Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:31

StonedRomy schreef:
Ja, maar qua ligging zal het 10 km noorderlijker liggen. Dat bedoelde ik ermee. Vaals, ben er 4x in de week tegenwoordig.

Dat moet je ook niet vrijwillig willen! :+ zegt diegene die nooit in een ander dorp gewerkt heeft.

Zo zie je maar weer hoe klein de wereld eigenlijk is! :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:49

Ik hou het lekker op het noorden _O- Zou ook echt niet ergens anders willen wonen.

Ik ben ook mee gegaan in de Jean Peau hype :)) Zaterdag met Floyd naar de dog wash geweest, gewassen en geblazen. Het sneeuwde zoveel haar kwam eruit. Zondag naar de dierenwinkel geweest en daar een viltsnijder, ontwoller en Jean Peau detangler gehaald. Lekker prijzig := Maar dankzij jullie verhalen durfde ik het aan en ik ben om :D Floyd heeft er in jaren niet zo mooi bij gelopen. Geen klit te bekennen en eindelijk al het dooie haar eruit *\o/*

Ook eea geknipt, tis niet geweldig maar wel een stuk makkelijker te onderhouden zo.

Afbeelding
Die buik lijkt enorm recht (is ie ook) maar in beweging valt het wel mee.

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:19

Ja het is heel fijn spul! :)

Met de shampoos ook. Wij hebben dan de JP Elegance. Je lengt dat aan met water en het trekt goed in. Het is niet dat je hond helemaal wit word van het sop. Het spoelt gemakkelijk uit en daarna lijken ze wel alsof ze helemaal opgedoft gekamd zijn haha. Naar het schijnt als je er twee keer mee wast dan vet je de vacht terug. Ik weet niet of ik daar in moet geloven maar dat ter zijde, 1 wasbeurt is hier al pittig genoeg :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 09:44

Ik loop inmiddels 4 pagina's achter geloof ik.. :+

De graanvrij discussie in combi met taurine. Ik denk dat daar genoeg over gezegd is. Ik voer dan wel graanvrij en daarbij KVV. Maar ook los van dat vind ik het niet nodig taurine bij te voeren. Ik voer overigens ook gerust kvv en brok in dezelfde maaltijd als er eentje zn voer weigert. Nog nooit problemen van gehad.

Is Skip inmiddels de stinklucht kwijt Mvdende? :P

Fijn dat de nachten goed gaan Van. Hoe lang blijft ze nog? Voed Roek haar een beetje op als ze zo tekeer gaat? :P

Suze super lief! :D

Wat rot Denies, goed dat je de gemeente gemaild hebt. Hopelijk doen ze er iets mee. Ik heb hier t zelfde gehad met chick en heb haar ook niet gemuilkorfd omdat ik ergens gewoon weiger om mijn hond te korven omdat een ander zich niet aan de regels kan houden. We hebben toen wel een goedkope go-pro gekocht zodat we wandelingen konden filmen en bewijs konden verzamelen als t fout ging. Maar t ding uiteindelijk niet meer gebruikt :')
Ik kan dat wel aanraden. Mocht er iets gebeuren heb je t op beeld en dus ook de reactie van de eigenaar en het feit dat zijn hond dus de aanstichter is.
Zie dat KimD dat ook net gezegd heeft :')

Daarnaast; staffies hebben een behoorlijke naam. Maar helaas is niemand daar in onze omgeving bang voor helaas.. En ja ik zeg echt helaas. :)

Heb je bestelling voorbij zien komen Curse. Druk weekend gehad dus ga straks inpakken. Word een drukke ochtend :Y) *\o/*

Wat leuk dat je met Kim en haar roedel gaat wandelen! En jullie doen t kei goed! Zou willen dat ieder baasje met een losloper zo zn best zou doen. Dat maakt voor mij ook veel verschil als we een losloper tegen komen. Of baasje zn best doet de hond terug te halen of gewoon overal ''schijt'' aan heeft. :) Zelfs als dit in aanlijnplicht is.

Een leren snuitje zou ik weer niet doen Lena. een snuitje kunnen ze in principe niet mee hijgen als ie goed past. En ik vind dat een hond altijd moet kunnen hijgen. Aangezien ze dat niet alleen van inspanning doen.

Die oren van Elinn hebben ook nog een eigen leven zo te zien _HS_ _O- Heerlijk!

Jeetje Salsa, wat een ku.tactie.. Vind dit niet helemaal netjes. Ben wel blij dat hierom ik werk met een contract. En in principe. Als je zou willen zou je hierin juridisch heel sterk staan. Vanaf t begin was duidelijk dat jullie een pup mochten en ze hebben de aanbetaling geaccepteerd. In deze hebben ze ook een leververplichting.
Wel fijn dat je de aanbetaling terug gehad hebt. Dat is soms ook maar afwachten ;)
Maar goed, ik zou van zulke mensen geen pup meer willen. Misschien kun je voor een stabij contact opnemen met de rasvereniging? Oh dat heb je al gedaan zie ik :P

Dat is een hele verbetering Kaus! En boeiend als t niet helemaal netjes is, als t maar functioneel is.

Ik heb ook liever een broekje/pakje. Alleen al ivm druppels. en evt op de bank/stoelen/mandjes. En helaas werken kleedjes daar hier niet voor. En eerst hadden we tapijt. Dat is helemaal geen optie.
Daarnaast kan ik zo makkelijk in de gaten houden welke kleur t heeft en hoeveel t is. Wat rondom dekken weer fijn is. Alleen de mijne krijgen broekjes uit. Pakjes laten ze zitten.

De laatste dekking van Boellie voorlopig is dus goed gegaan. 20 minuten gekoppeld gezeten dus ook netjes. Nu afwachten :D

Hier een druk weekend met de voorbereidingen van de show die wij gesponsord hebben. Daarnaast heeft Chick een klein ongelukje gehad dus dat kostte ook even de nodige aandacht. Maar die lijkt gelukkig weer volledig hersteld. Is alleen nog een beetje moe. Nu afwachten wanneer ze loops word.. :P

Gisteren dan de show en dekken..

Vandaag druk met de bestellingen want er is gisteren flink besteld **\O/** Kan gelijk weer een bestellijst inleveren bij mijn leveranciers.. :') En ondertussen ben ik stront verkouden.. :\

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:59

kiwiwitje schreef:
Daarnaast; staffies hebben een behoorlijke naam. Maar helaas is niemand daar in onze omgeving bang voor helaas.. En ja ik zeg echt helaas. :)

Maar jij hebt Engelse denk ik? Als ik het formaat van de foto's inschat? (of ik schat echt heel erg verkeerd)
Dat komt toch minder 'dreigend' over dan de grotere Amerikanen. Bij mij in de wijk veel Amerikanen. Eentje - een grote Amerikaan, geen idee of hij zuiver is of 'lookalike' overigens - die écht niet hond-sociaal is, en waar mijn hond van denkt dat hij mij ertegen moet beschermen. Daar loop ik dus met een enorme boog omheen. Maar een Engelse is qua formaat vergelijkbaar met mijn hond - wel een stuk zwaarder denk ik, maar qua hoogte. En Toby vind ik gewoon een klein hondje van zijn 41cm en 10kg. Dan snap ik wel dat mensen denk dat het wel mee zal vallen en de reputatie ineens niet meer zo aanwezig is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:15

kiwiwitje schreef:
Ik loop inmiddels 4 pagina's achter geloof ik.. :+

De graanvrij discussie in combi met taurine. Ik denk dat daar genoeg over gezegd is. Ik voer dan wel graanvrij en daarbij KVV. Maar ook los van dat vind ik het niet nodig taurine bij te voeren. Ik voer overigens ook gerust kvv en brok in dezelfde maaltijd als er eentje zn voer weigert. Nog nooit problemen van gehad.

Is Skip inmiddels de stinklucht kwijt Mvdende? :P

Fijn dat de nachten goed gaan Van. Hoe lang blijft ze nog? Voed Roek haar een beetje op als ze zo tekeer gaat? :P

Suze super lief! :D

Wat rot Denies, goed dat je de gemeente gemaild hebt. Hopelijk doen ze er iets mee. Ik heb hier t zelfde gehad met chick en heb haar ook niet gemuilkorfd omdat ik ergens gewoon weiger om mijn hond te korven omdat een ander zich niet aan de regels kan houden. We hebben toen wel een goedkope go-pro gekocht zodat we wandelingen konden filmen en bewijs konden verzamelen als t fout ging. Maar t ding uiteindelijk niet meer gebruikt :')
Ik kan dat wel aanraden. Mocht er iets gebeuren heb je t op beeld en dus ook de reactie van de eigenaar en het feit dat zijn hond dus de aanstichter is.
Zie dat KimD dat ook net gezegd heeft :')

Heb je bestelling voorbij zien komen Curse. Druk weekend gehad dus ga straks inpakken. Word een drukke ochtend :Y) *\o/*

Wat leuk dat je met Kim en haar roedel gaat wandelen! En jullie doen t kei goed! Zou willen dat ieder baasje met een losloper zo zn best zou doen. Dat maakt voor mij ook veel verschil als we een losloper tegen komen. Of baasje zn best doet de hond terug te halen of gewoon overal ''schijt'' aan heeft. :) Zelfs als dit in aanlijnplicht is.

Een leren snuitje zou ik weer niet doen Lena. een snuitje kunnen ze in principe niet mee hijgen als ie goed past. En ik vind dat een hond altijd moet kunnen hijgen. Aangezien ze dat niet alleen van inspanning doen.

Die oren van Elinn hebben ook nog een eigen leven zo te zien _HS_ _O- Heerlijk!

Jeetje Salsa, wat een ku.tactie.. Vind dit niet helemaal netjes. Ben wel blij dat hierom ik werk met een contract. En in principe. Als je zou willen zou je hierin juridisch heel sterk staan. Vanaf t begin was duidelijk dat jullie een pup mochten en ze hebben de aanbetaling geaccepteerd. In deze hebben ze ook een leververplichting.
Wel fijn dat je de aanbetaling terug gehad hebt. Dat is soms ook maar afwachten ;)
Maar goed, ik zou van zulke mensen geen pup meer willen. Misschien kun je voor een stabij contact opnemen met de rasvereniging? Oh dat heb je al gedaan zie ik :P

Dat is een hele verbetering Kaus! En boeiend als t niet helemaal netjes is, als t maar functioneel is.

Ik heb ook liever een broekje/pakje. Alleen al ivm druppels. en evt op de bank/stoelen/mandjes. En helaas werken kleedjes daar hier niet voor. En eerst hadden we tapijt. Dat is helemaal geen optie.
Daarnaast kan ik zo makkelijk in de gaten houden welke kleur t heeft en hoeveel t is. Wat rondom dekken weer fijn is. Alleen de mijne krijgen broekjes uit. Pakjes laten ze zitten.

De laatste dekking van Boellie voorlopig is dus goed gegaan. 20 minuten gekoppeld gezeten dus ook netjes. Nu afwachten :D

Hier een druk weekend met de voorbereidingen van de show die wij gesponsord hebben. Daarnaast heeft Chick een klein ongelukje gehad dus dat kostte ook even de nodige aandacht. Maar die lijkt gelukkig weer volledig hersteld. Is alleen nog een beetje moe. Nu afwachten wanneer ze loops word.. :P

Gisteren dan de show en dekken..

Vandaag druk met de bestellingen want er is gisteren flink besteld **\O/** Kan gelijk weer een bestellijst inleveren bij mijn leveranciers.. :') En ondertussen ben ik stront verkouden.. :

Hij is hier ook wat groter, snuitje wordt hier gebruikt in de auto. Een laufhund blaft namelijk niet.. maar die luidt, hij kan dus ook niet gewoon blaffen. Als die dus een keer blaft schrik je, je rot en dat is gevaarlijk. Het snuitje zorgt dat hij wel kan blaffen maar dat het geluid minder is. En je dus niet zo schrikt. Eerst had hij een gewoon snuitje maar dat irriteerde nu heeft hij dus een een snuitje van zacht leder, deze heeft namelijk geen naden waar een gewoon snuitje dat wel heeft. Maar gebruik is hier dus om een andere reden...
Bij wandelen zou hij hem dus om kunnen omdat hij z’n bek dus wel open kan doen en z’n tong naar buiten kan doen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:15

Is er hier iemand die dit voer kent? Zou italiaans zijn en nieuw in nederland. Ik heb het gisteren gewonnen op wedstrijd en ben eigenlijk wel nieuwsgierig of iemand er al ervaring mee heeft.
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:00

Wauw Kaus! Hij ziet er inderdaad prachtig uit! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 11:57

Ik heb inderdaad Engelse - Staffordshire bull terriers.
T formaat scheelt inderdaad wel iets maar niet zoveel. een SBT mag max 40,5 cm zijn maar een amtaff teefje mag 43/46 cm zijn en een reu 46/48 cm.
Daarin heb je ook uitschieters in de SBT van 43 cm en bij de amstaff weer kleintjes natuurlijk.

Dus t valt allemaal wel mee. Een amstaff met stamboom hoort ook qua karakter allemaal niet zo bijzonder te zijn. Aangezien daarin de MAGtest (deels) verplicht is.

Maar voor iedereen zijn en blijven t staffords. En als ik hier on de omgeving bij een incident aangeef van luister ik heb wel staffords aan de lijn. Dan valt t kwartje nog niet. Zelfs niet als ik zeg dat met een beetje pech hun hondjes in 1 hap dood zijn als ze echt willen.
Zowel engelse als amerikanen vallen in onder de ''staffords'' Of ''pitbulls'' en soms vind ik t oprecht jammer dat mensen die van mij niet zo zien ookal heb ik er een hekel aan dat ze onder t zelfde kopje geschaard worden.

Een snuitje wat niet past is nutteloos Lena. Maar ook een snuitje wat iets groter is zorgt er voor dat een hond niet kan hijgen. Ik heb niets gezegd over blaffen :)
En een snuitje waarmee hij wel kan hijgen, past gewoon niet en kun je beter afdoen. geen toegevoegde waarde.
Vind t ook wat gek om iets om te doen om t blaffen te beperken.

Diandra, wij hebben er voor gekeken om het te gaan verkopen/klant te worden van Monge.Ik vond bij de meeste de calcium/fosfor waardes en verhoudingen wat hoog. En ben er niet zo'n fan van dat rijst t hoofdbestanddeel is.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:21

kiwiwitje schreef:
Ik heb inderdaad Engelse - Staffordshire bull terriers.
T formaat scheelt inderdaad wel iets maar niet zoveel. een SBT mag max 40,5 cm zijn maar een amtaff teefje mag 43/46 cm zijn en een reu 46/48 cm.
Daarin heb je ook uitschieters in de SBT van 43 cm en bij de amstaff weer kleintjes natuurlijk.

Dus t valt allemaal wel mee. Een amstaff met stamboom hoort ook qua karakter allemaal niet zo bijzonder te zijn. Aangezien daarin de MAGtest (deels) verplicht is.

Maar voor iedereen zijn en blijven t staffords. En als ik hier on de omgeving bij een incident aangeef van luister ik heb wel staffords aan de lijn. Dan valt t kwartje nog niet. Zelfs niet als ik zeg dat met een beetje pech hun hondjes in 1 hap dood zijn als ze echt willen.
Zowel engelse als amerikanen vallen in onder de ''staffords'' Of ''pitbulls'' en soms vind ik t oprecht jammer dat mensen die van mij niet zo zien ookal heb ik er een hekel aan dat ze onder t zelfde kopje geschaard worden.

Ah ,ok, in mijn hoofd zijn amerikanen altijd best wel flinke honden en de engelsen die ik gezien heb (vnl in Engeland) vond ik niet zo groot. Ik neem er geen risico mee. Net wat je zegt: als je een niet-hondsociaal exemplaar hebt, dan is dat voor mijn kleintje geen succes als het tot een conflict komt. Maar dat heb ik eigenlijk met veel "grote" honden hoor. Beetje labrador die lomp bovenop de mijne knalt, kan ook zijn rug breken. Ik probeer dus echt wel een inschatting te maken van energie (zowel lomp-lief als niet-hondsociaal) en de energie/reactie van de mijne daarop te lezen. Toby is selectief-hondsociaal: als ze zijn oerhond-taal spreken gaat het over het algemeen goed. Als het spelletje vooral bestaat uit rennen, gaat het over het algemeen goed. Hele 'gecultiveerde' honden zoals bulldogs (korte snuiten, vooral de franse) snapt hij oprecht niet. Honden die best wel kunnen staren, snapt hij niet. Honden die fixeren, leveren bij hem op dat hij mij en zichzelf wil verdedigen. Gewoon niet handig om conflict op te zoeken, dus ik ben selectief in zijn 'vriendenkring' ;) (en zou het zó fijn vinden als andere mensen dat ook zouden zijn... ik vind ook niet alle mensen aardig, waarom zou mijn hond alle honden aardig moeten vinden? :n Maar daar heeft in dit topic volgens mij iedereen gelukkig dezelfde mening over, met grote én kleine honden :j )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 12:34

T is allemaal heel normaal gedrag wat je opnoemt. Voor veel honden is staren een probleem. En juist die kortsnuiten staren heel veel, de meeste gebruiken hun neus amper.
Daar hebben ze hier ook veel moeite mee. En krulletjes in t ''gezicht'' zeker als de honden zwart zijn. Dat vinden ze hier ook een dingetje
Ofja ze.. Vooral chick. Boellie heeft overal schijt aan :+

T is ook wel wat verschil natuurlijk. Want in principe gaat t niet alleen de hoogte in maar ook de breedte. En t scheelt ook wel. veel wat je ziet lopen zijn gewoon kruisingen. kijk maar eens op marktplaats hoeveel dekreuen en nesten er van amstaff of pitbull op staan. en kijk dan nog eens naar de raszuivere :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:30

@kiwiwitje dat kan maar verkeersveiligheid is ook wat waard. Doek over de bench zodat hij niks zag was geen optie. Werd hij wagenziek en je kan niet altijd met 2 weg om te corrigeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 14:14

lenaa_tje schreef:
@kiwiwitje dat kan maar verkeersveiligheid is ook wat waard. Doek over de bench zodat hij niks zag was geen optie. Werd hij wagenziek en je kan niet altijd met 2 weg om te corrigeren.

Ik zou daar tijd in investeren dat het wel kan. :)
In training gaat altijd tijd zitten. Alleen hoe langer je er mee wacht hoe moeilijker dat t word :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:33

Dexter valt zelf onder de staarhonden maar doet dat zelf gelukkig totaal niet naar andere honden (alleen naar Dundy) en naar frisbees etc. Maar die is zelf dus ook niet gediend van starende honden := En bij knorrende bullen rent ie piepend weg _O- Gekke mormels zijn dat.

Dexter heeft een stukje tand afgebroken :roll: We weten niet wanneer want het zit op een moeilijk te bekijken plek maar gelukkig hebben we het wel gezien. Om 4 uur bij de DA. Ben benieuwd.

Afbeelding

Deze foto is trouwens geen dwang aan te pas gekomen. Meneer vindt het allemaal wel prima. Als iemand ondertussen maar zn buikje kriebelt :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:34

kiwiwitje schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik zou daar tijd in investeren dat het wel kan. :)
In training gaat altijd tijd zitten. Alleen hoe langer je er mee wacht hoe moeilijker dat t word :)

Met alles eens wat Kim zegt. Dit is een trainingsdingetje! Wagenziekte kun je net zo goed trainen. Puk kon geen 100 meter in de auto toen we haar kregen. Toen we haar zijn gaan halen in Den Helder zijn we ieder half uur moeten stoppen om haar en de auto schoon te maken. Alles zat onder het dikke kwijl en overgeefsel. Zelfs de honden van mijn moeder. :+

Met het snuitje in de auto vind ik ook geen oplossing, dat is eerder dieronvriendelijk.

Ik zou eens achterhalen waaróm dit gedrag vertoont wordt.

Je kunt trouwens ook de ramen blinderen, tot een bepaald procent mag dat. Hebben wij ook gedaan. Ze kunnen wel nog naar buiten kijken, maar alsof ze achter een glasgordijn zitten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:38

Een snuitje in deze situatie vind ik inderdaad ook totaal niet passend. Dundy en Dexter krijgen die om bij de DA bij vervelende dingen zoals röntgenfoto en hechten (niet dat dat dagelijks praktijken zijn ofzo :Y) ) maar daarbuiten als ze het nodig hebben een gewonen muilkorf. Snuitje zijn echt even voor snel en handig niet kunnen bijten maar niet voor structureel gebruik :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:43

Het grootste nadeel van die snuitjes is dat ze eigenlijk (zoals hierboven ook beschreven) zelden fatsoenlijk passen, je hond moet echt een 'algemene' neus hebben wilt zo'n ding goed en optimaal zitten.

Een muilkorf past over het algemeen meer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:46

Het gedrag is luid gedrag en dat is een ras ding. Hij is corrigeerbaar maar hij luidt wel. Je kan het voor zijn als je de aandacht op je focust maar dat wil niet in een stationwagen als je achter het stuur zit. Blinderen wil ik niet ivm zicht. Dus dit is een keuze. Waarin ik geen ongelukkige hond zie. Hij hoeft hem ook niet om op lange ritten want op de snelweg doet hij het niet. Hij doet het ook niet bij bekende dingen (mensen, meeste honden) maar wel bij bijv. Een kat die weg schiet. Voor ons een keuze van veiligheid, welke alleen is als je alleen bent.
Hij blaft dus niet hij luidt. Hij vindt het ook niet erg, hij heeft er geen last van.

https://youtu.be/YA3KHOSCf90 Even een filmpje van het geluid wat deze honden produceren in de jacht. Deze honden kunnen dus niet blaffen, ze produceren echt een ander geluid.

Edit. Ik heb even gegoogled op snuitje en nu ziet ons ‘snuitje’ er ook wel anders uit.
Wij zouden het ook wel anders willen zien maar veiligheid in het verkeer is ook wat waard. Iedere hond mag blaffen en dat willen we helemaal niet beperken maar dit geluid zorgt dat je schrikt en dat kan gewoon niet in het verkeer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:03

Ik weet wel hoe ze klinken, daar hoef ik het filmpje niet voor te openen.

Dan nog is dit geen oplossing. Trainen lijkt me beter, zoals je zelf zegt, gedrag voor zijn en belonen. :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:11

KimD schreef:
Ik weet wel hoe ze klinken, daar hoef ik het filmpje niet voor te openen.

Dan nog is dit geen oplossing. Trainen lijkt me beter, zoals je zelf zegt, gedrag voor zijn en belonen. :j

Veel mensen weten niet hoe klinkt en dat is ook niet gek. Zoveel van dit soort honden zijn er niet in Nederland.
Dat doen we dus ook maar alleen is dat geen optie. Dan ben je niet meer bezig met het verkeer. Wandelen staat voor ons dus dan voorop dus krijgt hij wanneer dat moet het ‘snuitje’ om.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:15

Dexter's tand is :evaw:
Wortelkanaal ligt open dus optie trekken of vullen. Maar vullen geeft altijd groter risico op nog een keer kapot gaan. DA zei dat ze bij haar eigen hond zou kiezen voor trekken dus dat gebeurt nu. We hadden hem voor de zekerheid nuchter gehouden dus hij kon meteen onder zeil. Nu afwachten :=

Edit: alles goed gegaan. Hij ligt nu bij te komen. Foto is hij die slaapt, even in een spoiler maar staat geen bloed of zo op.

Spoiler:
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:49

Aahhhw! Maar dat was al wel een volwassen tand toch?

Ik kreeg een email vandaag en daar schoot ik van in de stress dus ik dacht het maar gelijk bij de horens te pakken. Vanochtend/vanmiddag 2 uur in de kliniek geweest wat echt wel zwaar was, thuis een uurtje serie gekeken en daarna met Mera naar het dorp gewandeld :') Gelijk een goede eye opener dat ik meer in de drukte met haar moet wandelen (drukte qua verkeerd) maar dat lukt momenteel even niet. Ze had het weer prima naar haar zin in de winkel. Werd gelijk aangesproken door klanten of ik ze even kon helpen (sta je daar in je jas enz ..) dus gedaan, bezoekje werd dus achteraf iets langer dan gepland. Toen terug naar huis en nu is ze nog met d'r broer aan het rond sjeezen. Iets met nooit moe worden ofzo. Ik wel in ieder geval …. :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:02

Jullie gaan te hard. Hier ook weer ff een dipje terug. Reageer niet op iedereen.

Kaus arme Kaus maar straks geen last meer van zijn tand.

Kiwitje wel fijn dat het goed gaat met je shop.

Zag weer leuke foto's voorbij komen. Helaas ook een pup die geannuleerd is. Hopen dat je snel weer kan toeleven naar een nieuwe pup.

Had eigenlijk gisteren weer behendigheid maar had geen puf. De baas zag het niet zitten om met Senna te gaan. Die zei ga niet voor joker staan. :+. Hopelijk volgende week weer te gaan.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:02

xDenies schreef:
Aahhhw! Maar dat was al wel een volwassen tand toch?

Ik kreeg een email vandaag en daar schoot ik van in de stress dus ik dacht het maar gelijk bij de horens te pakken. Vanochtend/vanmiddag 2 uur in de kliniek geweest wat echt wel zwaar was, thuis een uurtje serie gekeken en daarna met Mera naar het dorp gewandeld :') Gelijk een goede eye opener dat ik meer in de drukte met haar moet wandelen (drukte qua verkeerd) maar dat lukt momenteel even niet. Ze had het weer prima naar haar zin in de winkel. Werd gelijk aangesproken door klanten of ik ze even kon helpen (sta je daar in je jas enz ..) dus gedaan, bezoekje werd dus achteraf iets langer dan gepland. Toen terug naar huis en nu is ze nog met d'r broer aan het rond sjeezen. Iets met nooit moe worden ofzo. Ik wel in ieder geval …. :')

Zo herkenbaar, ik ben chronisch ziek en heb niet veel energie, dus als we bijvoorbeeld 1,5 uur naar het meer zijn geweest en ze daar heerlijk heeft kunnen rennen en doen, lig ik daarna voor pampus op de bank en mevrouw rent dan nog vrolijk het huis door xD

Hopelijk gaat de revalidatie jou wat opleveren, ik heb morgen m’n laatste intakegesprek (met de psycholoog deze keer) voor revalidatie. Hopelijk mag ik ook snel aan de slag want soms voel ik me echt alsof ik Mulan tekort doe...

Dikke knuffel iig!

Ahhh Dexter een tand kwijt, fijn dat alles goed is gegaan!

Had nog wel een trots momentje vandaag, Mulan doet het zo goed bij de puppycursus dat we door mogen naar de basiscursus vanaf volgende week maandag :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:02

Ja, dit was inderdaad al een volwassentand. Een snijtand dus gelukkig wel het minst belangrijke tandje :=

Meneer ligt nu heerlijk zijn roesje uit te slapen in de bench. Lekker warm want hij had het koud na de narcose :brr: Hij werd even moeilijk wakker. Gaf lange tijd geen reflexen en zo maar opeens begon hij te kwispelen en zwalkte zo naar de DA assistente toe _O- Zelfs in zijn meest verwarde staat houdt hij nog van vreemden :)) <3

Denies: dat soort wandelingen zijn ook spannend. Denk dat er weinig honden zijn die echt relaxed door een drukke stad lopen. Zoveel prikkels, bah.