Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 14:10

Wow gave foto ook Wieneke! Ik heb straks pupjes die op de foto moeten ; hint hint hahaha ~~}>

Ja ze neemt het er van hoor in de kist! Lekker doen, want ze begint nu echt last te krijgen van haar buik!
Haha als ze er uit zijn dan worden het ook weer beweeglijke monstertjes. Of dat ze daar dan blij mee is haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:37

kiwiwitje schreef:
Wow wat goed Milan lover!!

Ik vind het leuk om het hele avontuur te delen, toch iets wat je normaal niet mee maakt/ ziet als je zelf niet fokt dus doe mn best zoveel mogelijk te delen. Behalve de camera dan, die blijft prive haha.
Woensdag hebben we de rontgenfoto. Dan zit ze op 56 dagen en dan weten we in principe hoeveel we er kunnen verwachten.

Wilde ik net gaan vragen!

Wij gaan uiteindelijk wel gedeeltelijk streamen, maar ben er nog niet achter hoe ik dat het beste kan aanpakken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 14:42

Ik moet eerlijk zeggen, hoe dat streamen werkt weet ik eigenlijk niet. Maar dat is wel te vragen aan mijn vriend haha. Hij heeft nu voor wat familie/vrienden accounts aangemaakt op de recorder. Daar heeft ie alle functies voor uitgezet. Zij kunnen dus met hun eigen account inloggen op een app en dan de beelden bekijken. Maar ze kunnen niet terug kijken en ze kunnen de camera niet bedienen (dit is een zoom en draaibare camera van Dahua).
In principe zou je dit ook openbaar kunnen zetten of via youtube streamen verwacht ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:46

kiwiwitje schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, hoe dat streamen werkt weet ik eigenlijk niet. Maar dat is wel te vragen aan mijn vriend haha. Hij heeft nu voor wat familie/vrienden accounts aangemaakt op de recorder. Daar heeft ie alle functies voor uitgezet. Zij kunnen dus met hun eigen account inloggen op een app en dan de beelden bekijken. Maar ze kunnen niet terug kijken en ze kunnen de camera niet bedienen (dit is een zoom en draaibare camera van Dahua).
In principe zou je dit ook openbaar kunnen zetten of via youtube streamen verwacht ik.

Ja precies, bij de fokker van Harvey was dat ook het geval. Vooral 's ochtends en 's avonds deed ze een paar uurtjes de camera aan. Vond ik echt hartstikke leuk! We gingen een keer per week, maar zo hadden we het gevoel niks te missen. :n

Zeker toen ze wat ouder waren was dat leuk, ze hadden twee nestjes, die zag je dan door de tuin ravotten. :D

Wij hebben wel camera's waar we op in kunnen loggen zelf.

Ik wil graag een kwalitatief goede camera met helder beeld.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 14:53

Ja dat lijkt mij ook top! Ik wil straks wel, als ik de toekomstige baasjes gezien en goedgekeurd hebt :D :P , de camera ook voor hun toegankelijk maken. Maar uiteraard delen we ook foto's en filmpjes tegen die tijd.

Ik ben er zelf niet helemaal in thuis. Maar een camera met goed zicht, en goed nachtzicht is wel een belangrijk puntje vind ik. En ik heb de voorkeur voor bedraad met recorder.
Maar vriendlief is daar beter in, en je kan altijd een mailtje sturen met wat voor camera hij adviseert of waar je rekening mee ''moet'' houden :) doet ie gewoon vrijblijvend

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:04

Hahaha, zo professioneel hoeft het ook helemaal niet. Heb er verder ook geen verstand van! Maar aangezien ik het zelf leuk vond wil ik het ook graag doen. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 15:08

t fijne aan een recorder vind ik dat het dus opgenomen word en dat je het terug kan kijken. Bedraad werkt eigenlijk altijd beter dan draadloos omdat dat over een internet signaal gaat en dat is minder stabiel dan kabel (meestal :P ) Zoom en draaibaar is hier makkelijk omdat het plafond hier hoger is dan gemiddeld, dus dan kunnen we echt zoomen op de kist en met de bevalling nog wat verder ivm die fokker die mee kijkt en ons dan makkelijker kan helpen als we vragen hebben. En doordat ie draaibaar is kunnen we ook makkelijk de rest van de ruimte in de gaten houden straks als de pups wat ouder zijn.
Nachtzicht is dan weer handig omdat wij geen warmte lamp met licht willen gebruiken. Dus ook geen licht hebben in de kist.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:11

Onze camera's nu hebben we ook bedraad ja, en die slaat van een aantal dagen op een SD kaart op. :j Overschrijft het oudste.

Voor ons zijn ze super fijn, maar de kwaliteit is niet optimaal, wel prima om ze in de gaten te houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 15:14

Ja de SD kaart optie is er inderdaad ook nog. Ook heel makkelijker en goedkoper :P scheelt draadjes en een recorder. Hoe dat werkt met live terug kijken weet ik niet. Wij hebben hier ook 2 demo's hangen waar een SD in kan maar ze zijn aangesloten op de recorder dus die functie gebruiken we niet haha.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:46

Jeetje wat gaan jullie hard.
Ik post (nog) niet zoveel omdat ik kwa pup verhalen nog niets kan vertellen maar vind het wel leuk om mee te lezen maar nu gaan jullie wel erg hard :')
Guinnes leuke naam maar achter volgt heb wel de rest van je leven :')
Zo had ik vroegahh mijn border collie flügel genoemd leuk man in een jolige bui alleen vroeg iedereen of ik wel van een drankje hield :+

Ik heb voor onze honden ook allemaal namen...
Parel= pum,puma,pummes,tuttie en ze luisterd naar allemaal (NIET) want ze heeft geen gehoor gangen.
Elvin= elf en toen 1 van mn kids zn naam nog niet kon zeggen werd het ali en zo noem ik hem nog steeds ,je moet mensen af en toe zien kijken :+
een chineese naakthond die ali heet :D

Die dc tuigen zien er wel heel fijn uit zeg! Zeker voor die naakies!
Ik heb hurtta active tuigen maar vind het in de winter irritant met jasjes.
Ik wil geen bc pups meer zien dan krijg ik heimwee naar mijn oude dibbes :(
Nee hoor grapje vind ze super leuk om te zien maar moet zeggen dat ik alle pup foto's heel aandoenlijk vind.
En melkbar vind ik bijna zielig....wat ben ik blij dat ik geen hond ben :')

Vandaag weer met beide honden bij de da geweest pingpong kassa :$
Mn oude tut mag binnenkort om 3 snijtanden te laten trekken,arm ding ze heeft al niets (nooit gehad) dus zal wel zo’n lelijkste hond vd wereld idee bij haar krijgen net tong eruit.
Om een impressie te krijgen in spoiler omdat het anders haar imago krenkt :x
Spoiler:
Afbeelding

En ali mag over op RC anallergenic pfff lekker k*t die dieeten.hij heeft al een tijdje van zn oren en rode oksels waar we de oorzaak niet van kunnen achterhalen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 16:51

He wat balen dat ze de DA nodig hadden! Vrienden van mij hebben een Chineesnaakthondje gehad die China (niet sjiena maar tjaina snap je? :P was ook zo'n leukerd! Niet mijn type hond maar heb dat hondje heel veel in mn jas gehad in de winter _O-

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:00

Haha ja ik hou ook wel van die gekke namen.
Kijk maar naar parel ze is ook echt een parel zie vorige foto :x
Elvin had zn naam al van de fokker maar vond hem wel prima.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:07

kiwiwitje schreef:
He wat balen dat ze de DA nodig hadden! Vrienden van mij hebben een Chineesnaakthondje gehad die China (niet sjiena maar tjaina snap je? :P was ook zo'n leukerd! Niet mijn type hond maar heb dat hondje heel veel in mn jas gehad in de winter _O-

Dat vind ik humor. :')

Hond van kennissen heet Poes, kon ik ook echt om lachen toen ik die voor het eerst hoorde. _O-

Net zoals Mr. Popo, heerlijk zo'n naam!

Onze nesten zullen in de toekomst allemaal namen uit series krijgen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 17:08

Boellie heet eigenlijk Movie Star vanuit de fokker. Met als roepnaam “movie”. Nou dat vonden we dus vreselijk. Dus we hebben er Bullet van gemaakt. Maarja we korten t steeds af tot Boellie. Tot ie stout word.. _O-

Chicka heet Guess Girl. Maar haar vorige baasjes hadden haar Chicka genoemd. En ze reageerde te goed om t te veranderen. Anders had ik haar Ayla genoemd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:13

Chick(a) vind ik ook zo leuk! :j

Dana heet Saragosa, vernoemd naar de WoW draak. Nouja, vreselijk. :')

Dus we hebben haar Dana Scott genoemd en de roepnaam zou Scottie worden, gelijknamig als in de serie. Maar die naam was écht te stoer, dus toen werd het Dana. :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:18

Ja dat stukje tot ie stout wordt kan ik me wel in vinden :')
Ali!ali! Elffffff,elvinnnnnn(zoals in de chipmuncks)
En bij parel is t gewoon irritant,doe veel op gebaren met haar maar nu ze ouder wordt gaat dat ook wel eens niet zo handig omdat ze staar begint te krijgen dus dan loop ik als een viswijf naar haar te gillen ,zodat ze mn klanken toch oppikt 8)7
Blijft nog wel eens ergens plakken met de wandeling en dat is niet erg maar als er dan ineens veel wandelaars zijn zie je haar in lichte paniek raken van wie is mijn baasje.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:21

Bedenk me ineens wat vroeger mijn baas(was toen jonge knul) wel eens zei....als ik weer een nieuwe hond krijg noem ik haar slet, met zijn verwoording hoe lekker is het als je keihard door het park je slet kan roepen :x

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 17:24

KimD schreef:
Chick(a) vind ik ook zo leuk! :j

Dana heet Saragosa, vernoemd naar de WoW draak. Nouja, vreselijk. :')

Dus we hebben haar Dana Scott genoemd en de roepnaam zou Scottie worden, gelijknamig als in de serie. Maar die naam was écht te stoer, dus toen werd het Dana. :j

Ik vind het dus echt niks :') Maar ja.. als t beestje maar een naam heeft.. :P

cinniz123 schreef:
Bedenk me ineens wat vroeger mijn baas(was toen jonge knul) wel eens zei....als ik weer een nieuwe hond krijg noem ik haar slet, met zijn verwoording hoe lekker is het als je keihard door het park je slet kan roepen :x

Dit was precies wat een collega van mijn vriend zei: Dan kun je tenminste CHICKIEE roepen zonder dat je er gedoe mee krijgt _O-

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:35

Olly´s naam bij de fokker was Drac... :+ Tsja.
Wilde zelf een speciale naam voor hem, maar toen die hier was, was het toch echt een Olly.. Eigenlijk Olivier, op de Franse manier;p voor een Frans ras..maar voor kort Olly :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 17:47

Ik ben heel benieuwd hoe het straks met de pups gaat. we hebben expres al geen namen met ''angel, diva '' etc op de lijst staan voor de stamboomnamen. :r

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:49

Ben je vrij in de namen of moeten ze met een bepaalde letter beginnen?hoe gaat dat,ben er niet in thuis..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:55

Ik houdt ook van speciale namen. Van Daeva en Kenai heb ik de stamboom namen niet kunnen kiezen. Daarvan is gewoon saai “P’Daeva” en Kenai is “Planned winner”
Bij mijn nieuwe pupje aelynn (spreek uit als aylin) ben ik wel gek gegaan met de stamboomnaam. “Countess of mystic realms at real pearl” (laatste 3 woorden zijn kennelnaam)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 18:10

cinniz123 schreef:
Ben je vrij in de namen of moeten ze met een bepaalde letter beginnen?hoe gaat dat,ben er niet in thuis..

Ik mag kiezen wat ik wil. Ik heb een kennelnaam dus heb een max van 30 tekens zonder spaties. Maar in principe mag je doen wat je wil. Zonder kennelnaam mag je alleen een “woord” en geen gekoppelde naam , zoals dirkjan.
Maar geen verplichte letters oid.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:11

Super sjieuk :)

Bodhi heeft Cant Get Enough First Love. Hij is een pup uit het 'Adele' nest. Zijn naam is heel toepasselijk voor mij, maar niet zelf verzonnen. Hij was de eerste die werd geboren (zn dikke lijf zat vast :P) en hij was okk degene waar ik direct verliefd op was.

Het thema van het toekomstige nestje waar hopelijk een pupje voor mij bij zit, heb ik mee mogen verzinnen :) :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:15

'Ons' oude honje heette Engelina (van de ???), nu stientje := vind het wel grappig al die namen die bedacht worden. Net als met paarden, ook altijd zeer bijzondere dingen komen voorbij.