef:
Oh wat leuk Flux, genieten geblazen!
Bobbie is echt een Bobbie inderdaad, met mooie krullen. Leuk dat hij zo geniet op het water. Hoe oud is hij nu?
Wij mogen morgen weer op puppy bezoek. Zin in!
15 weken nu!
Veel plezier morgen!
mavantos
Geplaatst: 22-05-22 07:42
Ah wat een schatjes zijn het!
Heeft er iemand tips om je hond uit het water te houden? Hij luistert echt ontzettend goed als hij los loopt. Als die speelt met vriendjes en we gaan verder krijg ik hem ook 9 van de 10 keer zonder moeite mee. Alleen zodra ons varkentje bagger of water ziet dan zitten spontaan z'n oren dicht. Eenmaal uitgeraasd of als ik verder loop gaat hij wel mee, maar dan is hij natuurlijk al mega vies en dat is niet altijd even praktisch...
Het is zo'n dotje. We zijn zo blij met hem!
PSvanLot
Geplaatst: 22-05-22 08:11
Die tips hoor ik ook graag
Vooral nu er weer veel Blauwalg is.
CupCakes_
Geplaatst: 22-05-22 08:14
Je hebt een waterrat en het is gedoemd om te mislukken om die uit het water te houden
Als je het echt niet wilt zal je toch aan de recall moeten werken want die zit dan niet goed. Dus lange lijn eraan en oefenen maar. Dan heeft de hond geen succes en kunnen jullie ervoor zorgen dat jullie wel succes hebben. Dan pas weer van de lijn rondom water/ bagger als het commando wat je eraan koppelt werkt.
Wij daarentegen hebben een nieuwe hobby met water.
cursebreaker
Geplaatst: 22-05-22 09:11
Echt heerlijk Kim! Kan niet wachten tot we ooit ook onze eigen SUP hebben om te gaan oefenen.
mavantos Wat een leukerd is het toch!!
En met dat water; ik zou proberen dat wanneer je het zelf voor bent, je hond al op jou te laten focussen en belonen wanneer je langs het water loopt. Als de bananen echt te erg aanwezig zijn, zou ik idd wat Kim zegt aanlijnen en dan aan de lange lijn oefenen om die successen te voorkomen dat hij telkens overal het water in kan duiken.
Ik heb Arya ook veel loslopen en die is soms ook achterlijk als het op water aan komt, maar ze mag gewoon echt niet overal of kan niet overal het water in en ik wil ook gewoon dat ze luistert wanneer ik niet wil dat ze erin gaat. Klaar. Als ze dan een uitzonderlijke keer bananen heeft (heeft ze een tijdje terug gehad bv langs de Geul ergens waar ze echt niet het water in kon want daar was een afgrond van 3m hoog en ze stond dus aan die afgrond te draaien om te kijken hoe ze in dat water kon en ze kwam dus niet meteen terug toen ik riep en ik heb toen alles in m'n arsenaal moeten gebruiken om d'r terug te krijgen en dan ben ik 1. geïrriteerd haha en 2. dan is haar focus niet goed genoeg meer bij mij om los te kunnen blijven en daar moet je dan even eerlijk in zijn) dus gaat ze weer even aan de lijn bv. En wanneer die adrenaline weer wat weggeëbd is, gaat ze weer prima los, ook bij het water. Bij ons helpt de NEE in principe ook wel prima als ik het van te voren zelf zie en haar net voor ben; dan weet ze ook wel wat ik bedoel en doet ze het normaliter niet - Maar is ook per hond verschillend weer wat hierin werkt of niet. Maar die impuls controle kan gewoon best moeilijk zijn soms, moment afhankelijk. Met canitrail bv. is het soms nog steeds werken aan het negeren van water als we het tegen komen met joggen. Doet ze in de regel wel heel netjes al, maar blijft een aandachtspunt omdat ze idd ook heel graag naar 't water wil, zeker als ze dorst heeft bv en dan moet ze nog even leren dat 'werken' werken is, en ze niet dood gaat als ze even niet kan drinken meteen bv
En ik denk dat een waterblazer, mocht je die nog niet hebben, een uitkomst kan zijn. Dan heb je bij thuiskomst alles makkelijker en sneller droog en schoon
Ik ga er zelf iig nooit vanuit dat ik met een schone hond naar huis ga . Ze vind modderpoelen e.d. ook heerlijk om doorheen te vliegen en zeker met veel loslopen kun je ze gewoon niet constant overal uit gaan houden, dus dat is een beetje afwegen voor jezelf wat je wilt. Wil je gewoon echt geen vieze hond mee naar huis met een bepaalde wandeling, zou ik er gewoon een lijn aan hangen even om het te voorkomen - en dan ook tegelijkertijd gewoon dan verder te trainen rondom het water. Ben het wel ermee eens wat Kim zegt, dat het wel goed is om ze die recall te leren om eruit te blijven, zodat ze niet idd gek worden wanneer ze ergens niet het water in kunnen wanneer het een keer niet kan/mag. T kan gewoon niet Altijd feest zijn en dat moeten ze maar leren Maar ik kan me dan ook echt al irriteren als mevrouw na 2x niet luistert bv. Nu hoef ik echt nog maar Zelden aan te lijnen voor zoiets, maar soms kan de adrenaline/enthousiasme toch ineens nog even oplopen en zitten die oren wel eens dicht en dan heeft ze pech; vrijheid weg! Maar nu komt Arya in principe bv wel meteen mee normaliter als ik d'r mee neem, dus ik vind het waar en wanneer het kan ook echt niet erg dat ze het water in gaat bv. Maar wanneer ze idd dus op zo'n moment echt voor mijn gevoel niet goed genoeg luistert gaat ze gewoon weer even vast en met een jongere hond die het daar vaak nog moeilijk(er) mee heeft zou ik dan idd ook aan de lange lijn oefenen, als je het erin wilt hebben dat ze er niet altijd invliegen wanneer je dat niet wilt.
--
Wij hebben weer feest met Arya. Heeft aan 1 poot de nagel bijna helemaal eraf en leven ligt helemaal bloot. Gebeurd tijdens een wandeling eerder deze week. Gelukkig heeft ze er zo geen last van, al is het wel drama met pootje baden 5x per dag hahaha. Ze vliegt buiten overal het water in, maar die poot baden in een bak thuis is echt TORTURE Maar goed, voor ons dus nog even geen trek werk dus geen caniwalk & canitrail aan de heupgordel tot het weer geheeld is. Maar het zit 't arme kind niet mee met d'r poten
Oh bah melis! Een van onze “pups”(in volwassen versie) heeft ook zoiets ooit gehad. Het spoelen en nat houden vertraagde t mega. Toen ze t zijn gaan droog houden( dus van dat vetwrap er omheen zodat ie ook niet kon likken) was t met een paar dagen over. Groeit gewoon weer een mooie nagel aan.
cursebreaker
Geplaatst: 22-05-22 09:30
Ja in principe houd ik 't ook niet nat, maak het wel droog erna. Of ja, ik dep het even, maar het droogt snel genoeg op wel. Maar het moet toch wel echt die eerste dagen gesopt worden om schoon te houden (en ontsteking te voorkomen). Nu hebben we wel booties voor tijdens 't lopen, maar toch. Ik ben na vorig jaar uiteraard wat paranoia geworden met wond/teen poten en het kunnen oplopen van virussen en/of ontstekingen, dat snap je wel
Ik was overigens al zelf begonnen met baden voor ik naar de DA ben gegaan, maar ik kreeg van hen hetzelfde advies eigenlijk. Het is overigens al aardig 'droog' en aan't helen, dus dat gaat eigenlijk wel goed so far . Het is nu vooral de vraag of die nagel netjes terug gaat groeien; dat moeten we even in de gaten houden. Al verwacht ik daar geen gekke dingen in, in principe. Dit soort dingen gebeurd dan wel vaker. Rex heeft het ook wel eens een keer gehad bv. Dat was idd redelijk snel bijgetrokken. Maar ik ben na vorig jaar gewoon echt para geworden
Ik heb wel nu een supplement bij gekocht wat de voetzolen en nagels zou versterken/voeden (van Fastdog, waar we ook de shakes van geven. Hebben goede supplementen normaliter). Ook met het meer trek werk wat ze nu heeft gedaan en nog gaat doen, vind ik het wel de moeite waard ook om uit te zoeken wat dit doet voor d'r poten.
KimD, plaats je dan ook even dat filmpje wat op je instagram staat te pronken
Toffe foto's CB! Wel jaloers op jullie landschap
KimD
Geplaatst: 22-05-22 10:22
Kaus schreef:
KimD, plaats je dan ook even dat filmpje wat op je instagram staat te pronken
Toffe foto's CB! Wel jaloers op jullie landschap
Volgens mij kan ik hier dus niet 'simpel' filmpjes plaatsen anders had ik die ook gedeeld uiteraard! Zo'n gracieus top atletiek mag best met de wereld gedeeld worden.
Aaaaaaah er zijn pups geboren ! Nog even geduld hebben voordat we langs mogen komen, maar nog eventjes en dan loopt er hier weer een fluf in huis!
Flux
Geplaatst: 22-05-22 15:04
Oh die nagel CB, wat onwijs vervelend! Hopelijk gaat dat snel beter zodat jullie snel weer trainingen kunnen oppakken. Super leuk wat je allemaal met haar doet! Die fotos ook, prachtig!
KimD nu word ik nieuwsgierig naar je filmpje dus zal zo even spieken
Gefeliciteerd Imandra! Hopelijk zit er een pup voor jullie tussen!!
Hier doet Vesper het goed. Eet, speelt, plast, poept. Vannacht ging ook goed en ze is droog gebleven. Om 5 uur ramde ze op de bench dat ze moest Alleen die auto. Ik heb haar vandaag even weer in de auto gezet en nog voor ik de deur open deed zat haar bekkie al vol slijm. 100 meter gereden en nog nooit zoveel kwijl uit een pup zien komen Omdat de kwijl al komt voor de auto gestart is denk ik vooral een zeer negatieve ervaring en daardoor onwijs veel stress en nog niet perse wagenziekte. Alle pups uit het nest vertonen hetzelfde helaas.
We gaan nu de auto superleuk voor haar maken door haar vlees alleen daar te voeren Dus gewoon nog maar niet mee naar werk maar eerst oefenen.
Zojuist haar portie gegeven. Helemaal opgegeten maar wel erg trillen. Nu ligt ze lekker te slapen.
Mn arme mupsje.
cursebreaker
Geplaatst: 22-05-22 19:29
Kaus Jaaa geboft hoor met de omgeving hier! Al vind ik andere plekken in NL die voor ons weer wat verder weg zijn, ook weer heel mooi en ben ik weer jaloers op haha.
IMANDRA Gefeliciteerd! Leuk vooruitzicht nu en aftellen!!
Flux Dankje, leuk om te horen! Het is ook gewoon heerlijk om met d’r op pad te zijn. Ze geniet ook echt Zo intens van het op avontuur gaan zo. Maar ook het canitrailen en de dog survival bevallen so far ontzettend goed, ze doet zo goed haar best en dat is echt leuk om te zien. Dat ze weer op een andere manier enthousiast is. Binnenkort gaan we ook proberen het SUPpen op te pakken, ben eens benieuwd.
Ja dat misselijk zijn in de auto kan echt heel vervelend zijn voor ze, germ. Vaak, als het idd vooral misselijkheid is, groeien ze er wel overheen en/of kun je het verminderen door te kijken of je wat dingen kunt aanpassen maar als het idd gelinkt is aan een negatieve ervaring en stress is het wel lastig dat te doorbreken. Zal ben ik bang z’n tijd nodig hebben Goed plan van aanpak denk ik zo idd om zonder reizen met de auto idd bezig te zijn nu en het proberen leuk te maken. Succes!
--
Hier knaagde al een tijd het gevoel dat een SUP-board me ook wel wat leek, maar het zag er niet naar uit dat het deze zomer al zou lukken ivm andere kosten die voorrang moesten krijgen. Maar doordat het eea verschoof, kwam er toch wat budget vrij, best onverwachts. En na het meegenieten van Kim's filmpjes sinds ze nu ook haar eigen board heeft, en nadat KimD me eerder vandaag tipte met een fantastische aanbieding online bij Albert Heijn, dus niet lang meer getwijfeld haha. Vanmiddag nog naar de Decathlon gereden waar ik een zomer wetsuit kocht - dat ding aankrijgen is een hele workout an zich zeg, Jezus haha - en nog wat andere spulletjes en bij thuiskomst gelijk online het board besteld Komende week word ie geleverd en dan kunnen we er ook mee aan de slag gaan. Zoveel zin in Die gaat dus ook lekker mee naar onze vakanties in Zeewolde & Ouddorp in Augustus en volgend jaar mee naar Frankrijk ook.