_Christina schreef:Daarom is hij ook ongebruiktsowieso is niet alles hiervan geschikt voor elk soort hamster.
Dan begrijp ik je wellicht verkeerd. Ik begreep je post als een verkoop post.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDenies schreef:_Christina schreef:Daarom is hij ook ongebruiktsowieso is niet alles hiervan geschikt voor elk soort hamster.
Dan begrijp ik je wellicht verkeerd. Ik begreep je post als een verkoop post.
noviceh schreef:Mijn dochter heeft bedacht een hamster te willen en nu zijn wij helemaal enthousiast over hamsterscaping geworden! Graag zou ik hier vragen over willen stellen aan ervaringsdeskundigen:
- welke hamster kan het meest tam worden?
Russiche Dwerghamster, en eventueel Goudhamster (Syrische hamster) maar die zijn meer nachtactief. Beide zijn het dieren die overdag nagenoeg niet wakker worden. Dat hoort, dat is het aard van het beestje.
- welke hamster is het meest geschikt voor hamsterscaping?
Allemaal
- leven hamsters solitair of met maatje(s)?
Alleen de hamsters die niet geschikt zijn voor beginners kunnen samen leven. Samen leven zou ik als eerste hamster eigenaar niet doen. Dus Robo's & Campbellies vallen voor jullie af.
- waar haal ik bij voorkeur een hamster vandaan (fokkers)?
Hobbyfokkers inderdaad, check even de lijst op de website
- wat voor bodembedekking heeft de hamster nodig?
Zie website
- welke verblijven zijn aan te raden?
Zie website, aquarium en/of terrarium, afhankelijk van het soort hamstertje welke je gaat kiezen kies je de juiste afmeting. Heb je geen plek voor 100x50x50? Dan valt een Goudhamster sowieso af. Je hebt minimaal 80x35x40 cm als ruimte nodig.
- wat mag zeker niet ontbreken bij hamsterscaping?
Zie website
- wat zijn absolute don’t’s?
Zie website
We hebben genoeg ervaring met konijnen en ratten, maar hamsters zijn toch weer heel anders!
Alvast bedankt!