Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:38

Ah wat lief gefeliciteerd Kim. Je had gelijk met zondag.

Nayomie dat klink niet fijn. Denk dat je juist heb gedaan om naar de dierenarts te gaan.

Meisie spannend welke het word morgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:04

punjab schreef:

Nayomie dat klink niet fijn. Denk dat je juist heb gedaan om naar de dierenarts te gaan.

Eigenlijk niet, vannacht om 1.30u kwam de eerste. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:05

KimD schreef:
punjab schreef:

Eigenlijk niet, vannacht om 1.30u kwam de eerste. :')

'technicalities' :')
Ik vind dat de zondag gewoon nog telt :j :')

Maar nogmaals gefeliciteeeeerd *\o/*

Nayo
Wat rot zeg, goed dat je even gaat! Denk dat het voor jullie idd ook fijner is om naar een andere DA te gaan. Het is echt rot als je telkens zo veroordeelt wordt om je keuzes wat betreft voeding e.d.

meisie
Spannend!!

--

Ik heb besloten om me in te schrijven voor een 'cursus/opleiding' van 1 jaar voor 'onafhankelijke voedingsadviseur hond/kat'. Zo dadelijk een info webinar met meer informatie nog, dus ik ben eens benieuwd! Hopelijk gaat het mooi aansluiten bij wat ik graag wil leren. Het is in eerste instantie voor mezelf, maar wie weet wat de toekomts gaat brengen als ik hopelijk de smaak te pakken krijg hihi. Lijkt me iig onwijs leerzaam en interessant en heb er zin in!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-12-20 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:16

Klinkt interessant CB!

Hier net in de regen gefietst. Geen harde regen maar net genoeg om goed nat te worden.
Jinn was zo braaf. Nadat hij werd 'aangevallen' een poos terug van achter door een basset vond ie t een tijdje best spannend. Nu liep due braaf zn rondje.
Zijn 20 min weggeweest. Zolang fiets ik eigenlijk altijd.

Gister ook iets leuks gedaan. Jinn mocht de weg wijzen hoe we gingen wandelen. Hij wandelde naar het veldje met water waar die altijd los mag dus nu ook en normaal gaan we altijd dezelfde weg terug alleen nu ging Jinn helemaal door de woonwijk terug. Waar ik nooit komt zegma. Hij was daarna lekker moe dus vaker doen. Dit was overigens gewoon wandelen en bij het veldje beetje scharrelen, snuffelen etc. Geen druk gedoe

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 16:28

KimD schreef:
Hallo wereld! <3
Mama & kinderen maken het heel goed. Drie reuen & vier teven.

[ [url=m/UMDvHL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:14

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:47

Leuke foto JJ! <3

Gefeliciteerd KimD! *\o/*

Klinkt heel interessant CB, hopelijk kunnen we binnenkort eens om advies vragen :D

Nou eindelijk een beetje positief vooruitzicht voor Dexter. Door de afnemende zwelling zaten de hechtingen toch niet zoals ze horen en daardoor niet op de juiste plek vermoedelijk. De wond is daardoor nog groter geworden (wie wist dat dat mogelijk was :7 ) en zag er niet echt lekker uit. Vanmiddag waar naar de dierenarts gegaan en ondanks dat de hele situatie ontzettend ruk is ziet de wond er mooi uit en kan die zo mooi verder genezen. Het gaat nog wel enkele weken duren en het had nooit zo moeten gaan maar het is nou eenmaal zo en vanaf hier gaan we in een stijgende lijn *\o/*

Dieptepunt zaterdag. Geen idee wat hier gebeurd is. Hij heeft absoluut niet gelikt en ook niet druk gedaan. Vermoedelijk dus de zwelling die afnam en daardoor de hechtingen die door het weke/ontstoken vel heen zijn gescheurd. Uiteraard hierover uitgebreid overlegd met de DA maar er was simpelweg niks meer te doen. Ze konden het niet nógmaals hechten.
Spoiler:
Afbeelding

En vanmiddag na het verwijderen van de hechtingen. Mooi rood en als significant minder dik.
Spoiler:
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:35

JesdaJinn
Ja, ik ben ook echt razend enthousiast om ermee te beginnen! De info webinar vanmiddag was echt super. Hele fijne, duidelijke uitleg over alles en ik heb het gevoel dat de inhoud/de lesstof die zij meegeeft aan ons kwalitatief echt goed is. Het laatste waar ik mee bezig ben geweest is online leren via LOI, maar die lesstof was echt baggerzooi. Dus ik ben hoopvol en positief so far hihi. Maar gezien de investering mag ik natuurlijk ook wel wat verwachtingen hebben. Het belooft iig veel goeds, dus ben benieuwd!

En wat fijn dat je lekker hebt gefietst vandaag en dat je ziet dat Jinn wat relaxter is nu, ondanks die aanval laatst. Het zelf laten kiezen met wandelen is idd erg leuk! Wij doen ook vaak bv. Snuffel wandelingen waarin ik ook geen tempo bepaal, maar Arya gewoon d’r ding laat doen en dat is mentaal erg stimulerend ook dan voor d’r.

Leuke kerstfoto!!

Kaus
Wat fijn dat het een beetje positiever is geworden omtrent Dexter’s wond. Het is idd wel echt een nare wond ja, germ. En niet te doen nee lijkt me, opnieuw hechten. Hopen dat het idd snel goed dicht gaat vanzelf! Je kunt idd nu ook niet meer doen als gewoon ‘go with the flow’ en je best doen natuurlijk. Ik duim dat hij verder een goed en snel herstel mag hebben!

Wat de ‘opleiding’ betreft: Ik moet zeggen… Eerst was het plan om het gewoon te doen voor mezelf, omdat ik het gewoon interessant vind en graag bij leer, maar ik vind het ook zo onwijs leuk om met anderen over voeding te praten e.d. dus ik hoop nu wel dat ik tzt met goede kennis dan eigenlijk wat meer kan gaan doen ermee. Dit zou als ‘werk’ zijnde heel mooi aansluiten bij m’n leefsituatie; je kunt heel veel digitaal doen namelijk, het is redelijk flexibel qua indeling van ‘werk’uren bv… Dus mocht het allemaal goed bevallen, goed gaan lopen en het mij ook goed liggen, denk ik dat ik idd een gokje ga wagen om tzt zelfstandige te worden erin. Hoe mooi zou het zijn om van een passie werk te mogen maken? Je kunt er ook in door blijven leren, en dat vind ik ook wel mooi eraan.

---

Boop the Snoot. 1,5 jaar en we zijn al 'grijs'. Kan er maar niet aan wennen :') :j

Afbeelding

Afbeelding

Echt net een omaatje en die kop ook van d'r hier. omg. :')
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:43

Wat een leuke kerstfoto's! :D

Gisteren met Cody naar het bos in Rhenen geweest, uiteraard foto's gemaakt. Hij is nu 36 weken! :o

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:44

Hij krijgt ook al een mooie volwassen kop op - die eerste foto vooral ook <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:00

Wat een feestelijke sfeer zo in het topic met al het mooie puppy nieuws, positieve vooruitgang van Dexter en alle kerst foto's!

Wij zijn al begonnen met cadeautjes te openen. Dus geen foto voor de kerstboom, maar eentje van een uitgepakt cadeau in actie!

Afbeelding

Gisteren fijn naar de duinen en het strand geweest. Was een flinke treinrit maar hij deed het super. Ook daar ging het heerlijk. Leuk gespeeld met een paar andere honden op het losloopstrand. Zijn recall was fantastisch, die is echt zo verbetert de afgelopen weken!

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:07

Haha lekker samen trekken *\o/* wat fijn dat hij zo goed gaat oshaa!!!!

Mooie foto's kiimm!! Hij ziet er idd al erg volwassen uit op de foto's heel mooi! <3

Lijkt me een interessante opleiding cb!! Zou idd leuk zijn als je ernaast er nog wat mee kan. Je kunt altijd proberen ;)
En arya al grijs :wow: is wel vroeg ja haha.

Toennet is de nieuwe halsband van gioia binnen gekomen <3
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:11

Leuke halsband hierboven.

Een knappe hond in het bos en op het strand.

En balen van de hechtingen bij dexter maar toch positief wat vooruitgang.

En een herder die al grijs wordt, herkenbaar haha

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:27

Kim D gefeliciteerd! Allemaal zwart zo te zien?
CB, leuk zo'n opleiding. In mijn opleiding ook ooit wat van gehad, vond het toen ook leuk om te doen (maar ja, ik hou ook van puzzelen en rekenen, dus niet heel gek).
En jouw dame is er al vroeg bij met grijs worden, maar daar doe je niets aan (behalve verven }> :P )
Meisje, spannend!
Kimm, hij krijgt al echt een mooie volwassen kop idd.
Kaus, hopelijk geneest het nu voorspoedig, dat mag ook wel een keer nu.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:04

Cursebeaker zal herder eigen zijn. Senna heeft ooknal een grijze snoet. Wat leuk dat je een cursus gaat volgen. Komen we vast bij jou om advies vragen. Toch vind ik Arya op bepaalde foto's nog echt een puppy fluffy uitdrukking hebben.

Leuke foto's van Cody en Oshaa.

En een hele leuke roze halsband van Arabella.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:25

Haha ja wat het grijzer worden van Arya betreft… Ik schuif het maar af op de ‘zilveren genen’ die ze heeft :) Maar de een wordt nu eenmaal wat sneller grijs als de ander. De Herder van m’n schoonzus wordt 12 in januari en die heeft echt nog heel weinig grijs bv.

punjab
Leuk! Ik heb ook echt onwijs veel zin om eraan te beginnen. In eerste instantie wilde ik het voor mezelf, maar ik moet eerlijk zeggen; ik zie een toekomst wel voor me waarin ik er idd meer mee kan doen. Denk dat me dat heel goed gaat liggen, dus ik hoop echt dat het me gaat brengen nu wat ik ervan verwacht qua inhoud en kwaliteit vd opleiding.

Oshaa
Ahh trek speeltjes; altijd leuk! En fijn dat hij het zo goed gedaan heeft in de trein ook en top dat de recall zo vooruit is gegaan :)

arabella
Wat leuk die halsband!! Kleurtje past ook mooi bij d’r vacht! En dat idee had ik ook idd; ik kan het altijd een poging geven! Denk dat het wel iets is wat bij me past en ik was aangenaam verrast ook over die eerste webinar. Het zag er allemaal goed opgezet uit en ik heb het idee dat ik echt kwalitatief goede lesstof ga krijgen waar je echt wat mee kunt.

fannetje
Ja ik moet zeggen dat ik idd echt heel enthousiast ben. Ook over de modules die aan bod gaan komen bv. Voerchecks doen & voer plannen opstellen. Dus fomules komen idd aan bod, alle verschillende soorten voer en daar wordt dan dieper op ingegaan, supplementen en Diëtiek en dus honden kunnen helpen die idd ook lichamelijke problemen hebben (in samenwerking ook dan met medische professionals zoals DA’s) zoals bv. Diabetes, overgewicht, stofwisselingsproblemen, spijsvertering, schildklier, en ga zo maar door. Preventie komt dan aan bod, maar ook praktische zaken zoals wetgeving, omgang met klanten, etc. En alles vanuit een onafhankelijk oogpunt zodat je elk soort voer in principe eerlijk kunt beoordelen en wel/of niet zou moeten gebruiken. Het enige waar een grens getrokken wordt is vegetarisch voer. Daar wordt dan gewoon wel van gezegd; We willen hond/kat als carnivoor behandelen en daar gaan we ons mee bezig houden en dat ben ik ook 100% met d’r eens. Vegetarisch voer zal dus vast wel besproken worden en aan bod komen ook, maar niet zo diepgaand dat je er wat mee gaat doen, maar daar sta ik dan zelf ook achter. Hoeft van mij idd ook niet. Dus het is echt wel diepgaand qua wat er beloofd wordt allemaal. Ben nu dus wel echt extra enthousiast om te beginnen en te kijken hoe het daadwerkelijk gaat zijn. Er zijn veel mensen met verschillende achtergronden die het gaan doen; gedragstherapeuten, trainers, paraveterinairen, trimmers in zowel honden als katten wereldje, maar ook mensen die met etherische oliën bezig zijn of Bach bloesem en ja... van alles eigenlijk. De bedoeling is om idd een mooie aanvulling te kunnen zijn in de vraag die er wel is en om ook DA's te helpen - zij gaf idd ook aan dat gewoon een hoop DA's toch minder diepgaande kennis hebben van voer. Het is echt iets waar ze zich gewoon in moeten verdiepen want tijdens de opleiding komt dat gewoon niet super diepgaand aan bod. De groep bestaat dan uit max. 25 deelnemers. Er is een online community waar alle lessen ook in komen te staan, extra materiaal alsook wetenschappelijke onderzoeken en literatuurlijsten en een plek waar je ook wat informeler met elkaar contact kunt hebben, etc.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-12-20 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:29

@CB grijs is grotendeels genetisch ook. Ik ben zelf al vanaf mijn 12e grijs aan het worden. Vanaf mijn 15e grijs genoeg dat ik het verf. Ik ben nu 32 en als ik mijn haar niet zou verven, zou ik echt 70% zichtbaar grijs haar hebben... Daar gaat dus gewoon een verfje in he. Veel te jong om grijs rond te lopen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:30

Skippy01 schreef:
@CB grijs is grotendeels genetisch ook. Ik ben zelf al vanaf mijn 12e grijs aan het worden. Vanaf mijn 15e grijs genoeg dat ik het verf. Ik ben nu 32 en als ik mijn haar niet zou verven, zou ik echt 70% zichtbaar grijs haar hebben... Daar gaat dus gewoon een verfje in he. Veel te jong om grijs rond te lopen :')

haha ja snap ik dat je dan verft! Een tante van mij en haar dochter hebben hetzelfde. Die verven idd ook al sinds ze tiener zijn want die waren toen ook al zo goed als helemaal grijs. Maar idd; het is in dit geval wel genetisch bepaald. Die zilveren genen zullen gewoon niet meehelpen bij een hond die dan grotendeels zwart is ook. Maar blijf het vreemd vinden bij d'r :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:53

Oof, dat lijkt me ook vervelend, Skippy! Scheelt dat grijs verfen nu wel een trend is, maar leuk is wat anders als je het direct natuurlijk krijgt. :(:)

Wat een leuke halsband, Arabella! Veel te schattig <3

Hahah heerlijke foto Osha! :D

Wat een mooie kop heeft Cody zeg! Zie regelmatig foto's op instagram voorbij komen en denk ik 'waar is dat schattige pupje gebleven' :')

Mooie foto's CB bij de boom! En wat super leuk dat je aan de opleiding gaat beginnen. Hopelijk geeft je dit postieve energie :+:

Oh jeetje Kaus, wat een ontzettende nare wond zeg! Ellendig dat je er zo veel gedoe mee hebt :(:)

Wij gaan vanmiddag naar de DA en kijken wat daaruit komt. Wellicht is het heel onschuldig, maar we zijn liever zeker dan dat we straks wel met problemen zitten. :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:56

Skippy01 denk dat sommige jonge meiden toch jaloers op je zijn. Ken er een paar die het grijs verven bij de kapper.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:58

punjab schreef:
Skippy01 denk dat sommige jonge meiden toch jaloers op je zijn. Ken er een paar die het grijs verven bij de kapper.

Guilty :') Maar de vorige keer zei mijn kapster wel dat ik straks minder hoef te laten verven omdat er grijze plukken komen -O-

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:07

Iedereen fijne feestdagen. <|- {:)
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:13

punjab schreef:

Haha, ja, als die trend bij je stijl past, is dat natuurlijk hartstikke prima :')
Als ik met mijn huidskleur voor grijs wil gaan, moet ik elke dag vol in de make-up, anders lijk ik wel dood. Hoeft met donkerblond stukken minder, kom ik weg met alleen mascara om er nog een beetje gezond uit te zien haha _O-

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:17

fannetje schreef:
Kim D gefeliciteerd! Allemaal zwart zo te zien?
CB, leuk zo'n opleiding. In mijn opleiding ook ooit wat van gehad, vond het toen ook leuk om te doen (maar ja, ik hou ook van puzzelen en rekenen, dus niet heel gek).
En jouw dame is er al vroeg bij met grijs worden, maar daar doe je niets aan (behalve verven }> :P )
Meisje, spannend!
Kimm, hij krijgt al echt een mooie volwassen kop idd.
Kaus, hopelijk geneest het nu voorspoedig, dat mag ook wel een keer nu.

Dankjewel allemaal! *\o/*

Ze zijn genetisch allemaal driekleur maar moeten nog doorkleuren. Krijgen ook nog allemaal zichtbare brindle als het goed is.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:21

Toch een beetje apart dan, driekleur met brindle.
Vind de kleur van de moeder zo mooi, maar dat zit er niet in dus.