Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:44

Was het maar waar.. Ze doet het tegenovergestelde juist >;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:39

Ik zou haar glitter noemen Classic :') Maar daarmee zit ik samen met jouw vriend in het team denk ik hahaha.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:06

Ik hou het inderdaad zelf ook op Gotsja, anders zou het Goga ofzo zijn?

Sayajones: Hahaha heerlijk dier is Nova ook!

Jorinda ik denk niet dat het glitter wordt _O-

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:19

Morgen ochtend halen we Gocha op uit Zeeland! Ben nu toch wel wat zenuwachtig haha :')

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:30

Spannend Classic! Laat je wel een foto zien? :D

De clubmatch met Zino was inderdaad gehoorzaamheid. De ene keer doet hij het geweldig, de andere keer lijkt hij helemaal niet te kunnen luisteren (en dit is dan altijd met de officiële wedstrijden die in het werkboekje komen :') ).

Donderdag wordt Galia geopereerd.
Ik wou nog erg graag foto's van de honden, maar dan eens in een andere omgeving dan het bos. Dus zijn we maandagavond nog snel naar Strijp S in Eindhoven gereden.

Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:50

Ik ga morgen zeker een foto delen hier!

Pff vind het wel lastig, mijn ouders supporten het niet echt. Nu is dat ook niet nodig, want ik woon op mijzelf. Maar toch, ik ben zo'n persoon die graag alles goed doet in de ogen van anderen. Dat mijn ouders het niks vinden, geeft me toch wel stress..

Spanned Tesseke! Succes met de operatie van Galia! En wat een mooie foto, prachtige hond is het toch <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:55

_classic schreef:
Ik ga morgen zeker een foto delen hier!

Pff vind het wel lastig, mijn ouders supporten het niet echt. Nu is dat ook niet nodig, want ik woon op mijzelf. Maar toch, ik ben zo'n persoon die graag alles goed doet in de ogen van anderen. Dat mijn ouders het niks vinden, geeft me toch wel stress..

Spanned Tesseke! Succes met de operatie van Galia! En wat een mooie foto, prachtige hond is het toch <3

Waarom geeft t je stress? Je kunt nou eenmaal niet iedereen tevreden maken en het idee van ouders is, is dat je na de opvoeding zelf beslissingen kunt maken.

Als jij zin hebt in die hind, dan is t goed (samen met he vriend dan). En ouders vinden wel meer niet goed. Ik neem aan dat jij ook wel eens iets niet goed vindt van je ouders. Slapen ze vast ook niet minder om. Dus lekker genieten van je aanwinst.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:36

Snap dat wel hoor, de goedkeuring van je ouders willen. Ik wist eigenlijk dat ze tegen een hond adopteren zouden zijn, dus hebben we bij de adoptie van Galia de hele familie gewoon niets verteld. De dag nadat we haar waren gaan halen, stonden mijn ouders onverwacht voor de deur en toen hebben we het toch maar verteld :D

Voor Zino lag het wat anders. Wou al lang een 2e erbij, en mijn ouders moesten hiermee akkoord zijn. Als we op vakantie gaan en de honden kunnen niet mee, doe ik ze enkel naar mijn ouders. Vertrouw niet snel anderen met mijn honden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:16

Spannend, veel plezier straks Classic! Mijn vader was er ook tegen dat we een hond zouden nemen toen we Igor gingen halen, maar inmiddels Is hij dol op allebei :D

Sterkte alvast met de operatie van Galia!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:18

Pff je hebt wel gelijk Fabster! Ik ben zo'n persoon die alles voor iedereen goed wil doen, maar dat kan natuurlijk niet. Ik moet dat gewoon los laten, maar dat is erg moeilijk nog haha

We zijn nu op de terug weg met Gocha, wat een lieve en zachtaardige hond is het toch. En ze is zo mooi <3

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:47

Oh knapperd ik vind haar wel lijken op een kangal zo met de kleur

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:19

Wat een knapperd!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:51

Classic, ze is mooi en top dat ze zo'n fijn zacht karatker heeft.
En ouders wennen wel aan je huisdieren, mijn vader kreeg ook bijna beroerdte toen ik zei, ik heb een hond.. en paar maand later... ik heb een paard.. :') *D

Afbeelding
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:25

Ik vond haar zelf inderdaad ook op een Kangal of Anatool lijken!
Pff nou de eerste ontmoeting met Tara ging heel goed, samen even in het bos gewandeld met beide honden en ze keken eigenlijk amper naar elkaar om.

Eenmaal thuis werd Tara echt een beetje een kreng. Haar speelgoed, haar mand, haar baasjes.. Dus steeds wat gesnauw naar Gocha, die op een gegeven moment weer terug snauwde.
Vind het erg lastig, Tara houdt Gocha steeds in de gaten en kan niet echt ontspannen op haar manier..
Waarschijnlijk heeft het gewoon tijd nodig. Voel me alleen wel schuldig naar Tara toe, wat denk ik eigenlijk nergens voor nodig is..

Aaah knappe Murphey! <3

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:28

Ze zullen even moeten wennen enne laat je niet gek maken door alle mensen die zeggen dat je een fout maakt met 2 teven. Ik zou veel wandelingen maken zodat ze aan klaar wennen. In het begin kan je thuis dmv een fence ze ook even gescheiden houden dan krijgen ze beide wat rust:)

Edit: der zijn veel mensen die vinden dat teven niet samen kunnen vooral op bokt :+ dus als ze dat zeggen Trek je er niks van aan :p

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:37

KarmaChansy schreef:
Ze zullen even moeten wennen enne laat je niet gek maken door alle mensen die zeggen dat je een fout maakt met 2 teven. Ik zou veel wandelingen maken zodat ze aan klaar wennen. In het begin kan je thuis dmv een fence ze ook even gescheiden houden dan krijgen ze beide wat rust:)

Edit: der zijn veel mensen die vinden dat teven niet samen kunnen vooral op bokt :+ dus als ze dat zeggen Trek je er niks van aan :p

Ze zitten overdag af en toe een paar uurtjes af gescheiden, Tara in de kamer zoals normaal en Gocha in de bijkeuken.
Ik heb nu eerst al het speelgoed opgeruimd, zodat daar geen ruzie over ontstaat en eten krijgen ze ook apart. Ik denk inderdaad dat het even tijd nodig heeft, Gocha is nog erg jong in haar doen en laten en Tara is soms net een oud wijf haha

S'ochtends en s'avonds wandelen we met ze samen, s'middags doe ik ze apart. Dit omdat ik toch wel merk aan Tara dat die ook wat één op één tijd met mij/ mijn vriend nodig heeft. Tara is gek op apporteren en heeft dan alleen maar oog voor de bal, terwijl Gocha dan achter Tara aan rent om met haar te spelen. Dit zorgt dan uiteindelijk voor wat ergernis bij Tara :')

Dankjewel voor je positieve reactie, ik ga inderdaad maar niet op de negatieve reacties in (mochten die komen)

En ze nu gewoon lekker de tijd geven om te wennen, is voor Tara natuurlijk ook wel even wat om na een jaar je huis ineens te moeten delen..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:20

Heeft tijd nodig inderdaad! Igor was eerst ook heel vervelend naar Frankie toe, maar zou nu niet meer zonder hem kunnen. :) Komt echt wel goed!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:41

Ik heb altijd 2 teven gehad. Gaat prima hoor. Zelfs die ouwe Miep ging alle mandjes claimen enzo := . Dat doen ze gewoon. Ik heb ZhuZhu op een gegeven moment een mand gegeven op een plek waar Miep nooit lag. Die wou Miep natuurlijk ineens ook, maar daar heb ik ingegrepen. Die is van ZhuZhu. Jij hebt de andere mandjes, ZhuZhu heeft er 1, dus niet zeuren. En op een gegeven moment liggen ze gewoon in elkaars mandjes. Speelgoed weg, koekjes of kluiven apart geven en niet bij elkaar laten kijken/pikken. Dan heb je straks ruzie. Maar geef t 2 weken en het gaat prima.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:54

Ik heb 2 teven gehad, dat ging prima zolang er geen eten in het spel was. Ze lagen samen in een mand, speelden samen, ging hartstikke goed. Maar met eten was het knokken. Maar als je dat weet is er goed rekening mee te houden natuurlijk.

Met Marlin liep ik even lekker voor paal gisteren. Er waren teveel golven naar zijn zin en ik liep te dicht bij de zee. Dan loop ik dus alleen met mn riem, want meneer loopt boven bij de duinen.
Als ik 10 meter bij de zee vandaan ga lopen, komt hij weer gezellig bij me lopen :D
Zwinnetjes durft hij nu wel in trouwens, dat begint hij zelfs leuk te vinden. Maar golven zijn nog eng.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:06

Tara claimt inderdaad echt alles, vanochtend kwamen we Tara haar vriendin tegen (een newfoundlander) en Gocha en Tara haar vriendin mochten niet snuffelen. Tara kwam er steeds tussen haha :')

Maar het gaat al stukken beter, Gocha trekt ook erg naar Tara toe. Tijdens het wandelen in het bos ging ze echt dicht tegen Tara aan lopen en overal snuffelen waar Tara ook ging snuffelen. Ze ziet Tara wel echt als voorbeeld volgens mij. En stiekem vinden ze elkaar wel heel leuk hoor, dus ik denk dat het wel goed komt als ze allebeide eenmaal gewent zijn. <3

Haha die gekke Marlin!

Edit:
Afbeelding
Lekker samen snuffelen <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:22

De nieuwe accepteert wat de oude zegt, dus die liggen straks lekker samen in 1 mand :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:21

Pfff, ik ben rustigaan aan het kijken naar een tweede hond in huis als maatje voor mijn Jack. Nu zijn er toch te lieve puppies ter adoptie uit Hongarije! Ze komen over als ze geadopteerd zijn maar dat maakt het voor mij zo moeilijk. Wil wel graag zien waar ik aan begin en van wat foto's en een filmpje weet je niet veel eh.

Had al gevraagd of ze in een pleeggezin werden gezet waar ik het reutje kon leren kennen maar helaas. Honden zijn nu 24 weken oud.

Hoe is bij jullie de ervaring van opvoeden enzo geweest? Ik wil liever geen baby pup omdat die dan meteen lekker meekan op onze wandelingen. Hoe beviel het zindelijk maken bij iets oudere pups?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:52

Galia is bij ons gekomen als volwassen hond. Zino op enkele maanden leeftijd (ik denk een ongeveer dat hij 4-5 maand oud was). Qua zindelijkheid geen problemen gehad. In het begin vaak buiten zetten na slapen/spelen/eten. Kan me eigenlijk zelfs niet herinneren dat we een ongelukje hebben gehad met hem.

De klik met Galia was ook een gok. Galia is gemakkelijk naar andere honden. Moet toch wel eerlijk zeggen dat ze er in het begin wel 'moeite' mee heeft gehad dat ze aandacht en speeltjes moest delen. Heeft enkele weken geduurd voor iedereen zijn plaatsje had gevonden. Wanneer ik nu met Zino ga trainen, staat Galia aan de deur te wachten. En wanneer Zino terug thuis is, is het feest. Baasje krijgt geen aandacht meer -O-

De opvoeding en training gaat met een jongere hond wel veel sneller. Waar ik met Galia na 3 maanden eindelijk een zit op bevel kreeg, had Zino dit de eerste week al door.
Bij Galia merk je wel dat ze een verleden heeft. Knallen, lichtflitsen, drukke bewegingen richting haar en het geluid van een blikje dat je opent heeft ze panische angst van.
Zino heeft niet echt angst, maar is onzeker in bepaalde gevallen. Eerlijk gezegd geen idee waar hij deze onzekerheid vandaan heeft. Maar ik ben er wel voorzichtig mee met kinderen en honden aan de leiband.

Ik heb geen spijt van mijn keuze om een pup van enkele maanden te adopteren. Zou het zo meteen weer opnieuw doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:43

ZhuZhu was ook al volwassen. Alleen foto’s gezien en toen ik al ‘ja’ had gezegd, zag ik voor t eerst een filmpje. Daar knapte ik echt op af. Maar goed, had al
Ja gezegd, dus ZhuZhu kwam. Heeft een paar weken geduurd en ik was verkocht. Nu is ze echt mijn lieve vriendin. Geen moeite gehad met zindelijk maken. Maar ze zijn hier ook veel buiten. Zij kan ook schrikken als mensen met dingen gooien (stok naar de hond of werpstok voor een bal). Maarja, zo hebben ze allemaal wel wat. Ook de hond die ik als pup hier gewoon uit NL heb gehaald.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:50

Tara was ongeveer 10 maanden toen we haar kregen, maar die is erg leergierig en slim. Maar die vond / vindt het ook heel leuk om nieuwe dingen te leren. Commando's gingen dus heel snel en gemakkelijk, maar andere dingen weer niet. Ze heeft een hekel aan katten, daar vliegt ze achteraan en springt bij mensen op al sinds dat we haar hebben. Dat krijg ik er beide ook maar niet uit.

Gocha is een jaar, die heeft nu in twee dagen tijd zit en af geleerd. Maar het gaat ook heel gemakkelijk, omdat ze Tara gewoon na doet :')

Ik vind het fijne aan beide honden, dat ze al zindelijk zijn en al een paar uurtjes alleen kunnen zijn. Ook is Gocha gelukkig echt geen sloper