Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ufurio4e

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:31

Dames ik doe mijn 2 corys weg. De bonte en panda. Mocht iemand interesse hebben wil ik ze zelfs nog brengen. Rond Arnhem. Gelieve wel bij het zelfde soort

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:52

Idd caridinia soorten...twijfel nog tussen een paar. De Taiwan bee of de Christel red/black. ( Ik vind de garnalen uit de Vin lijn wel vaak mooier dan die uit de benibachi)
Daarnaast vind ik de fancy tigers erg mooi alleen die zijn duur! Pfoeh
Misschien wil ik ze samen houden met de carbon rili die kruisen als het goed is niet samen want dat is een neocaridina

Ik ben ook lid geworden van de fb groep zoetwater aquarium...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:29

Mocht er trouwens iemand interesse hebben in mijn 30 liter aquarium, ik ga deze verkopen zodra de 70 liter goed draait en alle vissen over zijn gegaan. Aquarium wordt helemaal klaar verkocht, dus nog draaiend en met plantjes. Stuur me maar een berichtje voor meer info. Bak is in ieder geval drie maanden oud en draait zonder problemen. Heb de originele doos en zelfs het bonnetje nog :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:30

Zertab schreef:
Mocht er trouwens iemand interesse hebben in mijn 30 liter aquarium, ik ga deze verkopen zodra de 70 liter goed draait en alle vissen over zijn gegaan. Aquarium wordt helemaal klaar verkocht, dus nog draaiend en met plantjes. Stuur me maar een berichtje voor meer info. Bak is in ieder geval drie maanden oud en draait zonder problemen. Heb de originele doos en zelfs het bonnetje nog :')

Hee! Welkom terug! :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:35

J0anieke schreef:
Zertab schreef:

Hee! Welkom terug! :)

Hoi! :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:41

Heeft er iemand ervaring met de Corydoras Habrosus, Corydoras Panda of Corydoras Duplicareus? Voor in de 70 liter zoek ik een wat kleinere, makkelijkere Corydoras soort.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:44

In een eerder aquarium heb ik Panda's gehad, maar had zo nu en dan een dood visje, terwijl ik dit eigenlijk nooit heb met corydoras. Maar dan kan ook aan een zwakke 'batch' liggen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:45

Waarom geen pygmaeus?
Die heb ik ook, zijn hartstikke leuk.
Wel zandbodem nemen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:04

Ja ik neem filterzand :) En nee, die vind ik niet leuk qua kleuren... lijken op mijn otto's.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:12

De Venezuela orange worden ook niet heel groot.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:37

Ann schreef:

Die zijn ook leuk! Maar wat moeilijker?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:45

Ik heb er 11 en vind ze niet moeilijk te houden dan panda's, albino's of paleatus.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:45

Ann schreef:

Valt toch eigenlijk onder de Aneus? Vind dat best een flink formaat Corry.

Edit: ik lees op internet dat er nogal wat verwarring heerst over deze Corydoras..
Misschien heb ik dan wel net de Aneus variant :Y)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:55

Ik ben ook aan het zoeken en kom op 4-5 cm max. uit? Die van mij zijn zeker kleiner dan de Aeneus soorten die ik eerder heb gehad.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:30

Ann schreef:
Ik ben ook aan het zoeken en kom op 4-5 cm max. uit? Die van mij zijn zeker kleiner dan de Aeneus soorten die ik eerder heb gehad.

Ja ik ik kwam ook op 4-5cm maximaal uit. De dwerg corydoras Habrosus is ook een schatje! Pff...keuzes...

Mijn eisen zijn; niet te moeilijk, maximaal 5 cm, en moeten goed met Platy's (en dus drukke visjes) samen kunnen.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:50

Die ik voor mij heb (en in mijn aquarium zitten) zijn Max 7 cm dus het is wel aan te raden dan goed te kijken welke je precies koopt in de winkel :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:42

simpie94 schreef:
Die ik voor mij heb (en in mijn aquarium zitten) zijn Max 7 cm dus het is wel aan te raden dan goed te kijken welke je precies koopt in de winkel :)

Ja precies!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:33

Panda’s en pygmaeus zijn erg leuk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:48

mijn venezuela zijn anders flink aan de maat hoor,ik heb ze in 80 cm.
zou ze eigenlijk niet kleiner gaan doen.
als het niet kan,dan kan het gewoon niet.
dan moet je kijken naar wat anders op de bodem.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:49

Cordydoras Habrosus kan wel in 60cm las ik.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:21

@Zertab welkom terug! Makkelijke planten zijn inderdaad de cryptocorne en anubias soorten... javavarens, fijn eikenbladvaren (Ceratopteris siliquosa) is ook makkelijk... Ik heb meerdere kleiner blijvende cory's gehad (pygmeaus, habrosus, julii), maakt qua vis niet veel uit voor m'n gevoel, is maar net welke je leuk vind. Pygmaeus (of Hastatus) zijn wel echt anders qua zwemmen maar wel heel erg leuk! Kunnen allemaal in 60 cm aquarium. Heb nu panda's, vind ik erg leuk en doen het goed.

Uforio ik zou je panda wel willen overnemen maar vrees dat ik te ver van je af woon... succes met het vinden van een huisje voor ze!

@MarliesR wat ontzettend tof zo die kogeltjes en hun gedrag, ik ben al benieuwd naar de kogelkindjes ;) Tof om de fotos steeds te zien. Kweken ze een beetje makkelijk in het aquarium? Je nieuwe filter nu helemaal ingedraaid? PH bij mij is wat lager , ik ga toch maar eens vragen of de luminatus en de blauwoogtjes te combineren zijn...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:07

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:25

ellepel schreef:
ja of de hara jerdoni.
maar die moeten bij rustige vissen en je ziet ze wat minder

https://www.aquainfo.nl/artikel/erethis ... elmeerval/

Ook heel leuk, maar mijn Platy's zijn niet rustig :')
En ik wil er misschien twee guppen mannen nog bij doen. Dus ook niet rustig. :')

Ik kan van iemand Albino's overnemen, maar die worden volgens mij best groot? Wel jammer, zijn best leuk.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:29

Ann, ja maf gezicht he zo opgeblazen! Wel heel bijzonder ook om dat een keer zo echt te kunnen zien.

Ufurio4e, hopelijk vind je iemand voor de cory’s! Mijn bak is er nog niet volwassen genoeg voor en ik ga denk ik ook voor de habrosus.

Marisje76, ik heb me er ook al over zitten verbazen hoe duur garnalen kunnen zijn haha! Die uit de Vin lijn, zeker geïmporteerd zijn soms helemaal echt bizar, tot gewoon soms wel een paar DUIZEND per garnaal… Ik vind zelf die Black Tiger OE erg gaaf! Maar ook die zijn in een hoge gradatie wel erg prijzig. En wil er eigenlijk ook mijn aquarium niet weer helemaal voor overhoop gooien (wat dan wel zou moeten om een ph verlagende bodem te plaatsen).
Afbeelding

Zertab, ervaringen met Corydoras heb ik zelf nog niet, ik overweeg zelf ook een groepje C. habrosus voor bij de appelslakken bak. De panda heb ik ook overwogen, maar vind ik eigenlijk weer net wat groot (ik heb een Rio 125L - 80cm) en ik las dat ze bij veel mensen toch vaak dood gaan. Dan moet je dus al op zoek naar een echt goede hobbykweker, die hebben vaak nog wat meer sterke lijnen.

nps, nou, er wordt echt nog amper mee gekweekt. Al zit dat deels denk ik in dat de jongen erg lastig groot te brengen zijn aangezien ze de eerste weken infusoria moeten eten. Dat is toch een stukje lastiger dan bv artemia ofzo.En ze eten zowel hun eigen eieren als jongen op net als zoveel vissen haha. Dus je moet er wel weer aparte bakken voor voorzien. Qua filters, de eerste draaide al zo’n vier weken mee en de tweede die ik nu heb geplaatst heb ik dus filtermateriaal uit het oude interne filter in gedaan. Hoop dat dat afdoende is. Maar ga er eigenlijk wel vanuit.

--

Nou, hier was het gisteren echt pasen :+ Ze gingen weer paaien! Deze keer was het vrouwtje er duidelijk wel klaar voor, want de eitjes vlogen ons om de oren :') . Deze keer ook ongeveer 15 eitjes verzameld en in de egg tumbler gedaan! Zo spannend!

Voor nu gewoon in het grote aquarium, dan kloppen de waterwaarden en temp goed en zag het ook niet zitten hals over kop er nog een extra aquarium bij te regelen. Eerst maar even zien of er wat uit gaat komen en na uitkomen zijn ze ook maar 2mm ofzo, dus kunnen ze eerst nog in de egg tumbler blijven. Heb al twee bakken van 45L staan voor de slakken, dus daar kan ik er ook 1 van leegtrekken (en zitten al ingedraaide sponsfilters in ook). Moest natuurlijk gelijk goed bekeken worden haha
Afbeelding

De eitjes! En een aantal zandkorrels, kan je zien hoe klein ze zijn haha. Zandkorrels zijn maat 0,4-0,8mm
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:00

Ja ik denk dat ik het bij de Corydoras Habrosus houdt, de Julli is ook leuk maar wordt max. 6cm.
En de Habrosus 3,5 cm. max. En die worden gehouden op min. 50cm. Dus dat past en kan ik ook mooi een groepje nemen. :)